Paul Pogba

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Personligt håber jeg, at man ikke er med til den her inflation af markedet. Ikke nok med, at man dengang betalte en voldsom pris for Neymar og tog del i den her inflation, så fortsætter man. Jeg håber lidt, at man går mod strømmen, for de her priser må ikke blive præcedens for markedet. Ved godt, at nogen klubber gør det til præcedens, men hvis flere og flere storklubber hopper på, så vil man være med til at skævvride markedet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan godt se hvad du mener men markedet er som det er. Hvis vi ikke byder det som klubberne vil have så smutter de bedste spillere bare til andre klubber. Det så vi f.eks. med silva og marquinhos som begge valgte pengene i PSG.

Så skal man være klar på at ofre de bedste spillere (største navne) for at gå efter mindre og mere ukendte spillere for at se om de kan gøre det samme. Det tror jeg bare sjældent vil lykkes for de største hold som mest af alt har brug for kvalitet fremfor kvantitet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Det handler jo også om, at man ikke hopper på PSGs og Real Madrids vogn, nok de to klubber, som skævvrider markedet mest. Jo flere storklubber, der ikke er meget på den vogn, vil ændre adfærden på markedet, men hvis man tager del i det, så vil det blive en normalitet. Jeg er heller ikke enig i, at man ikke kan finde kvalitet for mindre end 80-100m euro. I øvrigt gik det da meget godt uden Silva og Marquinhos, ja, der var tørke i en lille periode, men man er kommet efter det.

På det seneste har man købt to meget dyre spillere, som må være nok i et stykke tid, før man igen skal spendere så store beløb på en enkelt spiller. Man skal ikke bare fortsætte med at købe dyrt hvert år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Så længe at man vil være klar på at de så vil løbe med alle de store navne og talenter så ja. Men det er ønsketænkning imo. De engelske klubber (som bliver rigere og rigere) og olieklubberne vil fortsætte med at bruge vanvittigt mange penge og så er det så op til os at følge med. Eller lade vær og falde bagud.

Men ja det gik da fint med forsvaret i denne sæson. Vi skulle dog som du siger gennem en periode hvor det stod anderledes til. Desuden ville jeg ønske at vi havde marquinhos til at tage overtage masches plads. Ligesom jeg også gerne vil have en stort talent ind nu som kan tage overtage iniestas.

Vi ender dog ved startpunktet: Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad en spiller koster så længe at klubben har pengene til det og at denne spiller tilfører noget til holdet nu og i fremtiden. Det gjorde neymar, suarez og jeg er sikker på at pogba (eller verratti) vil gøre det samme hvilket imo betyder at de er alle pengene værd.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Så længe at man vil være klar på at de så vil løbe med alle de store navne og talenter så ja. Men det er ønsketænkning imo. De engelske klubber (som bliver rigere og rigere) og olieklubberne vil fortsætte med at bruge vanvittigt mange penge og så er det så op til os at følge med. Eller lade vær og falde bagud.

Men ja det gik da fint med forsvaret i denne sæson. Vi skulle dog som du siger gennem en periode hvor det stod anderledes til. Desuden ville jeg ønske at vi havde marquinhos til at tage overtage masches plads. Ligesom jeg også gerne vil have en stort talent ind nu som kan tage overtage iniestas.

Vi ender dog ved startpunktet: Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad en spiller koster så længe at klubben har pengene til det og at denne spiller tilfører noget til holdet nu og i fremtiden. Det gjorde neymar, suarez og jeg er sikker på at pogba (eller verratti) vil gøre det samme hvilket imo betyder at de er alle pengene værd.

Jeg er ikke så sikker på, at man vil bruge så store summer på spillere, i hvert fald vil en del storklubber holde sig tilbage, og jeg synes også, at det er at male fanden på væggen, når man tror, at man falder bagud, hvis man ikke bruger store summer på spillere. Inden for en rimelighedsgrænse ja, men det skal ikke være sådan, at man skal punge 80-100m hver gang, man skal have en god spiller.

Mht. Marquinhos, så er jeg glad for, at man ikke købte ham. Man har Bartra og han skal nok stråle, hvis han arbejder hård og har tålmodighed. Du er nok ligeglad med pengene, men det er andre ikke. Det er ved at udvikle sig til Real tilstande, hvor man køber sig til succes uden at kunne producere selv, og så længe man køber for vanvittige summer, så har talenterne ikke en jordisk chance for at bryde gennem, især hvis man punger så store beløb ud for talenter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Så længe at man vil være klar på at de så vil løbe med alle de store navne og talenter så ja. Men det er ønsketænkning imo. De engelske klubber (som bliver rigere og rigere) og olieklubberne vil fortsætte med at bruge vanvittigt mange penge og så er det så op til os at følge med. Eller lade vær og falde bagud.

Men ja det gik da fint med forsvaret i denne sæson. Vi skulle dog som du siger gennem en periode hvor det stod anderledes til. Desuden ville jeg ønske at vi havde marquinhos til at tage overtage masches plads. Ligesom jeg også gerne vil have en stort talent ind nu som kan tage overtage iniestas.

Vi ender dog ved startpunktet: Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad en spiller koster så længe at klubben har pengene til det og at denne spiller tilfører noget til holdet nu og i fremtiden. Det gjorde neymar, suarez og jeg er sikker på at pogba (eller verratti) vil gøre det samme hvilket imo betyder at de er alle pengene værd.

Jeg er ikke så sikker på, at man vil bruge så store summer på spillere, i hvert fald vil en del storklubber holde sig tilbage, og jeg synes også, at det er at male fanden på væggen, når man tror, at man falder bagud, hvis man ikke bruger store summer på spillere. Inden for en rimelighedsgrænse ja, men det skal ikke være sådan, at man skal punge 80-100m hver gang, man skal have en god spiller.

Mht. Marquinhos, så er jeg glad for, at man ikke købte ham. Man har Bartra og han skal nok stråle, hvis han arbejder hård og har tålmodighed. Du er nok ligeglad med pengene, men det er andre ikke. Det er ved at udvikle sig til Real tilstande, hvor man køber sig til succes uden at kunne producere selv, og så længe man køber for vanvittige summer, så har talenterne ikke en jordisk chance for at bryde gennem, især hvis man punger så store beløb ud for talenter.
Der er intet der tyder på at klubberne vil begynde at bruge færre penge. Tværtimod. Der kommer konstant flere penge til holdene og derfor stiger priserne også. Det er en helt naturlig udvikling.

Jeg tror ikke på bartra i længden. Jeg vil dog være ekstremt glad hvis han udvikler sig markant og tager en fast plads da jeg rigtig godt kan lide ham.

Og nej det er ikke ved at udvikle sig til real tilstande. De køber for at købe og hos dem er holdet ikke det vigtigste. Sådan er det overhovedet ikke hos os hvor holdet altid kommer først. Man købte neymar og suarez fordi de ville forstærke holdet. Barca har altid købt dyre spillere men samtidig har vi haft spillere fra la masia. Og sådan er det stadig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Så længe at man vil være klar på at de så vil løbe med alle de store navne og talenter så ja. Men det er ønsketænkning imo. De engelske klubber (som bliver rigere og rigere) og olieklubberne vil fortsætte med at bruge vanvittigt mange penge og så er det så op til os at følge med. Eller lade vær og falde bagud.

Men ja det gik da fint med forsvaret i denne sæson. Vi skulle dog som du siger gennem en periode hvor det stod anderledes til. Desuden ville jeg ønske at vi havde marquinhos til at tage overtage masches plads. Ligesom jeg også gerne vil have en stort talent ind nu som kan tage overtage iniestas.

Vi ender dog ved startpunktet: Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad en spiller koster så længe at klubben har pengene til det og at denne spiller tilfører noget til holdet nu og i fremtiden. Det gjorde neymar, suarez og jeg er sikker på at pogba (eller verratti) vil gøre det samme hvilket imo betyder at de er alle pengene værd.

Jeg er ikke så sikker på, at man vil bruge så store summer på spillere, i hvert fald vil en del storklubber holde sig tilbage, og jeg synes også, at det er at male fanden på væggen, når man tror, at man falder bagud, hvis man ikke bruger store summer på spillere. Inden for en rimelighedsgrænse ja, men det skal ikke være sådan, at man skal punge 80-100m hver gang, man skal have en god spiller.

Mht. Marquinhos, så er jeg glad for, at man ikke købte ham. Man har Bartra og han skal nok stråle, hvis han arbejder hård og har tålmodighed. Du er nok ligeglad med pengene, men det er andre ikke. Det er ved at udvikle sig til Real tilstande, hvor man køber sig til succes uden at kunne producere selv, og så længe man køber for vanvittige summer, så har talenterne ikke en jordisk chance for at bryde gennem, især hvis man punger så store beløb ud for talenter.
Der er intet der tyder på at klubberne vil begynde at bruge færre penge. Tværtimod. Der kommer konstant flere penge til holdene og derfor stiger priserne også. Det er en helt naturlig udvikling.

Jeg tror ikke på bartra i længden. Jeg vil dog være ekstremt glad hvis han udvikler sig markant og tager en fast plads da jeg rigtig godt kan lide ham.

Og nej det er ikke ved at udvikle sig til real tilstande. De køber for at købe og hos dem er holdet ikke det vigtigste. Sådan er det overhovedet ikke hos os hvor holdet altid kommer først. Man købte neymar og suarez fordi de ville forstærke holdet. Barca har altid købt dyre spillere men samtidig har vi haft spillere fra la masia. Og sådan er det stadig.
De andre storklubber har da ikke brugt summer, der ligner Barcas og Reals på en enkelt spiller, måske bortset fra United, som gav en hulens masse penge for Di Maria, men de skulle også markere sig efter ikke have lavet generationsskift i et stykke tid samt producerede spillere i flere år, der kunne tage over.

Det er helt fint, at du ikke tror på Bartra, men jeg vil hellere satse på ham end at give nogle og tredive millioner euro for et ungt talent, der har spillet en god sæson for Roma.

Mht. det ikke er ved at udvikle sig til Real tilstande, er i mine øjne en benægtelse, for man vil ikke indse, at den klub, man holder med, er begyndt at købe ind, i stedet for at producere. Der er ikke rigtigt nogle talenter, der har slået sig sådan rigtigt fast i noget tid på førsteholdet, og dem, der muligvis ville kunne tage springet, bliver bremset af, at man køber rutinerede spillere eller også køber man højt profileret spillere, som de skal kæmpe med. Du vil så gå en endnu ny vej, hvor man skal bruge store summer på unge talenter. Hvordan skal talenterne i klubben overhovedet kunne slå sig igennem, hvis deres jævnaldrende kommer til klubben med et prismærke på 80-100m euro? Hvis det ikke er Real tilstande, hvad er så?

Ja, man har altid handlet, men det er efterhånden ved at løbe løbsk.
Senest rettet af Kubala tirs jun 16, 2015 7:16 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

De andre storklubber har da ikke brugt summer, der ligner Barcas og Reals på en enkelt spiller, måske bortset fra United, som gav en hulens masse penge for Di Maria, men de skulle også markere sig efter ikke have lavet generationsskift i et stykke samt producerede spillere i flere år, der kunne tage over.
Nej men ved at de generelt bruger mange penge på spillere så vil priserne på det bedste også blive højere hvilket er det vi ser nu.
Mht. det ikke er ved at udvikle sig til Real tilstande, er i mine øjne en benægtelse, for man vil ikke indse, at den klub, man holder med, er begyndt at købe ind, i stedet for at producere. Der er ikke rigtigt nogle talenter, der har slået sig fast i noget tid, og dem, der muligvis ville kunne tage springet, bliver bremset af, at man køber rutinerede spillere eller også køber man højt profileret spillere, som de skal kæmpe. Du vil så gå en endnu ny vej, hvor man skal bruge store summer på unge talenter. Hvordan skal talenterne i klubben overhovedet kunne slå sig igennem, hvis deres jævnaldrende kommer til klubben med et prismærke på 80-100m euro?

Ja, man har altid handlet, men det er efterhånden ved at løbe løbsk.
Jeg har intet imod at klubben handler ind. Det har den altid gjort. Og det gør de fleste store klubber. Det er ikke negativt imo. Og jeg er heller ikke enig i at det automatisk stopper klubbens egne talenter. Det giver dem mere konkurrence men så må du udvikle sig yderligere. Det er ikke fordi en anden spillers prisskilt holder talenterne nede. Det er deres kvalitet der gør det.

I de sidste 10-15 år hvor klubben virkelig har været succesfuld har det været pga egne talenter samt køb af nogle gode (og dyre spillere) hvor alves, ronnie, eto'o, zlatan, villa, suarez, neymar osv kan nævnes (priserne stiger med markedet gennem årene). Hvorfor det betyder at klubben er ved at løbe løbsk fatter jeg ikke. For mig var det alle spillere som blev købt for at forstærke holdet og ikke for at sælge trøjer som hos real.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
De andre storklubber har da ikke brugt summer, der ligner Barcas og Reals på en enkelt spiller, måske bortset fra United, som gav en hulens masse penge for Di Maria, men de skulle også markere sig efter ikke have lavet generationsskift i et stykke samt producerede spillere i flere år, der kunne tage over.
Nej men ved at de generelt bruger mange penge på spillere så vil priserne på det bedste også blive højere hvilket er det vi ser nu.
Mht. det ikke er ved at udvikle sig til Real tilstande, er i mine øjne en benægtelse, for man vil ikke indse, at den klub, man holder med, er begyndt at købe ind, i stedet for at producere. Der er ikke rigtigt nogle talenter, der har slået sig fast i noget tid, og dem, der muligvis ville kunne tage springet, bliver bremset af, at man køber rutinerede spillere eller også køber man højt profileret spillere, som de skal kæmpe. Du vil så gå en endnu ny vej, hvor man skal bruge store summer på unge talenter. Hvordan skal talenterne i klubben overhovedet kunne slå sig igennem, hvis deres jævnaldrende kommer til klubben med et prismærke på 80-100m euro?

Ja, man har altid handlet, men det er efterhånden ved at løbe løbsk.
Jeg har intet imod at klubben handler ind. Det har den altid gjort. Og det gør de fleste store klubber. Det er ikke negativt imo. Og jeg er heller ikke enig i at det automatisk stopper klubbens egne talenter. Det giver dem mere konkurrence men så må du udvikle sig yderligere. Det er ikke fordi en anden spillers prisskilt holder talenterne nede. Det er deres kvalitet der gør det.

I de sidste 10-15 år hvor klubben virkelig har været succesfuld har det været pga egne talenter samt køb af nogle gode (og dyre spillere) hvor alves, ronnie, eto'o, zlatan, villa, suarez, neymar osv kan nævnes (priserne stiger med markedet gennem årene). Hvorfor det betyder at klubben er ved at løbe løbsk fatter jeg ikke. For mig var det alle spillere som blev købt for at forstærke holdet og ikke for at sælge trøjer som hos real.
Jeg er ved at blive træt, for vi kommer ingen vegne, men giver det et sidste skud og ellers må vi holde den her. Hvordan kan du lave en kausalitet fra at: De andre storklubber bruger mange på spillere(kan hænge sammen med en masse ting, f.eks. at man ikke er gode til at producere egne talenter) og til at spillere bliver dyrere, er virkelig forundrende. Det er jo klubber som Barca og Real, der på det seneste har ændret hele markedet, og har været i gang med den her inflation på markedet.

Ja, de sidste 10-15 år har man købt en stjernespiller her og der, mens man har udviklet spillere som Ini, Xavi, Messi, Bussi etc. Det du vil have og det, den her ledelse har gang i, er jo noget helt andet. Man er ligesomt begyndt at udhule La Masia, for vilkårene er ændret markant for at slå sig igennem, især hvis man tager dit indspark med, hvor man skal købe unge talenter med et prismærke 80-100m euro, som Barcas egne talenter skal kæmpe mod; der er jo ikke rimelig konkurrence her, mere urimelig konkurrence. Kan du ikke se, hvordan det er gået i Real? Med Bale og James? Spillere med sådan et prismærke skal spille, uanset, for ellers vil alle være efter en. Man køber ikke en spiller til 80m euro og sætter vedkommende på bænken.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ved at blive træt, for vi kommer ingen vegne, men giver det et sidste skud og ellers må vi holde den her. Hvordan kan du lave en kausalitet fra at: De andre storklubber bruger mange på spillere(kan hænge sammen med en masse ting, f.eks. at man ikke er gode til at producere egne talenter) og til at spillere bliver dyrere, er virkelig forundrende. Det er jo klubber som Barca og Real, der på det seneste har ændret hele markedet, og har været i gang med den her inflation på markedet.
Da chelsea i sin tid begyndte at kaste om sig med penge og overbyde de andre klubber begyndte priserne at stige. Nu er der så kommet endnu flere oliepenge til og samtidig kommer der konstant flere penge til klubberne (især i england). Det vil sige at barca og real skal have endnu flere penge op af lommen for at hente de spillere de vil have. Det er f.eks. også det vi ser nu med pogba da city og man u er efter ham.

Så det er faktisk simpelt: Flere klubber der har mange penge -> flere klubber som kan købe de gode spillere -> højere priser på de gode spillere.
Ja, de sidste 10-15 år har man købt en stjernespiller her og der, mens man har udviklet spillere som Ini, Xavi, Messi, Bussi etc. Det du vil have og det, den her ledelse har gang i, er jo noget helt andet. Man er ligesomt begyndt at udhule La Masia, for vilkårene er ændret markant for at slå sig igennem, især hvis man tager dit indspark med, hvor man skal købe unge talenter med et prismærke 80-100m euro, som Barca egne talenter skal kæmpe mod; der er jo ikke rimelig konkurrence her, mere urimelig konkurrence. Kan du ikke se, hvordan det er gået i Real? Med Bale og James? Spillere med sådan et prismærke skal spille, uanset, for ellers vil alle være efter en. Man køber ikke en spiller til 80m euro og sætter vedkommende på bænken.
Hvorfor er det noget helt andet nu? Mens vi har købt disse stjernespillere har spillere som bartra, montoya, samper, roberto, rafinha, adama, sandro og munir fået chancen i en eller anden grad indenfor de sidste år. Disse spillere skal dog ikke spille fordi de er fra la masia men fordi de er gode nok ligesom bussi, pedro, iniesta og så videre. Derfor er der ikke noget der hedder urimelig konkurrence. I en kæmpe klub som barca er der altid konkurrence og derfor må man steppe op og arbejde hårdere for at få sin chance.

Og det er her at vi adskiller os fra real da prisskiltet i barca ikke gør at man skal starte. Hvis man ikke er god nok så ryger man på bænken da klubben ligeså gerne vil have at en fra la masia spiller som en stjerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:

Da chelsea i sin tid begyndte at kaste om sig med penge og overbyde de andre klubber begyndte priserne at stige. Nu er der så kommet endnu flere oliepenge til og samtidig kommer der konstant flere penge til klubberne (især i england). Det vil sige at barca og real skal have endnu flere penge op af lommen for at hente de spillere de vil have. Det er f.eks. også det vi ser nu med pogba da city og man u er efter ham.

Så det er faktisk simpelt: Flere klubber der har mange penge -> flere klubber som kan købe de gode spillere -> højere priser på de gode spillere.
Ja, klubberne brugte/bruger flere og flere penge på spillere, for de negligerede/negligerer egne talenter, men de klubber har jo ikke givet 80-100m euro for en enkelt spiller, eller har de? Det har Barca, Real og tildeles PSG, selvom Real og Barca har haft de største overgangssummer. Man har simpelthen sprunget banken for at hverve sig spillere, men det er set, at de andre klubber har været fornuftige og gået en anden vej. De har trukket sig fra sådanne vanvids overgangssummer på en enkelt spiller og det vil de igen gøre.
Piquénbauer skrev:

Hvorfor er det noget helt andet nu? Mens vi har købt disse stjernespillere har spillere som bartra, montoya, samper, roberto, rafinha, adama, sandro og munir fået chancen i en eller anden grad indenfor de sidste år. Disse spillere skal dog ikke spille fordi de er fra la masia men fordi de er gode nok ligesom bussi, pedro, iniesta og så videre. Derfor er der ikke noget der hedder urimelig konkurrence. I en kæmpe klub som barca er der altid konkurrence og derfor må man steppe op og arbejde hårdere for at få sin chance.

Og det er her at vi adskiller os fra real da prisskiltet i barca ikke gør at man skal starte. Hvis man ikke er god nok så ryger man på bænken da klubben ligeså gerne vil have at en fra la masia spiller som en stjerne.
Bartra, Roberto, Montoya, Samper, Adama, Sandro og Munir har jo ikke fået en reel chance. Især spillere som Munir, Sandro og Samper har jo slet ikke. For Montoya, Roberto og Bartra har der været tilbagegang(Fra Tata til Luis Enrique), og hvorfor mon det? Fordi man i den enes tilfældet ikke har givet vedkommende en reel chance(Montoya), den anden(Roberto) har spillet minimalt og mht. Bartra har man købt Mathieu og Vermaelen, selvom Bartra har spillet fremragende, har man fravalgt ham gang på gang. De spillere vil aldrig kunne få en chance, når man ikke alene køber rutinerede spillere, men supplerer det med unge talenter, som har et prismærke på 80-100m euro, og hvis du tror, at prisskiltet intet har at sige i en klub som Barca, så må jeg indrømme, at du virkelig er blåøjet, for det har det i den grad, også her i Barca, hvilket er normalt, for det er sådan stort set over alt. På det punkt tror jeg ikke, at du skal se anderledes på Barca end Real.

Det kan godt være, at Real primært køber mhp. økonomisk gevinst og det sportslige som sekundært, men det er heller ikke sådan, at de udelukkende køber pga. det økonomiske aspekt. Barca køber sikkert primært pga. det sportslige aspekt, men der er også økonomiske aspekter i købene, det skal man ikke negligere/bagatellisere. På den måde minder Barca rigtigt meget om Real, derfor fortalte jeg om Real tilstande, altså at man nærmest prøver at overgå hinanden på markedet.

Summa summarum så kan jeg ikke se, hvordan egne talenter skulle få en reel chance, når man ikke alene køber til bredden, men køber superstjerner med et kæmpe prismærke og samtidig vil købe unge talenter med et kæmpe prismærke. Det går bare ikke op, derfor er der i mine øjne ikke tale konkurrence, for der er reelt set ikke en konkurrence i første gang. Sådan husker jeg ikke at det har været før, men det er gradvist begyndt at blive sådan.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Ja, klubberne brugte flere og flere penge på spillere, for de negligerede egne talenter, men de klubber har jo ikke givet 80-100m euro for en enkelt spiller, eller har de? De har Barca, Real og tildeles PSG, selvom Real og Barca har haft de største overgangssummer. Man har simpelthen sprunget banken for at hverve sig spillere, men det er set, at de andre klubber har været fornuftige og gået en anden vej. De har trukket sig.
Det ved vi da ikke om de har? Vi ved ikke om de har budt det samme som barca og real men er blevet slået fordi disse klubber trods alt stadig er større. Desuden glemmer du fuldstændig at barca og real allerede nu har nogle af de bedste hold overhovedet og hvis man vil styrke disse så koster det penge. Mange penge.
Bartra, Montoya, Samper, Adama, Sandro og Munir har jo ikke fået en reel chance. Især spillere som Munir, Sandro og Samper har jo slet ikke. For Montoya og Bartra har der været tilbagegang(Fra Tata til Luis Enrique), og hvorfor mon det? Fordi man ikke i den enes tilfældet ikke har givet vedkommende en reel chance(Montoya) og mht. Bartra har man købt Mathieu og Vermaelen.
Adama, sandro, munir og samper har alle fået spilletid. Det er fint i forhold til deres status. Munir fik endda en del i starten af sæsonen da suarez sad ude.

Der har været tilbagegang af en simpel årsag - de er ikke gode nok. Montoya er ikke bedre end alves og bartra er ikke bedre end pique og masche. Så hvorfor i alverden skal vi svække holdet og spille dårligere spillere bare fordi de er fra la masia? De får den tid de får og hvis de ikke er tilfredse med det så må de arbejde hårdere hvilket det ser ud til at bartra er klar på mens montoya smutter.
De spillere vil aldrig kunne få en chance, når man ikke alene køber rutinerede spillere, men supplerer det med unge talenter, som har et prismærke 80-100m euro, og hvis du tror, at prisskiltet intet har at sige i en klub som Barca, så må jeg indrømme, at du virkelig er blåøjet, for det har det i den grad også her i Barca, hvilket er normalt, for det er sådan stort set over alt. På det punkt tror jeg ikke, at du skal se anderledes på Barca end Real. Det kan godt være, at Real primært køber mhp. økonomisk gevinst og det sportslige som sekundært, men det er heller ikke sådan, at de udelukkende køber pga. det økonomiske aspekt. Barca køber sikkert primært pga. det sportslige aspekt, men der er også økonomiske aspekter i købene, det skal man ikke negligere/bagatellisere. På den måde minder Barca rigtigt meget om Real, derfor fortalte jeg om Real tilstande, altså at man nærmest prøver at overgå hinanden på markedet.
Vi har ellers set spillere som bussi slå yaya af, pedro komme på holdet blandt hård konkurrence og bojan slå zlatan af. Og hvorfor så det? Fordi det vigtigste er hvordan spillerne leverer og ikke hvor mange trøjer de sælger som det er tilfældet i real. Men nej det var meget firkantet sat op og selvfølgelig kan finde eksempler på begge. Grundlæggende vil jeg dog mene at barca er ude på at forstærke holdet fremfor at tjene penge.

Derfor ser vi heller ikke klubben sælge rakitic nu og så købe pogba ligesom real solgte deres måske bedste spiller i di maria for at hente james efter en cl triumf. Nej vi henter pogba (eller en anden) for at styrke holdet.
Summa summarum så kan jeg ikke se, hvordan egne talenter skulle få en reel chance, når man ikke alene køber til bredden, men køber superstjerner med et kæmpe prismærke og samtidig vil købe unge talenter med et kæmpe prismærke. Det går bare ikke op, derfor er der i mine øjne ikke tale konkurrence, for der er reelt set ikke en konkurrence i første gang. Sådan husker jeg ikke at det har været før, men det er gradvist begyndt at blive sådan.
Så længe de kommer op på førsteholdet så får de en chance. Vi er ikke et udviklingshold som SKAL spille vores talenter. Vi er verdens største hold som helst skal vinde alt. Der var ingen der spillede xavi eller iniesta konsekvent. De kæmpede sig på holdet. Det samme må vores talenter gøre og hvis de er gode nok så skal det nok lykkes. Ellers kan de altid søge ud og så komme tilbage som vidal, pique og alba.

Men vi bliver aldrig enig. Jeg er blåøjet og du har imo et lidt for romantisk syn på klubben og fodboldens verden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

Jeg er ret sikker på, at Pogba også er valgflæsk. Han er hypet og skal bruges til at gøre præsidentkandidaterne sexede. Jeg er meget i hvad du skriver Kubala. Jeg tror du er meget naiv Piqqen, hvis du tror en prislap på 80 mill ikke medfører, at man skal spille. Andet ville udstille ledelsen som klovne og være et selvmord - du ryger ikke på bænken for at Samper kan spille i stedet - det ville vidne om totalt uansvarligt brug af klubbens penge.

Jeg synes klart man har set i Real, at deres indkøb af "galacticos" har smadret den røde tråd i klub og spillestil. Det er så trænerne, der lader livet på skift, og den næste hypede spiller i rækken hives ind.. Det er ikke tilfældigt, at vi har domineret Real voldsomt i samme tid, som La Masia havde et gyldent indtog på førsteholdet. Klart at egne talenter ikke gør det alene, men jeg er enig med Kub i, at man smadrer et fundament, når chancen reelt bliver taget fra egne talenter. Havde vi købt tilsvarende ind for 10-15 år siden, havde Xavi, Iniesta, Puyol, Busquets, Pedro,... måske endda Messi... ikke alle fået succes i Barca. Det er jeg sikker på. Iniesta imponerende mig f.eks på ingen i starten... slet ikke endda. Ud af de 4 dyreste transfers i verden, sidder Barca på de 2 (alle ved hvem der sidder på de to andre, og dyreste). Det har været de to seneste år fra vores side. Jeg tror ikke på det er den rigtige vej frem.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ret sikker på, at Pogba også er valgflæsk. Han er hypet og skal bruges til at gøre præsidentkandidaterne sexede. Jeg er meget i hvad du skriver Kubala. Jeg tror du er meget naiv Piqqen, hvis du tror en prislap på 80 mill ikke medfører, at man skal spille. Andet ville udstille ledelsen som klovne og være et selvmord - du ryger ikke på bænken for at Samper kan spille i stedet - det ville vidne om totalt uansvarligt brug af klubbens penge.
Selvfølgelig spiller han hvis han er bedre hvilket han er. Men hvis han ikke kan levere på et højt niveau så tror jeg at han vil ryge på bænken i modsætning til hvad der er sket med bale.
Jeg synes klart man har set i Real, at deres indkøb af "galacticos" har smadret den røde tråd i klub og spillestil. Det er så trænerne, der lader livet på skift, og den næste hypede spiller i rækken hives ind.. Det er ikke tilfældigt, at vi har domineret Real voldsomt i samme tid, som La Masia havde et gyldent indtog på førsteholdet. Klart at egne talenter ikke gør det alene, men jeg er enig med Kub i, at man smadrer et fundament, når chancen reelt bliver taget fra egne talenter. Havde vi købt tilsvarende ind for 10-15 år siden, havde Xavi, Iniesta, Puyol, Busquets, Pedro,... måske endda Messi... ikke alle fået succes i Barca. Det er jeg sikker på. Iniesta imponerende mig f.eks på ingen i starten... slet ikke endda. Ud af de 4 dyreste transfers i verden, sidder Barca på de 2 (alle ved hvem der sidder på de to andre, og dyreste). Det har været de to seneste år fra vores side. Jeg tror ikke på det er den rigtige vej frem.
Men det gjorde vi jo. Vi købte spillere hver eneste sæson. Og ofte store stjerner. De spillere du nævner slog igennem fordi de er/var fremragende spillere. Ikke fordi de var fra la masia og fik en større chance end andre.

Og hvordan du kan mene at det ikke er den rigtige vej for klubben forstår jeg ikke. De har begge spillet en KÆMPE rolle i at vi lige har vundet the treble. Uden dem og med samper, munir, sandro, pedro og hvad de ellers hedder havde vi ikke vundet noget som helst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

Men vi købte ikke spillere til 80 mil euro + tre år i træk (heller ikke modregnet for inflation og prisudvikling). Vi købte ikke den mest hypede unge spiller i verden, som reelt var tilgængelig, to år i træk.
Vi købte en Yaya, jaja ;), og han er en dygtig spiller, som godt kunne have haft en større rolle i Barca. Men her tror jeg, at hans egen grådighed spillede ind. Lønposen var større i city. Yaya kostede til sammenligning 9 mil euro. Hvilke dyrt indkøbte stjerner blev udkonkurreret af folk fra La Masia? (for at kunne sammenligne med Pogba, som vil blive blandt de 5-6 dyreste indkøb i verden nogensinde, skal vi op i den absolut dyreste kategori). Jeg kan kun nævne 1 - Zlatan. Og det mener jeg mere skyldes hans kontroverser uden for banen. Han var som type fejlcastet, mere end han blev udkonkurreret.

Hvor om alting er. Vi bliver nok ikke helt enige her... for mig at se handler det om, hvor meget man mener Pogba er værd, hvor meget vi har brug for ham, samt vurderingen af gode og dårlige konsekvenser af hans tilgang (for vores spil, såvel som vores økonomi). Det er godt vi er uenige, ellers ville det være et kedeligt forum. Du lovede el triplete igen Piquen, så bring it on. Jeg vil bare lade som om, at vi kun betalte 40 for ham.

Edit: dine tre sidste linjer... ah, der griber du lidt efter en konklusion på det jeg skriver i den blå luft. Jeg har vist aldrig skrevet, at jeg mente at man ikke skulle gå efter Neymar eller Suarez. Tvært i mod. Forskellen til Pogba er, at dem mener jeg man havde brug for. Særligt Suarez... han har været alle pengene værd, og det var jeg sikker på han nok skulle blive. Pogba...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 38 gæster