Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Sir Suiram »

Flax_Generous skrev:
klogfyr skrev:så mindre flydende ville spillet ikke blive, hvis man kun indfører challenges ved scoringer, røde kort og straffespark. Der brokker det andet hold sig alligevel i et par min. så er det nemmere lige at sende dommerne ud og kigge den igennem, det ville ikke tage så meget længere tid.
Præcis. Der er masser af længere spilstop i fodbold. Vi er bare vant til dem.

Man kunne i øvrigt også sætte en tidsgrænse på hvor lang tid dommerne må bruge. Hvis de så ikke har besluttet sig inden for den tidsramme, så bliver der bare ikke ændret i afgørelsen fra banen.
Jeg synes problemet ligger i, at challenges tager meget af den umiddelbare glæde/eufori ved at score, få straffespark etc. Moderne fodbold er så konkurrencepræget, intenst og lige idag, at en stor andel af f.eks. straffespark og røde kort er relativt tætte vurderingssager. Under challenges ved alle disse kendelser vil man som tilskuer (i særdeleshed på stadion uden slow effekter) sidde med en uforløst glæde/ærgrelse indtil afgørelsen. Og når den kommer, så er det bare ikke det samme at "fejre" kendelsen/begivenheden, som det er, hvis man kan gøre det umiddelbart; det vil blive en lidt flad fornemmelse, tror jeg.

Jeg synes, at kendelserne i en kamp skal være endelige i dén kamp - hvis I forstår. Efter kampen forstår jeg til gengæld ikke, at, f.eks., det spanske fodboldforbund nægter at bruge videomateriale til at straffe spillere for voldelig opførsel. Uagtet hvorvidt og hvad dommeren har noteret omkring kendelsen.

Dette vil gøre, at der ikke fjernes noget fra de fede "øjeblikke" i kampen, og at en fodboldkamp stadig spilles absolut kontinuert, hvor man fuldt ud kan forholde sig til nu'et som værende det gældende i de 90 minutter, kampen varer over. Efterfølgende kan individuelle, grove forseelser straffes yderligere ved brug af videomateriale.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg forstår sagtens din anke, Sir Suiram, men dommerfejl frustrerer mig nok bare mere end det ville frustrere mig at vente på, at en dommer tjekker en videogentagelse. Måske skyldes det, at jeg er vant til det i andre sportsgrene.

Desuden er challenges ikke den eneste løsning. Et andet alternativ kunne være, at man indførte en ekstra dommer, der sidder og følger med på et par tv-skærme og som er i direkte kommunikation med dommeren på banen. Så kan han gøre banedommeren opmærksom på usete hændelser og give sit besyv med ved straffespark og røde kort. Lidt ligesom banedommeren i dag kan snakke med assistenterne på bag- og sidelinjerne. Det ville minimere afbrydelserne.

EDIT: I øvrigt helt enig i, at man burde bruge videomateriale til at straffe svinestreger retrospektivt. Det ville ikke hjælpe holdet som blev udsat for forseelsen, men i det mindste slipper synderen så ikke ustraffet for det. Der er vitterlig ingen grund til, at man ikke begynder at gøre sådan noget i langt højere grad.
Senest rettet af Flax_Generous tors jan 29, 2015 7:48 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Desuden er challenges ikke den eneste løsning. Et andet alternativ kunne være, at man indførte en ekstra dommer, der sidder og følger med på et par tv-skærme og som er i direkte kommunikation med dommeren på banen. Så kan han gøre banedommeren opmærksom på usete hændelser og give sit besyv med ved straffespark og røde kort. Lidt ligesom banedommeren i dag kan snakke med assistenterne på bag- og sidelinjerne. Det ville minimere afbrydelserne.
Spot on!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Det vil føre stop i spillet. Men imo eneste ting som kan løse nogle ting i dagens fodbold desværre.
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Luis Enrique »

Flax_Generous skrev: I øvrigt helt enig i, at man burde bruge videomateriale til at straffe svinestreger retrospektivt. Det ville ikke hjælpe holdet som blev udsat for forseelsen, men i det mindste slipper synderen så ikke ustraffet for det. Der er vitterlig ingen grund til, at man ikke begynder at gøre sådan noget i langt højere grad.
Lidt off topic, men jeg har i flere år også ment at det var en god idé, eventuelt suppleret med straf for åbenlys film, men indvendingen er jo, at det er farligt at forøge antallet af retrospektive kendelser. Hvorfor ikke begynde at justere slutstillinger også? Underkende mål, tillægge fejlagtigt underkendte mål osv. osv.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Sir Suiram »

Luis Enrique skrev:
Flax_Generous skrev: I øvrigt helt enig i, at man burde bruge videomateriale til at straffe svinestreger retrospektivt. Det ville ikke hjælpe holdet som blev udsat for forseelsen, men i det mindste slipper synderen så ikke ustraffet for det. Der er vitterlig ingen grund til, at man ikke begynder at gøre sådan noget i langt højere grad.
Lidt off topic, men jeg har i flere år også ment at det var en god idé, eventuelt suppleret med straf for åbenlys film, men indvendingen er jo, at det er farligt at forøge antallet af retrospektive kendelser. Hvorfor ikke begynde at justere slutstillinger også? Underkende mål, tillægge fejlagtigt underkendte mål osv. osv.
Det er en svær og farlig balancegang at forsøge at ramme. Personligt synes jeg, at forskellen ligger ved decideret vold. At det er lige netop der, grænsen går - sammen med racisme og andre (heldigvis) sjældent relevante niche-områder.

Der er trods alt meget lang vej derfra til at ændre noget, der har med slutstillingen eller resultatet og udfaldet af en kamp at gøre. Så kan selve fodboldkampene afvikles med samme sædvanlige individuelle suverænitet: når man har set en fodboldkamp, så kan man godt regne med, at det, der står på måltavlen efter 90 minutter, er det, der kommer til at tælle.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Luis Enrique »

Sir Suiram skrev: Der er trods alt meget lang vej derfra til at ændre noget, der har med slutstillingen eller resultatet og udfaldet af en kamp at gøre. Så kan selve fodboldkampene afvikles med samme sædvanlige individuelle suverænitet: når man har set en fodboldkamp, så kan man godt regne med, at det, der står på måltavlen efter 90 minutter, er det, der kommer til at tælle.
Det er jeg såmænd enig med dig i, jeg tror bare man må imødese udviklingen og trække en grænse. Mållinje-teknologien har i den henseende været et positivt indslag, det skulle jeg have haft med, men vi skal såmænd nok få en fed skandale på det område engang i fremtiden. Eksempelvis løser mållinjeteknologien ikke problemer med situationer, umiddelbart op til målet. Med hvilken argumentation skal man trække en linje og sige nej i forhold til de situationer? Teknologien kan jo hjælpe. Kampens individuelle suverænitet er et begreb jeg synes om, men der er allerede rokket ved det, og tør man rokke mere ved det?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Skydefinten »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ig/5420422
The Telegraph's udsendte overværede træningen med Real Madrid i forbindelse med interviewet med Clement. Journalisten lagde mærke til, hvor meget Ronaldo gik op i at vinde et simpelt hold-spil til træning - og hvor meget han jublede over at score det afgørende mål i mini-turneringen.
:lol: :lol: Det syn kunne jeg bestemt godt se for mig :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

"Siiiiiiiii."

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Skydefinten skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ig/5420422
The Telegraph's udsendte overværede træningen med Real Madrid i forbindelse med interviewet med Clement. Journalisten lagde mærke til, hvor meget Ronaldo gik op i at vinde et simpelt hold-spil til træning - og hvor meget han jublede over at score det afgørende mål i mini-turneringen.
:lol: :lol: Det syn kunne jeg bestemt godt se for mig :lol:
Nej, det er nok en adfærd, dansk taber-mentalitet aldrig kommer til at forstå. Respekt for altid at ville gøre sit bedste og altid ville arbejde for sagen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:
Skydefinten skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ig/5420422
The Telegraph's udsendte overværede træningen med Real Madrid i forbindelse med interviewet med Clement. Journalisten lagde mærke til, hvor meget Ronaldo gik op i at vinde et simpelt hold-spil til træning - og hvor meget han jublede over at score det afgørende mål i mini-turneringen.
:lol: :lol: Det syn kunne jeg bestemt godt se for mig :lol:
Nej, det er nok en adfærd, dansk taber-mentalitet aldrig kommer til at forstå. Respekt for altid at ville gøre sit bedste og altid ville arbejde for sagen.
Nå, ja. For der eksisterer jo ikke noget der bare minder om en mellemvej, vel? Vor herre til hest ...

Jeg tror godt at du kan regne med at den overvejende størstedel af professionelle fodboldspillere, og især i så store klubber som Real Madrid og Barcelona, altid gør sit bedste og altid arbejder for sagen, men at det alligevel er langt de færreste af dem, der føler det nødvendigt at fejre et afgørende mål i en intern træningsturnering, som var det et mål i en VM finale. Ligeså meget som man kan mene at det demonstrerer passion for spillet, ligeså meget vil jeg mene at det demonstrere en voldsom passion for sig selv.

Det må Ronaldo naturligvis selv om. Men kom ikke her og sig, at fordi man ikke fører sig frem på samme måde som Ronaldo, så er man automatisk indehaver af en 'dansk taber-mentalitet'. Hvor firkantet har man lige lov at være?

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Det må Ronaldo naturligvis selv om. Men kom ikke her og sig, at fordi man ikke fører sig frem på samme måde som Ronaldo, så er man automatisk indehaver af en 'dansk taber-mentalitet'. Hvor firkantet har man lige lov at være?
Jeg kunne spørge dig om det samme. Det er tydeligt, at en person som Ronaldo bliver afvist pga. en anden tilgang til livet. Han er anerledes, og det kan du ikke lide. Han er bedre end dig, og det kan du bestemt ikke lide.

Istedet for at nedgøre andre mennesker, for at være anerledes, kunne du jo bare acceptere, at de er, som de er. Han gør dig jo ikke noget?

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev: Det er tydeligt, at en person som Ronaldo bliver afvist pga. en anden tilgang til livet. Han er anerledes, og det kan du ikke lide. (...) Istedet for at nedgøre andre mennesker, for at være anerledes, kunne du jo bare acceptere, at de er, som de er.
Du ser selv ud til at være voldsomt tynget af tolerance overfor den såkaldte danske taber-mentalitet. Eller noget.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Skydefinten »

Jesni skrev:
Skydefinten skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ig/5420422
The Telegraph's udsendte overværede træningen med Real Madrid i forbindelse med interviewet med Clement. Journalisten lagde mærke til, hvor meget Ronaldo gik op i at vinde et simpelt hold-spil til træning - og hvor meget han jublede over at score det afgørende mål i mini-turneringen.
:lol: :lol: Det syn kunne jeg bestemt godt se for mig :lol:
Nej, det er nok en adfærd, dansk taber-mentalitet aldrig kommer til at forstå. Respekt for altid at ville gøre sit bedste og altid ville arbejde for sagen.
Åhhh, ja, men skal da ikke skrive noget med et glimt i øjet, når det gælder ham...jøsses.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:
Jesni skrev: Det er tydeligt, at en person som Ronaldo bliver afvist pga. en anden tilgang til livet. Han er anerledes, og det kan du ikke lide. (...) Istedet for at nedgøre andre mennesker, for at være anerledes, kunne du jo bare acceptere, at de er, som de er.
Du ser selv ud til at være voldsomt tynget af tolerance overfor den såkaldte danske taber-mentalitet. Eller noget.
Jeg har ikke noget imod det. Det er jo vores kultur. Vi bliver jo målt, man kan så diskutere metoden, til at være det lykkeligste folkefærd gang på gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 87 gæster