Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

sonnybarca skrev:Med al respekt, er Llorente så ikke bare en Zlatan om igen, i en mere luftstærk, men mindre teknisk udgave? Jeg syntes at vi skal holde bolden nede ved jorden. Tanken om en Suarez, ja selv RvP tænder mig væsentligt mere.
Jeg vil nu mene at Zlatan blev "fyret" af attitude-mæssige årsager, og ikke spilmæssigt. Ideen er rigtig god, desuden er Llorente rigtig god til at indgå i det opbyggende spil på jorden, det ses jo i Bilbao - de spiller mere eller mindre ligesom os; boldbesiddelse, hurtig pasningspil, genpress etc. Guardiolas største inspirationskilde skulle angiveligt være Bilbaos Bielsa, så på den front kan man håbe at Llorente har lært noget ;)

vamosbarca

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af vamosbarca »

van persie ville være et godt køb,han er osse god ved jorden,hellere ham end lorente
torres nej tak han er for stor en chance at tage.
men hvorfor ikke bare flytte villa ind på midten igen vi har wingspillere nok,det er forsvaret gutter der sejler vi skal simelthen have en klasse spiller mere i midteforsvaret og en ordentlig venstreback,det må og skal være første priotet.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Siempre Barca skrev:Er vi ikke ineffektive i forvejen? Hvad skal vi med Fernando?
Hvis han finder formen (hvilket det måske ser ud til), er han blandt de tre bedste angribere i verden. En Torres på toppen er hurtig, driblestærk, pasningssikker, udmærket i hovedspillet og træfsikker - dertil kommer også en fremragende fysisk.

Jeg tror personligt, at han vil forbedre sig gevaldigt, hvis han blev hevet hjem til Spanien.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Siempre Barca »

I form? På baggrund af QPR kampen? Enhver bold mongol kunne lave et hattrick i den kamp. Torres i topform er uden tvivl en af verdens absolutte bedste spillere, men vi har ikke råd til at satse og vente på hans topform. Den historie må være en and.

Kom med RVP eller Llorente.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Siempre Barca skrev:I form? På baggrund af QPR kampen? Enhver bold mongol kunne lave et hattrick i den kamp. Torres i topform er uden tvivl en af verdens absolutte bedste spillere, men vi har ikke råd til at satse og vente på hans topform. Den historie må være en and.

Kom med RVP eller Llorente.
Nu må folk simpelthen stoppe med RVP. Han er om nogen en spiller der ikke passer ind. Desuden har han for mindre end et år siden svinet klubben og holdet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

vamosbarca skrev:van persie ville være et godt køb,han er osse god ved jorden,hellere ham end lorente
torres nej tak han er for stor en chance at tage.
men hvorfor ikke bare flytte villa ind på midten igen vi har wingspillere nok,det er forsvaret gutter der sejler vi skal simelthen have en klasse spiller mere i midteforsvaret og en ordentlig venstreback,det må og skal være første priotet.
For det første er Llorente altså også rigtig god med bolden for fødderne. Det er en common misconception at store og høje spillere altid er ringe rent teknisk. Det er absolut korrekt at det oftest hænger sådan sammen, men langt fra altid og især ikke i Llorente's tilfælde. Han er en ægte poacher, der, udover at være et fysisk monster og en ualmindeligt stor trussel i luften, også afslutter fremragende med fødderne. Jeg ville langt hellere have Llorente end Van Persie, især med førstnævntes eksisterende forhold til vores spillere via landsholdet og det faktum at han allerede kender den spanske liga.

Dernæst forstår jeg ikke hvorfor vi skal flytte nogen som helst ind på midten. Vi har Messi i midten, der scorer og assisterer mere end det nogensinde er set før? Hvorfor dog ændre på det?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:
vamosbarca skrev:van persie ville være et godt køb,han er osse god ved jorden,hellere ham end lorente
torres nej tak han er for stor en chance at tage.
men hvorfor ikke bare flytte villa ind på midten igen vi har wingspillere nok,det er forsvaret gutter der sejler vi skal simelthen have en klasse spiller mere i midteforsvaret og en ordentlig venstreback,det må og skal være første priotet.
For det første er Llorente altså også rigtig god med bolden for fødderne. Det er en common misconception at store og høje spillere altid er ringe rent teknisk. Det er absolut korrekt at det oftest hænger sådan sammen, men langt fra altid og især ikke i Llorente's tilfælde. Han er en ægte poacher, der, udover at være et fysisk monster og en ualmindeligt stor trussel i luften, også afslutter fremragende med fødderne. Jeg ville langt hellere have Llorente end Van Persie, især med førstnævntes eksisterende forhold til vores spillere via landsholdet og det faktum at han allerede kender den spanske liga.

Dernæst forstår jeg ikke hvorfor vi skal flytte nogen som helst ind på midten. Vi har Messi i midten, der scorer og assisterer mere end det nogensinde er set før? Hvorfor dog ændre på det?
Det der forstår jeg heller ikke!. Hvorfor vil man absolut flytte Messi fra en position, hvor han har størst indflydelse på vores spil.

Og med det sagt, så er et køb af Llorente vel også udelukket (medmindre han er indforstået med at tilbringe meget af sin tid på bænken?), han har god teknik, men i vores system skal han spille på fløjene, og der findes bedre alternativer til den position. Villa er f.eks. bedre match end Llorente til den position.

Men der gættes generelt meget i disse dage, både Sport og EMD rygter rigtig mange spillere til os, den ene dag er handlen lukket med Alba f.eks., og den anden dag er han bare et alternativ til ønske nr. 1 som er Bale. Det kommer nok til at være sådan i et stykke tid, især fordi vi har fået en ny træner.

Både Sport og EMD skriver f.eks. at man i Barca er villige til at lytte til bud på Dani, både Anzhi og City skulle være interesserede i at købe ham. Jeg ved ikke hvor meget sandhed der er i det, men nu hvor Dani har startet ude i to kampe i træk, så er spekulationer igang.

Der er også denne udtalelse fra Pep, som pressen nok skal gøre en sag ud af.
Guardiola: "Montoya plays at a very high level. He's a certainty for the future, the club won't have to invest anything at right back."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Llorente ville kunne score mange mål for Barca! Er sikker på at han ville være et godt køb idet at han kender systemet fra bilbao og landsholdet (score mål begge steder)... Han er stor, stærk, vild i luften, overraskende god med fødderne og så arbejder han som en hest (det gjorde zlatan ikke)... Han ville være et godt våben! Alba, javi martinez og llorente = klasse!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Lad os lege vi køber Llorente, hvad skal vi så?. Altså vi har jo Leo centralt, mener folk at vi skal omjustere systemet, tage Leo væk fra en position, hvor Pep, Tito og og Leos kammerater mener man får mest ud af hans talent, og placere ham på fløjen?.

Eller forventer man at Llorente skal sidde på bænken det meste af tiden?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Squix

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Squix »

Fernando Torres - Hvorfor fuck skulle vi købe en så dyr spiller, der absolut har spillet af lort de sidste 3-4 år - medmindre vi kan få ham for 20kr og en kasse bajer, vil det være hjernedødt at investere i ham!

Robin Van Persie Hvorfor!? Manden er måske dygtig, men så kan vi satme lige så godt hente Zlatan tilbage - han er også dygtig, men de har begge egoer som næsten ikke Bendtner kan være med til - rygtet siger RvP har lavet så meget lort end til Wenger fik styr på ham.

Llorente Hvem er bedst? Villa eller Llorente? Kan på ingen måder se Llorente passe ind i vores start 11'er. den foretrukne start 11'er må stadigvæk være Sanchez Messi Villa. Sanchez har potentiale til at blive for sindsyg ved os! at ikke have ham i start 11'eren er hvis man spørger mig, bare dumt!

Vi har; Messi, Sanchez, Villa, Pedro, Afellay, Cuenca, Tello, Thiago, Cesc og Iniesta som alle kan tage en af de 3 pladser i angrebet.
I midterforsvaret har vi; Pique, Puyol, Macherano, Busquets. - korrekt, 2 af dem midtbanesspillere??

Status: 10 til 3 pladser i angrebet - 4 til 2 i midterforsvaret.
Lad os nu få hentet noget forstærkning til forsvaret, og så holde tosserne i toppen fri for skader.

Thiago Silva og Jordi Alba - Tak!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Siempre Barca skrev:I form? På baggrund af QPR kampen? Enhver bold mongol kunne lave et hattrick i den kamp. Torres i topform er uden tvivl en af verdens absolutte bedste spillere, men vi har ikke råd til at satse og vente på hans topform. Den historie må være en and.

Kom med RVP eller Llorente.
I form? Tja, han har bestemt oppet sig, det er tydeligt. Jeg siger ikke, at han allerede nu præsterer på Liverpool-niveau, men han nærmer sig bestemt. Folk glemmer ofte, at selvom han ikke har scoret meget, har han bidraget flot i forhold til Chelseas spil. Han har f.eks. lavet hele fire assists i denne sæsons Champions League - blot ét mindre en Messi. Og med tanke på at han har spillet betydeligt mindre, er det ganske imponerende.

Og enhver boldmongol gjorde det ikke. De andre Chelsea-spillere gjorde det ikke. Fernando Torres gjorde det.
Vi har ikke råd? Det er som man ser det. Men han vil bestemt være et sats, det medgiver jeg.
Visca El Barca skrev:Lad os lege vi køber Llorente, hvad skal vi så?. Altså vi har jo Leo centralt, mener folk at vi skal omjustere systemet, tage Leo væk fra en position, hvor Pep, Tito og og Leos kammerater mener man får mest ud af hans talent, og placere ham på fløjen?.

Eller forventer man at Llorente skal sidde på bænken det meste af tiden?.
Rotation. Ja, jeg mener, at man skal omjustere systemet, eller i hvert fald have en 'Plan b' klar. Hvorfor? Fordi Messi ikke kan score alle målene i alle kampene - det fik vi senest at se mod Madrid og i begge ChL-semifinaler. Der ville det være oplagt at have muligheden for at lægge Messi ud på fløjen og hive en boldsikker poacher ind fra bænken. Det kunne f.eks. være Llorente.

Og derudover; hvordan ved du, at både Pep, Vilanova og Messis kammerater deler din mening? - Hvis Vilanova virkelig er interesseret i mindst én ny frontangriber, kunne meget jo tyde på, at han ikke er enig.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg synes personligt ikke at vi skal forstærke os på angrebspositionen, men hvis vi skal have en spiller, som er dygtig i luften, er god med bolden og kan holde på den, så vi kan organisere os efter modstanders angreb, ja så er Llorente den spiller vi skal købe.


Visse mennesker tvivler på om han har de fornødne tekniske færdigheder, og dertil kan jeg ikke nikke genkendende til, da jeg har den opfattelse af Llorente, at manden i den forstand har den kompetence på det tekniske område af spillet. Desuden spiller han for Bilbao, som har en del ligheder i den måde de spiller og den måde vi spiller på og så Spanien, som også spiller med Barca inspireret spil, og Llorente kender vores spiller fra landsholdet af. Llorente vil ikke have svært ved at implementere sig i vores spillestil, og det vil heller ikke kræve det store fra hans side af, hvis vi absolut skal gå hen og spille med en luftstærk spiller, mod betonmuren af forsvar, som modstanderhold har spillet mod os især i år.

Men som sagt, så synes jeg at vi ikke har brug for forstærkning på angrebsfronten, men derimod skal vi forbedre de defensive aspekter af vores spil. Men jeg er ikke Tito og det resterende stab trænere, som skal løse holdets svagheder, og hvad Tito foretager sig( i samråd med staben), så vil jeg støtte op omkring det, da de trods alt er uddannet og har den fornødne erfaring og viden.
Senest rettet af Kubala tirs maj 01, 2012 11:46 pm, rettet i alt 1 gang.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Jeg vil nu tilføje, at rent faktisk så holder langt det meste af, hvad sport og EMD skriver. Men det kræver blot, at man læser mellem linjerne og altid har i baghovedet, at de skal sælge en historie. Når de skriver, at Barcelona vil sælge Alves, er det sikkert en mulighed, som de overvejer, men det er ikke ensbetydende med, at han bliver solgt, hvilket de heller aldrig har skrevet.

Eller når de nævner 15 angriber, betyder det jo ikke, at vi skal købe dem alle, og hvis vi kun køber 1, så har de ramt 14 forkerte. Det er 15 spillere, der er kig på og er oppe og vende.

Synes at især sport er gode til at infomere om, hvad der sker i klubben.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Q: Hvis vi er det hold i ligaen der lukker færrest mål ind i sæsonen, hvorfor er alle da så opsatte på at det er forsvaret der skal forstærkes?

Q: Hvis det reelt kun er Messi der scorer mere end 20 kasser i denne sæson, hvorfor er ingen opsatte på at finde en klasse angriber der kan score de manglende kasser der skal til for at gå fra uafgjort til vundne kampe, som realistisk set har kostet os ligaen og CHL?


Ja .. a spøer bor'
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

SpillerSomMESSI skrev:Q: Hvis vi er det hold i ligaen der lukker færrest mål ind i sæsonen, hvorfor er alle da så opsatte på at det er forsvaret der skal forstærkes?

Q: Hvis det reelt kun er Messi der scorer mere end 20 kasser i denne sæson, hvorfor er ingen opsatte på at finde en klasse angriber der kan score de manglende kasser der skal til for at gå fra uafgjort til vundne kampe, som realistisk set har kostet os ligaen og CHL?


Ja .. a spøer bor'
Det er rigtigt at vi er det hold, som har indkasseret færrest mål i la liga, det var stadigvæk i bagkæden, som vores svaghed lå i de to kampe, mod Chelsea på Camp Nou og Real, og vi havde altså muligheden for videre avancement og til og med at vende kampen mod Real, hvis forsvaret ikke var blevet spillet så tyndt på simpel måde, og nu overdriver jeg måske lidt, men overdrivelse fremmer forståelse. Jeg har kigget på denne sæson, og det der har været iøjefaldende for mig, har været forsvaret, som i den grad har været vores akilleshæl, når hold for alvor har truet os.
Vi kan jo score, men nogle gange skal Barca også have lov til at hive en 2-0 sejr hjem mod svær modstandere, end at frygte at indkassere mål, og derfor være nødsaget til at score flere mål, for at være på den sikre side.



Det skal siges at vi har haft en turbulent sæson, med skader og implementere af nyt system med 3-4-3, og dette har sikkert også noget at sige, men med Abi ude, Pique, Puyol, Masch i midterforsvaret, så mangler vi i den grad supplement i bagkæden til disse spillere, hvis nu de skulle gå hen blive skadet.

Når nu man siger at Messi er den eneste reelle målscorer, så ser man bort fra Alexis som har scoret Ca. 11 mål i la liga alene, Cesc med ca. 9 i la liga, Xavi med 10, Pedro med ca. 9 stk og Villa med ca. 5 i la liga, så det er ikke helt korrekt, men ja Messi scorer de fleste af vores mål. Dermed kan man da også sige at forsvaret har været præget af skader, Abi skade, Pique, Puyi osv.,men vi skal også være ærlige og sige at Maschs omskolning har været succes, da
han har taget noget af lastet, men manden var jo def.midt, da vi købte ham. Vi har solgt Maxi og har ikke købt nogen til at erstatte hans fravære, og reelt har vi jo to midterforsvare, Pique, Puyol, Masch( omskolet), Abi( som er
alsidig, men hans situation er følsom), og derimod har vi, Messi, Pedro, Alexis, David Villa, Cuenca, Tello, Cecs,
Affelay og Ini til tre pladser, så forsvaret skal i den grad forstærkes om vi så går ud og køber en angriber eller ej.
Det synes jeg i hvert fald og folk kan selvfølgelig være uenige i det, sådan ser jeg nu på tingene omkring dette hold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster