Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Flax_Generous »

Raman93 skrev:Man skal altså ikke glemme, at Sanchez i denne sæson har spillet bag Di Natala, altså en position som Messi praktiserer for os - bare en smule længere tilbage - og så med en angriber foran sig.
Ja, Sanchez har primært spillet som hængende angriber i en slags 3-5-1-1-opstilling. Det er i den rolle, at han har fået sit egentlige gennembrud.

For øvrigt mener jeg, at Sanchez mere "ligner" en Barca-spiller end Rossi. Teknisk stærk, udfordrende, arbejdsvillig, alsidig og intelligent. Rossi er bestemt ikke en dårlig spiller og måske et mere sikkert kort, hvis man fokuserer primært på den kommende sæson - men de gange, jeg har set Sanchez ramme topniveau har han været helt exceptionel og fantastisk.

Hotnuk

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Hotnuk »

barcastuff skrev:The doctors of the Chilean national team will today send the latest medical reports on Udinese attackers Alexis Sanchez to Barcelona [sport]
barcastuff skrev:Pina (Udinese representative in Spain): "Unless something very strange happens, Sanchez will this week be a Barça player." [radio marca]
barcastuff skrev:Quique Pina: "The transfer of Sanchez is very close now. It could be sealed and signed this week. Jeffren will be included." [radio marca]
barcastuff skrev:Pina (Udinese representative in Spain): "The offer of Barcelona could be some 27-28M, plus around 5M variables, plus Jeffren." [radio marca]

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bløddyret »

Hotnuk skrev:
barcastuff skrev:Pina (Udinese representative in Spain): "The offer of Barcelona could be some 27-28M, plus around 5M variables, plus Jeffren." [radio marca]
Syntes jeg lyder meget fornuftigt! Hvis det passer, at vi har budt £30 mio for Rossi, og Villarreal vil have mere, så er jeg game for dette køb! Den video der er postet tidligere, hvor man kan se hans genpres, lige der må jeg indrømme jeg troede dette ville være et succes indkøb. :)

Samtidig så tror jeg han vil score flere mål for Barca end han gjorde for Udinese. Uden at have set særlig mange Udinese kampe, så syntes jeg bare ikke at det virker som en klub hvor andre end de decideret angribere scorer mange mål.

Nogen der ved hvor man kan se hans assist stats?

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af abx »

Han scorede et mål idag, og fremtvang også et straffespark.

Man kan også se højdepunkter ved youtube søgning på "Chile" og sorter efter "date"

[youtube]qoB2K4rj3PM[/youtube]

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Ponte »

http://www.totalbarca.com/2011/news/the ... more-80025

En update...
Håber ikke vi er i gang med at gå "all in" på ham som beløbene antyder..
Vil dog stadig SÅ gerne have ham til vores klub, men ikke for 50 mio.€

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »


Thiago Alcántara

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Thiago Alcántara »

Interessant må man sige, minder mig lidt om Cristiano's situation, da han skiftede til Real.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af rummenigge »

God lille historie. Viser også at at han måske er mere cule end folk går og tror. Mon ikke handlen går igennem og Udinese bare skal ties stille med et par principielle mill ekstra.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Man skal osse huske på at med hans alder og talent, så falder hans værdi nok ikke drastisk de næste par år, såfremt vi finder ud af at vi ikke kan bruge ham alligevel. Og hvis han bliver en succes, så er 35-40 mio euro for en succesfuld kantspiller i mange år jo en god pris.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... lbudq.html

Hvis det er rigtigt at Udinese vil have omkring 50 millioner euro for, så tror jeg ikke at vi for ham :(

For det er alt for mange penge, jeg kan gå med til højst 33 millioner euro, og det tror jeg ikke vi kan få den presset prisen ned på..

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Ifølge mediaset er handlen meget tæt på. Der snakkes om 27-28 mio euro. plus 5 variabler og Jeffren.

Det er ligefør at den handel er bedre end de medierne skrev for et par dage siden (28 mio euro + 10 variabler)

Jeffren er en perifær spiller, som absolut ingen rolle har spillet for os (andet end 5-0 målet mod Madrid). Ham kan vi uden problemer undvære. Det ville forhåbentlig også gøre, at en godt spillende Afellay (på det seneste) ville få mere spilletid.

Sanchez er uden tvivl en spektakulær spiller med et ufatteligt uforløst talent. Men det kræver at han får regulær spilletid og det kunne jeg godt frygte, at han ikke ville gøre. Han passer ganske glimrende ind pga. de nævnte facetter (andre har nævnt dem), men han er stadig på mange måder en ubekendt.

F.eks. Kan han holde niveauet over en hel sæson, hvordan vil han spille i en storklub, hvor presset er enormt, eller hvordan vil han bære sig ad med ikke at være selvskrevet på holdet? Har han tålmodigheden til det?

Derudover har han da været en del skadet sidste sæson, hvis jeg ikke tager fejl?

Men der er da uden tvivl langt flere fordele end ulemper ved hans handel umiddelbart. Men man ved jo aldrig. Mange lige fra Sacchi til almene fans (Fifas afstemning om den mest lovende spiller) har jo omtalt ham meget positivt. Ligeså Bielsa. Det skal nok blive spændende.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Lyder satme godt! Mmmm.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Jep, men nu ser det desværre (for dem der vil have ham) ud til, at Jeffren ikke er helt tændt på en tilværelse i Udine. Eftersigende skulle han udtale sig om emnet kl. 19.00 på Rac1 ifølge MD.

Det begynder efterhånden at minde lidt for meget om en anden soap opera som pt. også fortsætter ufortrødent på 3 år.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af ladislau »

Ja, kommer jo alt andet lige an på, hvor meget man følger mediecirkusset i disse forhandlinger.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Det siger vel sig selv, ellers kunne man jo (som jeg fornemmer du kunne finde på) ikke have kontakt til omverdenen i perioden 1 juni-1 september. Så ville man da slippe for at forholde sig til rygterne før de blev officielle eller ej. Jeg kan da godt se ideen og den er da befriende, men næppe realistisk for dem, der rent faktisk følger med.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 86 gæster