Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:Jeg snakker om thiago hele vejen igennem, nej man kan ikke lære alene ved træning, nerven, intensiteten og videre læres gennem oplevelserne ved situationerne i kampene, hvor man derved også får udvilket rutinen.

Jeg er af den helt klare overbevisning at spillerne skal have tillid og få muligheden for at opleve det i klubben, hvis man ønskede at rotere er der rig mulighed for spilletiden.

Vi har flere u20 spillere, husk der også er nogen fra portugal og vidst nok flere end det.
Nu skriver jeg ikke at man kun lærer ved at træne. Man skal selvf også spille kampe. Og det var feks nok for xavi og iniesta. Og hvis du feks kigger på det emo slog op så kan du se at thiago har fået fint med spilletid. Det virker derimod til at han vil have fast spilletid og det kan han ikke få da der er bedre spillere foran ham. Derfor tager han til man u. Han er bare ikke god nok til at være fast starter eller spille i de store kampe.

Og spillerne får altså tillid. Nu skal du ikke gøre det slemmere end det er. Både tello, montoya, thiago og bartra har spillet de kampe de kan forvente når man tager konkurrencen i betragtning. De har fået fint med minutter hvilket man også kan se ved at der ikke er andre der vil væk. Det er kun thiago der vil væk.

VI har kun 4 spillere med til u20. 1 for spanien, 2 for portugal og 1 fra paraguay.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Jeg efterlyser kontinuitet og det har han ikke fået, han blev derimod sat af efter et par dårlige kampe og det er ikke optimalt når man kommer fra en skadesperiode, bartra overvejer ligeledes sin fremtid og har ikke ønsket en fornyelse da den ellers udløber næste år. Iøvrigt kæmper rosselm og zubi for at forny kontrakterne ved begge men tito ønsker ikke at give dem mere spilletid end ellers. Hvad jeg har læst mig til. Hvis det passer, betragter han sig da om nogen som over klubben. Du har selv tidligere nævnt at han begik fejl med bartra, kunne det tænkes han også gør det i tilfældet med thiago som vel ret beset er klubbens største talent. Burde man så ikke kæmpe hårdere? Det mener jeg og hvis der havde været en optimal rotation havde xavi ikke været så gennemtævet. Og cesc kan ikke tage overfor ham, han er sløvere end en punkteret cykel.

Den konkurrence med cesc, læs jagten på ham, klam af h til.. og den manglende kontinuitet tror jeg får et talent til at føle sig uønsket. Han kunne ikke få spilletid selvom xavi var skadet.

Muligt du egentlig har ret med landsholdspillerne men der er stadig muligheder for en kanin eller to

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Og lighten up omkring 23, muligt han united fan, men han medbringer konstruktivitet og objektive iagttagelser

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:Jeg efterlyser kontinuitet og det har han ikke fået, han blev derimod sat af efter et par dårlige kampe og det er ikke optimalt når man kommer fra en skadesperiode, bartra overvejer ligeledes sin fremtid og har ikke ønsket en fornyelse da den ellers udløber næste år. Iøvrigt kæmper rosselm og zubi for at forny kontrakterne ved begge men tito ønsker ikke at give dem mere spilletid end ellers. Hvad jeg har læst mig til. Hvis det passer, betragter han sig da om nogen som over klubben. Du har selv tidligere nævnt at han begik fejl med bartra, kunne det tænkes han også gør det i tilfældet med thiago som vel ret beset er klubbens største talent. Burde man så ikke kæmpe hårdere? Det mener jeg og hvis der havde været en optimal rotation havde xavi ikke været så gennemtævet. Og cesc kan ikke tage overfor ham, han er sløvere end en punkteret cykel.

Den konkurrence med cesc, læs jagten på ham, klam af h til.. og den manglende kontinuitet tror jeg får et talent til at føle sig uønsket. Han kunne ikke få spilletid selvom xavi var skadet.

Muligt du egentlig har ret med landsholdspillerne men der er stadig muligheder for en kanin eller to
Jeg er i bund og grund bare fuldstændig uenig med dig. Thiago er aldrig blevet sat af da han aldrig har været starter. Han bliver betragtet som et talent og han får tid derefter. Det er imo den eneste måde at gøre det på. Den fejl man begik med bartra var at satse på ham. Manden har imo ikke talentet til at spille for barca og man skulle derfor have hentet agger eller en anden sidste sæson.

Hvor har du forresten alt din viden omhandlende tito fra? jeg synes du har ret meget info om hvem han satser på osv. Jeg kan bare overhovedet ikke finde den info. Kan ikke se hvordan tito betragter sig selv som over klubben fordi han ikke vil lade talenterne spille fremfor etablerede stjerner. Tror de fleste trænere ville spille de bedste spillere og det er altså de etablerede spillere. Men hvis tito/ledelsen skal kæmpe hårdere så skal thiago vel også? det er jo ham der smutter uden at tage kampen op.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du mener at cesc ikke kan tage overfor xavi. Det er den rolle jeg hele tiden har set ham spille. Ham er bare blevet spillet på alle muligt underlige pladser. Og nu kræver det jo ikke speed at være central midt. Det kan du jo spørge pirlo og xavi om så mon ikke cesc nok skal klare den.

Det jeg prøver på at sige er at et talent ikke kan kræve kontinuitet hos barca og kan sku egentlig heller ikke rigtig huske en spiller der bare slog igennem med det samme. Jo messi men det er en hel anden historie. Det tager tid at blive starter og den tid føler thiago åbenbart ikke at han har da han vil til vm 2014. Det kommer han så bare aldrig.

Det er ret nemt at sige at montoya, thiago osv skal spille flere kampe men hvad skal man så sige til xavi, alves osv? Der er jo en grund til at de starter... De er bedre spillere. Jeg synes at tito har gjort det rigtige ved at sige til thiago at han er en mand for fremtiden men at han ikke kan spille fast endnu. Det er da meget bedre end at lyve for at holde på ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Mkj 77 skrev:Og lighten up omkring 23, muligt han united fan, men han medbringer konstruktivitet og objektive iagttagelser
Billede
Allez...

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Qwade »

emo skrev:
Mkj 77 skrev:Og lighten up omkring 23, muligt han united fan, men han medbringer konstruktivitet og objektive iagttagelser
Billede
Haha, spot on!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Du siger selv at messi er en anden historie, men er det ikke det samme med xavi og ini, det er 3 af verdens bedste spillere. Man siger han med tiden skal tage over for xavi, men vil ikke lade ham starte i ubetydelige kampe, eller som skrevet 17 gange før, blive roteret når xavi er træt? Det er han jo imo ikke blevet og derfor er klausulen taget i brug . Med sat af kan du jo nok selv lure hvad jeg mener.
Nej det kræver ikke speed, men det kræver kognitiv omstillingsparathed og der er han ligeså sløv.
Jeg syntes ikke helt du læser hvad jeg skriver, jeg skriver egentlig ganske tydeligt, at HVIS det passer hvad jeg læser.
Altså er dette en subjektiv iagttagelse eller holdning. Så insider viden kan du vel ikke kalde barcastuff eller totalbarca for?
Jeg basere det udfra spilletiden til talenterne og der savner de meget tillid. Hvis ikke det var tilfældet var vi jo nok ikke på vej til at miste thiago og måske bartra, blot fordi man hedder pique kan man vel godt starte ude når man har mere travlt med at synge kærlighedsserenader til shakira end at spille bold i de mindre vigtige kampe.

Kender ikke 23 så godt men igen er det en subjektiv holdning eftersom jeg blot har fulgt ham i denne tråd

Afellay99

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Afellay99 »

Nu ser jeg mange skrive, at Thiagos frikøbsklausul skulle være langt højere. Men ærligt, han er jo ikke meget mere værd? Isco ser ud til, at blive solgt for 25 mio euro og Thiago kan jeg virkelig ikke se ha en højere værdi end Isco. Så for mig, at se er det bare en fair aftale for alle parter , at den ligger på 18 mio euro. Thiago og Mazinho ville gerne ha den lidt under hans markedsværdi hvis han ikke fik nok spilletid og det fik de. At nogen mener den burde ligge på 40-50 mio euro er jo total uhørt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:Du siger selv at messi er en anden historie, men er det ikke det samme med xavi og ini, det er 3 af verdens bedste spillere. Man siger han med tiden skal tage over for xavi, men vil ikke lade ham starte i ubetydelige kampe, eller som skrevet 17 gange før, blive roteret når xavi er træt? Det er han jo imo ikke blevet og derfor er klausulen taget i brug . Med sat af kan du jo nok selv lure hvad jeg mener.
Nej det kræver ikke speed, men det kræver kognitiv omstillingsparathed og der er han ligeså sløv.
Jeg syntes ikke helt du læser hvad jeg skriver, jeg skriver egentlig ganske tydeligt, at HVIS det passer hvad jeg læser.
Altså er dette en subjektiv iagttagelse eller holdning. Så insider viden kan du vel ikke kalde barcastuff eller totalbarca for?
Jeg basere det udfra spilletiden til talenterne og der savner de meget tillid. Hvis ikke det var tilfældet var vi jo nok ikke på vej til at miste thiago og måske bartra, blot fordi man hedder pique kan man vel godt starte ude når man har mere travlt med at synge kærlighedsserenader til shakira end at spille bold i de mindre vigtige kampe.

Kender ikke 23 så godt men igen er det en subjektiv holdning eftersom jeg blot har fulgt ham i denne tråd
Nej det er ikke den samme historie med messi >< xavi,ini. Der var det jo snak om en umenneskelig god spiller som slog sit navn fast med det samme. Det har thiago ikke gjort og derfor minder hans karriere mere om xavi, ini. Altså hvis han bliver. xavi, iniesta blev og kæmpede da de IKKE fik ret mange kampe. Jeg mener endda at have læst at de spillede mindre end thiago gør nu.

Jeg gider ikke blive ved med at gentage mig selv men se på emos tidligere indlæg. Der kan du se at thiago har spillet mange kampe og hvis han ikke havde været skadet så havde der heller ikke været noget problem med den klausul. Klausulen er ikke kommet i brug fordi tito ikke har spillet ham men mere fordi manden har været skadet i 2 måneder. Vi bliver ikke enige om cesc da jeg mener at han er bygget til at overtage xavis rolle og desuden har meget mere erfaring på den plads end thiago. Han er imo manden der skal tage xavis plads.

Jeg læser de samme steder som dig men det virker godt nok til at du læser det på en helt anden måde end mig. Ud over det så er det hele rygter så man skal nok ikke tage det for tungt (som du selv siger). Det eneste jeg har læst med tito er at han ikke vil garantere thiago spilletid. Han har sagt at han er et kæmpe talent og en mand for fremtiden men pt kan han ikke garantere ham spilletid. Det er jeg HELT enig i.

Hvis vi vender tilbage til talenterne så gentager jeg mig selv igen. De har fået præcis den tid de kan forvente. De har alle fået fint med spilletid men desværre tænker thiago ikke som tello og montoya og vil derfor have endnu mere spilletid. Det kan godt være at bartra smutter men tror helt seriøst ikke at ledelsen/tito tror på ham hvilket jeg godt kan forstå. Ser intet lys i ham.

Her til sidst vil jeg sige at der ikke er grund til at blive ved med at diskutere talenter og spilletid med mig. Jeg har slået min mening fast og den holder jeg. Talenterne har fået hvad de kunne forvente og heldigvis er der ikke andre end thiago der kræver mere. Og det selvom de er oppe mod ligeså gode spillere på deres pladser som thiago.

Har intet at sige om 23.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Afellay99 skrev:Nu ser jeg mange skrive, at Thiagos frikøbsklausul skulle være langt højere. Men ærligt, han er jo ikke meget mere værd? Isco ser ud til, at blive solgt for 25 mio euro og Thiago kan jeg virkelig ikke se ha en højere værdi end Isco. Så for mig, at se er det bare en fair aftale for alle parter , at den ligger på 18 mio euro. Thiago og Mazinho ville gerne ha den lidt under hans markedsværdi hvis han ikke fik nok spilletid og det fik de. At nogen mener den burde ligge på 40-50 mio euro er jo total uhørt.
Det er også for lidt at give for isco. Men det skyldes nok at isco kommer fra malaga som er på røven. Vil sige at de 2 er meget ens og begge burde imo ligge på omkring de 30 mio. Måske lidt mindre for thiago.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Afellay99

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Afellay99 »

Hverken Real Madrid eller City ser ud til ,at gide betale hans friskøbsklausul på 35 mio euro. Så mere end de 25 mio euro er han nok ikke værd.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Afellay99 skrev:Hverken Real Madrid eller City ser ud til ,at gide betale hans friskøbsklausul på 35 mio euro. Så mere end de 25 mio euro er han nok ikke værd.
er den ikke "kun" på 30 mio. Men det er vel også fordi malaga ikke er i en situation hvor de kan "hardballe" da de mangler penge. Tror, og det er min holdning, at hvis både isco og barca spillede for barca og de ikke havde klausuler så ville de koste en 30-35 mio. Men det er svært at sige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af # 23 »

Thiago har alle dage været en United-mand! I kan se en video med ham som barn i en United-trøje ;)

phpBB [video]

- Kig ved 8:52

Det er som om det er skæbnen det her.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Son. Shut. The. Fuck. Up.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

# 23 skrev:Thiago har alle dage været en United-mand! I kan se en video med ham som barn i en United-trøje ;)

phpBB [video]

- Kig ved 8:52

Det er som om det er skæbnen det her.
Lad nu vær med at poste alt det shit hele tiden. Man behøver ikke være professor for at mærke at stemningen herinde er presset og alle de små klip hjælper på ingen måder. Hyg dig med det når du snakker med dine man u drenge men lad vær med at post det her. Det virker som hån!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 31 gæster