Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Mander skrev:
# 23 skrev:Det var netop derfor, jeg i sin tid sagde at Barcas startbud på Fabregas i sin tid var for arrogant og helt til grin. Ja, I kan snakke om startbud eller ej, men spiller med sådan en klasse må man ikke engang spøge med med så lavt et startbud.
Et bud kan stadig ikke være arrogant, kun urealistisk. Ifølge din logik skulle vi bare betale ved kasse 1, hvad end Arsenal krævede.
For mig virkede det som om, at Barca, fordi de er verdens bedste hold, mente, at de kunne tillade sig at sende så småt et bud på en spiller som Fabregas. Derfor jeg anser det som arrogant.

Tjo, en kontrakt gør jo, at sælgeren kan kræve, hvad de vil. At Arsenal i sidste ende endte med at falde for Barcas charme, fordi Cesc tiggede om et skifte og ikke bad om sign-on-fee og sin andel af transfersummen mellem arsenal og barca, er så en anden side af sagen. Arsenal krævede jo som start 450 mio. kr., hvilket jeg dybt seriøst mener var næsten hans sande værdi, når vi tager spillernes værdi på det nuværende transfermarked in mente.

Men at starte med et startbud på 25 mio. euro (187 mio. dkr.) på en spiller af Fabregas' kaliber er jo simpelthen en joke.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:
Mander skrev:
# 23 skrev:Det var netop derfor, jeg i sin tid sagde at Barcas startbud på Fabregas i sin tid var for arrogant og helt til grin. Ja, I kan snakke om startbud eller ej, men spiller med sådan en klasse må man ikke engang spøge med med så lavt et startbud.
Et bud kan stadig ikke være arrogant, kun urealistisk. Ifølge din logik skulle vi bare betale ved kasse 1, hvad end Arsenal krævede.
For mig virkede det som om, at Barca, fordi de er verdens bedste hold, mente, at de kunne tillade sig at sende så småt et bud på en spiller som Fabregas. Derfor jeg anser det som arrogant.

Tjo, en kontrakt gør jo, at sælgeren kan kræve, hvad de vil. At Arsenal i sidste ende endte med at falde for Barcas charme, fordi Cesc tiggede om et skifte og ikke bad om sign-on-fee og sin andel af transfersummen mellem arsenal og barca, er så en anden side af sagen. Arsenal krævede jo som start 450 mio. kr., hvilket jeg dybt seriøst mener var næsten hans sande værdi, når vi tager spillernes værdi på det nuværende transfermarked in mente.

Men at starte med et startbud på 25 mio. euro (187 mio. dkr.) på en spiller af Fabregas' kaliber er jo simpelthen en joke.
Der er ikke noget som hedder et arrogant bud, WTF?! Barca viste da bare krejlerevner ;-)

Det er op til Arsenal om de vil tage det seriøst eller ej. Sandheden er at Fabregas MEGET gerne ville hjem og at det rigtige var (IMO) at Arsenal og Fab fandt et kompromis hvor klubben ikke forlangede markedsværdien og spilleren så tilgengæld heller ikke gik ud officielt for at lægge et ekstra pres på. Især set i lyset af hvor meget klubben og spilleren har givet hinanden over årene.

Så er det da klart at Barca kun vil give de penge som de lige netop kan slippe afsted med, det er jo forretning. Så var det bare heldigt og dygtigt at vi også fik ham til en uhørt lav pris. Arsenal gav jo heller ikke Barca nogen "sympatikompensation" for at lokke deres anden største talent væk fra Barca midt under klubbens præsidentsvalgstumult.

Du må se i øjnene at dette ikke var en almindelig transfer. En masse historie gik forud for denne handel.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

# 23 skrev:
Mander skrev:
# 23 skrev:Det var netop derfor, jeg i sin tid sagde at Barcas startbud på Fabregas i sin tid var for arrogant og helt til grin. Ja, I kan snakke om startbud eller ej, men spiller med sådan en klasse må man ikke engang spøge med med så lavt et startbud.
Et bud kan stadig ikke være arrogant, kun urealistisk. Ifølge din logik skulle vi bare betale ved kasse 1, hvad end Arsenal krævede.
For mig virkede det som om, at Barca, fordi de er verdens bedste hold, mente, at de kunne tillade sig at sende så småt et bud på en spiller som Fabregas. Derfor jeg anser det som arrogant.

Tjo, en kontrakt gør jo, at sælgeren kan kræve, hvad de vil. At Arsenal i sidste ende endte med at falde for Barcas charme, fordi Cesc tiggede om et skifte og ikke bad om sign-on-fee og sin andel af transfersummen mellem arsenal og barca, er så en anden side af sagen. Arsenal krævede jo som start 450 mio. kr., hvilket jeg dybt seriøst mener var næsten hans sande værdi, når vi tager spillernes værdi på det nuværende transfermarked in mente.

Men at starte med et startbud på 25 mio. euro (187 mio. dkr.) på en spiller af Fabregas' kaliber er jo simpelthen en joke.
Nej, fordi Cesc kun ville til Barca, stod Barca i en forholdsvis stærk forhandlingsposition. Derfor kunne man sende lave bud afsted. Det har ikke noget arrogance at gøre, det handler om købmandsskab. Det er jo ikke velgørenhed over for Arsenals klubkasse, det her.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Mander

Nej, fordi Cesc kun ville til Barca, stod Barca i en forholdsvis stærk forhandlingsposition. Derfor kunne man sende lave bud afsted. Det har ikke noget arrogance at gøre, det handler om købmandsskab. Det er jo ikke velgørenhed over for Arsenals klubkasse, det her.
Exactly, og vi endte jo også med at købe ham meget billigere end det, Arsenal forlangte, så et eller andet har vi gjort rigtigt.

Selv Wenger har sagt, at et bud aldrig kan være arrogant, det sagde han, efter at Coyle var blevet sur over deres bud på Cahill.

Jeg kan ikke se det arrogante i, at Barca prøvede at få ham så billigt som muligt, det gør alle klubber.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Brombi »

# 23 skrev:
Brombi skrev:
# 23 skrev:Det var netop derfor, jeg i sin tid sagde at Barcas startbud på Fabregas i sin tid var for arrogant og helt til grin. Ja, I kan snakke om startbud eller ej, men spiller med sådan en klasse må man ikke engang spøge med med så lavt et startbud.

Han er verdensklasse spiller, og udover at han er en teknisk fremragende spiller har han en egenskab både ved at kreere mål og selv score en del. Hans evner til at score vil I få meget, meget glæde af.
Dem har du da som united da også glæde af i Premier League.. ? ;-)
I hvilken forstand? Jeg er ikke med lige nu?
Ja at han ikke gør det svært for united, i vandt jo fx 8-2 :)

BarçaDK

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Jeg ved ikke om nogle af jer så det, men efter BATE kampen skrev Cesc på twitter om noget med han havde en stor nyhed, han ville afsløre i morgen (i går). Det var hans nye kontrakt med Puma!

[youtube]vg8xjZ7B15Q[/youtube]

Ærligt talt syntes jeg bedre om hans Nike, men det er fint med lidt variation på banen :smile:
Senest rettet af BarçaDK søn sep 02, 2012 8:21 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det havde Sport også skrevet for nogle dage siden. Troede det var et rygte, men nu er det sandt.
Synes også det er helt fint med variation, sådan at det ikke er alle spillerne der løber rundt i Nike-støvler.

BarçaDK

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Tjo, der er trods alt også en flok i Adidas ;-)

Messi, Villa og Xavi f.eks. ;-)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Overdrivelse fremmer forståelsen! ;-)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Fint nok....han skal vælge dem som betaler mest og hvor han føler sig mest værdisat.

Nike gør det godt på reklamefronten (jeg tænker den fede VM reklame med Iniesta og Cesc som læser avis og den med Iniesta og Thiago med "onboard" camera ;-) )....men de satser vel mest på CR7 og Rooney, så har Puma nok også lugtet at Cesc og Kun har potentialet til blive helt store verdensstjerner (lige under Messi forstås) og perfekte frontfigurer for dem...

Det ville nu være fedt med Busi, Keita, Xavi, Iniesta, Thiago og Cesc i samme stald, den ULTIMATIVE midtbane ville give nogle underholdende reklamer, no?!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

El Messias

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af El Messias »

Så er Cesc skadet i 3 uger grundet en muskelskade.. Håber ikke han forsætter sit skadeshelvede fra Arsenal. Dog har jeg tiltro til at Pep ikke ødelægger ham ligesom Wenger gjorde.
Selvfølgelig heldigt, at det er lige inden landsholdspausen.
--Busquets
Xavi - Thiago, og Keita som reserve, er vel heller ikke værst!

Blaugrana97

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana97 »

Hvor ser du det henne, Messias? :smile:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af JonasV »

Hvor er det dog irriterende med de skader! :mad:

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Brombi »

:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Jaja så skete det jo. Vi vidste vel alle, at Mr. Glasben ikke ville være i stand til at spille mere end 10 kampe før hans første skade ville indfinde sig.

Simpelthen så irriterende, at nogle spillere er født til at være skadet. Håber han får penge for antal kampe spillet, for hans skadeshistorik er så ynkelig, at det simpelthen må tælle med i købet.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster