Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana97

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana97 »

Jeg har tit tænkt over, hvem jeg egentlig mest hælder til at Rossi og Sánchez. Alle i andre, har allerede påpeget hvad de 2 spillere besidder af kvaliter. Sánchez vil jeg mene har evnen til at sætte en (eller to :wink: ) spillere af, og har en utrolig fed speed. Jeg vil dog stadig holde fast i, at Rossi er det mest sikre køb. Det jeg elsker ved Sánchez er, at han allerede er god, men kan blive 100 gange bedre pga. hans alder. Rossi er faktisk kun 1 år ældre, som jo egentlig heller ikke er den højeste alder. Rossi er virkelig også en fantastisk spiller, som jeg elsker at se spille. Hans utrolig farlige venstreben er virkelig klasse! Jeg vil personligt helst have Sánchez. Jeg mener han kan udvikle sig til en kæmpe Barca-stjerne, og så er han bare for nice! :wink:

Her er en video, der viser nogle af hans skills:
[youtube]mJ4zeGyAeNI[/youtube]

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 49 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Nyhuus »

Afellay99 skrev:200 millioner trøjer... hmm, så burde vores klub da langt fra være i økonomisk krise :D
Taget ud fra de 500 kroner en trøje koster uden skrift .. Så snakker vi små 100.000.000.000 :D

Men et par millioner trøjer må vi da ihvertfald komme op på !

Cristina tjente sin transfersum ind på trøjesalg og reklameindtægter mm. Så han har da nok fået solgt et vildt antal trøjer !

Man kan jo håbe på at Alexis får solgt en god del også .. Så er en god sjat af de penge vi har givet for ham, da tjent ind igen :)

Hellyear

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Hellyear »

Nyhuus skrev:
Afellay99 skrev:200 millioner trøjer... hmm, så burde vores klub da langt fra være i økonomisk krise :D
Taget ud fra de 500 kroner en trøje koster uden skrift .. Så snakker vi små 100.000.000.000 :D

Men et par millioner trøjer må vi da ihvertfald komme op på !


Cristina tjente sin transfersum ind på trøjesalg = 900.000 - 1.000.000 Trøjer ca. (plus/minus) :)
Haha, så kan vi da købe La Liga og kalde den "Barcelonaleague". :D

enzo10

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af enzo10 »

Er Sanchez virkelig 30-35 mio. euro bedre end 23-årige U-21 landsholdsspiller Jeffren?
Hvis vi anslår at Jeffren har en markedsværdi på 10 mio.(sat lavt) giver Barca altså op mod 45 mio. euro for en Udinese-spiller (selv Thomas Helveg var fast mand dér) der ikke har vist at han klare at spille under det pres, han vil blive udsat for i Barcelona. 45 mio. euro = 350 mio. - Uden tvivl, Sanchez vil være en god tilføjelse, men det lyder dyrt i nuværende marked.

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Reevenge »

barcastuff:
Every year, around 200 million Barcelona shirts are sold worldwide. [sport]
19 Jun
Nu tager jeg ikke bare tal ud af fri fantasi. Og for de der ikke har en økonomisk virkelighedssans må det lige påpeges at 500 kr pr. trøje er prisen for en autentisk trøje i DK - Prisen kan variere.

Desuden må man som minimum forventes at lægge trøjernes omkostning til, hvis man skal have en nogenlunde seriøs påstand om at vi tjener 200 millioner x 500 kr ind på trøjesalg.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 49 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Nyhuus »

Reevenge skrev:
barcastuff:
Every year, around 200 million Barcelona shirts are sold worldwide. [sport]
19 Jun
Nu tager jeg ikke bare tal ud af fri fantasi. Og for de der ikke har en økonomisk virkelighedssans må det lige påpeges at 500 kr pr. trøje er prisen for en autentisk trøje i DK - Prisen kan variere.

Desuden må man som minimum forventes at lægge trøjernes omkostning til, hvis man skal have en nogenlunde seriøs påstand om at vi tjener 200 millioner x 500 kr ind på trøjesalg.
Nu snakker vi ren omsætning = Kun indtægter . Ingen af os kender jo noget som helst til udgifter ved produktion af en sådan trøje? Og så meget svinger prisen altså heller ikke på en original trøje . Man sparer ikke mange kroner på at købe en trøje i Barcelona fx.

Så skal det også tages med, at de 500 jo er uden skrift. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor stor procentdelen er for salg med og uden .. Mit umiddelbare gæt vil være at der bliver solgt over dobbelt så mange trøjer med skrift som uden . Der kan du så lægge 150-200 kroner oveni.

Var skam ikke for at gøre grin med dit statement . Påpeger bare at det lyder ekstremt voldsomt ! :)

Men i de 200m .. Indgår salg af "fake"trøjer også dér? eller er det udelukkende autentiske trøjer?

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Reevenge »

Hehe, det ER voldsomt. Jeg tror de har taget højde for autentiske trøjer, uden at være sikker. I USA er fodbold synonym med Barcelona og generelt er der et kæmpemarked for originale trøjer i Kina (sjovt nok) store dele af Afrika såvel som hele Mellemøsten.

Det europæiske marked giver sig selv, jeg køber eksempelvis en trøje eller to hver sæson som de fleste andre Barcelonistas, men da Nike er producenten kan jeg forestille mig de også får en kæmpesum ud af det.

Uden at læne mig for meget udover det realistiske, vil jeg mene at markedsføringen, de fysiske butikkers drift og produktionen af trøjerne samt distributionen vil ligge på en 60-70 % (som tilfældet generelt er indenfor produktionsbranchen) og hvis man forestiller sig at Nike deler lige over med Barca, er fortjenesten 15 % af gennemsnitligt 500 kr, altså knap 75 kr pr. trøje; hvilket alligevel giver en omsætning på omtrent 15 milliarder kroner (!!).

Ovenstående er selvfølgelig gætterier fra min side, men kilden skulle være god nok.

Squix

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Squix »

Bumbum..

Er jeg den eneste der undre mig over at Sanchez handlen omfanger Jeffren.
Udfra mange forskellige kilder, skulle Udinese og Barcelona være blevet enige om 28 mil euro + 10 mil i variabler + Jeffren.

Dog, har Jeffrens far, udtalt op til flere gange, at Jeffren ikke er interesseret i at komme til Udinese, men vil blive i Barcelona, eller en anden spansk klub.

Det virker en anelse spøjst, syntes jeg.

Hellyear

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Hellyear »

Medmindre klubben tvinger ham til at smutte.

Squix

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Squix »

Hellyear skrev:Medmindre klubben tvinger ham til at smutte.
Well - Klubben kan vel ikke tvinge ham til at skrive under med Udinese.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Mander »

enzo10 skrev:Er Sanchez virkelig 30-35 mio. euro bedre end 23-årige U-21 landsholdsspiller Jeffren?
Hvis vi anslår at Jeffren har en markedsværdi på 10 mio.(sat lavt) giver Barca altså op mod 45 mio. euro for en Udinese-spiller (selv Thomas Helveg var fast mand dér) der ikke har vist at han klare at spille under det pres, han vil blive udsat for i Barcelona. 45 mio. euro = 350 mio. - Uden tvivl, Sanchez vil være en god tilføjelse, men det lyder dyrt i nuværende marked.
€ 10 mio. er dælme højt sat for Jeffrén. Han har ikke bevist noget, og han er konstant skadet. Transfermarkt værdiansætter ham til € 3 mio., og selvom det måske er lavt sat, vil jeg skyde på, at det er tættere på hans markedspris end dit gæt.

Og vil gerne lige minde om, at Helvegs Udinese ikke sluttede over Lazio, Roma, Juventus, Palermo og Fiorentina i ligaen.

Hellyear

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Hellyear »

Squix skrev:
Hellyear skrev:Medmindre klubben tvinger ham til at smutte.
Well - Klubben kan vel ikke tvinge ham til at skrive under med Udinese.
Nej, men de kan sende et signal til Jeffren der betyder, at det er bedst for både ham og klubben at skrive under.

Squix

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Squix »

Hellyear skrev:
Squix skrev:
Hellyear skrev:Medmindre klubben tvinger ham til at smutte.
Well - Klubben kan vel ikke tvinge ham til at skrive under med Udinese.
Nej, men de kan sende et signal til Jeffren der betyder, at det er bedst for både ham og klubben at skrive under.
Det er jo underordnet.

Hvis klubben fortæller ham, at de vil af med ham - hvorfor skal han så tage den klub de siger - når han muligvis kan finde en anden, og få sit ønske opfyldt omkring en spansk klub.
Barcelona kan jo ikke tvinge ham til at skrive under nogen steder - og går da heller ikke udfra de vil.

Hellyear

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Hellyear »

Det var heller ikke så meget dét jeg mente, men han vil jo gerne være en del af Barcelonas succes, mens han samtidigt vil have spilletid. Begge dele vil jo være en del af den aftale der sender Sancez den ene vej, mens Jeffren den anden.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af SirJonas »

Køb ikke Sanchez for så mange penge. Det er ALT ALT ALT for meget. Det halve burde næsten være nok.
30 mio + 5 i variabler + Jeffren? Nej tak. Selv UDEN Jeffren synes jeg næsten det er for meget.

Rosell har udtalt at man ikke smider så penge efter cesc, men det gør man så åbenbart efter Alexis Sanchez.


Jeg vil hellere beholde Jeffren, og så smide pengene efter noget andet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 97 gæster