Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Amen, han er virkelig godt. God på sin egen måde. Ville intet have imod at have en spiller af hans kaliber i truppen. Han overrasker mig gang på gang, både teknisk men også blik for spillet. Hvis han kunne komme til som en slags backup, ville jeg bifalde det. En af de få angribere jeg mener vil kunne gøre godt i Barca, hellere ham end en RVP feks, da jeg mener at han er mere alsidig, en slags young Villa med potentiale på en af kanterne. :D
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Emo;

Synes du?. Jeg synes ikke han er bedre end Pedro. Alexis eller endda Afellay, og så har Tello samt Cuenca stort potentiale. Jeg kan ikke se ideen i at smide 18 millioner euro eller give spillere i bytte for ham.

De penge eller de spillere kan man bruge på andre spillere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Noget andet er, at vi åbenbart har 50 millioner euro, plus de penge vi måtte få ind via spillersalg, til rådighed for spillerindkøb. Vi kan altså komme til at stå med 70 millioner euro, som vi kan bruge på spillere, det giver muligheder for nogle spændende køb.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Thiago

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Thiago »

Jeg læste her forleden et af Bager's indlæg, hvor jeg grundlæggende var okay enig. Nu nævner Visca El Barca vi har 50 mio. euro, plus spillersalg. Dvs. omkring 70 mio. euro, så det vil jeg gå udfra. Vis man starter med dér, hvor jeg synes vi overhovedet ikke mangler nogle spillere, nemlig midtbanen. Der har vi Xavi, Ini, Cesc, Thiago, Busquets, Mascherano og Keita. Det vil jeg sige ville være nok. Og dog. Jeg tænker lidt et salg af Keita, vis vi kan få en ordentlig pris, kunne været fristende. Men Keita er jo også bare en fantastisk spiller at have på holdet. Han brokker sig aldrig og han kæmper altid når der er brug for ham. Men vis vi kan få en god sum for ham, så kunne det jo overvejes. Derved mister vi en midtbanespiller. Så har vi stadig Xavi, Ini, Cesc, Thiago, Busquets og Masch. Så tænker jeg et køb af Javi Martínez, som vist også er blevet nævnt herinde, kunne være aldeles interessant at kigge på. Han er en kvalitetsspiller, og han har samtidig bevist at han kan spille i forsvaret, udover den defesive midt.

Så er der angrebet, hvor vi også har en masse spillere, men hvor der alligevel er blevet snakket om en ny spiller. Vi bruger i alt 3 pladser oppe i fronten, hvor vi pt. har Messi, Alexis, Pedro, Villa, Cuenca, sandsynligvis Tello og Afellay. Det vil jeg mene er okay til 3 pladser.

Så er der til sidst, men ikke mindst, forsvaret. Vi har Alves (Montoya - backup), Pique, Puyol og Abi (Adriano - backup). Samtidig har vi brugt Mascherano en del i forsvaret i år, hvor han har imponeret. Jeg vil ikke sige et køb af Thiago Silva er nødvendigt, vis vi kan sikre os Martínez, til både den def. midtbane og til forsvaret. Det vil komme helt an på skader, pauser til spillere og karantæner hvor han skal spille. Vis ikke vi kan få hentet Martínez, så synes jeg vi skal hente Thiago Silva til centerforsvaret. Så vil jeg mene, at vi også burde købe Jordi Alba til venstrebacken, uanset om Abidal kommer tilbage eller ej. Vis ikke Abidal vender tilbage, så er en ny venstreback et must, og her vil jeg mene at Jordi Alba er manden vi skal have fat i. Vis Abidal vender tilbage, bør vi stadig hente Alba, og så bruge ham som backup for Abidal. Derved er der Adriano tilbage, og der synes jeg vi skal bruge ham som backup i begge sider. Her mener jeg som højreback, vensteback, højrekant og venstrekant (primært skal han mest være i venstre side). Altså en rigtig god og stabil all-around spiller, som altid er dejlig at have.

Så synes jeg samtidig vi burde leje Fontás og JDS ud, for at give dem mere spilletid.

Sådan som jeg ser opstillingen efter sommerens transfervindue, indtil videre i hvert fald, ser således ud:

------------------------------------Valdés/Pinto--------------------------------

----Alves/Montoya/Adriano--Puyol/Mascherano--Pique/Martínez--Abidal/Alba/Adriano---

--------------------------------Busquets/Masch/Martínez--------------------------------

-----------------------Xavi/Cesc------------------------Iniesta/Thiago---------------------

-----------Alexis/Cuenca/Afellay--------------------------------Villa/Pedro/Tello---------

-------------------------------------Messi/Alexis-----------------------------------

Der har jeg været talt om, at Afellay kunne gå hen og blive solgt. Samtidig er der altså også en lille risiko for, at Cuenca og/eller Tello kunne gå hen at blive lejet ud, eller endda solgt. Jeg siger ikke den er stor, men det kunne ske. Så vil jeg mene, at vi behøver en ny spiller, til de 3 forreste pladser. Gareth Bale kunne være rigtig interessant, men han er formentlig ret dyr. Derudover synes jeg også at Eden Hazard, som nok også ville være okay dyr, kunne været et spændende køb. Han er godt nok ikke sat så meget i forbindelse med Barca, men jeg synes han er særdeles værdig at kaste et blik på. Har godt nok ikke set ham spille så meget, men af det jeg har set, virker han rigtig talentfuld. Men ellers, så synes jeg vores angreb har det fint, vis bare vi stadig har de ovenstående spillere i truppen, efter transfervinduet.

Priser (Det skal lige siges, at jeg måske er helt væk i det med priser):

Salg:
Keita - 15 mio. euro.

Køb:
Martínez - Ham ville vi nok kunne erhverve for ca. 20-25 mio. euro.
Alba - Alba vil jeg mene, vi kunne få fat i for ca. 10-15 mio. euro.
--

Startbudgettet er på 50 mio. euro, og plus Keita's 15 mio. euro, ligger budgettet på 65 mio. euro.
Martínez og Alba sammenlagt vil koste i omegnen af 40 mio. euro, hvilket vil give et overskud på 25 mio. euro. Hvad de skal bruges på, ved jeg ikke helt. Måske en ny spiller til de 3 forreste pladser alligevel? ;-)

(Man kan vel egentlig godt sige, at disse spillerkøb er meget omtalt allerede på fora (Alba & Martínez), og Keita har vist også været nævnt som et salg, men jeg ville gerne lige sige hvad jeg synes kunne være gode køb, til sommerens transfervindue.

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Siempre Barca »

Du er måske en smule optimistisk, hvad angår de transferbeløb. :-) Keita er ikke de 15 millioner værd, jeg ville være muy glad, hvis vi fik ham solgt til halvdelen (.. eller mere). Han er efterhånden 32 år gammel.

Jordi Alba er kun 23 år gammel. Dertil kommer han (som det ser ud pt.) til at spille fast på det spanske landshold til EM, det vil løfte hans værdi markant. 20-25 millioner værd, minimum.

Og så Javier. Alle følger ham. City, United, Real Madrid osv. - så jeg tror ikke på, at det er muligt, at hente ham for mindre end 30-35 millioner. Han er trods alt også meget ung, og har rigeligt af erfaring - mere end 250 kampe for Bilbao.

Ellers er jeg faktisk enig i næsten alle dine forslag :-)

Vi SKAL forresten også købe Bojan tilbage, det indgår i klausulen (som jeg har forstået det - ret mig, hvis jeg failer her), for 12 millioner af Roma, med mindre de selv vil beholde ham.

--------------------------------------------Valdes(Pinto-Oier)---------------------------------------
--Alves(Montoya)-Mascherano(Puyol-Muniesa)--Pique(Bartra-Martinez)--Adriano(Alba)--

Hvis vores forsvar til næste sæson ser således ud, vil jeg være overlykkelig.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klogfyr »

Som Siempre også siger, så er 15 mio euro meget optimistisk, synes jeg. Hvis nogen tilbyder os det for en 32-årig backup, så er det bare at sige ja med det samme. Milan skulle være interesseret i Keita, men de er jo nærige af helvede til, så der skal vi nok være heldig, hvis de tilbyder mere end 5 mio euro.

Jeg er absolut fan af Martinez, jeg ved bare ikke, hvor glad jeg ville være, hvis vores midterforsvar bestod af Masche og Martinez (i tilfælde af skader og karantæne til Puyi og Pique), selvom de gør det godt dernede. Jeg ville gerne have, vi købte Martinez i stedet for Silva, men samtidig fandt en billig, gammel og rutineret midterforsvarer til at træde ind, hvis vi bliver ramt af skader, men som samtidig ikke har noget imod at sidde på bænken for det meste.

En venstreback er også et must og der virker Alba til at være den mest sandsynlige. på højrebacken kan Montoya være backup.

Ind:
Martinez: 25 mio euro.
Alba: 15 mio euro (har han ikke kun 1 år tilbage af sin kontrakt?)
Bojan: 12-13 mio. euro
billig midterforsvarer: maks 4 mio euro.

Ud:
Keita: 6 mio. euro
Affelay: 6 mio euro

transferbeløb til rådighed: 50+6+6 = 62 mio euro
udgifter: 25+15+13+4 = 57 mio euro

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Martínez ville udentvivl være det mest ideelle sommerkøb. Alsidig spiller, der i øjeblikket brillerer i Athletics centerforsvar, og ikke døjer med momentane koncentrationssvigt som f.eks. Piqué, hvorfor et fremtidigt partnerskab ville være oplagt - hvis Barca altså beslutter sig for at erhverve ham, slef.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

smeden

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af smeden »

Hej jeg har et spørgesmål. Er det rigtig at Nymar 100% sikkert ikke kommer til barcelona?? og at bale 100% hellere ikke kommer til barcelona???

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Heartbreaker »

Ingen rygter er 100%.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

smeden

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af smeden »

Jamen var det ikke noget med at bale hade skrevet kontrakt

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Nope.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Jbninc

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jbninc »

Siempre Barca skrev:Jordi Alba er kun 23 år gammel. Dertil kommer han (som det ser ud pt.) til at spille fast på det spanske landshold til EM, det vil løfte hans værdi markant. 20-25 millioner værd, minimum.
Mine øjne skriger manglende balance, hvis både Alba og Alves er på banen på samme tid. Så hellere en type som Abidal, der mangler kvaliteter i det offensive, men istedet kan spille centralt og er meget atletisk, så man kan stille med et tremands-forsvar.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Jbninc skrev:
Siempre Barca skrev:Jordi Alba er kun 23 år gammel. Dertil kommer han (som det ser ud pt.) til at spille fast på det spanske landshold til EM, det vil løfte hans værdi markant. 20-25 millioner værd, minimum.
Mine øjne skriger manglende balance, hvis både Alba og Alves er på banen på samme tid. Så hellere en type som Abidal, der mangler kvaliteter i det offensive, men istedet kan spille centralt og er meget atletisk, så man kan stille med et tremands-forsvar.
God pointe. Albas kvaliteter taler dog for sig selv, han kan spille både defensivt og offensivt. Han mestrer stort set hele venstre side af banen. Desuden har vi stadig Adriano. Ydermere kan han sproget, filosofien og spillestilen .

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Heartbreaker »

Har Alba forlænget med Valencia, eller udløber hans kontrakt stadig snart? Hvis den gør, så kan Valencia vel ikke forlange 20-25 mil. for ham?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Siempre Barca »

Heartbreaker skrev:Har Alba forlænget med Valencia, eller udløber hans kontrakt stadig snart? Hvis den gør, så kan Valencia vel ikke forlange 20-25 mil. for ham?
Han har kontrakt med Valencia frem til 2014 (ifølge goal.com). Valencia har ikke travlt, og mangler absolut ikke købere med al den interesse, storklubberne (Napoli, United og Barca) har vist.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 92 gæster