Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1604
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Visca El Barca skrev:
With Dortmund asking too much for Hummels, Vermaelen (Arsenal) and Agger (Liverpool) are now centre back options for Barcelona. [the sun]
De engelske aviser skriver igen om vores interesse i Agger. Jeg håber for alt i verden vi undgår at spilde penge på Vermaelen, men Agger vil jeg rigtig gerne have til klubben. Han passer perfekt ind, han har klassen og han er vant til spillestilen.
Selvom man et eller andet sted er patriot, så håber jeg på ingen måde at vi henter Agger..
Han lider stadig af sine skadesperioder fra tidligere, og ser rimelig tung ud.. Husker stadig WBA-kampen som igår, han ser værre ud end Pique mod Madrid, i de situationer...
Jeg må indrømme at jeg synes vi bør prioritere fight og hurtighed højere end boldegenskaber.. Som vi har set med Masch, så kan vi udvikle spillerens tekniske kunne, men hurtighed er svær at gøre noget med.

Vi har virkelig svært ved hurtigere og dygtige driblere.. En Varane type ville passe godt ind...
Agger forbinder jeg ikke med hurtighed - men han er karakteristisk på sin egen måde.. Og en fighter af guds nåde.. Men det har vi allerede :cool:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Diabolito »

Hvor fra er Agger vant til spillestilen ? Liverpool ? Danmark ?

Når det så er sagt, så mener jeg egentlig han vil passe fint ind, men det vil kræve noget tilvænning.
El Señor de las Tartas

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Diabolito skrev:Hvor fra er Agger vant til spillestilen ? Liverpool ? Danmark ?

Når det så er sagt, så mener jeg egentlig han vil passe fint ind, men det vil kræve noget tilvænning.
Fra Laudrup tiden, og ja så Liverpool. Jeg ved at Liverpool ikke spiller som os, men deres forsvarsspil ligner vores en hel del.

Alle spillere der kommer til Barca, skal igennem en tilvænningsperiode, sådan er det også med Agger. Han er dog en af de få CBs, som vil have noget nemmere ved at "glide" ind i spillet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jamial »

Agger ville være et fantastisk køb efter min mening. Han giver alt, og er en Puyol-type i den forstand, han kan spille bold, og forsvarer godt. Eneste problem er så om han kan forblive skadesfri, hans tid i Liverpool in mente.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Er Agger ikke en langsom spiller, eller er det bare lang tid siden jeg har set noget til ham? Det jeg kan lide ved ham er hans måde at føre bolden frem på, han er god med hovedet, han er fysisk stærk, og han kan læse spillet.

Men vi kan bare ikke bruge en spiller der har ALT det der og er langsom. Så hellere speed og undvære noget af det andet.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Champione skrev: Selvom man et eller andet sted er patriot, så håber jeg på ingen måde at vi henter Agger..
Han lider stadig af sine skadesperioder fra tidligere, og ser rimelig tung ud.. Husker stadig WBA-kampen som igår, han ser værre ud end Pique mod Madrid, i de situationer...
Jeg må indrømme at jeg synes vi bør prioritere fight og hurtighed højere end boldegenskaber.. Som vi har set med Masch, så kan vi udvikle spillerens tekniske kunne, men hurtighed er svær at gøre noget med.

Vi har virkelig svært ved hurtigere og dygtige driblere.. En Varane type ville passe godt ind...
Agger forbinder jeg ikke med hurtighed - men han er karakteristisk på sin egen måde.. Og en fighter af guds nåde.. Men det har vi allerede :cool:
Det skal lige siges, at patriotismen eller national følelser slet ikke spiller ind her. Agger kunne for min skyld have været islænding eller englænder, jeg ville stadig synes han passer rigtig godt ind. Bendtner er også dansk, men ham ønsker jeg ikke ligefrem til Barca.

Jeg mener han er kommet sig meget over sin skadeshelvede. I denne sæson er han startet inde i 27 ud af 28 P.L kampe for Liverpool, man kan ikke rigtig kalde ham skadesplaget. Jeg tror vi kan hjælpe ham endnu mere. Kan nogen huske Cescs skadesproblemer, han havde det der obligatoriske 2-3 måneders skadespause hver sæson. Vi er stille og roligt ved at komme det til livs. Det samme kan vi gøre med Agger.

Hvad angår hans dårlig indsats mod WBA, det er hårdt at tage enkelte kampe ud. Alle forsvarsspillere har nogle svipsere hist og her, enhver fodboldsspiller oplever en down periode i løbet af en sæson, Agger er ikke anderledes på det punkt. Jeg synes dog, at han besidder den klase, den ro samt de ledereganskaber, som der skal til, for at spille i forsvaret hos os. At han så har teknikken i orden, er venstrebenet og kan være en offensiv trussel også (hvis vi bruger ham rigtigt), er bare flere plusser.

Agger er selvfølgelig ikke verdens hurtigste forsvarsspiller, men jeg vil ikke kalde halde decideret langsom. Manden har speed i benene, selvom han ikke er nogen Walcott, eller en helt ung Puyi (men hvem er det?). Jeg synes Agger virker hurtigere end Hummels, og da jeg mener Hummels passer ind i vores spillestil, kan jeg ikke se hvorfor Agger ikke skulle gøre det.

Vi skal helt sikkert ikke betale 25-30 millioner euro for ham, men hvis vi kan få ham for omkring de 15-20 millioner euro, vil det være et rigtig godt køb.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Elbarca »

Agger er slet ikke langsom, så længe vi sørger for at give alle på modstanderholdet sovemiddel før kampene.

Vi har brug for speedy Gonzales, ikke et tatoveret dovendyr, der går i stykker 2 gange hvert år.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Agger er slet ikke langsom, så længe vi sørger for at give alle på modstanderholdet sovemiddel før kampene.

Vi har brug for speedy Gonzales, ikke et tatoveret dovendyr, der går i stykker 2 gange hvert år.
Forfriskende med lidt saglighed. Kan du fortælle mig, hvor mange kampe Agger har misset på grund af skader denne sæson?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Hvad angår alvorlige skader, har hans sidste skræk-sæson været 10/11. Så i halvanden sæson har han holdt sig væk fra store skader, og pt. spillet 60+ kampe for Liverpool i den periode. Det er ikke hans skader jeg frygter længere, det er hans speed og pris.

Men så da altid gerne en dansker i Barce, så længe denne har niveauet. Agger er en top-forsvarspiller.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Det er rigtig nok, at han ikke er verdens hurtigste forsvarsspiller. En mand som Thiago Silva havde vaeret noget naer perfekt, men da vi ikke kan faa ham, synes jeg Agger er et rigtig godt bud.

Jeg synes ikke han er saa langsom, som man herinde giver udtryk for. Han kan godt foelge med de fleste angribere, dem der er hurtigere end ham, kan han taemme med sin spilforstaaelse og evne til at forudsige spillet.

Han minder lidt om Puyi, da han kan spille haardt og fysisk, hvis det kraeves. Samtidig er han en teknisk forsvarsspiller og en rigtig fighter. Han kan godt raabe og skrige sine holdkammerater til bedre indsats, det mangler vi lidt, naar Puyi ikke er med. At han er venstrebenet er ogsaa et plus, synes jeg.

Der er selvfoelgelig hans pris, som du ogsaa akriver Emo. Liverpool overdrev sidste sommer, da de lige pludselig ville have 30-35 millioner pund for ham. Jeg synes 20 millioner euro for ham vil vaere en god pris, baade for os og LIverpool, jeg vil mene at man maks skal give i omegn af 22 millioner euro for ham, ikke mere. Hvis vi kan faa ham til den pris, saa synes jeg det er no-brainer, isaer med tanke paa de alternativer der ellers er.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Elbarca »

Visca El Barca skrev:
Elbarca skrev:Agger er slet ikke langsom, så længe vi sørger for at give alle på modstanderholdet sovemiddel før kampene.

Vi har brug for speedy Gonzales, ikke et tatoveret dovendyr, der går i stykker 2 gange hvert år.
Forfriskende med lidt saglighed. Kan du fortælle mig, hvor mange kampe Agger har misset på grund af skader denne sæson?
Det har Emo svaret på. Pyt med skader, manden er stadig for langsom. Han er måske ikke den langsommeste i verden, men middel hurtighed er heller ikke godt nok. Han kan ikke bare kompensere for det med sin spilforståelse.

Sådan som vi spiller efterlader vi masser plads bag ude. Mod hurtige angribere vil vi ofte stå på bagben og så har vi brug for lynhurtige ben i bagerste kæde.
Hvis noget har været tydeligt i denne sæson, så har det netop været dette problem. Hverken Puyol eller Pique har har krudt i kanonen og begge har om nogen spilforståelse. Agger? Nej tak

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Skal vi bare have en forsvarsspiller, som har speed? Alt det andet er ligegyldigt? Jeg mener folk overdriver brug for hurtighed i det centrale forsvar. Hvis speed alene var svaret, saa ville Adriano passe perfekt ind i midterforsvaret.

Vores CB skal have flere aspekter i sit spil, end bare hurtighed. Jeg er ret overbevist om, at Agger kan vaere en gevinst for vores hold, fordi han har mange kvaliteter som vi kan bruge.

Jeg vil igen paapege, at han ikke er haabloes langsom. Jeg mener faktisk han er hurtigere end, i beskriver ham som. Han foelger jo rigtig godt med angriberne i England, det er ikke fordi Liverpool staar foran eget felt. De spiller ogsaa med hoej forsvarslinje og har en tendens til at efterlade plads bagved.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Men jeg forstår ikke helt rygtet. Skulle man have haft Agger var det mest oplagt at hente ham sidste sæson, men der var han blandt andet for dyr. Er han blevet billigere, efter en stabil sæson, og en ny lang kontrakt i Pool. Jeg tror det ikke. Og jeg ser ikke at vi smider David Villa beløb efter ham.

For mig har Alba sat standarden. Jeg forventer Alba kvalitet til 14-15mill euro. Sådan er det! ;-)
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Men jeg forstår ikke helt rygtet. Skulle man have haft Agger var det mest oplagt at hente ham sidste sæson, men der var han blandt andet for dyr. Er han blevet billigere, efter en stabil sæson, og en ny lang kontrakt i Pool. Jeg tror det ikke. Og jeg ser ikke at vi smider David Villa beløb efter ham.

For mig har Alba sat standarden. Jeg forventer Alba kvalitet til 14-15mill euro. Sådan er det! ;-)
Ja det er lidt underligt, at man bringer ham paa banen igen. Ikke desto mindre ville det ikke vaere dumt, at faa ham, hvis prisen er den rette.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Elbarca »

Ingen har sagt at alt andet end speed er ligegyldigt. Hvor får du det fra?

Én af vore to center backs er nødt til at have speed. Puyol har mistet det og det får også pique og masch til at se værre ud.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 88 gæster