Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Sonnybarca;

Fair nok, kan sagtens se hvad du mener. Jeg tror også Thiago får noget der ligner gennembrud i den kommende sæson, især fordi han er kommet under Peps vinger. Jeg tror dog ikke, det er ham der kommer til at slå Xavi af landsholdet hvis denne ikke præsterer. Det bliver derimod en mand som Cesc.

Det er virkelig nederen at han er skiftet, men jeg tror ikke der var så meget at gøre. Kampen om ham var tabt. Knægten har aldrig haft den der speciel tilknytning til klubben, hvorfor der altid var en mulighed for at en klub kunne friste ham til at skifte, uanset hans situation. Da Bayern så kom efter ham, med den succes de oplever og med Pep i spidsen, var slaget tabt. Det er også en side af fodbold, det må vi lære at leve med.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Jeg kan simpelthen ikke se cesc overtage for xavi, han er ofte for forudsigelig i sit spil, sløvere end en serie 5 spillere til at vende det og langsom som en ølkusk i topfarten.
Måske er jeg bitter på cesc, fordi han i min optik, snævertsynet og polariseret som fanden, har kostet os thiago.

Cesc lever på dybe stikninger og sine 1-2 kombinationer. Jeg savner i den grad variationer og kreativitet fra en mand der har kostet ca 45 mil.
Han er stadig, for mig et fejlkøb.

Men jo del bosque kunne snildt finde på at lade ham overtage for xavi, men tror nu mere det skulle være for rutinen end noget andet.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Cesc lever på dybe stikninger og sine 1-2 kombinationer. Jeg savner i den grad variationer og kreativitet fra en mand der har kostet ca 45 mil.
Cesc kostede Barca 29 mio euro + 5 mio euro i variabler, så jeg ved ikke hvor du har de 45 mio euro fra, men det er ikke korrekt i hvert fald. Hvis man tænker på at Götze kostede Bayern 37 mio euro, Illarramendi Real 37 mio euro og Isco 30, så synes jeg at man fik Cesc forholdsvist billigt, da han var det varmeste navn på markedet, da man hentede ham. Cesc var en veletableret spiller end hvad disse tre er på nuværende tidspunkt(skal forstås på den måde, at Cesc havde præsteret over en længere periode end hvad disse spillere har gjort indtil videre) og han var en sand leder - samt at han var blandt de absolut bedste spillere i PL - muligvis den bedste midtbanespiller i ligaen.


Han har jo ikke rigtigt spillet den position i Barca, som han spillede i Arsenal og har stadig mere end godkendt statistik for Barca - med 29 mål og 35 assist i 97 kampe.


Jeg synes at det er synd, at Cesc skal stå for skud for Thiagos skifte. Thiago var tiltrukket af Pep og Bayern. Sådan som jeg kan se det - så skulle Tito have været Pep, hvis Thiago ikke skulle have skiftet. Götze forlod Dortmund og Klopp(han er rigtig karismatisk og vellidt af spillerne) pga. Pep, så det var svære odds Tito og Barca stod overfor - synes jeg. Der er bare nogle trænere, som har en tiltrækningskraft, som er uimodståelig - og de trænere indbefatter folk som Pep og Mourinho(selvom han er en klam person i mine øjne - men ikke desto mindre er han blandt en af disse trænere - med den enorme tiltrækningskraft). Herudover virkede Bayern som et spændende projekt, samt at Thiago havde mod på nye udfordringer og udfoldelser.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Kilden med hans pris er måske ikk helt godt- men det var youtube;) ellers er 300 mil i alt mange penge og der bør man kunne forvente mere.

Jeg ser egentlig at tilgangen af cesc som et udslag af mistillid til thiago og at han oven i købet fik taget sit nummer fra sig, er i min optik også et signal.
Var det køb virkelig nødvendigt, eller er argumentet barca dna?
Jeg så hellere man satsede på egen avl, end at købe en der på daværende tidspunkt var kronisk skadet og som heller ikke havde præsteret for arsenal i en periode.

sonnybarca

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af sonnybarca »

Jeg håber i hvert fald at det er løgn at vice-præsidenten nu har været ude og udtalt at 187 mil for en "reservespiller", var en god handel. Det er næsten at gøre grin med os fan, når det var tydeligt for enhver at han var mere værd. "Thiago skiftede fordi han ønskede mere spilletid og en vigtigere rolle", lad den dog ligge der.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Enig. En arrogant udtalelse, men måske også mere et spørgsmål om at nedtone dramatikken og vores utilfredshed.
Men må ærlgt indrømme at jeg håber thiago shiner for vildt og gør ovenstående udtalelse til skamme.
Er dog stadig bekymret for udvilkingen i barca og syntes meget virker amatøragtigt og arrogant.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

sonnybarca skrev:Jeg håber i hvert fald at det er løgn at vice-præsidenten nu har været ude og udtalt at 187 mil for en "reservespiller", var en god handel. Det er næsten at gøre grin med os fan, når det var tydeligt for enhver at han var mere værd. "Thiago skiftede fordi han ønskede mere spilletid og en vigtigere rolle", lad den dog ligge der.
Det var nu ikke helt hvad han sagde. Han sagde at det sportsligt var en dårlig handel, men at det rent økonomisk faktisk var en god handel.

sonnybarca

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af sonnybarca »

Brombi skrev:
sonnybarca skrev:Jeg håber i hvert fald at det er løgn at vice-præsidenten nu har været ude og udtalt at 187 mil for en "reservespiller", var en god handel. Det er næsten at gøre grin med os fan, når det var tydeligt for enhver at han var mere værd. "Thiago skiftede fordi han ønskede mere spilletid og en vigtigere rolle", lad den dog ligge der.
Det var nu ikke helt hvad han sagde. Han sagde at det sportsligt var en dårlig handel, men at det rent økonomisk faktisk var en god handel.
Men man kan vel argumentere for, at de to ting hænger sammen? Ellers vil det jo altid være en økonomisk god handel, når man sælger en spiller, som har kostet klubben mindre end salgsprisen. Det er jo i virkeligheden en total ligegyldig kommentar og et forsøg på at dække over klausul-brøleren. For vi kan simpelthen ikke komme uden om at han var mere værd. Marquinhos og Irra er eksempler på, hvad Thiago burde have indbragt, hvis det skulle have være en udmærket økonomisk handel i min verden.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

ellers er 300 mil i alt mange penge

Det er altså heller ikke 300 mio danske kroner - men derimod ca. 253,5 mio danske kroner.

som heller ikke havde præsteret for arsenal i en periode.

Det er jo ikke korrekt. Cesc præsterede, selvom han var skadet i perioder. Cescs sidste sæson i Arsenal bød på 9 mål og 16 assist i 36 kampe - det er vel godkendt.



Jeg kan se at det er omsonst at diskutere Thiagos skifte, fordi du er tydeligvis meget oprørt over det, men det er synd at spillere nu skal have skylden for Thiagos skifte.


Thiago valgte at smutte, fordi Pep ville have ham og han ville noget andet i livet end Barca - det skal man desværre lære at leve med og respektere.
Senest rettet af Kubala ons jul 24, 2013 4:08 pm, rettet i alt 2 gange.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Mazinho: "Thiago is happy. He wanted to leave, Barça accepted it. Guardiola was crucial, he has been very important in Thiago's life."
Mazinho (father Thiago): "Thiago was close to joining Manchester United this summer, there were talks before the U21 Euro." [la xarxa]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

De kampe jeg så cesc spille for arsenal og det var en del var ikke prangende, statisikker siger ikke alt, ved at en del arsenal fans var tilfredse med han smuttede, samtidig var en del utilfredse, men sådan vil det altid være.

Jeg udlægger det helt forkert, bebrejder ikke cesc for hans skifte, men barcelona. Hele sagen omkring hans skifte var pinlig og arrogant.
Samtidig har han i min optik blokeret for thiagos videre udvikling, igen barca og ikke ham.
Ja jeg er oprørt og bekymret over den videre udvilking for barca som institution

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Det er altså lidt søgt at sige, man blokerede for Thiagos udvikling ved at købe Cesc. Hvad betyder det egentlig? Hvordan afgør man alt det her udviklingshalløj? Da man i sin tid købte spillere til samme position som Ini og Xavi, gik deres udvikling også i stå, eller skulle de have skiftet så? Hvis vi har en lovende talent i angrebet som er på vej op, skal han bare skifte og Barca skal have skylden, fordi der er gode spillere på holdet?

Det vil være underligt, hvis Barca lige pludselig ikke køber spillere ind, fordi det muligvis kan resultere i at et talent bliver utilfreds. Jeg tror nu ikke Thiago selv opfattede hans køb som sådan, ligesom Pep der hentede Cesc ikke regnede med at Thiagos udvikling nu skulle gå i stå. Thago har valgt at smutte til en klub som har mindst ligeså stærk midtbane som os, det er underligt han gør det, hvis han synes konkurrencen var for hård i Barca.

Bedømt ud fra hans perosnlighed, hans tidligere udtalelser og hans fars udtalelser, havde han besluttet sig for, at der skulle forandring til. Det må man bare acceptere. Jeg har ikke en opfattelse af Thiago som den der loyal spiller som havde dybe følelser for Barca og følte en særlig tilknytning til klubben eller Katalonien. Han ville skifte klub og endnu mere da Pep kom på banen. Fred være med det.

Den eneste brøler er, at ledelsen havde den klausul som gjorde at man reelt ikke havde nogen som helst indflydelse på Thiagos valg eller forhandlinger.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Jeg kan som sagt ikke genkende det billede, som du giver af Cesc i Arsenal. Jeg så også en del PL kampe og han gjorde det altid godt. Jeg synes også at du er forkert på den, når du siger: "ved at en del arsenal fans var tilfredse med han smuttede"; for jeg vil skyde på at 99% af Arsenal fans var enormt oprørte over hans skifte. Han var jo profilen på holdet. Statistikker fortæller os ikke hele sandheden, men det fortæller dog stadig en del. Det er faktuelle tal - så kan man se på det, som man vil og tage det derfra.


Desuden skal Thiago kæmpe med dygtige spillere om spilletid - det er vilkårene i en storklub som Barca. Man kan ikke bare lave om på alt, for at tilfredse en spiller, altså at lade være med at købe spillere, der spiller på hans position. Kig på Bayern - der konkurrerer han med langt flere spillere end han gjorde i Barca. Som sagt var det udelukkende Thiagos ønske om at ville skifte og det fik han opfyldt. Som jeg sagde - er det omsonst at diskutere Thiagos skifte, for du er virkelig oprørt - men det er hverken købet af Cesc, der er skyld i det eller Cesc, der er skyld i det. Det er udelukkende Thiagos ambitioner, Peps tiltrækning og Bayern-projektet, der er skyld i skiftet - samt at ledelsen har været uduelige til at forhandle en bedre kontrakt med ham end den man havde forhandlet.
Senest rettet af Kubala ons jul 24, 2013 4:09 pm, rettet i alt 2 gange.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Visca El Barca skrev:Det er altså lidt søgt at sige, man blokerede for Thiagos udvikling ved at købe Cesc. Hvad betyder det egentlig? Hvordan afgør man alt det her udviklingshalløj? Da man i sin tid købte spillere til samme position som Ini og Xavi, gik deres udvikling også i stå, eller skulle de have skiftet så? Hvis vi har en lovende talent i angrebet som er på vej op, skal han bare skifte og Barca skal have skylden, fordi der er gode spillere på holdet?

Det vil være underligt, hvis Barca lige pludselig ikke køber spillere ind, fordi det muligvis kan resultere i at et talent bliver utilfreds. Jeg tror nu ikke Thiago selv opfattede hans køb som sådan, ligesom Pep der hentede Cesc ikke regnede med at Thiagos udvikling nu skulle gå i stå. Thago har valgt at smutte til en klub som har mindst ligeså stærk midtbane som os, det er underligt han gør det, hvis han synes konkurrencen var for hård i Barca.

Bedømt ud fra hans perosnlighed, hans tidligere udtalelser og hans fars udtalelser, havde han besluttet sig for, at der skulle forandring til. Det må man bare acceptere. Jeg har ikke en opfattelse af Thiago som den der loyal spiller som havde dybe følelser for Barca og følte en særlig tilknytning til klubben eller Katalonien. Han ville skifte klub og endnu mere da Pep kom på banen. Fred være med det.

I og med at han bliver købt som et stort navn er det jo klart at han vil blive foretrukket fremfor thiago, samtidig tager man nummeret fra ham og giver det til cesc. Implecit er det i min optik som at sige, du er ikke i samme liga som cesc. Det er dårlig stil af klubben. Og ikke nursing af et talent. Muligt vi ikke kender til den verbale kommunikation, men non verbalt er det uheldigt.

Ja klausulen er rigtig dårlig- men man kunne have kommunikeret ud til træner staben, at den procent sats skal opfyldes, for han er et stort talent og derfor satser man på ham og tør derfor godt forhandle en sådan kontrakt hjem.

Alt i alt er der flere aspekter i dette der får det til at virke hovedrystende amatøragtigt.

Det er ganske vidst marca avisen der citerer det- men er det korrekt er det arrogant og direkte løgn










Den eneste brøler er, at ledelsen havde den klausul som gjorde at man reelt ikke havde nogen som helst indflydelse på Thiagos valg eller forhandlinger.
Blokerede for hans udvikling i den forstand at han som et stort

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Nogen gange fatter jeg simpelthen ikke min tlf........

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 77 gæster