Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

Kan shoppen jo ikke rigtigt gøre noget ved, når man som kunde selv kan vælge hvad der skal stå :)

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Quaresma »

Det gør det vel ikke mindre irriterende for Thiago selv.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

# 23 skrev:
Daluigi skrev:23#, der er nok en grund til, at det ikke er dig som sidder og træffer de store beslutninger i en fodboldklub.

Og du snakker om et mere objektivt syn på handlen?.. Hvad bygger du så subjektivt et postulat som dette på?
Se hvad prisen for spillere af Neymars kaliber ligger på rundt omkring, og se så på hvad vi gav for ham. Jeg finder det direkte komisk, at du vurderer, at vi kunne have fået ham billigere. Jeg vil gerne have set dig ved forhandlingsbordet :razz:
Læs nu hvad jeg skriver, Daluigi. Jeg snakker ikke om Neymar-typen i prissættelse. Jeg snakker om den fordel, Barcelona havde med Neymar, at de kunne trænge Santos op i et krog og sige, at de er nødt til at acceptere det beløb ellers henter de ham bare gratis næste år.

Hvis jeg skal rose Barca, så var det, at de hente Cesc for den gode og billige pris for en verdensklassespiller for ham i sin tid. Det var godt forhandlet!

Hvis jeg var Barca, havde jeg højest givet 15 mio. euro i år, eller hentet ham gratis næste år. I mellemtiden kunne Dølløfø have taget hans plads. Simple as that.

Nu har flere jo udtalt, at Neymar absolut ville væk fra Brasilien denne sommer, så hvis Barca have sagt de ville vente et år havde Neymar nok lige tænkt én ekstra gang over Real Madrid og andre klubbers tilbud.

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

Quaresma skrev:Det gør det vel ikke mindre irriterende for Thiago selv.

Nejnej, opfattede det bare som om du mente det var provokerende af shoppen, at sætte Neymar med nr 11 trøjer til salg :)

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Quaresma skrev:Billede

Det er i den officielle shop, right? En smule provokerende overfor Thiago, såfremt de nu sælger Neymar 11-trøjer i massevis.
Og han har skrevet hans navn forkert. Der står altid Neymar Jr. på hans trøjer.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Quaresma »

Afellay99 skrev:
Quaresma skrev:Det gør det vel ikke mindre irriterende for Thiago selv.

Nejnej, opfattede det bare som om du mente det var provokerende af shoppen, at sætte Neymar med nr 11 trøjer til salg :)
Narh, mente scenariet som helhed :-)
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Raman93 »

Hvordan ser i øvrigt vores frontkæde til at være næste år? I mine øjne er Tello/Sanchez/Pedro og Neymar vel ret lige, så det kommer nok til at afhænge af form.
Neymar-Messi-Sanchez kunne være frækt. Ellers en lynhurtig Tello i stedet for Alexis.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Man skal også huske på, at Santos ikke får alle de 25-28 millioner. De penge bliver delt mellem dem og de investorer, som ejede procentdel af Neymar. Uanset hvad er det godt forhandlet af rossell og co.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Raman93 skrev:Hvordan ser i øvrigt vores frontkæde til at være næste år? I mine øjne er Tello/Sanchez/Pedro og Neymar vel ret lige, så det kommer nok til at afhænge af form.
Neymar-Messi-Sanchez kunne være frækt. Ellers en lynhurtig Tello i stedet for Alexis.
Kommer an på modstanderen. Mod kompakte modstandere ville jeg f.eks. 9 ud af 10 gange vælge Tello på den ene kant, da hans trussel i dybden og møghamrende direkte spil gør, at Messi og de andre får mere plads at operere på.

Man må bare håbe på, at med købet af Neymar at Iniesta aldrig nogensinde skal spille kant igen. Det gør ondt at se ham blive steriliseret på den plads der.
Senest rettet af # 23 søn maj 26, 2013 3:26 pm, rettet i alt 1 gang.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Quaresma »

Raman93 skrev:Hvordan ser i øvrigt vores frontkæde til at være næste år? I mine øjne er Tello/Sanchez/Pedro og Neymar vel ret lige, så det kommer nok til at afhænge af form.
Neymar-Messi-Sanchez kunne være frækt. Ellers en lynhurtig Tello i stedet for Alexis.
I sæsonoptakten, ja. Men jeg går ud fra, at Neymar med tiden vil gå hen og blive det 2., sikre angrebskort.
Senest rettet af Quaresma søn maj 26, 2013 3:26 pm, rettet i alt 1 gang.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

# 23 skrev:
Quaresma skrev:Billede

Det er i den officielle shop, right? En smule provokerende overfor Thiago, såfremt de nu sælger Neymar 11-trøjer i massevis.
Og han har skrevet hans navn forkert. Der står altid Neymar Jr. på hans trøjer.

Ikke hos Brasilien ;-)

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Skydefinten »

Gud, hvor glæder jeg mig til at se ham spille for os! Jeg tror på ham. 15 mio pund billigere end Andy Carroll. Det er sgu godkendt.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Reevenge »

@ # 23

At Neymar var et år fra kontraktudløb er ikke ensbetydende med at vi får ham for håndører. At påstå vi bare kunne have low-ball'et Santos fordi Neymar "kun vil til Barca", lyder hovedløst. Især med flere storklubber i kulissen samt et nært forestående VM i Brasilien.

Neymars evner er uprøvede i Europa, ja. Det har du ret i. Ethvert køb er dog at løbe en risiko, men sandsynligheden for at et så stort talent vil kunne begå sig i Europa er umådeligt større end købet af en spiller som eksempelvis Sir Alex's brainfart aka Bebe (no pun intended).

Derudover må du tage en masse betragtninger med i din vurdering af hans købspris.

1) Rosell er ikke bare økonomisk årvågen og taktisk klog, han har sammensat et hold af geniale forhandlere. Du kan tage næsten samtlige indkøb under hans embede op, med få undtagelser. Vi fik hhv. Mascherano, Cesc og Sanchez til langt under markedsprisen da vi hentede dem til klubben. Bl.a. ved at indgå en aftale om at de førstnævnte to ville betale en del af købesummen via deres sign-on-fees.

2) Neymar er verdens måske mest markedsføringsmæssige profitable køb; potentielt større end Cronaldo, hvilket taler sit tydelige sprog i KÆMPE bogstaver. En lang række statistikker er dig gjort tilgængelige, alle viser de hvilken væksteffekt Neymar har haft på både antallet af tilskuere, sponsorere og TV-aftaler. Vi er derved kun et køb af en asiatisk og amerikansk spiller (Gud forbyde det) fra at eksplodere til hidtil usete højder PR-mæssigt.

3) VM i Brasilien. Jeg behøver vel ikke at fremhæve betydningen af denne verdensbegivenhed og hvilket potentiale Barca har udløst med købet af historiens mest succesfulde fodboldnations p.t. største spiller, blot et år forinden verdens største fodboldturnering afholdes i dennes hjemland? Det samme hjemland som er i så kæmpestor en økonomisk vækst at de fik hevet både OL og VM hjem?

4) Vi har brug for Neymar nu og ikke om et år. Det har især kampene i CL været et klart bevis på.


5) Neymar + Messi + forårs-Sanchez + teamster-Døløfø + landsholds-Pedro = jizz^#flawlessvictory

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Quaresma »

Hey, Wenner? Flyt tråden! :glad:
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

BarçaDK

Re: Neymar da Silva

Indlæg af BarçaDK »

Quaresma skrev:Billede

Det er i den officielle shop, right? En smule provokerende overfor Thiago, såfremt de nu sælger Neymar 11-trøjer i massevis.
Folk kan jo selv bestemme navn og nummer, så der er vel bare nogle fans, som vil have en Neymar-trøje med hans Santos nummer ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 93 gæster