Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af puyol83 »

Visca El Barca skrev: P.S. Det har ikke så meget med selve Cesc at gøre, men jeg vidste ikke hvor jeg skulle poste det henne? Er det kun mig som ikke kan komme ind på Totalbarca.com, eller oplever andre det samme problem? Der står bare "502 Bad Gateway", når jeg forsøger at komme ind på siden?.
Oplever det samme mht. totalbarca...
Meget spændende artikel fra Goal du lagde op Rummenigge. Det lyder jo vanvittigt spændende at fornye spillet ved at 'ofre' en centerforsvarer for en midtbanespiller der forstår at bryde spillet tidligt og er i stand til at holde spillet flydende qua sine pasningsevner.
Min umiddelbare anke ift. artiklen er dog at jeg synes den taler lidt for varmt om Mascerano på denne position. Jeg mener netop ikke han kommer i nærheden af Busquets når vi snakker sikkerhed i pasningsspillet.

Men uanset hvad lyder det meget spændende hvis det kan lykkes Guardiola at få sine spillere til at kontrollere hele banen på den måde, og således bryde med det dogme der siger at en stærk offensiv midtbane SKAL garderes med en opryddende defensiv midtbane.

Der er vel også hele tiden brug for små taktiske forandringer hvis Barca skal undgå at modstanderne læser dem for let.

Tja måske de her ting skal rykkes over i en taktik-tråd...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Tak for det Puyol83, så er der i hvert fald ikke noget galt med min computer/internet.

Selve artiklen finder jeg interessant, og forfatteren har gjort sig nogle interessante tanker, men jeg tror ikke en så "offensiv" opstilling vil virke mod tophold i de helt store kampe. Vi har stadig brug for en ægte leder i forsvaret ( En mand som Puyi) og en decideret oprydder på den defensive midtbane, når vi møder de store hold.

Det er dog ikke ens betydende med, at Pep ikke vil forsøge sig med at denne taktik, han er jo en mand som stræber efter at gøre det endnu bedre og udvikle sig hele tiden. Det er tydeligt at Pep ikke kun går op i resultater, men ligeså meget har en interesse i at udvikle fodboldspillet og udvikle nye taktikker. Jeg håber han forsøger med den, og at han får succes med den, men lige nu har jeg svært ved at se, hvordan det skulle virke i de tætte kampe, men det gær Pep måske? 8) .

DonIniesta

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Visca El Barca skrev:Tak for det Puyol83, så er der i hvert fald ikke noget galt med min computer/internet.

Selve artiklen finder jeg interessant, og forfatteren har gjort sig nogle interessante tanker, men jeg tror ikke en så "offensiv" opstilling vil virke mod tophold i de helt store kampe. Vi har stadig brug for en ægte leder i forsvaret ( En mand som Puyi) og en decideret oprydder på den defensive midtbane, når vi møder de store hold.

Det er dog ikke ens betydende med, at Pep ikke vil forsøge sig med at denne taktik, han er jo en mand som stræber efter at gøre det endnu bedre og udvikle sig hele tiden. Det er tydeligt at Pep ikke kun går op i resultater, men ligeså meget har en interesse i at udvikle fodboldspillet og udvikle nye taktikker. Jeg håber han forsøger med den, og at han får succes med den, men lige nu har jeg svært ved at se, hvordan det skulle virke i de tætte kampe, men det gær Pep måske? 8) .
Tja, jeg tror han foelger Cruyffs fodspor fra Dream Teamet, hvor en lignende opstilling havde stor succes. Men som naevnt tidligere, da jeg for et par maaneder siden postede denne opstilling (Sport havde en artikel om en lignende opstilling, hvis Cesc skulle skifte til sommer), der konkluderede de ogsaa, at det var et led i Peps taktiske overvejelser og trang til at fornye sig, men at opstillingen formodentlig kun ville blive brugt hjemme og i udgangspunkt mod "svagere" modstandere.

Det er dog en spaendende opstilling og man har allerede kunne se ligheder, naar vi er startet med Mascherano i midterforsvaret og de gange han vaelger at rykke laengere op (i en position, som selvsamme Pep spillede, altsaa bindeledet mellem forsvaret og midtbanen, men ikke en decideret traditionel defensiv midt) og hvor Busquets samtidig er rykket laengere frem.

Men om det ville virke, hvis man helt fjernede Busquets fra ligningen ved jeg ikke.

Men spaendende er det helt afgjort.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Ja det er spændende, og jeg håber han forsøger sig med efterfølgende succes. Det er dog lidt mærkbart, at hele grundlaget for denne taktik falder, hvis vi får en eller 2 skader i f.eks forsvaret eller på midten.

Pep og hans træner-team har sikkert har sikkert taget højde for denne problematik, hvis de virkelig vil revolutionere fodbolden, endnu mere. Det er bare endnu en lille ting, der gør at man skal glæde sig endnu mere til den kommende sæson.

DonIniesta

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Visca El Barca skrev:Ja det er spændende, og jeg håber han forsøger sig med efterfølgende succes. Det er dog lidt mærkbart, at hele grundlaget for denne taktik falder, hvis vi får en eller 2 skader i f.eks forsvaret eller på midten.

Pep og hans træner-team har sikkert har sikkert taget højde for denne problematik, hvis de virkelig vil revolutionere fodbolden, endnu mere. Det er bare endnu en lille ting, der gør at man skal glæde sig endnu mere til den kommende sæson.
Praecis, hvilket ogsaa er min "frygt". Vi er alt for afhaengige af Pique. Det gaar ikke med en laegnerevarende skade til ham, naar afloserne hedder Puyol og Abidal, som ligeledes er godt oppe i alderen og begge har lidt af skader/alvorlige sygdomsforloeb paa den seneste tid). Busquets duer ikke som midterforsvarer, Mascherano er et udmaerket alternativ, men saa er der kun unge Fontas og Batra tilbage. Det er en smule tyndt.

Ja, tror vi gaar en spaendende tid i moede, men omvendt maa man efterhaanden ogsaa indstille sig paa, at det paa et tidspunkt vil gaa nedad bakke. Det er paa sin vis ogsaa lidt befriende, omend aergeligt ved foerste oejekast, men de udfordringer vi gennemgik i 2008 ville jo ikke have vaeret sket, hvis Rijkaard ikke havde fejlet i de sidste 2 saesoner. :)

Glaeder mig i oevrigt personligt til at se, hvordan Pep ville haandtaere at opbygge nye hold, som Ferguson har vist det, hvis han altsaa vaelger at blive i en laengere periode.

BarçaDK

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Arsenal med unik Fabregas-klausul
Ja... Jeg blev helt bange da jeg så overskriften, men til den pris vi gav, er det til at leve med. Især fordi, jeg tror, han slutter karrieren i Barca.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ronaldinho »

BarçaDK skrev:Arsenal med unik Fabregas-klausul
Ja... Jeg blev helt bange da jeg så overskriften, men til den pris vi gav, er det til at leve med. Især fordi, jeg tror, han slutter karrieren i Barca.
Tror nu det er en and, dumt at lave sådan en klausal i et køb. Ligegyldigt hvilken pris han er blevet købt for.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af fidanho »

Arsenal will get 50% of the added value if Cesc Fabregas is sold by Barcelona, not 50% of the total fee. They do have first option. [rac1]

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Har slet ikke været hjemme før idag. Nu har stormen desværre lagt sig lidt

Dette er fantastisk for Barca :) Tillykke til alle herinde. Hvor er det et vanvittigt hold vi har efterhånden. Hvor er det nogle suveræne udskiftninger der er blevet foretaget i dette transfervindue. Hvor glælder jeg mig til at følge dette hold i den kommende sæson. ;DD

Med hensyn til at Puyol skulle være over toppen, så synes jeg man er lidt hård ved ham. Han har jo været ude i et halvt år med en knæskade, og træner hårdt hver dag for at blive klar. At dømme ham over the hill baseret på præstationerne forinden sin skade holder altså ikke. Han spillede rigtig godt der. Jeg håber og beder til at hans knæ kan holde, for han er utrolig vigtig. Efter min mening er han stadig hurtig, væsentlig hurtigere end Piqué og Fontas anyway.

BarçaDK

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Ja, han er savnet, ja han er vores bedste CB når han er i form, ja han gør især Piqué langt bedre - han er vores anfører.

MEN, Piqué er sgu en ret hurtig CB! Han har flere gange løbet op med Cristiano Ronaldo, der IMO er en af de hurtigste spillere i verden, der kommer Puyol lidt til kort.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af zqa »

Lige og lige.. arh.. Og så tager det nogenlunde Piqué 250 meter at nå op i den fart.

Squix

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Squix »

Fabregas: 8 år i Arsenal = 1 Pokal .. 2 dage i Barcelona = 1 Pokal. :)

DonIniesta

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Squix skrev:Fabregas: 8 år i Arsenal = 1 Pokal .. 2 dage i Barcelona = 1 Pokal. :)
Ret skal vaere ret, Cesc naaede at vinde 2 pokaler med Arsenal (FA-Cuppen og Community Shield) De blev dog alle vundet i hans 2 foerste aar, dvs. for over 6 aar siden.

Men ja, stof til eftertankte at han kan vinde et trofae paa 2 dage (tilsvarende det ene han har vundet for Arsenal) i loebet af 8 aar. :lol:

Og 8 dage kan han saa vinde endnu et, hvis vi slaar Porto.

Jbninc

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Jeg har så været uden internet i snart en uge, og der går fjorte dage, før jeg får fodbold-kanalerne -_-. Hvordan har de stillet op med Fabregas? Synes, at jeg så, at han lagde op til målet i Supercuppen?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Messi, Cesc and Piqué together again
Posted at: 14:00 on Friday, August 19, 2011 Category: News Written by: Maria Ines
Messi, Cesc and Piqué together again

Argentinian journalist Jorge López, from Diario Olé, remembered his visit to FC Barcelona’s youth academy, La Masía, in 2003. Back then the club’s Cadete B team were up against Espanyol in their quest to win the league. Lionel Messi, Cesc Fàbregas and Gerard Piqué were part of that squad. López was watching the game as he had heard of the genius of Messi, but Messi was kicked by a rival and ended up with his cheekbone broken. He nearly passed out and a kid named Cesc Fàbregas came in to replace him.

Following the game, López learned that both teams would face each other again, this time for the title of Copa Catalunya. Messi was told he couldn’t play for three weeks. But 15-year-old Messi went up to his coach and requested that he be allowed to play the game. And so he did, only a week after having his cheekbone broken: he wore a mask (seen in the picture) that was handed over to him by Puyol, who had been suffering from a similar injury. But the mask was too big for Messi, and he couldn’t see very well. So he took it off and kept on playing. He scored two goals in five minutes and the third one was scored by Piqué. That team, called the Dream Team, won three titles that year and didn’t lose a single point.

But before any of the three could be promoted, Fabregas moved to London, Piqué to Manchester and Messi stayed on, probably convinced of being reunited with them some day. Nine years later, the players, who played in their early teens for Barca, were reunited and celebrated together their first title, the Spanish Super Cup, against Madrid.

Article original and image from Diario Olé.
En lille artikel om Cesc, Pique og Leo :).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster