Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

SuperPedro

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af SuperPedro »

@barcastuff: note: if thiago buys out his contract for 18M, it could cost man united 30-35M because they'd also have to pay vat and income tax

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re:

Indlæg af Flax_Generous »

SuperPedro skrev:Iflg as forventes det at United og Barça sidder ved forhandlingsbordet istedet for at Thiago købes fri. På denne måde slipper united og spilleren for de ekstra udgifter som påføres når en klausul udløses. Seneste eksempel er med Cavani der nok ryger til PSG for en transfersum på 64 mio EUR, selvom hans frikøbsklausul er på 63. Ved at nå til enighed om en pris istedet for at udløse klausulen sparer man afgifter.
Kan du nævne bare ét eksempel, hvor der rent faktisk er blevet betalt skat?

Sidste sæsons sag omkring Javi Martinez' skifte til Bayern er efter min mening den mest sammenlignelige sag, da Bayern købte Martinez fri uden Athletics accept, og den fungerer derfor formentlig som præcedens for spanske frikøbsklausuler aktiveret af ikke-spanske klubber. Sagen endte med, at Martinez gav Bayern lov til at betale frikøbssummen på vegne af ham i stedet for blot at give ham pengene, og derfor blev der ikke betalt indkomstskat. Endvidere blev der ikke pålagt moms, fordi frikøbssummen blev betragtet som en godtgørelse for en tabt ydelse, hvor der ikke ville blive opkrævet moms, nemlig et menneske, der fik udbetalt løn.

Med andre ord: Der blev ikke betalt skat. Det blev sanktioneret af RFEF, LFP, FIFA og skattemyndighederne. Så hvis United forhandler med Barca - hvilket da er muligt - er det højst sandsynligt for at undgå, at det hele skal foregå under radaren som med Martinez' skifte. Det er altså snarere for at undgå historier som denne og denne.

SuperPedro

Re: Re:

Indlæg af SuperPedro »

Flax_Generous skrev:
SuperPedro skrev:Iflg as forventes det at United og Barça sidder ved forhandlingsbordet istedet for at Thiago købes fri. På denne måde slipper united og spilleren for de ekstra udgifter som påføres når en klausul udløses. Seneste eksempel er med Cavani der nok ryger til PSG for en transfersum på 64 mio EUR, selvom hans frikøbsklausul er på 63. Ved at nå til enighed om en pris istedet for at udløse klausulen sparer man afgifter.
Kan du nævne bare ét eksempel, hvor der rent faktisk er blevet betalt skat?

Sidste sæsons sag omkring Javi Martinez' skifte til Bayern er efter min mening den mest sammenlignelige sag, da Bayern købte Martinez fri uden Athletics accept, og den fungerer derfor formentlig som præcedens for spanske frikøbsklausuler aktiveret af ikke-spanske klubber. Sagen endte med, at Martinez gav Bayern lov til at betale frikøbssummen på vegne af ham i stedet for blot at give ham pengene, og derfor blev der ikke betalt indkomstskat. Endvidere blev der ikke pålagt moms, fordi frikøbssummen blev betragtet som en godtgørelse for en tabt ydelse, hvor der ikke ville blive opkrævet moms, nemlig et menneske, der fik udbetalt løn.

Med andre ord: Der blev ikke betalt skat. Det blev sanktioneret af RFEF, LFP, FIFA og skattemyndighederne. Så hvis United forhandler med Barca - hvilket da er muligt - er det højst sandsynligt for at undgå, at det hele skal foregå under radaren som med Martinez' skifte. Det er altså snarere for at undgå historier som denne og denne.
Nej,har jeg sagt at der var fortilfælde?
Jeg skriver det som andre skriver. Oversat. Nævnte eksemplet med Cavani for at sige at PSG også viger udenom klausulen. Har ikke sagt at det er sket tidligere ;)
Men interessant vinkel du kommer med der Flax.
Kendte ikke til de episoder med Martinez. Dog vidste jeg at Bayern sneg sig udenom klausulen. Men ikke hvordan ;)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Flax_Generous »

Det var bare fordi du skrev "seneste eksempel" som om det var normalt, at der bliver betalt skat. For det er snarere normalt, at der ikke bliver betalt skat. Og med mindre Uniteds advokater er sportens ringeste, hvilket naturligvis ikke kan udelukkes, så tvivler jeg på, at det kommer til at ske, hvis Thiago skifter til United.

Men ja, den spanske sportspresse skriver ofte om skatter og moms i relation til Thiagos frikøbsklausul. Jeg tror mest af alt, at det skyldes, at de ikke rigtig researcher inden de lirer det af.

SuperPedro

Sv: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af SuperPedro »

Flax_Generous skrev:Det var bare fordi du skrev "seneste eksempel" som om det var normalt, at der bliver betalt skat. For det er snarere normalt, at der ikke bliver betalt skat. Og med mindre Uniteds advokater er sportens ringeste, hvilket naturligvis ikke kan udelukkes, så tvivler jeg på, at det kommer til at ske, hvis Thiago skifter til United.

Men ja, den spanske sportspresse skriver ofte om skatter og moms i relation til Thiagos frikøbsklausul. Jeg tror mest af alt, at det skyldes, at de ikke rigtig researcher inden de lirer det af.
Ja det kunne godt misforstås nu hvor jeg kigger. Mente bare seneste eksempel på man vil gå udenom klausulen :)
Skulle have skrevet det sådan istedet. De siger med Cavani han ikke bliver købt fri, men de bliver "enige" om et beløb som er lidt højere end hans klausul. Synes som sagt heller ikke jeg har hørt noget om en sag hvor der skulle betales skat.
Hvis det som aviserne skriver passer, så tror jeg da at United måske vil være lidt mere tilbageholdende med den transfer. Der er trods alt en pæn forskel på 18 mio kontra 30.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4 Beta

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8382
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Michman »

Hvad er chancen for at Thiago bliver i klubben?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

Michman skrev:Hvad er chancen for at Thiago bliver i klubben?
1-2% i min bog..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

Thiago twitter/insta:
Claro que si! #vacaciones #amigos #goodcompany #paella #Vigo #BCN
Billede

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Culé »

Spændende...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Brombi »

Han har sagt farvel til sine venner ;)

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Culé »

Brombi skrev:Han har sagt farvel til sine venner ;)
Umiddelbart læser jeg ikke noget i det tweet der skulle hentyde det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=-1

Ved godt det er fra indkast men deres kilde er skysports... Måske er der stadig håb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SuperPedro

Indlæg af SuperPedro »

Intet nyt fra Moyes. Moyes har sagt at der ikke har været noget med Thiago, men at han er en god spiller. Han sagde dog at man helt sikkert ville få tilgang af en spiller inden turnéen, men jeg tror han mener strootman. Ihvertfald hvis man skal tro de spanske medier er der intet på plads med Thiago

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4 Beta

SuperPedro

Indlæg af SuperPedro »

Haha. Så flyder det med rygter fra dumme united fans der påstår at Barça har meldt ud at Neymar får nummer 11. Det står ingen officielle steder :)
En fjer bliver til fem høns. Thiago skifter ikke.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4 Beta

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af zqa »

Du læser en masse rygter af sensations-journalister, ikke andet.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 77 gæster