Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Wazza skrev:
Ponte skrev:
Wazza skrev:
Kubala skrev: Hvis Man Utd er klar til at give 70 mio euro, så kan det måske være, at Barca-ledelse vil snakke med Man Utd - ellers kan jeg ikke se det ske.
Edit: Flere herinde har jo skrevet, hvorfor det er umuligt, men du kan åbenbart ikke se det og fint nok, men det er umuligt.
I saa fald haaber jeg at United kigger andetsteds. For de 70 mio. euro ville man kunne koebe Gundogan samt have 30-40 tilbage som kunne smides i puljen efter Gareth Bale.

Haha, fordi nogle selvudnaevnte fodboldorakler paa det danske Barcelona forum fortaeller mig, at det er umuligt, skal jeg tage det for gode varer? Og hvis jeg ikke goer, er jeg bare en kegle? haha

Jeg har fulgt med i den her sag, og har laest udtalelserne fra folkene omkring FCB, men jeg ser det lige saa meget som at de har en dagsorden om at skrue prisen saa meget op som overhovedet muligt.
Denne transfer virker ikke saa umulig for mig, som i proever at faa det til at fremstaa. Det begrunder jeg ved at folk omkring Manchester United udtaler sig paa en maade, som ville vaere virkelig maerkelig hvis de allerede vidste at det er umuligt.
Så bare lige et spørgsmål Wazza:
Hvis du er så meget inde i sagen fra et United synspunkt, så ved du selvfølgelig også at Cesc har en klausul i sin kontrakt der for det første gør at Arsenal har forkøbsret på et aftalt beløb mellem Arsenal og os, som vurderes til at ligge på ca.30 mio euro. Gør Arsenal ikke brug af den snupper de 50% af et evt. overskud på et videresalg til tredjepart.
Synes du så selv det lyder realistisk at vi vil sælge en fundamental spiller for de 25-30 mio euro (189 mio kr.-227.000 mio kr.) i skyder afsted, når Arsenal kan snuppe ham for det samme og gør de ikke det, vil det jo betyde at vi så giver ham til jer "gratis"?
Så kan du jo selv regne ud om det er realistisk eller ej...., men alt det her vidste du jo godt i forvejen...

Derudover, byd løs, Cesc bliver her.
Det er jeg naturligvis klar over, men jeg tror at du har glemt at Fabregas flyttede fra Arsenal for 2 aar siden, fordi han havde ambitioner om at vinde titler, og han var ikke tilfreds med holdets styrke. Siden har klubben saa solgt endnu flere profiler og er blevet svaekket yderligere. Men alt det her vidste du jo godt ;)

Der skal to til en tango, og hvis Fabregas ikke vil tilbage til Arsenal, kan de ikke stille saerlig meget op.
Alt dette afhaenger af hvad Fabregas vil. Hvis han vil vaek fra Barca, skal United nok faa fat i ham, men hvis det er sandt at han gerne vil blive, kommer han ikke til Old Trafford.

Jeg vaelger bare at tro at der har vaeret en aabning fra hans lejr siden Moyes bliver ved med at udtale sig om det, og han siger at han er fortroestningsfuld.
Til dit første afsnit:
øøhhh, ja og hvad er det så lige jeg har glemt?, forstår ikke rigtig hvor du vil hen med det du skriver?, du bekræfter jo bare hvorfor han skiftede fra Arsenal og de så siden har solgt flere profiler, så jeg det vidste jeg udmærket godt..

Til dit andet afsnit:
Præcis, synes bare din træner og bestyrelsesformand danser mere tango med hinanden og fælles-tango med medierne end de gør med Cesc. Både Wenger, Cesc igennem Tito og vores ledelse har meldt ud at han ikke vil nogen andre steder og ikke er til salg. Han gjorde jo selv nærmest grin med de rygter tidligere på året.

Til dit tredje:
Det er også helt fair og du skal da være velkommen, tror bare du får mere ud af at dele din optimisme med ligesindede på oldtrafford.dk end os på fcbarcelona.dk

Der er intet der tyder på at Cesc er på vej til United og et officielt bud gør det ikke bedre.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Kubala »

Wazza skrev:
Visca El Barca skrev:HVor skulle den åbning komme fra? Kan du gør det lidt mere konkret og præcist?

Cesc har afvist at skifte. Blankt afvist. Rosell som er noget upopulær har afvist et salg, fuldstændig afvist at lytte til et tilbud, ligesom hans ledelse også har gjort det. Kan du fortælle mig, hvor åbning skulle komme fra.

Man skal heller ikke undervurdere at der i professionel fodboldklubber er spin. Moyes tabte Thiago, efter at have gået benhårdt efter ham. Det giver derfor ekstrem meget mening, at give et indtryk til fans om, at man virkelig prøvede at hente en af de store. Især når man ved, at hans klub ikke vil sælge. På den måde kan man jo netop sige, se vi er villige til at bruge rigtig mange penge, men hans klub vil ikke sælge, ærgerligt.

Nu bliver vi nødt til at gå efter andre spillere. Spillere som de altid har haft som reelle transfermål.
Forskellen er lige netop, at jeg siger at det er en fornemmelse jeg har ud fra udtalelserne fra Moyes.
"Oraklerne" herinde siger skrå sikkert at det er fuldkommen umuligt, som om de sidder ved forhandlingsbordet.

Vi bliver aldrig enige, så lad lade den ligge. Jeg kommenterede kun herinde, fordi jeg mener at ingen af os er i en position, hvor vi kan udelukke noget 100 %, men det ser ud til at I er helt sikre i jeres sag, så lad os vente og se d. 1 september om det fuldstændig umulige sker.



Hahahaha - du har en fornemmelse fra Moyes' udtalelser, imens vi andre er orakler.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Piquénbauer »

Wazza skrev:
Visca El Barca skrev:HVor skulle den åbning komme fra? Kan du gør det lidt mere konkret og præcist?

Cesc har afvist at skifte. Blankt afvist. Rosell som er noget upopulær har afvist et salg, fuldstændig afvist at lytte til et tilbud, ligesom hans ledelse også har gjort det. Kan du fortælle mig, hvor åbning skulle komme fra.

Man skal heller ikke undervurdere at der i professionel fodboldklubber er spin. Moyes tabte Thiago, efter at have gået benhårdt efter ham. Det giver derfor ekstrem meget mening, at give et indtryk til fans om, at man virkelig prøvede at hente en af de store. Især når man ved, at hans klub ikke vil sælge. På den måde kan man jo netop sige, se vi er villige til at bruge rigtig mange penge, men hans klub vil ikke sælge, ærgerligt.

Nu bliver vi nødt til at gå efter andre spillere. Spillere som de altid har haft som reelle transfermål.
Forskellen er lige netop, at jeg siger at det er en fornemmelse jeg har ud fra udtalelserne fra Moyes.
"Oraklerne" herinde siger skrå sikkert at det er fuldkommen umuligt, som om de sidder ved forhandlingsbordet.

Vi bliver aldrig enige, så lad lade den ligge. Jeg kommenterede kun herinde, fordi jeg mener at ingen af os er i en position, hvor vi kan udelukke noget 100 %, men det ser ud til at I er helt sikre i jeres sag, så lad os vente og se d. 1 september om det fuldstændig umulige sker.
Oraklerne, os fans, skriver som vi gør fordi vi følger med i hvad der sker i og omkring klubben. Vi kan derfor sige at der INTET er som tyder på at cesc bliver solgt. Når man så kombinerer dette med common sense (ingen reserver hvis cesc bliver solgt, mere pres på ledelsen ved at skulle købe en "ny" cesc) så ser det umuligt ud. Men du har da lov til at drømme... Jeg så også meget gerne silva, varane, mata i klubben men der er noget der siger mig at det ikke kommer til at ske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Er det ikke to vidt forskellige ting? Du fortolker, analyserer og får den mening ud af de udtalelser, som passer dig bedst?

Dem der siger at Man Utd ikke får Cesc, forholder sig til rene facts. De forholder sig til udtalelser fra Cesc, Tito, Zubi, Bartomeu og det brev som Rosell angiveligt har skrevet. Det er konkret, ting som er kommet ud af disse mænds mund, mænsd som sidder ved forhandlingsbord. De har alle afvist, at han er til salg, de har afvist at gide at lytte til tilbud. Der er ikke så meget at fotolke på, når afvisning er så klar.

Du har ord fra Moyes, hvor han ikke åbner for noget som helst, udover at de har budt og det er blevet afvist og har budt igen. På baggrund af det konkluderer du, at der findes åbning. Eller var det en fornemmelse du har? Anyways, det virker lidt underligt, at du kalder dem der referer til konkrete udtalelser for at være orakler og kalder dem flatterende navne, når det i bund og grund er dig selv, der opfører sig som en orakel på vegne af Moyes og Man Utd?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Fans har vel lov til at referere til de udtalelser som folk fra klubben kommer med og på den baggrund skrive at det virker umuligt? Man behøver ikke at være orakel for at skrive det der.

Barca og Cesc har gjort det meget klart, spilleren vil ikke skifte og klubben vil ikke sælge.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Man skal heller ikke undervurdere at der i professionel fodboldklubber er spin. Moyes tabte Thiago, efter at have gået benhårdt efter ham. Det giver derfor ekstrem meget mening, at give et indtryk til fans om, at man virkelig prøvede at hente en af de store. Især når man ved, at hans klub ikke vil sælge. På den måde kan man jo netop sige, se vi er villige til at bruge rigtig mange penge, men hans klub vil ikke sælge, ærgerligt.
Barcas udmeldinger kan altså også være spin. En offentlig erklæring om, at Fabregas er til salg vil jo alt andet lige svække klubbens forhandlingsposition. Ligesom når Wenger afviste at sælge van Persie, Ferguson afviste at sælge Ronaldo og Moyes afviser at sælge Rooney. At fortælle pressen, at en spiller, man måske er i gang med at sælge, ikke er ønsket i klubben, er en anelse fjollet. Faktisk finder jeg det mere sandsynligt, at Barca stikker offentligheden en rimelig rutinemæssig plade omkring Fabregas' fremtid end Moyes har gang i et eller andet bizart og løgnagtigt forsøg på at tilfredsstille fansene.

Det allermest sandsynlige - med mange, mange længder - er dog at både Barca og United er reelle i deres udmeldinger: Barca vil egentlig ikke sælge Fabregas, men United forsøger alligevel at lokke klubben og spilleren. Min personlige fornemmelse er, at United ikke får succes med et sådan forsøg.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan sammenligne cesc sagen med barca og silva sagen. Alle omkring psg samt silva siger at det ikke kommer til at ske. Det samme med barca og cesc. Så kan barca og man u snakke så meget om henholdsvis silva og cesc de har lyst til. Det ændre dog ikke noget. Ingen af klubberne har brug for pengene og de vil stå svagere ved et salg. Ergo bliver spillerne hvor de er. Der kan så diskuteres for at silva er vigtigere for psg men har en fornemmelse af at cesc kommer til at spille endnu mere i næste sæson og at han snart bliver fast mand.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5230
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 807 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Kvoller »

Nårh, Barca kunne da godt bruge nogle penge tror jeg. Men de ville helt klart være svagere ved et salg af Cesc, så det er jo nok derfor de ikke sælger ham, ikke fordi de ikke mangler penge.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Man skal heller ikke undervurdere at der i professionel fodboldklubber er spin. Moyes tabte Thiago, efter at have gået benhårdt efter ham. Det giver derfor ekstrem meget mening, at give et indtryk til fans om, at man virkelig prøvede at hente en af de store. Især når man ved, at hans klub ikke vil sælge. På den måde kan man jo netop sige, se vi er villige til at bruge rigtig mange penge, men hans klub vil ikke sælge, ærgerligt.
Barcas udmeldinger kan altså også være spin. En offentlig erklæring om, at Fabregas er til salg vil jo alt andet lige svække klubbens forhandlingsposition. Ligesom når Wenger afviste at sælge van Persie, Ferguson afviste at sælge Ronaldo og Moyes afviser at sælge Rooney. At fortælle pressen, at en spiller, man måske er i gang med at sælge, ikke er ønsket i klubben, er en anelse fjollet. Faktisk finder jeg det mere sandsynligt, at Barca stikker offentligheden en rimelig rutinemæssig plade omkring Fabregas' fremtid end Moyes har gang i et eller andet bizart og løgnagtigt forsøg på at tilfredsstille fansene.

Det allermest sandsynlige - med mange, mange længder - er dog at både Barca og United er reelle i deres udmeldinger: Barca vil egentlig ikke sælge Fabregas, men United forsøger alligevel at lokke klubben og spilleren. Min personlige fornemmelse er, at United ikke får succes med et sådan forsøg.




Fuldstændig enig. Jeg siger jo heller ikke at intentionerne fra Man Utd ikke kunne være reelle, men jeg ser handlen som umulig. Det er pga. flere ting, at jeg anser denne handel som umulig.

1) Barca har lige solgt Thiago, så der er reelt set 3 centralmidtbanespillere i truppen og et uprøvet ungt talent.
2) Cesc har udtalt at hvis han skulle slutte sin karriere et andet sted end Barca, så skulle det være i Arsenal.
3) Klausulen i hans aftale, som gør at Barca skal give Arsenal 50% af salgsbeløbet, hvis man vælger at sælge ham til andre klubber.
4) Cesc har været ude og sige, at han vil ingen steder - absolut ingen steder.
5) Bartomeu har afvist at man vil sælge Cesc.
6) Rosell har afvist det.
7) Vilanova sagde også at Cesc skulle ingen steder og at han havde sagt til ham, at han ville blive i Barca og triumfere her.


Som sagt, så tror jeg at intentionerne muligvis er reelle fra Man Utds side af, men jeg anser handlen som umulig pga. de nævnte grunde.


Edit: For at få det på det rene, så sagde jeg dette - uden at citere nogen og det var heller ikke henvendt til nogen. Bare min mening om handlen - så kan man selv vurdere om jeg var arrogant eller ej. Det var i hvert ikke intentionen - som sagt. Men jeg fik orakel-kortet som svar:
Om der er reelle intentioner fra Man Utds side af eller ej, så er det umuligt for Man utd at hente Cesc i dette transfervindue i hvert fald.
Senest rettet af Kubala tirs jul 23, 2013 1:11 am, rettet i alt 4 gange.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Man skal heller ikke undervurdere at der i professionel fodboldklubber er spin. Moyes tabte Thiago, efter at have gået benhårdt efter ham. Det giver derfor ekstrem meget mening, at give et indtryk til fans om, at man virkelig prøvede at hente en af de store. Især når man ved, at hans klub ikke vil sælge. På den måde kan man jo netop sige, se vi er villige til at bruge rigtig mange penge, men hans klub vil ikke sælge, ærgerligt.
Barcas udmeldinger kan altså også være spin. En offentlig erklæring om, at Fabregas er til salg vil jo alt andet lige svække klubbens forhandlingsposition. Ligesom når Wenger afviste at sælge van Persie, Ferguson afviste at sælge Ronaldo og Moyes afviser at sælge Rooney. At fortælle pressen, at en spiller, man måske er i gang med at sælge, ikke er ønsket i klubben, er en anelse fjollet. Faktisk finder jeg det mere sandsynligt, at Barca stikker offentligheden en rimelig rutinemæssig plade omkring Fabregas' fremtid end Moyes har gang i et eller andet bizart og løgnagtigt forsøg på at tilfredsstille fansene.

Det allermest sandsynlige - med mange, mange længder - er dog at både Barca og United er reelle i deres udmeldinger: Barca vil egentlig ikke sælge Fabregas, men United forsøger alligevel at lokke klubben og spilleren. Min personlige fornemmelse er, at United ikke får succes med et sådan forsøg.
Det kan slet ikke udelukkes nej. Jeg løftede selv denne idé herinde. Med tanke på de kampe Rosell ellers kæmper med, hans popularitet kan der stilles spørgsmålstegn ved, er det bare svæt at se, at det skulle ske. Det kan dog slet ikke udelukkes.

Jeg synes dog ikke, at det er så langt ude, som du prøver at gøre det til, hvis Moyes og ledelsen skulle bruge Cesc i noget spin, enten for at styrke egen position i andre forhandlinger, eller hvis man føler der er behov for at vise fans, at Moyes går efter toppen af poppen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona have rejected Manchester United's second formal bid, of reportedly 35-40M, for Barcelona midfielder Cesc Fabregas (26). [sport]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Barcelona have rejected Manchester United's second formal bid, of reportedly 35-40M, for Barcelona midfielder Cesc Fabregas (26). [sport]
Det gik hurtigt. Når det går så hurtigt, er det et tegn på at Barca oprigtigt ikke er interesserede i at sælge. Medmindre Man Utd byder et vanvittigt beløb, og her snakker jeg om over 55 millioner euro eller endda mere.

Barca er i en position, hvor de simpelthen ikke har råd til at sælge ham. vi har kun 4 cm i truppen, vi har penge til købet af en forsvarsspiller og den rette erstattning til Cesc kan jeg ikke få øje på.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:Barcelona have rejected Manchester United's second formal bid, of reportedly 35-40M, for Barcelona midfielder Cesc Fabregas (26). [sport]
Det gik hurtigt. Når det går så hurtigt, er det et tegn på at Barca oprigtigt ikke er interesserede i at sælge. Medmindre Man Utd byder et vanvittigt beløb, og her snakker jeg om over 55 millioner euro eller endda mere.

Barca er i en position, hvor de simpelthen ikke har råd til at sælge ham. vi har kun 4 cm i truppen, vi har penge til købet af en forsvarsspiller og den rette erstattning til Cesc kan jeg ikke få øje på.
Hvis rygterne taler sandt og arsenal skal have 50% af en evt transfer så skal vi op omkring de 80 mio euro. Vi skal minimum have 40 mio i banken for cesc. Det er umuligt for man u at købe cesc.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Kubala »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:Barcelona have rejected Manchester United's second formal bid, of reportedly 35-40M, for Barcelona midfielder Cesc Fabregas (26). [sport]
Det gik hurtigt. Når det går så hurtigt, er det et tegn på at Barca oprigtigt ikke er interesserede i at sælge. Medmindre Man Utd byder et vanvittigt beløb, og her snakker jeg om over 55 millioner euro eller endda mere.

Barca er i en position, hvor de simpelthen ikke har råd til at sælge ham. vi har kun 4 cm i truppen, vi har penge til købet af en forsvarsspiller og den rette erstattning til Cesc kan jeg ikke få øje på.

Problemet er også at hvem skulle denne erstatning være? Jeg tror at man skal udelukke Gündogan - tror ikke at han kan købes denne sommer - med mindre man er villige til at betale en vanvittig pris for ham. Tænker på 40+ mio euro og selv der - tror jeg ikke på at Dortmund er villige til, at sælge denne sommer - måske næste, men ikke denne. Udover Gündogan(selvom han ikke har vist ligeså meget som Cesc på nuværende tidspunkt, men noget kunne tyde på at han kan komme til det) kan jeg ikke rigtigt få øje på nogen, der er i samme klasse, som Cesc, som kunne erhverves lige pt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Fuldstændig enig. Et køb af Cesc virker umuligt lige nu. Han venter mindst et år, hvis det går godt bliver han i længere tid, hvis han stadig kritiserer fra visse dele, vil han være åben for en transfer, men først næste sommer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster