Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Suarez er ikke bedre end Cristiano, uanset hvordan man vender og drejer den. Begynder man at argumentere for at Cristiano har bedre spillere omkring sig, er det ligeså useriøst som da folk i sin tid mente at Leo ikke kunne noget uden Xavi og Ini. At han var ikke så god uden Barca.

Hvad angår Suarez og Liverpool kan man også vende det om. Det er nemmere at overstråle gode spillere. Det er sværere at overgå og overstråle verdensklassespillere. Cristiano er mindst et niveau over sine holdkammerater, det er imponerende med tanke på alt det talent der er på det hold.

Suarez er god, men ikke bedre end Cristiano. Cristianos evne til at overgå sig selv, præstere når det virkelig gælder, er noget, Suarez ikke er nået til endnu.

Jeg vil endda mene at Ribery er en smule bedre end Suarez, og Ribery rangerer jeg under Cristiano.

Om den ene er klar eller ej, er sådan set ligegydlig. Leo har bare ikke været på Cristianos niveau i et godt stykke tid nu, det synes jeg ikke man kan komme udenom. Det betyder også at Cristiano lige p.t er nummer 1 i min bog.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Det er jeg ikke enig i. Kigger vi på den nuværende form, så er han, imo. Er den nuværende form ikke en faktor, kan jeg ikke se nogen være bedre end Messi, og nej jeg mener ikke at han har skuffet de kampe han har spillet i år. Men det er jo blot mine øjne på sagen. De er ikke farvede, det er bare min simple logik.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Vi ser forskelligt på det. For mig er messi KLART bedre end ronaldo når han er fit. Jeg vil endda gå så langt som at sige at en messi på 90% er bedre end ronaldo.

Når det kommer til suarez vs ronaldo så kigger jeg ikke på holdene de spiller på men hvordan de gør det. Og der mener jeg at suarez gør det bedre. Men ronaldo mangler så også noget i sit spil som jeg vægter højt nemlig at sætte andre i scene. Synes på ingen måder at han er noget specielt når det kommer til at have øje for sine medspillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Min simpel logik er, at man ser bort fra virkeligheden, hvis man mener at Cristiano ikke er verdens bedste lige nu ;-)

Nok om det.

Hvad menes der med at sætte sine spillere i scene? Tæller assists med i den henseende? Hvis ja, burde man måske tjekke Cristianos assist stats kontra en mand som Suarez, der er ikke stor forskel i denne sæson, hvorimod han har klart overgået Suarez de foregående sæsoner. Generelt synes jeg at den kritik er lidt malplaceret. Cristiano er oftest sit holds farligste mand, ikke kun en måltrussel, men også ham der kan lave det uventede på modstanderens banehalvdel, såsom en fræk aflevering der fører til målchance.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Og det samme kan suarez. Der mener jeg bare at suarez er bedre idet han søger mere rundt på banen og derved skaber plads. Men vi ser forskelligt på det.

Synes selv at ronaldo er fantastisk (selvom jeg ikke kan fordrage ham) men jeg mener ikke at han har den store fodboldintelligens som en messi feks. Han lever ekstremt meget på sin fysiske kunnen og det er fair men jeg er bare mere til de "små" og intelligent spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Hvordan er det nu, Cristiano bliver dækket i kampene? Dobbelopdækning, nogle gange endda med 3 mand, dette skaber automatisk mere plads til hans holdkammerater. At han trods den massiv opdækning oftest er i stand til at være afgørende, er endnu mere imponerende. Om man er til de mere vævre typer, er en helt anden sag, det er ikke det jeg diskuterer.

Jeg er heller ikke Cristiano Ronaldo fan, men jeg erkender at han har været bedre end alle andre på det sidste, også bedre end Leo, og så kan årsagen være nok så ligegyldig efter min mening.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes ikke at der kommer flere spillere på ronaldo? Idet manden spiller på kanten kan man sætte ham ud af kampen ved en god defensiv back samt en god def midt som søger ud når ronaldo har bolden. Vi har tit set ronaldo forsvinde helt ud af kampen mod defensive hold som gør dette. Så kan det godt være at han scorer i form af en dødbold men han kan altså lukkes ned.

Men vi ser forskelligt på det. Jeg mener overhovedet ikke at ronaldo er selvskrevet som verdens bedste nu hvor messi er skadet. Der er flere om det imo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:Min simpel logik er, at man ser bort fra virkeligheden, hvis man mener at Cristiano ikke er verdens bedste lige nu ;-)

Nok om det.

Hvad menes der med at sætte sine spillere i scene? Tæller assists med i den henseende? Hvis ja, burde man måske tjekke Cristianos assist stats kontra en mand som Suarez, der er ikke stor forskel i denne sæson, hvorimod han har klart overgået Suarez de foregående sæsoner. Generelt synes jeg at den kritik er lidt malplaceret. Cristiano er oftest sit holds farligste mand, ikke kun en måltrussel, men også ham der kan lave det uventede på modstanderens banehalvdel, såsom en fræk aflevering der fører til målchance.
Suarez er verdens bedste netop nu. Hands down den bedste endda.
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Visca El Barca skrev:Min simpel logik er, at man ser bort fra virkeligheden, hvis man mener at Cristiano ikke er verdens bedste lige nu ;-)

Nok om det.

Hvad menes der med at sætte sine spillere i scene? Tæller assists med i den henseende? Hvis ja, burde man måske tjekke Cristianos assist stats kontra en mand som Suarez, der er ikke stor forskel i denne sæson, hvorimod han har klart overgået Suarez de foregående sæsoner. Generelt synes jeg at den kritik er lidt malplaceret. Cristiano er oftest sit holds farligste mand, ikke kun en måltrussel, men også ham der kan lave det uventede på modstanderens banehalvdel, såsom en fræk aflevering der fører til målchance.
Suarez er verdens bedste netop nu. Hands down den bedste endda.
Han er den bedste, den bedste endda?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:
Daluigi skrev:
Visca El Barca skrev:Min simpel logik er, at man ser bort fra virkeligheden, hvis man mener at Cristiano ikke er verdens bedste lige nu ;-)

Nok om det.

Hvad menes der med at sætte sine spillere i scene? Tæller assists med i den henseende? Hvis ja, burde man måske tjekke Cristianos assist stats kontra en mand som Suarez, der er ikke stor forskel i denne sæson, hvorimod han har klart overgået Suarez de foregående sæsoner. Generelt synes jeg at den kritik er lidt malplaceret. Cristiano er oftest sit holds farligste mand, ikke kun en måltrussel, men også ham der kan lave det uventede på modstanderens banehalvdel, såsom en fræk aflevering der fører til målchance.
Suarez er verdens bedste netop nu. Hands down den bedste endda.
Han er den bedste, den bedste endda?
Hands down anvendes oftest når man mener der er en vis længde ned til nr. 2... Så ved du det.
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Brombi skrev:
Daluigi skrev:
Visca El Barca skrev:Min simpel logik er, at man ser bort fra virkeligheden, hvis man mener at Cristiano ikke er verdens bedste lige nu ;-)

Nok om det.

Hvad menes der med at sætte sine spillere i scene? Tæller assists med i den henseende? Hvis ja, burde man måske tjekke Cristianos assist stats kontra en mand som Suarez, der er ikke stor forskel i denne sæson, hvorimod han har klart overgået Suarez de foregående sæsoner. Generelt synes jeg at den kritik er lidt malplaceret. Cristiano er oftest sit holds farligste mand, ikke kun en måltrussel, men også ham der kan lave det uventede på modstanderens banehalvdel, såsom en fræk aflevering der fører til målchance.
Suarez er verdens bedste netop nu. Hands down den bedste endda.
Han er den bedste, den bedste endda?
Hands down anvendes oftest når man mener der er en vis længde ned til nr. 2... Så ved du det.
Hahaha nej det gør ikke.. Hands down er ikke en længde (hånds længde? :D).. Det er mere en talemåde som kan oversættes til eksempelvis "ærlig talt".. Jeg ved ikke om der er en hånd ned til Ronaldo :D

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Man skal vist bruge et ualmindelig kort perspektiv, hvis man skal betragte Suarez som "hands down" verdens bedste fodboldspiller. Ja, han har scoret 10 mål i december, og Ronaldo har været skadet i december, så han har kun scoret 2 mål i samme periode. Til gengæld scorede Ronaldo 12 mål i november. Og han har haft nogenlunde dette snit i hele året. Så vidt jeg lige kan gennemskue har Ronaldo faktisk scoret lige så mange mål i 2013 som Suarez har scoret i hele sin tre år lange tid i Liverpool.

Så jo, selvfølgelig kan vi godt vurdere verdens bedste spiller på en månedlig basis (eller ugentlig, for så er Pedro et endnu bedre bud), men det vil i så fald være noget nyt. Og mon ikke det kun er noget, der er sjovt så længe det kan bruges til at stikke lidt til Ronaldo.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:
Daluigi skrev:
Brombi skrev:
Daluigi skrev:
Visca El Barca skrev:Min simpel logik er, at man ser bort fra virkeligheden, hvis man mener at Cristiano ikke er verdens bedste lige nu ;-)

Nok om det.

Hvad menes der med at sætte sine spillere i scene? Tæller assists med i den henseende? Hvis ja, burde man måske tjekke Cristianos assist stats kontra en mand som Suarez, der er ikke stor forskel i denne sæson, hvorimod han har klart overgået Suarez de foregående sæsoner. Generelt synes jeg at den kritik er lidt malplaceret. Cristiano er oftest sit holds farligste mand, ikke kun en måltrussel, men også ham der kan lave det uventede på modstanderens banehalvdel, såsom en fræk aflevering der fører til målchance.
Suarez er verdens bedste netop nu. Hands down den bedste endda.
Han er den bedste, den bedste endda?
Hands down anvendes oftest når man mener der er en vis længde ned til nr. 2... Så ved du det.

Hahaha nej det gør ikke.. Hands down er ikke en længde (hånds længde? :D).. Det er mere en talemåde som kan oversættes til eksempelvis "ærlig talt".. Jeg ved ikke om der er en hånd ned til Ronaldo :D
Jeg kan finde et hav af eksempler på anvendelsen jeg refererer til. Men fair nok hvis du mener noget andet. Nu er det forklaret i hvert fald.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:Man skal vist bruge et ualmindelig kort perspektiv, hvis man skal betragte Suarez som "hands down" verdens bedste fodboldspiller. Ja, han har scoret 10 mål i december, og Ronaldo har været skadet i december, så han har kun scoret 2 mål i samme periode. Til gengæld scorede Ronaldo 12 mål i november. Og han har haft nogenlunde dette snit i hele året. Så vidt jeg lige kan gennemskue har Ronaldo faktisk scoret lige så mange mål i 2013 som Suarez har scoret i hele sin tre år lange tid i Liverpool.

Så jo, selvfølgelig kan vi godt vurdere verdens bedste spiller på en månedlig basis (eller ugentlig, for så er Pedro et endnu bedre bud), men det vil i så fald være noget nyt. Og mon ikke det kun er noget, der er sjovt så længe det kan bruges til at stikke lidt til Ronaldo.
Visca skriver "lige nu".... Og lige nu er Suarez bedst, ja.
Forumlegende

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jønde »

Syntes det ret åbenlyst at det at kalde suarez for verdens bedste mest af alt handler om at messi i hvertfald ikke kan kaldes det pt og af nag til ronaldo og realmadrid så derfor går man i selvsving over suarez og på baggrund af hvad 8-10 fantastiske uger kalder man ham den bedste iverden.
Men igen når alt kommer til altså vil det jo blot være en subjektiv vurdering, som for hver i sær begror på forskellige grundlag. Personligt syntes jeg det er useriøst at snakke omverdens bedste uden at man kigger mindst 1 år tilvage i tiden. Og idette tilfælde er der vel ikke eneneste iverden vil pege på suarez, men nok en del der vil pege på ronaldo. Hvis suarez forsætter hansform frem til næste jul, så vil han i min bog ogsåvære etseriøst bud.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 97 gæster