Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: ja jeg så u21 men det har intet med barca at gøre. Og det er lige præcis det der er problemet. Han er vild for u-landsholdene men han kan ikke tage det spil med til os. Jeg er dog helt enig i at han var det største talent i klubben på den position. Men jeg synes godt nok at du overdriver hans skills fra når han spillede for os. Han har lavet så sygt mange dumme ting. Ja han er ung men for pokker. De afleveringer gennem midten med for lidt fart. Eller en smart kig væk lige i fødderne på en angriber. Kongen af swag og u21 fodbold men et stykke fra at have niveauet til at kunne forbedre os.
Nej, men det har alt med Bayern at gøre, eftersom det vidner om Thiagos potentiale. At han ikke gjorde det godt for Barça, er jeg stærkt uenig i. Hvilke mange dumme ting, er det lige præcis, vi snakker om? Det er logisk, at du forsøger, at underminere hans evner for at understøtte din pointe, men det er en overdrivelse af dimensioner, når du siger, at han var "et stykke fra at have niveauet til at forbedre os". Thiago er det største talent ud af La Masia siden Messi.
Kan godt være at han er det største talent siden messi men han har ikke bevist det. Spillere som busi, pedro, messi viste med det samme hvad de kunne. Jeg er desuden ikke den eneste der skriver at han ikke har været god for barca. Jeg prøver seriøst ikke på at gøre ham dårligere for os men imo kan han lave 100 flotte driblinger/tæmninger men det går i nul når han laver en fjollet aflevering på midten som giver en chance til modstanderen. Jeg kan godt lide show men det er ikke alt og thiago er indbegrebet af en show pony.

Ja han spiller godt for u21 men det er der mange spillere der gør/har gjort uden at de er blevet verdensstjerner. Morata var også fantastisk under u21 men tror ikke på at han bliver til noget.

Jeg giver dig ret i at han var et kæmpe talent men en spiller som busi var imo et meget større talent end thiago. Det er dog ærgerligt at han ikke gad spille for os længere.
Jeg tror, du glemmer, hvor ustabil Busquets egentlig var i sin første sæson. Hvis du går tilbage i hans tråd herinde, er det ganske overraskende så mange, der ikke havde fidus til ham, grundet hans hjerneblødninger. At du ikke er den eneste, der skriver, at han ikke have været god for Barça, gør ikke den store forskel. Jeg aner ikke, hvorfor du har indtrykket af, at manden kun er show, og at han har stået for fejlaflevering på fejlaflevering. Fakta er, at 93% af hans afleveringer sidste sæson ramte en medspiller, hvilket - taget i betragtning af hvor mange og hvor svære afleveringer, han har forsøgt sig med - er bedre end godt.
Men vi vandt cl med busi på holdet og han er efter det blevet fast mand på det spanske landshold hvor han også har vundet alt. Jeg siger ikke at thiago kun er show men han er glad for at lave det lækre. Jeg siger desuden ikke at han kun laver fejlafleveringer. Men han har en tendens til at miste bolden på dumme steder.

Vi er sku nok bare uenige når det kommer til thiago. Du ser noget i ham som jeg ikke ser. Neymar er feks imo et dobbelt så stort talent og manden som jeg ser vinde balon d'or de næste mange år (altså efter messi).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev: Men vi vandt cl med busi på holdet og han er efter det blevet fast mand på det spanske landshold hvor han også har vundet alt. Jeg siger ikke at thiago kun er show men han er glad for at lave det lækre. Jeg siger desuden ikke at han kun laver fejlafleveringer. Men han har en tendens til at miste bolden på dumme steder.

Vi er sku nok bare uenige når det kommer til thiago. Du ser noget i ham som jeg ikke ser. Neymar er feks imo et dobbelt så stort talent og manden som jeg ser vinde balon d'or de næste mange år (altså efter messi).
Busquets forblev på førsteholdet, fordi Guardiola nærede tillid til ham. Busquets led under præcis det, du anklager Thiago for, men Pep lod ham alligevel spille og forbedre sig, selvom utallige af Barça-fans rystede på hovedet over det. Det kan man ikke ligefrem sige, har været tilfældet med Thiago under Tito. Det er en modningsproces.

Og det er formentlig netop derfor, Thiago vælger Bayern fremfor Barça - eller rettere; Guardiola fremfor Vilanova.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Thiago var the next big thing og han skal nok slå igennem hos bayern...

Det der er min største bekymring er at man ikke vælger at implementere talenterne, men derimod udlejer dem og vi ved desværre nok alle hvordan det kan gå ved lejemål og manglende tillid fra træneren, tito. På det punkt og mange andre er pep fuldstændig overlegen.

Jeg var fan under det katalanske galehus, så jeg husker tiden. Vi er ikke nået til det endnu. Men så længe der er en diktatorisk ledelse og træneren er firmaets mand. Er det nok ikke utænkeligt vi kommer til det punkt igen.
Fans fra andre fora er allerede nu begyndt at snakke om tiden er kommet og frygter for fremtiden. Dog nok polariseret af salget af thiago, som var håbet på midten.

Jeg tænker samtidig, hvad med de øvrige talenter?
Montoya, dølle, rafinha, bartra, pedro, tello. Lad os lege med tanken om at de klarer sig over alt forventning under de respektive lejemål eller den begrænsede spilletid de nu får i klubben og derved naturligt ønsker mere spilletid, montoya sagen, vil de så blive implementeret til den tid, når angrebet ser ud som det gør og hvis de henter en midt mere som rygterne går på.
Skal de så også sælges ud, fordi man har ikke har formået at implementere dem tidligere.
Jeg frygter for fremtiden for talenterne og det barca man er så stolt af

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg synes Thioago var rigtig ustabil, også de gange han fik spilletid. Man kan så sige, at Tito måske skulle have holdt fast i ham, og næret ham tillid, men helt ærligt, det var der ikke plads til, med tanke på vores sæson.

Hvis man skal gøre sig forhåbninger om spilletid og at slå folk som Xavi/Ini/Cesc af, eller bare stjæle spilletid fra dem, skal man præstere de gange man får spilletid. Det gjorde Thiago langt fra, derfor er det forkert at kræve mere spilletid.

Jeg synes Tito gav ham spilletid, men vi ved ikke, hvad der er foregået bag kulisserne, har Tito gjort nok til at overbevise Thiago om, at hans fremtid ligger hos Barca? Det er der folk gætter på.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

En ting det tydeligt viser, kæft hvor har vi en fucking god midtbane når et så stort talent som Thiago ikke kan se sig selv kæmpe sig ind på holdet.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Men vi vandt cl med busi på holdet og han er efter det blevet fast mand på det spanske landshold hvor han også har vundet alt. Jeg siger ikke at thiago kun er show men han er glad for at lave det lækre. Jeg siger desuden ikke at han kun laver fejlafleveringer. Men han har en tendens til at miste bolden på dumme steder.

Vi er sku nok bare uenige når det kommer til thiago. Du ser noget i ham som jeg ikke ser. Neymar er feks imo et dobbelt så stort talent og manden som jeg ser vinde balon d'or de næste mange år (altså efter messi).
Busquets forblev på førsteholdet, fordi Guardiola nærede tillid til ham. Busquets led under præcis det, du anklager Thiago for, men Pep lod ham alligevel spille og forbedre sig, selvom utallige af Barça-fans rystede på hovedet over det. Det kan man ikke ligefrem sige, har været tilfældet med Thiago under Tito. Det er en modningsproces.

Og det er formentlig netop derfor, Thiago vælger Bayern fremfor Barça - eller rettere; Guardiola fremfor Vilanova.
Men pep stolede jo ikke på thiago? Han gav ham ikke mere tid end tito har gjort. Jeg mener at busi viste en del mere end thiago har gjort (der er vi nok bare uenige) hvilket nok var grunden til at han blev foretrukket frem for den ellers fremragende yaya. Thiago har ikke vist nok til at man ville smide xavi på bænken. Og det selvom xavis form har været nedadgående.

Pep har desuden fordelen af at ingen ved hvordan bayern kommer til at spille og derfor kan han garantere thiago en plads uden spillerne bliver sure. Alle ved hvordan barca spiller og hvis tito sagde at thiago ville spille fast så ville vi vide at det betød at xavi røg på bænken. Men det er bare spekulationer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg synes der er for mange diskussioner i gang. Talenter versus etablerede spillere, klubbens strategi, Thiagos salg, årsagerne til hans valg.

Det kunne være godt, hvis vi adskiller dem, og diskuterer dem hver for sig, i de mere relevante tråd.

Jeg synes absolut det er en spændende debat at tage op, hvorvidt man i Barca er ved at gå væk fra sats på talenter. Jeg mener selv, at vi er ved at bevæge os derhen (de vil åbenbart have Bartra skal lejes ud, Thiago væk, Deulefou udlejet, Rafinha udlejet, Cuenca udlejet sidste år, endda snak om at Montoya skal udlejes plus han er usikker), men lad os tage den i Barcelona tråd?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Jeg synes der er for mange diskussioner i gang. Talenter versus etablerede spillere, klubbens strategi, Thiagos salg, årsagerne til hans valg.

Det kunne være godt, hvis vi adskiller dem, og diskuterer dem hver for sig, i de mere relevante tråd.

Jeg synes absolut det er en spændende debat at tage op, hvorvidt man i Barca er ved at gå væk fra sats på talenter. Jeg mener selv, at vi er ved at bevæge os derhen (de vil åbenbart have Bartra skal lejes ud, Thiago væk, Deulefou udlejet, Rafinha udlejet, Cuenca udlejet sidste år, endda snak om at Montoya skal udlejes plus han er usikker), men lad os tage den i Barcelona tråd?
Tager den i barca tråden ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Men vi vandt cl med busi på holdet og han er efter det blevet fast mand på det spanske landshold hvor han også har vundet alt. Jeg siger ikke at thiago kun er show men han er glad for at lave det lækre. Jeg siger desuden ikke at han kun laver fejlafleveringer. Men han har en tendens til at miste bolden på dumme steder.

Vi er sku nok bare uenige når det kommer til thiago. Du ser noget i ham som jeg ikke ser. Neymar er feks imo et dobbelt så stort talent og manden som jeg ser vinde balon d'or de næste mange år (altså efter messi).
Busquets forblev på førsteholdet, fordi Guardiola nærede tillid til ham. Busquets led under præcis det, du anklager Thiago for, men Pep lod ham alligevel spille og forbedre sig, selvom utallige af Barça-fans rystede på hovedet over det. Det kan man ikke ligefrem sige, har været tilfældet med Thiago under Tito. Det er en modningsproces.

Og det er formentlig netop derfor, Thiago vælger Bayern fremfor Barça - eller rettere; Guardiola fremfor Vilanova.
Men pep stolede jo ikke på thiago? Han gav ham ikke mere tid end tito har gjort. Jeg mener at busi viste en del mere end thiago har gjort (der er vi nok bare uenige) hvilket nok var grunden til at han blev foretrukket frem for den ellers fremragende yaya. Thiago har ikke vist nok til at man ville smide xavi på bænken. Og det selvom xavis form har været nedadgående.

Pep har desuden fordelen af at ingen ved hvordan bayern kommer til at spille og derfor kan han garantere thiago en plads uden spillerne bliver sure. Alle ved hvordan barca spiller og hvis tito sagde at thiago ville spille fast så ville vi vide at det betød at xavi røg på bænken. Men det er bare spekulationer.
Pep stolede ikke på Thiago? Pep har lige hentet Thiago, og tilmed udtalt at det var "Thiago eller ingen" - hvis det ikke er tillid, ved jeg ikke hvad. Busquets blev foretrukket fremfor Yaya, fordi han passede bedre ind i Peps system, hvorfor han - trods sine fejl - stadig blev foretrukket. Thiago har haft et stykke længere til startopstillingen med Xavi og Cesc foran sig i køen.

Men shiiiiit, nu orker jeg næsten ikke at diskutere mere, så det her bliver mit sidste indlæg i denne diskussion :-)
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Raman93 »

Men er det virkeligt så stort et problem at udleje sine spillere? Jeg kan muligvis forstå det, hvis Tello eller Montoya blev udlejet, da de er i periferien til førsteholdet og i en alder, hvor det er på tide, at spilles ind på holdet.
Men Deulefeo og Rafinha er ganske unge gutter, og der er simpelthen ikke plads til dem på førsteholdet, og min opfattelse er, at de begge finder sig selv for gode til vores B-hold. Hvad er problemet i at leje dem ud til klubber, der vil give dem spilletid og hår på brystet? De glemmer ikke vores måde at praktisere fodbold ved at være i et års tid.
Vi producerer for mange talenter. Vi har 10-15 talenter, der vil kunne fungerer i en midt-klub, men der er bare ikke plads til dem på vores førsteholdet, hvis de vil have spilletid.
Et enkelt år vil ikke nødvendigvis skade dem. Det handler blot om at finde den rette klub og træner. Cesc, Pique og Alba har alle haft godt af ophold i udlandet og kan stadig spille på vores måde(jeg kan forstå, at det er der frygten ligger.)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Heartbreaker »

Pep startede også med Thiago inde mod blandt andet Real Madrid. Det havde Tito aldrig haft nosserne til.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Heartbreaker skrev:Pep startede også med Thiago inde mod blandt andet Real Madrid. Det havde Tito aldrig haft nosserne til.
Startede Thiago ikke på Bernabeu denne sæson?
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Men vi vandt cl med busi på holdet og han er efter det blevet fast mand på det spanske landshold hvor han også har vundet alt. Jeg siger ikke at thiago kun er show men han er glad for at lave det lækre. Jeg siger desuden ikke at han kun laver fejlafleveringer. Men han har en tendens til at miste bolden på dumme steder.

Vi er sku nok bare uenige når det kommer til thiago. Du ser noget i ham som jeg ikke ser. Neymar er feks imo et dobbelt så stort talent og manden som jeg ser vinde balon d'or de næste mange år (altså efter messi).
Busquets forblev på førsteholdet, fordi Guardiola nærede tillid til ham. Busquets led under præcis det, du anklager Thiago for, men Pep lod ham alligevel spille og forbedre sig, selvom utallige af Barça-fans rystede på hovedet over det. Det kan man ikke ligefrem sige, har været tilfældet med Thiago under Tito. Det er en modningsproces.

Og det er formentlig netop derfor, Thiago vælger Bayern fremfor Barça - eller rettere; Guardiola fremfor Vilanova.
Men pep stolede jo ikke på thiago? Han gav ham ikke mere tid end tito har gjort. Jeg mener at busi viste en del mere end thiago har gjort (der er vi nok bare uenige) hvilket nok var grunden til at han blev foretrukket frem for den ellers fremragende yaya. Thiago har ikke vist nok til at man ville smide xavi på bænken. Og det selvom xavis form har været nedadgående.

Pep har desuden fordelen af at ingen ved hvordan bayern kommer til at spille og derfor kan han garantere thiago en plads uden spillerne bliver sure. Alle ved hvordan barca spiller og hvis tito sagde at thiago ville spille fast så ville vi vide at det betød at xavi røg på bænken. Men det er bare spekulationer.
Pep stolede ikke på Thiago? Pep har lige hentet Thiago, og tilmed udtalt at det var "Thiago eller ingen" - hvis det ikke er tillid, ved jeg ikke hvad. Busquets blev foretrukket fremfor Yaya, fordi han passede bedre ind i Peps system, hvorfor han - trods sine fejl - stadig blev foretrukket. Thiago har haft et stykke længere til startopstillingen med Xavi og Cesc foran sig i køen.

Men shiiiiit, nu orker jeg næsten ikke at diskutere mere, så det her bliver mit sidste indlæg i denne diskussion :-)
Jo det kan man selvf sige men da han var i barca fik han ikke de store kampe. Men det er nok fordi der er spillere som xavi og ini i klubben. De er for gode til at man kan kigge mod thiago. Hvilket er det samme problem tito har haft. Men jeg er sku også ved at være træt af alt det her thiago ballade. Nu er sagaen slut. Videre!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Men vi vandt cl med busi på holdet og han er efter det blevet fast mand på det spanske landshold hvor han også har vundet alt. Jeg siger ikke at thiago kun er show men han er glad for at lave det lækre. Jeg siger desuden ikke at han kun laver fejlafleveringer. Men han har en tendens til at miste bolden på dumme steder.

Vi er sku nok bare uenige når det kommer til thiago. Du ser noget i ham som jeg ikke ser. Neymar er feks imo et dobbelt så stort talent og manden som jeg ser vinde balon d'or de næste mange år (altså efter messi).
Busquets forblev på førsteholdet, fordi Guardiola nærede tillid til ham. Busquets led under præcis det, du anklager Thiago for, men Pep lod ham alligevel spille og forbedre sig, selvom utallige af Barça-fans rystede på hovedet over det. Det kan man ikke ligefrem sige, har været tilfældet med Thiago under Tito. Det er en modningsproces.

Og det er formentlig netop derfor, Thiago vælger Bayern fremfor Barça - eller rettere; Guardiola fremfor Vilanova.
Men pep stolede jo ikke på thiago? Han gav ham ikke mere tid end tito har gjort. Jeg mener at busi viste en del mere end thiago har gjort (der er vi nok bare uenige) hvilket nok var grunden til at han blev foretrukket frem for den ellers fremragende yaya. Thiago har ikke vist nok til at man ville smide xavi på bænken. Og det selvom xavis form har været nedadgående.

Pep har desuden fordelen af at ingen ved hvordan bayern kommer til at spille og derfor kan han garantere thiago en plads uden spillerne bliver sure. Alle ved hvordan barca spiller og hvis tito sagde at thiago ville spille fast så ville vi vide at det betød at xavi røg på bænken. Men det er bare spekulationer.
Pep stolede ikke på Thiago? Pep har lige hentet Thiago, og tilmed udtalt at det var "Thiago eller ingen" - hvis det ikke er tillid, ved jeg ikke hvad. Busquets blev foretrukket fremfor Yaya, fordi han passede bedre ind i Peps system, hvorfor han - trods sine fejl - stadig blev foretrukket. Thiago har haft et stykke længere til startopstillingen med Xavi og Cesc foran sig i køen.

Men shiiiiit, nu orker jeg næsten ikke at diskutere mere, så det her bliver mit sidste indlæg i denne diskussion :-)

Plus under Pep fik Thiago 45 kampe. Han fik alene i ligaen over 1800 minutter og næsten 3000 minutter i alt. Samtidig startede han inde sammen med Tello mod Real. Under Tito fik han i alt næsten 1900 minutter, men det skal også siges at Thiago også var skadet i lidt over to måneder. Pep har sikkert en større tiltro til Thiago end hvad Tito har haft.


Edit: For mit vedkommende er han ikke her længere, så jeg vil ikke længere fokusere på ham. Men held og lykke til ham. Bare så ingen bliver sure, så er det bare min holdning og ikke en holdning andre skal dele. bare mig og kun mig.
Senest rettet af Kubala søn jul 14, 2013 11:25 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Storken »

Et lille stykke af mig døde, da jeg læste denne nyhed....

... Og det heler først, når Tito og Rosell er smidt på porten.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 87 gæster