Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af rummenigge »

Nu er Bojan og Alexis vidt forskellige spillere.

Man kan tilgengæld diskutere hvem af dem Barca mest har brug for.

Som 9'er og målræv er Bojan højest sandsynlig noget bedre end Alexis, dog tyder meget på at vi ikke har en udpræget 9'er plads på holdet da Messi som udgangspunkt er falsk 9'er.

Umiddelbart har Alexis efter min mening nogle klare spidskompentencer i at sætte modstanderen af og i det hurtige kombinationsspil med blik for medspillerne, her er Bojan ikke helt på samme niveau endnu synes jeg. Så er der Alexis vanvittige eksplosivitet kombineret med et super lavt tyngdepunkt lidt a la Messi som Bojan naturligvis aldrig vil få da meget af det er medfødt.

Min pointe er nok at Bojan er en angriber som er lidt mere afhængig af at blive serviceret af sine medspillere i god 9'er stil, selvom Pep gør sit for at omskole ham. Alexis er af natur nok lidt mere kreativ og dribblestærk hvorfor han rent teknisk passer mere naturligt ind på vores nuværende hold. Alexis skal dog blive mere skarp og lære at være en ægte goal-getter hvis han vil have succes.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Daluigi »

Fatter ikke hvorfor vi køber endnu en kantspiller og et talent, når det eneste vi behøver er en etableret 9'er som kan supplere villa og Messi. Pep har vundet os utrolig mange titler på kort tid, og hans meritter taler for sig selv. Men på transfermarkedet laver han stadig mange underlige ting...

Jbninc

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Fatter ikke hvorfor vi køber endnu en kantspiller og et talent, når det eneste vi behøver er en etableret 9'er som kan supplere villa og Messi. Pep har vundet os utrolig mange titler på kort tid, og hans meritter taler for sig selv. Men på transfermarkedet laver han stadig mange underlige ting...
Men er han ikke hovedsagelig angriber?

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:Fatter ikke hvorfor vi køber endnu en kantspiller og et talent, når det eneste vi behøver er en etableret 9'er som kan supplere villa og Messi. Pep har vundet os utrolig mange titler på kort tid, og hans meritter taler for sig selv. Men på transfermarkedet laver han stadig mange underlige ting...
Men er han ikke hovedsagelig angriber?
Jo det vil jeg også mene han er..

Hellyear

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Hellyear »

Han har spillet en del i angrebet ved siden ad Di Natale, hvilket har været en kæmpe succes, eftersom Di Natale blev sublim topscorer og Udinese kvalificerede sig til Champions League kvalifikationerne..

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Daluigi »

Men er han en 9'er på samme måde som Rossi?

Nej.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Vi behøver vel ikke en 9'er. Da vi har både Messi og Villa til den plads. Synes mere vi mangler en til højrekanten, der kommer Sanchez ind handy (såvel som Rossi ville).

Jbninc

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Men er han en 9'er på samme måde som Rossi?

Nej.
Men er det en 9'er som Rossi, som vi mangler?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Daluigi »

Vi har Afallay, Pedro, Villa og Messi samt Iniesta der alle kan spille kant. Vi har derimod kun Messi og Villa til frontangriber, og her har Villa ikke imponeret på det seneste + Vi mister bojan.

Det er Rossi-typen vi mangler ja!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:Vi har Afallay, Pedro, Villa og Messi samt Iniesta der alle kan spille kant. Vi har derimod kun Messi og Villa til frontangriber, og her har Villa ikke imponeret på det seneste + Vi mister bojan.

Det er Rossi-typen vi mangler ja!
Derfor skal vi ha både Sanchez OG Rossi hvis Jeff og Bojan forlader os :wink:

Helt seriøst så er både Rossi og Sanchez mega talenter som nok skal kunne løfte opgaven med at score mål og assistere om det er centralt eller fra siderne er ligegyldigt. Jeg tror dog også at Rossi vil være den bedste målsluger, meeeen Sanchez er nu også spændende og har en fascinerende potentiale.

Jbninc

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Vi har Afallay, Pedro, Villa og Messi samt Iniesta der alle kan spille kant. Vi har derimod kun Messi og Villa til frontangriber, og her har Villa ikke imponeret på det seneste + Vi mister bojan.
På det seneste? Jeg synes at kunne erindre, at han scorede et super flot mål i Champions League finalen! Men i den sidste del af sæsonen kan jeg godt huske, at dampen røg lidt. Men Villa og Messi bør altså være nok efter min mening.

Misforstå mig ikke for jeg er selv Rossi-fan. Rossi er helt sikkert den "sikre" transfer, vi kan lave, og sidste gang Pep lavede en satsning på angriber-positionen, gik det galt.

Sanchez er bare så super spændende. Han har været up-comming over de senere år, og han er helt bestemt en spiller, der kunne være et super supplement til truppen. Og så er alderen i et fremtidspespektiv helt og aldels på hans side.

Daluigi skrev:Det er Rossi-typen vi mangler ja!
Ok! :D

Jbninc

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jbninc »

rummenigge skrev:Derfor skal vi ha både Sanchez OG Rossi hvis Jeff og Bojan forlader os :wink:
Med mindre at Udinese og Villareal får en kollektiv hjerneblødning, så kommer han i et forklaringsproblem med den "skræntende" økonomi i mente, hvis begge spillere bliver hentet.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »

Man skal altså ikke glemme, at Sanchez i denne sæson har spillet bag Di Natala, altså en position som Messi praktiserer for os - bare en smule længere tilbage - og så med en angriber foran sig. Altså han kan andet end at dække kanterne. Det er også en af grundene til, at jeg tror, man køber Sanchez. Han kan give Messi flere pauser, da han kan dække samme position og har de samme egenskaber. Her tænker jeg på evnen til at skabe ting på egen hånd.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Daluigi skrev:Fatter ikke hvorfor vi køber endnu en kantspiller og et talent, når det eneste vi behøver er en etableret 9'er som kan supplere villa og Messi. Pep har vundet os utrolig mange titler på kort tid, og hans meritter taler for sig selv. Men på transfermarkedet laver han stadig mange underlige ting...
Tjaa. Personligt synes jeg det er det bedste køb vi kan gøre. Rossi er bedst som spydspids hvor vi har Messi og Villa. Hvis de begge er i stykker så kan vi hente Afellay eller Pedro derop. Sanchez er god at hente netop fordi han er kantspiller. Han er meget bedre 1mod1 end Bojan og Rossi er. Han vil faktisk kunne gå ind og konkurrere seriøst med Villa og Pedro. Førstenævnte bliver osse 30 næste gang. Vi skal have kørt en erstatning i stilling i løbet af 1-2 års tid. Derfor er det godt at vi henter en seriøs kandidat til at gøre dette nu.

Desuden synes jeg at Rossi minder for meget om Villa. Villa er skam god på kanten, men han er ikke en født kantspiller. Han er, ligesom Rossi, en målscorer. De tænker anderledes. Deres naturlige løbemønstre sker på toppen, men her regerer Messi. Så kan mange have en pointe i at sige, jamen så er det sguda underligt at vi spiller med Villa på kanten. Jamen det er det egentlig osse for han er heller ikke nogen naturlig kantspiller. Med Sanchez ville vi få en naturlig kantspiller til. Kunne være sjovt at se hvad to naturlige kantspillere i Pedro og Sanchez kunne sammen med Messi. Eller en Villa på toppen for den sags skyld.

Hvad angår argumentet om at man har nok kantspillere i Pedro, Villa, Messi og hvis det skulle blive nødvendigt, så hente Iniesta derop. Iniesta er god på kanten, men han er et fænomen på midtbanen. Han bør altid spille på midtbanen og ikke på kanten hvis muligt.

Sanchez virker som en spiller som både kan iscenesætte andre spillere og lige så vigtigt; selv blive iscenesættet. Måske ikke til at starte med, men når han blive tilspillet, så har han blikket og løbevilligheden til at foretage de rigtige løb når Xavi eller hvem nu sætter spillet op.

Egentlig ser jeg mere Sanchez som en erstatning til Jeffren og ikke Bojan.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af rummenigge »

Jbninc skrev:
rummenigge skrev:Derfor skal vi ha både Sanchez OG Rossi hvis Jeff og Bojan forlader os :wink:
Med mindre at Udinese og Villareal får en kollektiv hjerneblødning, så kommer han i et forklaringsproblem med den "skræntende" økonomi i mente, hvis begge spillere bliver hentet.
I et politisk hverv kan man altid forklare sig ud af ting. Hvis Cesc ikke kommer i år og Bojan og Jeffren som forventet forsvinder ja så er det ikke super svært at forklare hvordan man bar sig ad med den aktion.

Hvis det utænkelige skulle ske at Cesc, Sanchez og Rossi alle kommer så siger Rossell vel bare at man har lånt fra næste års budget :wink:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 97 gæster