Rafael "Rafinha" Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 931
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af !Option »

Drake skrev:Men hvis vi køber en midtbanespiller og vi rykker Roberto op på midten igen. Så skal vi vel sælge to midtbanespillere ud over Arda?

Vi har med en ny midtbanespiller: Iniesta, Bussi, Rakitic, Gomes, Rafinha, Denis, Roberto, Arda og den nye, det er 9 spillere til de tre midtbane pladser
Ingen tvivl om at det er ret mange hvis man kun ser dem som midtbanespillere. Men sælges fx Denis og Arda er du nede på 7, og en spiller som fx Rafinha ser jeg lige så gerne få spilletid på en af kanterne :smile:

Desuden må vi nok desværre også erkende, som flere har nævnt, at Iniesta ikke kan holde til en hel sæson længere. Han er guld at have i truppen stadigvæk, men jeg mener ikke han kan anses som fast starter længere :cry:
Rey Abi!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

40 millones for Rafinha???? Nok løgn, men hvis det er rigtigt, så SÆÆÆÆÆÆÆÆLG :glad:
qepd

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af De La Barça »

Kubala skrev:Altså der står, at han er tilbage d. 3. august. Og af hvad jeg kan huske, var der tale om en pause på to og en halv måned, så måske kan han allerede være tilbage i midten af juni eller slutning af juni
Men så når han nærmest heller ikke at spille flere kampe i denne sæson. Det er der problemet ligger.

Jeg tror vi ville kunne få omkring €20 mio. max. Vi har sjældent for vane at sælge dyrt.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 12 - Rafael

Indlæg af Kubala »

De La Barça skrev:
Kubala skrev:Altså der står, at han er tilbage d. 3. august. Og af hvad jeg kan huske, var der tale om en pause på to og en halv måned, så måske kan han allerede være tilbage i midten af juni eller slutning af juni
Men så når han nærmest heller ikke at spille flere kampe i denne sæson. Det er der problemet ligger.

Jeg tror vi ville kunne få omkring €20 mio. max. Vi har sjældent for vane at sælge dyrt.
Det tror jeg, er lidt underordnet(at han ikke kommer til at spille mere i denne sæson), især hvis klubben er meget interesseret, men jo, 40 mio. euro lyder for meget, dog burde 30 ikke være urealistisk. Men altså, hvorfor sælge ham? Han har været bedst af de unge og har leveret en virkelig fin sæson.

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af kklaus »

Corriere dello Sport reports Juventus are willing to pay up to €25m for Rafinha this summer.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er alt for lidt.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Skydefinten »

kklaus skrev:
Corriere dello Sport reports Juventus are willing to pay up to €25m for Rafinha this summer.
Til den pris kan de så smide Dybala den anden vej:)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Drake »

kklaus skrev:
Corriere dello Sport reports Juventus are willing to pay up to €25m for Rafinha this summer.
Synes det er fint nok, vi er jo bare ikke bedre til at sælge. Vi skal have solgt lidt ud på midten, og da jeg ikke ser det helt store i ham, synes jeg man skal takke ja til budet
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 931
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af !Option »

Jeg ser mere i ham end fx Denis Suarez. 7 mål og 5 assist for en reservespiller på 28 kampe er vel okay? :smile:
Rey Abi!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Lopezzz »

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/rafin ... encia.html

Hvis Rafa smutter kan vores ny træner lige så godt pakke sammen og går af helvede til. Det samme gælder vores latterlige ledelse
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Lopezzz »

Noget nyt om Rafa? Der er gået 4 måneder :?
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af MessiPogba »

Er der en, der kan fortælle mig, hvad Rafinha er? Jeg har virkelig svært ved at kategorisere ham? Er han kant eller CM? Han har nogle rigtige gode tekniske færdigheder, men synes han slet ikke er fodboldklog nok til at kunne blive en vild CM i fremtiden, og han har ikke fart eller en-mod-en nok til at blive en verdensklasse kantspiller. Som 10'er har jeg også store tvivl om hans fremtidige niveau.

Husker jeg forkert, eller var det ikke Thiago, der sagde, at Rafinha var et større talent end ham selv? Lige pt. er Thiago en af verdens bedste CM, og Rafinha er lala ... Selvfølgelig har skader spillet en del ind, men synes på intet tidspunkt, at det udsagn er blevet bekræftet af Rafinha.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 931
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af !Option »

MessiPogba skrev:Er der en, der kan fortælle mig, hvad Rafinha er? Jeg har virkelig svært ved at kategorisere ham? Er han kant eller CM? Han har nogle rigtige gode tekniske færdigheder, men synes han slet ikke er fodboldklog nok til at kunne blive en vild CM i fremtiden, og han har ikke fart eller en-mod-en nok til at blive en verdensklasse kantspiller. Som 10'er har jeg også store tvivl om hans fremtidige niveau.

Husker jeg forkert, eller var det ikke Thiago, der sagde, at Rafinha var et større talent end ham selv? Lige pt. er Thiago en af verdens bedste CM, og Rafinha er lala ... Selvfølgelig har skader spillet en del ind, men synes på intet tidspunkt, at det udsagn er blevet bekræftet af Rafinha.
Jeg tror Rafinha vil gøre sig bedst som CM i en rolle lignende den Iniesta har eller har haft. Som du skriver har han nogen helt fantastiske tekniske færdigheder, som jeg tror vil komme rigtig godt til udtryk ved siden af to stærkere defensive spillere på midten (Bussen, Rakitic, Gomes, Roberto (Paulinho? :eek: ))

Lige nu er Thiago selvfølgelig en klart bedre spiller, men han har heller ikke været så forfulgt af skader som Rafinha de seneste år. Yderligere har han også væltet sig i spilletid, igen i modsætning til Rafinha. Sidst men ikke mindst skal man altså også huske på, at der er 2 år til forskel. Thiago har selvfølgelig været god længe, men det er vel først her inden for de seneste år at han er blevet så dominerende på midten som han er nu :smile:
Rey Abi!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af SpillerSomMESSI »

!Option skrev:
MessiPogba skrev:Er der en, der kan fortælle mig, hvad Rafinha er? Jeg har virkelig svært ved at kategorisere ham? Er han kant eller CM? Han har nogle rigtige gode tekniske færdigheder, men synes han slet ikke er fodboldklog nok til at kunne blive en vild CM i fremtiden, og han har ikke fart eller en-mod-en nok til at blive en verdensklasse kantspiller. Som 10'er har jeg også store tvivl om hans fremtidige niveau.

Husker jeg forkert, eller var det ikke Thiago, der sagde, at Rafinha var et større talent end ham selv? Lige pt. er Thiago en af verdens bedste CM, og Rafinha er lala ... Selvfølgelig har skader spillet en del ind, men synes på intet tidspunkt, at det udsagn er blevet bekræftet af Rafinha.
Jeg tror Rafinha vil gøre sig bedst som CM i en rolle lignende den Iniesta har eller har haft. Som du skriver har han nogen helt fantastiske tekniske færdigheder, som jeg tror vil komme rigtig godt til udtryk ved siden af to stærkere defensive spillere på midten (Bussen, Rakitic, Gomes, Roberto (Paulinho? :eek: ))

Lige nu er Thiago selvfølgelig en klart bedre spiller, men han har heller ikke været så forfulgt af skader som Rafinha de seneste år. Yderligere har han også væltet sig i spilletid, igen i modsætning til Rafinha. Sidst men ikke mindst skal man altså også huske på, at der er 2 år til forskel. Thiago har selvfølgelig været god længe, men det er vel først her inden for de seneste år at han er blevet så dominerende på midten som han er nu :smile:
Men der er dog imo, himmelvid forskel på det touch på bolden samt sublime teknik som Thiago har i forhold til Rafinha..

Thiago minder mig meget om Romario: Se her:
phpBB [video]

phpBB [video]


Rafinha er meget ordinær i forhold til Thiago.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 931
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af !Option »

Som tingene er lige nu, ja, så er han ordinær sammenlignet med sin storebror. Men jf. mine pointer i mit sidste indlæg mener jeg godt han kan nå samme højder.

Thiago var heller aldrig sådan for alvor dominerende for os, desværre :roll:
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster