Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Jeg kan stadig ikke se, hvorfor Cesc er skyld i Thiagos skifte.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Jeg skriver ellers flere gange at det ikke er cescs skyld men barcas.
At cesc har en indflydelse på thiagos spilletid er ligeledes barcas ansvar, igen ikke cesc.
Cesc fik et tilbud, sagde ja og det er forståeligt, han spiller fordi han får besked på det, ikke fordi han vil blokere thiagos videre udvikling. Det er jeg skam klar over.

Men rent nøgternt er det mit postulat, at cesc ikke skulle være købt og at thiago overhaler ham inden længe.

Korrekt at jeg er oprørt, jeg er ked af at klubben har mistet et kæmpetalent og jeg bebrejder ledelsen og trænerstabben.

Ærligt, så tror jeg at united ser det samme, thiago var første prioritet og cesc anden prioritet.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Det gjorde du ikke i starten og gav Cesc skylden, men fred være med det. Til det andet, så er det kun dine spekulationer og Cesc er en meget bedre spiller end Thiago på nuværende tidspunkt - hvad fremtiden bringer kan vi kun gisne om. Thiago kan blive verdensklasse spiller, udmærket spiller, middelmådig spiller og i værste fald aldrig indfrie hans fulde potentiale. Som sagt, så kan alt ske i fodbold.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Mindes blot jeg skrev jeg var bitter på cesc. Derved hentyder jeg til købet af ham og ikke ham.
Personligt ser jeg rent ud sagt ikke at cesc er bedre end thiago, pt nærmest tværtimod.

Ja alt kan ske i fodbold, ligeså vel kan vi risikere at cesc fortsætter sin ustabile kurve som thiago bliver en fandens karl.

Hvor finder du prisen på cesc?
Det jeg finder frem til er 300 mil eller 45 mil euro, lidt forskellige priser må man erkende.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Mkj 77 skrev:Mindes blot jeg skrev jeg var bitter på cesc. Derved hentyder jeg til købet af ham og ikke ham.
Personligt ser jeg rent ud sagt ikke at cesc er bedre end thiago, pt nærmest tværtimod.

Ja alt kan ske i fodbold, ligeså vel kan vi risikere at cesc fortsætter sin ustabile kurve som thiago bliver en fandens karl.

Hvor finder du prisen på cesc?
Det jeg finder frem til er 300 mil eller 45 mil euro, lidt forskellige priser må man erkende.


http://www.transfermarkt.co.uk/en/cesc- ... _8806.html


Der står 29,9 mio pund, hvilket svarer til 34,7 mio euro. Cesc er bedre end Thiago, men fair nok at du ikke synes det.


Edit: På wiki står der også 29 mio euro + 5 i variabler:
On 15 August 2011, Barcelona signed Fàbregas for an initial fee of €29 million with a further €5 million in variables
https://en.wikipedia.org/wiki/Cesc_F%C3%A0bregas

Deres kilder er:

http://www.fcbarcelona.com/football/fir ... e-to-barca

http://espnfc.com/news/story/_/id/94393 ... s?cc=5739#


Som sagt ved jeg ikke, hvor du har de 45 mio euro fra, men det er ikke korrekt. Som jeg sagde ca. 254(jeg skrev godt nok 253,5, men er dog tæt på) mio danske kroner, hvis man omregner det til danske kroner.

Det er, hvad du skrev - og som jeg kan se, så giver du Cesc skylden, men fred være med det:
Måske er jeg bitter på cesc, fordi han i min optik, snævertsynet og polariseret som fanden, har kostet os thiago.
Jeg ser egentlig at tilgangen af cesc som et udslag af mistillid til thiago

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Den første du har linket er, i selverkendelsens klare lys, uheldigt af mig og forkert formuleret. Måske er jeg for oprørt.
Den sidste, som et udslag af mistillid til thiago, står jeg ved, for der ligger det vel implecit at jeg mener barca.

Tak for priserne, ja det er ikke hvad jeg har fundet. Men din kilde virker nu mere pålidelig end min.
Youtube, bbc.

Står ligeledes ved at jeg oplever thiago til at være bedre. Den står på egen regning

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Fair nok. Jeg skrev også at det var omsonst at diskutere Thiagos skifte med dig, fordi du er oprørt over skiftet. Du synes at han er bedre end Cesc - men jeg er dybt uenig; skal vi ikke blive enige om, at være uenige - og ellers lad den ligge der?

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Jo det har du ret i, lad os gøre det.. altid fint at slutte noget mindeligt.

Man kan desværre tiltider let blive oprørt når man er dedikeret og passioneret til en klub som barca.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Thiago: "I wanted to feel valued and to play more. The club knew I wanted to leave, I waited for them to contact me, but they didn't."
Thiago: "Man United didn't talk with me. Bayern was always my first option. Real Madrid tried to sign me? No comment." [rac1]
Thiago: "Could I return to Barcelona one day? I would never close the door to Barça, the club gave me so much." [rac1]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kvoller
Indlæg: 5230
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 807 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kvoller »

Så det vil sige ja, Real prøvede at signe ham.

Og med hensyn til at han ville føle sig valued, så er det da noget vrøvl. Tror langt de fleste elskede ham i Barca, både at medspillere og fans.

Kvoller
Indlæg: 5230
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 807 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kvoller »

Thiago: "Could I return to Barcelona one day? I would never close the door to Barça, the club gave me so much." [rac1]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Thiago: "I wanted to feel valued and to play more. The club knew I wanted to leave, I waited for them to contact me, but they didn't."

Thiago: "Man United didn't talk with me. Bayern was always my first option. Real Madrid tried to sign me? No comment." [rac1]
Thiago: "Could I return to Barcelona one day? I would never close the door to Barça, the club gave me so much." [rac1]
Jeg forstår ikke den der... Klubben vidste at han ville væk men hvad skulle de så kontakte ham for? Hvis han allerede havde sagt at han ville væk hvad mere skulle der så gøres?

Men den kommentar kan vendes og drejes. Jeg kan brokke mig over at han tuder over manglende anerkendelse/spilletid på baggrund af hans imo ikke så prangende præstationer. Andre kan brokke sig over at tito/ledelsen ikke forsøgte at overtale ham. Ligemeget hvad så er thiago ikke i klubben mere men det positive er at han ikke udelukker et skifte tilbage til barca i fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Eneste jeg svaler ved er, hvem lyver, ham eller hans far? Den ene sagde United var i kontakt med dem, den anden siger at de aldrig kontaktede dem.
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5230
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 807 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kvoller »

Det er da Mazinho! Vores lille Thiago ville da ikke lyve :P

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

http://www.bold.dk/nyt/Skuffet-Thiago-B ... e-vaerdsat
- Jeg ønsker at være værdsat. Da jeg indikerede, jeg ville væk, gjorde klubben intet for at overbevise mig om det modsatte. De tog aldrig kontakt til mig, men nu er der ikke længere grund til at spekulere over fortiden. Kun at se frem, siger Thiago til Rac1.

Trods utilfredsheden over afskeden med barndomsklubben, er Barcelona ikke nødvendigvis et afsluttet kapitel.

- Jeg vil aldrig lukke døren for et comeback til Barca. Klubben har givet mig så meget.
Siger det noget?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster