Bojan Krkic Pérez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Guardiola »

Bojan har vel opnået mere taget sin alder i betragtning, end nogen andre af vores spillere på førsteholdet - med undtagelse af Messi. Jeg tror ikke nogle af de andre spillere var nået så langt som Bojan da de havde hans alder.
Bojan er mere end 2 år yngre end både Jeffren og Bussi, for eksempel, og 3 år yngre end Pedro. Iniesta slog vel først rigtig igennem som 22/23 årig.

Jeg vil også mene, at det er sværere at blive kørt ind som spydspids, fordi målene skal være der. Der er ikke rigtig en makker, du kan læne dig op af.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Daluigi »

Guardiola skrev:Bojan har vel opnået mere taget sin alder i betragtning, end nogen andre af vores spillere på førsteholdet - med undtagelse af Messi. Jeg tror ikke nogle af de andre spillere var nået så langt som Bojan da de havde hans alder.
Bojan er mere end 2 år yngre end både Jeffren og Bussi, for eksempel, og 3 år yngre end Pedro. Iniesta slog vel først rigtig igennem som 22/23 årig.

Jeg vil også mene, at det er sværere at blive kørt ind som spydspids, fordi målene skal være der. Der er ikke rigtig en makker, du kan læne dig op af.
Problemet er, at man ikke ser nogen udvikling. Han er gået fuldstændig i stå, og når han er på banen er det ikke bare målene der mangler. Han tænker langsomt, og tingene virker bare ikke rigtig. Spydspids?.. Vi roterer en masse i angrebet, og har aldrig en konkret angriber i front. De søger tit ud på kanten, og så tager en anden over. Bojan har ikke så mange undskyldninger trods alderen. Hans udvikling har ikke rørt sig det mindste denne sæson, og så er spørgsmålet om han ikke burde prøve en mindre klub at udvikle sig i. Jeg vil vove at postulerer, at Bojan ikke gør det bedre end mange andre talenter ville gøre på vores fremragende hold, hvor man ofte får hjælp i form af gode løb fra sine medspillere. Hans flotte ungdomsresultater har han aldrig fået med over i seniorbold, og nu hvor han er 20 år, og ikke er blevet meget bedre siden hans debut, så kan man snart ikke benægte, at han formentlig ikke er verdens største talent, som han så ofte er blevet kaldt. Tag en spiller som Lukaku, han bomber da for vildt i Anderlecht... Han får sQ ikke den samme hjælp fra sine medspillere, som Bojan gør.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af ladislau »

Der var måske også en, som kunne læse diskussionen igennem i denne tråd. Fordi man har fået debut ekstremt tidligt, så er man ikke nødvendigvis en færdigudviklet spiller efter fire år.

Han havde en ekstrem god sidste sæson, to skridt frem og et tilbage, det er jo for fanden talent udvikling. Du tager mht Bojan udelukkende udgangspunkt i en forventning om han skal være en afgørende spiller på fire år.
Senest rettet af ladislau fre feb 04, 2011 4:25 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Daluigi »

ladislau skrev:Der var måske også en, som kunne læse diskussionen igennem i denne tråd. Fordi man har fået debut ekstremt tidligt, så er man ikke nødvendigvis en færdigudviklet spiller efter fire år.
Har jeg kaldt ham færdigudviklet?!? nej vel :wink:

Jeg siger han ikke udvikler sig nok og med rette fart. Hans niveau siden debuten er ikke højnet væsentligt, og på 4 år er dette bare ikke godt nok.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Guardiola »

Mindre end verdens største talent, kan også gøre det efter min mening. På mig virker det som om, at han for tiden har mistet lidt af troen på sig selv. Og det er alfa omega for en angriber. Men talentet vil jeg samtidig bestemt mene han har. Jeg tror det vender på et tidspunkt, og bliver stolpe ind istedet for ud. Derved kommen selvtilliden også. Modgang kan gøre en stærk, han kan godt få meget konstruktivt ud af en periode hvor det ikke helt kører.

Han bliver ikke verdens bedste angriber, den tittel har Messi. Men han skal heller ikke sammenlignes med Messi. Kriteriet må være, om han er en spiller der kan bidrage på førsteholdet. Det tror jeg stadig på han kan. Jeg syntes han har vist det flere gange, også uden at være verdens bedste.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Daluigi »

Man har sagt han mangler selvtillid i 4 år nu.. same thing. Der har flere gange været en kamp hvor han har scoret et mål eller to og så har man sagt. SÅDAN nu er han igang, nu kommer selvtilliden... og så sker der bare ingenting.

Verdens bedste bliver han aldrig nej, og var heller ikke det jeg bebrejdede ham for. Hans problem er så blot, at hvis man skal have en plads på vores hold, så skal man skubbe de bedste angribere i verden af, og ellers skal man satme leverer når man får chancen - hvilket han bestemt ikke gør.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af ladislau »

Vi er så meget uenig i hvorvidt hans niveau er højnet, synes hans spil, og især spilforståelse er blevet markant bedre.
Det har heller ikke været selvtilliden i fire år, at træneren har haft andre alt., det er noget andet, men det har det været i år.

"Den rette fart" er vel igen en meget forudindtaget størrelse. Om hans udvikling tager to-tre eller fire år mere er vel underordnet. Så længe vi kan bruge ham som en god reserve sålænge, så behøver han jo ikke at slå verdens bedste af lige med det samme, må vi ellers se hvad talentet rækker til på sigt.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Guardiola »

Han kan sagtens blive en klasseangriber. Verdens bedste er der kun 1 der med rette kan kalde sig.

At sige han har manglet selvtillid i 4 år er godt nok at stramme den. Han har spillet mange gode kampe for os, men er i en dårlig periode nu. Det er han hverken den første eller sidste angriber der har oplevet /kommer til at opleve. Det sker også for klasseangribere. Bojan er kun 20 år for pokker.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Daluigi »

Scenarie - Messi og Pedro skadet. Bojan er med mod MAdrid og de sidste vigtige kampe... Hvordan har du det med det?

Han er simpelthen ikke en "god" reserve

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Jønde »

Diabolito skrev:Vås. Bojan gjorde det godt og scorede massevis af mål i sidste halvdel af sæsonen, hvor Zlatan var gået i stå. Så er det da 100 % hans fortjeneste

Vås selv.... Zlatan røg af holdet fordi Pep var utilfreds med hans attitude og hans spil, særligt hans manglende forståelse af genpres og manglende lyst til at lære...
Bojan var så den reserve der var til rådighed og jo da han gjorde det overvejende fint, men at sige han slog Zlatan af, er altså det rene vås.

At Bojan kun er 20 år er jo ikke en kvalitet i sig selv. På et hold på barca er der kun 1 ting der gælder og det er om du er god nok, ikke om du er ung, gammel, flot eller grim... Bojan har fået flere chancer end de fleste ville få og sandheden er at han ikke har formået at tage dem for alvor.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Guardiola »

Jeg ville faktisk have det fint med det. 2 skader på 3 pladser, det er også meget. Bojan som 5. angriber er høj klasse efter min mening. Jeg tror godt han kan komme op og konkurrere om start11'eren.
Jeg syntes netop han har spilforståelsen der skal til. Og målinstinktet tror jeg på er der.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af ladislau »

Meget uenig Daluigi. Synes som sagt hans spilforståelse er raket, og hans barca dna fornægter sig ikke.

Selvfølgelig ville hans scoringskrise være et problem, men det ville det jo også være såfremt David Villa er i en scoringskrise til næste Real kamp. Så jeg vil også være helt tryg ved at sætte Bojan på banen. At toppen af poppen er skadet er naturligvis en forringelse, men det er jo ikke Bojans skyld, eller gør ham dårlig, fordi han ikke er Messi.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Daluigi »

Han deler godt nok vandene den kære Bojan. Men jeg kommer aldrig til at se det samme lys, som du ser Guardiola...

Håber han bliver bedre, men med han har fået helt urimeligt mange chancer som Jønde fremhæver, og enhver anden spiller var for længst opgivet. Men sådan er værdierne ikke i barca, hvilket er fair nok. Mener bare han ville udvikle sig mere med fast spilletid, og det er han simpelthen ikke god nok, kynisk nok eller selvsikker nok til at få på verdens bedste hold.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Guardiola »

Vi må se, han er selv den eneste der reelt kan vise hvor god han er. Han skal ikke have uendeligt med chancer, men jeg syntes ihvertfald det er alt for tidligt at afskrive ham. Jeg ser noget i ham, ja - jeg håber han slår til.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af ladislau »

Urimelig mange chancer? I forhold til hvem? Igen igen, må jeg påpege vi har med en udviklingsspiller at gøre. Hvis Iniesta var bedømt udfra samme kriterier, så var han long gone.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Drake, Google [Bot] og 35 gæster