Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Ærligt taget, så er det et fremragende salg af Real. De får omkring 80 mio euro i kassen for en spiller, der er på vej ind i karrierens efterår. Casemiro tjener ca 5 mio euro netto i Real og får eftersigende en fem årig kontrakt til 12 mio euro netto i Utd. Man undgår altså at skulle give en ny stor og lang kontrakt, hvor spilleren i slutningen af den langt fra vil være de penge værd. Jeg ville ønske, Bartomeu havde haft den sans for forretning, så havde man fået 60 mio euro for Rakitic og 50 mio for Umtiti i stedet for at give dem kæmpe kontrakter, de ikke havde fortjent. Og, i mere nutidig problematik, så havde man ikke haft tre 34+ årige rendende rundt på lange vanvidskontrakter.

Så jo, det er fremragende solgt af Real. Om det bliver et godt køb af Utd. kommer meget an på om, han kan være med til at vende udviklingen. Hvis han kan det, er pengene jo godt givet ud.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
lør aug 20, 2022 8:31 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 20, 2022 8:01 am
Han virker bange. Og har gjort det fra dag 1. En dårlig aktion og så hænger han med hovedet. Men altså Barca var også et helt vanvittigt “skridt” for ham. Han var ikke starter i Ajax og hvis jeg ikke tager fejl så har Xavi indirekte hentydet til at han er en af de spillere der ikke forstår positionsspillet.
Det kan jeg faktisk godt forstå… man har hentet Dest nogenlunde som første valg. Som 19-årlig skal han finde sine fødder i en ny by, kultur og skabe nye relationer, sikkert uden at kunne ret meget spansk. Dertil i en gruppe, hvor alle de unge kender hinanden fra akademiet.. Det tyder jo heller ikke ligefrem på, at Dembele er blevet integreret hurtigt.
Samtidig bliver han periodisk tilsidesat for sekunda højrebacks i Roberto, Araujo og en jætte gammel Alves… han har altså fået begrænset tillid. Hvis man køber en 19-årlig, så må man forvente, at der følger en del stilladseringsarbejde rent mentalt med… og som jeg sagde tidligere, det peger alene tilbage mod dårlig coaching og tilsyneladende integration.

Nu er tålmodigheden så væk - fra mit perspektiv har man fejlet sin opgave overfor Dest og klubben selv eklatant. Hvis man ikke var indstillet på udviklingstid, så skulle man have købt en mere færdig HB, evt. en med kultur og sproglige aner, der kan integreres hurtigt.
Mit problem er at jeg ærlig talt ikke ved hvor stort talentet er.

Men ja man har fejlet. Samtidig er klubben gået fra “udvikling” til “vind nu” på et transfervindue og derfor har man ikke tiden til dest. Det er også derfor man nu går efter at købe en mere udviklet back med kompetencer der passer til holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Hristo
Indlæg: 364
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 20, 2022 8:39 am
Ærligt taget, så er det et fremragende salg af Real. De får omkring 80 mio euro i kassen for en spiller, der er på vej ind i karrierens efterår. Casemiro tjener ca 5 mio euro netto i Real og får eftersigende en fem årig kontrakt til 12 mio euro netto i Utd. Man undgår altså at skulle give en ny stor og lang kontrakt, hvor spilleren i slutningen af den langt fra vil være de penge værd. Jeg ville ønske, Bartomeu havde haft den sans for forretning, så havde man fået 60 mio euro for Rakitic og 50 mio for Umtiti i stedet for at give dem kæmpe kontrakter, de ikke havde fortjent. Og, i mere nutidig problematik, så havde man ikke haft tre 34+ årige rendende rundt på lange vanvidskontrakter.
Det er helt spot on. Jeg håber på mange år med Laporta, Alemany, Cruyff og Xavi. Det ser ud til vi har en sportslig hjerne nu, og kontinuitet er nøglen nu. De er forhåbentlig ved at skabe et stabilt fundament nu med balance af klasse og talent - og en fornuftigt løbende udskiftning fremadrettet🤞

Madameskrald
Indlæg: 1255
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 204 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 20, 2022 8:39 am
Ærligt taget, så er det et fremragende salg af Real. De får omkring 80 mio euro i kassen for en spiller, der er på vej ind i karrierens efterår. Casemiro tjener ca 5 mio euro netto i Real og får eftersigende en fem årig kontrakt til 12 mio euro netto i Utd. Man undgår altså at skulle give en ny stor og lang kontrakt, hvor spilleren i slutningen af den langt fra vil være de penge værd. Jeg ville ønske, Bartomeu havde haft den sans for forretning, så havde man fået 60 mio euro for Rakitic og 50 mio for Umtiti i stedet for at give dem kæmpe kontrakter, de ikke havde fortjent. Og, i mere nutidig problematik, så havde man ikke haft tre 34+ årige rendende rundt på lange vanvidskontrakter.

Så jo, det er fremragende solgt af Real. Om det bliver et godt køb af Utd. kommer meget an på om, han kan være med til at vende udviklingen. Hvis han kan det, er pengene jo godt givet ud.
Det er et godt salg, men jeg tror, at de kommer til at mangle Casemiro gevaldigt - hans kynisme og mentalitet er second to none, og har betydet rigtigt meget i deres mange ‘ufortjente’ successer, mens han har været i klubben. Det bliver en ild debut sæson for deres ny indkøb med det svære navn. Lidt som Dest kan det vise sig en kende for tidligt med så stort et ansvar, og så kan man stå med en spiller, der aldrig finder sig selv i klubben. I RM håber man nok, at Kroos og Modric kan tage fra / yderligere ansvar…

I united har man syltet CM pladsen i en evighed… At man har haft Fred og McTomnay med store indkøb på alle andre pladser, er jo komplet hovedløst. Meget sigende har en aldrende Matic fået en masse spilletid i konkurrence med de to. Med andre ord er Casemiro et kæmpe skridt i den rigtige retning - Man United mangler stabile præstationer på den plads i morgen, og det får de med dette køb.
Senest rettet af Madameskrald lør aug 20, 2022 9:13 am, rettet i alt 1 gang.

DrGink
Indlæg: 712
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 684 gange
Blevet takket: 159 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 20, 2022 8:39 am
Ærligt taget, så er det et fremragende salg af Real. De får omkring 80 mio euro i kassen for en spiller, der er på vej ind i karrierens efterår. Casemiro tjener ca 5 mio euro netto i Real og får eftersigende en fem årig kontrakt til 12 mio euro netto i Utd. Man undgår altså at skulle give en ny stor og lang kontrakt, hvor spilleren i slutningen af den langt fra vil være de penge værd. Jeg ville ønske, Bartomeu havde haft den sans for forretning, så havde man fået 60 mio euro for Rakitic og 50 mio for Umtiti i stedet for at give dem kæmpe kontrakter, de ikke havde fortjent. Og, i mere nutidig problematik, så havde man ikke haft tre 34+ årige rendende rundt på lange vanvidskontrakter.

Så jo, det er fremragende solgt af Real. Om det bliver et godt køb af Utd. kommer meget an på om, han kan være med til at vende udviklingen. Hvis han kan det, er pengene jo godt givet ud.
Ja det er heller ikke dumt af Real Madrid. De får mulighed for at lave et generationsskifte. Får mindsket lønudgifter og får en ordentlig pose penge oveni. Det ændrer bare ikke på at han også er en god (omend dyr) signing af United. Og de har ikke behov for spillere til om 2 år de har behov for spillere nu.

Hristo
Indlæg: 364
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

DrGink skrev:
lør aug 20, 2022 9:12 am
EasyBuddhist skrev:
lør aug 20, 2022 8:39 am
Ærligt taget, så er det et fremragende salg af Real. De får omkring 80 mio euro i kassen for en spiller, der er på vej ind i karrierens efterår. Casemiro tjener ca 5 mio euro netto i Real og får eftersigende en fem årig kontrakt til 12 mio euro netto i Utd. Man undgår altså at skulle give en ny stor og lang kontrakt, hvor spilleren i slutningen af den langt fra vil være de penge værd. Jeg ville ønske, Bartomeu havde haft den sans for forretning, så havde man fået 60 mio euro for Rakitic og 50 mio for Umtiti i stedet for at give dem kæmpe kontrakter, de ikke havde fortjent. Og, i mere nutidig problematik, så havde man ikke haft tre 34+ årige rendende rundt på lange vanvidskontrakter.

Så jo, det er fremragende solgt af Real. Om det bliver et godt køb af Utd. kommer meget an på om, han kan være med til at vende udviklingen. Hvis han kan det, er pengene jo godt givet ud.
Ja det er heller ikke dumt af Real Madrid. De får mulighed for at lave et generationsskifte. Får mindsket lønudgifter og får en ordentlig pose penge oveni. Det ændrer bare ikke på at han også er en god (omend dyr) signing af United. Og de har ikke behov for spillere til om 2 år de har behov for spillere nu.

+ at de tager de penge Barcelona gerne ville have haft fra United, fordi vi overbetaler nogle spillere eklatant. Skæbnens ironi😂

Jeg hader alle de beslutninger Bartomeu og kompaner tog.

Antimadridista
Indlæg: 9346
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 952 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
lør aug 20, 2022 9:11 am
EasyBuddhist skrev:
lør aug 20, 2022 8:39 am
Ærligt taget, så er det et fremragende salg af Real. De får omkring 80 mio euro i kassen for en spiller, der er på vej ind i karrierens efterår. Casemiro tjener ca 5 mio euro netto i Real og får eftersigende en fem årig kontrakt til 12 mio euro netto i Utd. Man undgår altså at skulle give en ny stor og lang kontrakt, hvor spilleren i slutningen af den langt fra vil være de penge værd. Jeg ville ønske, Bartomeu havde haft den sans for forretning, så havde man fået 60 mio euro for Rakitic og 50 mio for Umtiti i stedet for at give dem kæmpe kontrakter, de ikke havde fortjent. Og, i mere nutidig problematik, så havde man ikke haft tre 34+ årige rendende rundt på lange vanvidskontrakter.

Så jo, det er fremragende solgt af Real. Om det bliver et godt køb af Utd. kommer meget an på om, han kan være med til at vende udviklingen. Hvis han kan det, er pengene jo godt givet ud.
Det er et godt salg, men jeg tror, at de kommer til at mangle Casemiro gevaldigt - hans kynisme og mentalitet er second to none, og har betydet rigtigt meget i deres mange ‘ufortjente’ successer, mens han har været i klubben. Det bliver en ild debut sæson for deres ny indkøb med det svære navn. Lidt som Dest kan det vise sig en kende for tidligt med så stort et ansvar, og så kan man stå med en spiller, der aldrig finder sig selv i klubben. I RM håber man nok, at Kroos og Modric kan tage fra / yderligere ansvar…

I united har man syltet CM pladsen i en evighed… At man har haft Fred og McTomnay med store indkøb på alle andre pladser, er jo komplet hovedløst. Meget sigende har en aldrende Matic fået en masse spilletid i konkurrence med de to. Med andre ord er Casemiro et kæmpe skridt i den rigtige retning - Man United mangler stabile præstationer på den plads i morgen, og det får de med dette køb.
Han har været uhyre vigtig for Real og man kan inderligt håbe at det er den klods der vælter deres tårn..! Men det virker bare til, at samhørigheden og kontinuiteten i truppen kan klare nærmest enhver omstilling eller ethvert tab :|

Men skulle de bruge et enkelt omstillingsår, til at køre franskmanden ind, så er det vel også rimeligt imod at økonomiafdelingen har fået tilført 600m kr.

Det klicker bare for dem på alle fronter de her år… :roll:

thomas
Indlæg: 198
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af thomas »

Barca80 skrev:
fre aug 19, 2022 9:46 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 19, 2022 9:34 pm
Ok, det GÆLDER OGSÅ de såkaldte legender og kaptajner, som siges at "elske klubben højt". Nu når du indrømmer at Busquets, Pique og Alba stadig (på stående fod) malker klubben, bør de så ikke gå forrest for at hjælpe klubben økonomisk?
Jo selvfølgelig skal de det.

Men det ændre ikke på at et salg af de jong vil fjerne hvad der svarer til 70% af disse tre lønninger tilsammen. Og man vil samtidig få en masse penge i kassen.
Måske ikke ligefrem hans force, men han har da igennem årene været fornuftig i driblinger, tacklinger, pressures osv. Men nu (sidste sæson ifølge stats) er de i bunden. Ergo er han ikke længere klasse, men snarere middelmådig. Og kan dermed også nemt erstattes med en anden god VB.
I den del af spillet. Offensivt er en anden sag.
Så god er han heller ikke. Langt fra. Det må være Jordi Alba for 2-3 sæsoner siden du beskriver.

Altså når du som back: (1) har en meget offensiv rolle, for (2) en meget storklub, som (3) spiller med boldbesiddelse og scorer mange mål, så bør det ikke være exceptionelt at lave én assists hver tredje kamp. Selvfølgelig skal du ikke sammenligne Alba med backer i bundklubber eller midterklubber, som sjældent kommer nærheden af modstanderens målfelt.

Som jeg nævnte tidligere er hans driblinger, tacklinger, pressure stats i bund, hvilket siger meget. Han mangler simpelthen fart og energi, som en +30 spiller.
Alba har aldrig haft flere assists end han havde i sidste sæson i la liga. Han var delt tredjeplads i la liga i forhold til assists og det var blandt alle spillere. Set på de store ligaer i EU ville han være i top 10 over assists (flere i top 5) målt på alle spillere. Det er altså ikke noget man bare kan afskrive med storklub, rolle osv. Det er voldsomt imponernede.
Igen, jeg forstår slet ikke logikken om, at hvis man VAR en god spiller i FORTIDEN, så har man mere lov til at malke klubben for penge, som man reelt slet ikke fortjener nu. Fortid er fortid. Han er ikke verdensklasse længere og fortjener ikke tredobling af løn. Længere burde den faktisk ikke være.
Man får løn ud fra hvad man har præsteret hvorfor det er naturligt at forholde sig til hvad spilleren tidligere har opnået. Og faktum er, om du vil det eller ej, at han leverede offensiv verdensklasse i sidste sæson.

Det der så er pudsigt er at de jong tjener tæt på dobbelt så meget uden rigtigt at have leveret.
FdJ skal ned i løn. Ingen siger det modsatte. Man forstår sgu godt hans frustration når han bliver udstillet som den første, mens klubveteraner som bør være eksemplarisk, simpelthen nægter at hjælpe klubben økonomisk. Han tænker nok "hvis kaptajnerne malker klubben for penge de overhovedet ikke fortjener, hvorfor skal jeg så hjælpe!".
Det håber jeg godt nok ikke han tænker for så er han tæt på blank. Han tjener det dobbelte af nogle af de mest vindende spillere i klubbens historie. Spillere der vundet flere titler end de jong nogensinde kommer til. Og spillere hvis kontrakt snart løber ud.

Han burde oprigtigt være flov over sin løn. Det er fuldstændig sindssygt det han får. 721.000 om ugen. Det er tæt på det samme som Lewan, demb og pedri tilsammen.
Fair nok. Jeg har forklaret hvorfor jeg synes Alba er middelmådig, ved at henvise til mange stats fra sidste sæson. Han mangler fart og energi, hvilket ikke bør være overraskende for en 33 årig spiller. Og at det ikke bør være exceptionelt at have én assists per tredje kamp under de forhold han spiller. Jeg har også forklaret hvorfor kaptajnerne bør skamme sig før FdJ bør gøre det. Men du er uenig, fint.

Jeg trækker mig fra diskussionen. Du trak dig også sidst og jeg gør det så nu. Vi kommer nemlig ikke videre.

Jeg skal også runde aftenen af nu, med at se de sidste to afsnit af Better Call Saul ;-)

Tak for denne lange diskussion om hvem der mest uberretiget til høje lønninger. ;-)
Men kan vi ikke lige få nuancerne og forklaringerne med: Hvor stor en del af de høje lønninger skyldes beslutningen om at skyde udbetalingerne? Det må vel tages med i beragtning, og hvis det har været mere i Frenkies tilfælde - eller nogen af de andres - bør det vel være en del af sammenligningsgrundlaget. At alle så har fået vanvittige kontrakter, er der vel ingen der er uenige i.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
lør aug 20, 2022 8:53 am
Madameskrald skrev:
lør aug 20, 2022 8:31 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 20, 2022 8:01 am
Han virker bange. Og har gjort det fra dag 1. En dårlig aktion og så hænger han med hovedet. Men altså Barca var også et helt vanvittigt “skridt” for ham. Han var ikke starter i Ajax og hvis jeg ikke tager fejl så har Xavi indirekte hentydet til at han er en af de spillere der ikke forstår positionsspillet.
Det kan jeg faktisk godt forstå… man har hentet Dest nogenlunde som første valg. Som 19-årlig skal han finde sine fødder i en ny by, kultur og skabe nye relationer, sikkert uden at kunne ret meget spansk. Dertil i en gruppe, hvor alle de unge kender hinanden fra akademiet.. Det tyder jo heller ikke ligefrem på, at Dembele er blevet integreret hurtigt.
Samtidig bliver han periodisk tilsidesat for sekunda højrebacks i Roberto, Araujo og en jætte gammel Alves… han har altså fået begrænset tillid. Hvis man køber en 19-årlig, så må man forvente, at der følger en del stilladseringsarbejde rent mentalt med… og som jeg sagde tidligere, det peger alene tilbage mod dårlig coaching og tilsyneladende integration.

Nu er tålmodigheden så væk - fra mit perspektiv har man fejlet sin opgave overfor Dest og klubben selv eklatant. Hvis man ikke var indstillet på udviklingstid, så skulle man have købt en mere færdig HB, evt. en med kultur og sproglige aner, der kan integreres hurtigt.
Mit problem er at jeg ærlig talt ikke ved hvor stort talentet er.

Men ja man har fejlet. Samtidig er klubben gået fra “udvikling” til “vind nu” på et transfervindue og derfor har man ikke tiden til dest. Det er også derfor man nu går efter at købe en mere udviklet back med kompetencer der passer til holdet.
Ja, jeg synes også, indtil videre, det er svært at vurdere hans potentiale. Han har nogle åbenlyse spidskompetencer, som er lette at få øje på og på den led, så har han et godt potentiale. Faktum er dog, i de to år, han har været i klubben, er der ikke sket det store i hans udvikling. Han har mere end svært ved at håndtere de taktiske aspekter af spillet og det gælder også offensivt, hvor han ellers har de største forudsætninger for at lykkedes. Det er meget få kampe, man har set ham skinne og i langt de fleste har det været en rodet omgang, som efterlader flere frustrationer end glæde.

I det etablerede positionsspil burde han også være langt længere fremme, end han er. Han formår sjældent at positionere sig rigtigt og derfor er han nem at sætte under pres. Her snakker vi om den del af spillet, der foregår på midten af banen og hvor han ligeledes burde være stærk.

Når vi så kigger længere tilbage på banen, så er står det virkeligt skidt til. Hans evner i duelspillet, positioneringen og den generelle defensive taktiske sans efterlader rigtig meget tilbage at ønske.

Jeg tænker, han mindst har to-tre års udvikling med masser af spilletid, inden han er der, hvor han kan være fast starter for Barca og det kun, hvis udviklingen går godt. Der er altså lang vej og spørgsmålet er om, han overhovedet har mentaliteten til at tage den helt op til verdenstoppen. Jeg vil tillade mig at tvivle og på den korte bane er jeg sikker på, han ikke kommer til at brage igennem.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2653
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
fre aug 19, 2022 8:01 pm
I forhold til pique, Alba og bussi har han ikke vist noget. Han har haft fine sæsoner men han har aldrig været dominerende. Den med tillid er søgt da han stort set har været starter hver sæson. Problemet er at han ikke passer ind, vi spiller ikke med en rolle der passer til ham. Det er ikke hans skyld men tidligere ledelse der købt spillere uden at tænke på position.

De Jong står nu med en mulighed for at vise at han vil klubben ved at se bort fra en løn han aldrig nogensinde har fortjent og tage en mere passende løn.
FDJ ville sjovt nok have kæmpe succes i United ved at spille ved siden af Casemiro. Et perfekt match.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2653
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 20, 2022 10:18 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 20, 2022 8:53 am
Madameskrald skrev:
lør aug 20, 2022 8:31 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 20, 2022 8:01 am
Han virker bange. Og har gjort det fra dag 1. En dårlig aktion og så hænger han med hovedet. Men altså Barca var også et helt vanvittigt “skridt” for ham. Han var ikke starter i Ajax og hvis jeg ikke tager fejl så har Xavi indirekte hentydet til at han er en af de spillere der ikke forstår positionsspillet.
Det kan jeg faktisk godt forstå… man har hentet Dest nogenlunde som første valg. Som 19-årlig skal han finde sine fødder i en ny by, kultur og skabe nye relationer, sikkert uden at kunne ret meget spansk. Dertil i en gruppe, hvor alle de unge kender hinanden fra akademiet.. Det tyder jo heller ikke ligefrem på, at Dembele er blevet integreret hurtigt.
Samtidig bliver han periodisk tilsidesat for sekunda højrebacks i Roberto, Araujo og en jætte gammel Alves… han har altså fået begrænset tillid. Hvis man køber en 19-årlig, så må man forvente, at der følger en del stilladseringsarbejde rent mentalt med… og som jeg sagde tidligere, det peger alene tilbage mod dårlig coaching og tilsyneladende integration.

Nu er tålmodigheden så væk - fra mit perspektiv har man fejlet sin opgave overfor Dest og klubben selv eklatant. Hvis man ikke var indstillet på udviklingstid, så skulle man have købt en mere færdig HB, evt. en med kultur og sproglige aner, der kan integreres hurtigt.
Mit problem er at jeg ærlig talt ikke ved hvor stort talentet er.

Men ja man har fejlet. Samtidig er klubben gået fra “udvikling” til “vind nu” på et transfervindue og derfor har man ikke tiden til dest. Det er også derfor man nu går efter at købe en mere udviklet back med kompetencer der passer til holdet.
Ja, jeg synes også, indtil videre, det er svært at vurdere hans potentiale. Han har nogle åbenlyse spidskompetencer, som er lette at få øje på og på den led, så har han et godt potentiale. Faktum er dog, i de to år, han har været i klubben, er der ikke sket det store i hans udvikling. Han har mere end svært ved at håndtere de taktiske aspekter af spillet og det gælder også offensivt, hvor han ellers har de største forudsætninger for at lykkedes. Det er meget få kampe, man har set ham skinne og i langt de fleste har det været en rodet omgang, som efterlader flere frustrationer end glæde.

I det etablerede positionsspil burde han også være langt længere fremme, end han er. Han formår sjældent at positionere sig rigtigt og derfor er han nem at sætte under pres. Her snakker vi om den del af spillet, der foregår på midten af banen og hvor han ligeledes burde være stærk.

Når vi så kigger længere tilbage på banen, så er står det virkeligt skidt til. Hans evner i duelspillet, positioneringen og den generelle defensive taktiske sans efterlader rigtig meget tilbage at ønske.

Jeg tænker, han mindst har to-tre års udvikling med masser af spilletid, inden han er der, hvor han kan være fast starter for Barca og det kun, hvis udviklingen går godt. Der er altså lang vej og spørgsmålet er om, han overhovedet har mentaliteten til at tage den helt op til verdenstoppen. Jeg vil tillade mig at tvivle og på den korte bane er jeg sikker på, han ikke kommer til at brage igennem.
Ja, han har været båle indtil videre. Han slår mig også som en type der ikke er særlig godt integreret. Meget indadvendt, ikke at det er en dårlig ting, men han virker som en fyr der ikke føler sig tilpas eller til rette.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2653
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Det piner mig at sige, men hvor var det dog dumt at vi sagde nej til Citys tilbud om Gabriel Jesus, Joao Cancelo og Bernardo Silva + 100 m euro for Messi, den sommer hvor Koeman blev træner. Måske det værste afslag nogensinde?
Selv denne sommer skulle vi jo have købt Gabriel Jesus. Jeg tror man glemte hvor stort talentet var i Brasilien.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9346
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 952 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
lør aug 20, 2022 12:13 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 19, 2022 8:01 pm
I forhold til pique, Alba og bussi har han ikke vist noget. Han har haft fine sæsoner men han har aldrig været dominerende. Den med tillid er søgt da han stort set har været starter hver sæson. Problemet er at han ikke passer ind, vi spiller ikke med en rolle der passer til ham. Det er ikke hans skyld men tidligere ledelse der købt spillere uden at tænke på position.

De Jong står nu med en mulighed for at vise at han vil klubben ved at se bort fra en løn han aldrig nogensinde har fortjent og tage en mere passende løn.
FDJ ville sjovt nok have kæmpe succes i United ved at spille ved siden af Casemiro. Et perfekt match.
Men de kan vel stadig gå efter ham :?:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2653
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
lør aug 20, 2022 12:35 pm
Isageren skrev:
lør aug 20, 2022 12:13 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 19, 2022 8:01 pm
I forhold til pique, Alba og bussi har han ikke vist noget. Han har haft fine sæsoner men han har aldrig været dominerende. Den med tillid er søgt da han stort set har været starter hver sæson. Problemet er at han ikke passer ind, vi spiller ikke med en rolle der passer til ham. Det er ikke hans skyld men tidligere ledelse der købt spillere uden at tænke på position.

De Jong står nu med en mulighed for at vise at han vil klubben ved at se bort fra en løn han aldrig nogensinde har fortjent og tage en mere passende løn.
FDJ ville sjovt nok have kæmpe succes i United ved at spille ved siden af Casemiro. Et perfekt match.
Men de kan vel stadig gå efter ham :?:
Ja, men han har jo ikke lyst til at forlade klubben.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Umtiti ser ud til at rykke til Lecce på leje. De betaler kun en lille del af lønnen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 108 gæster