Adriano

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Adriano

Indlæg af Jønde »

Ingen tvivl om at han er en god spiller, ikke en absolut super stjerne men en solid god spiller. Men hvor skal han spille? Ender han ikke "bare" med at være en solid allround reserve til 75 millioner kroner og helt sikkert en pæn solid løn der tager reserve spille tid fra yngre egen avls talenter såsom Muniesa, Berta, Thiago, Dos santos osv osv. Hans løn er måske det samme som de 4 tilsammen (ren spekulation, men i forstår det nok). Hvis han skal slå Abidal af på VB så skal det enten være fordi Adriano udvikler sig markant eller fordi Abidal oplever stor formnedgang. Hvis begge spillere i er topform er der ingen tvivl om hvem der er bedst, desuden har vi allerede en fin reserve i Maxwell, som kostede en tiende del af Adriano, for bare et år siden og er sikkert også en del billigere i løn (igen ren spekulation), dog vil jeg vurdere Adriano som en anelse bedre end Maxwell. Tror umiddelbart ikke at vi er i gang med at sælge Maxwell og det virker heller fornuftigt/fair at gøre, udfra at han har opfyldt hans rolle fint. Derfor kan jeg ikke se at han er handlet ind til VB pladsen.
HB pladsen kan han være første reserve og tage pladsen fra en ung. Her er han oppe mod Alves der normalt aldrig er skadet og er en spiller type ligesom messi der vil spille hver gang. Derfor kommer der ikke mange kampe på HB for adriano, og derfor tror jeg at han ville den der dyre reserve der tager spille tid fra vores talenter, uden egentlig at gøre en sønderlig forskel.

Tage ikke fejl af min kritik, jeg kan godt lide ham som spiller. jeg mener klart at han er bedst på VB pladsen men uden tvivl en solid løsning på stort set alle pladser. Måske er det netop det der er hans største styrke. Når en spillers største styrke er flexibilitet, kan man også se det som en svaghed, eller en begrænsning.
Når men det bliver da spændende at se hvordan han vil blive brugt, håber bare ikke at hans spilletid bliver for meget på bekostning af vores egne talenter.

Rivaldo10

Re: Adriano

Indlæg af Rivaldo10 »

Ja, det er da netop en styrke at manden kan spille så mange positioner. Nævn mig en anden spiller, der er PRØVET I SPANIEN, har et fremragende niveau osv. til den pris? Maxwell kostede i øvrigt 6 mio euro.

Adriano er deruodver 25 år. Abidal er 6 år ældre. Det kunne jo tænkes, at han på sigt kunne overtage Abidals position. Maxwell er 29 ligeledes. Jeg synes det er et fremragende køb, ganske enkelt, netop fordi han kan spille så mange positioner. Fremragende udskifter at have.

Rivaldo10

Re: Adriano

Indlæg af Rivaldo10 »



:lol:

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Adriano

Indlæg af Diabolito »

Venter lige med at flytte tråden til han har bestået lægetjekket.
El Señor de las Tartas

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Adriano

Indlæg af Jønde »

Rivaldo jeg kan sagtens se hvad du mener og hvor du vil hen. Som sagt ser jeg ham bestemt også som en god spiller.
Tror du ikke at ham i truppen betyder omkring 20-30 kampe mindre til nogen af de unge spillere vi har? Netop fordi han er så flexibel.
Jeg syntes også ofte at spillere der er så multifunktionelle har det med at forblive reserver, måske fordi de sjældent spillere mere end et par kampe i træk på hver position (sådan i grove træk).

Du spørg om jeg kan nævne andre til den pris og kvalitet og sådan, hvilket jeg ikke lige tror jeg kan. Så hvis det er sådan en spiller type man vil ha, er han et fremragende indkøb, helt sikkert. Jeg syntes bare ikke at det er sådan en type spiller vi har brug for. Jeg mener vi skal bruge en stor og stærk DM, gerne med en masse rutine, alt der ud over er på nuværende tidspunkt frås efter min mening (alt er relativt, sælge vi nogen ændre det sig nok). Derfor syntes jeg at hvis vi handler ind på andre hylder end den DM skal det KUN være hvis der dykker en mulighed op som man absolut ikke kan sige nej til ala cesc eller torres...

Rivaldo10

Re: Adriano

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg er bare selv utrolig glad for købet, da han er enormt alsidig. Vi har jo løst et par positioner blot ved købet af ham. F.eks har vi vundet en fuldgod afløser for Alves, samtidig med, at vi har en afløser for Abidal og Maxwell på venstrebacken og længere fremme på begge kanter. Husk på, at Abidal kan bruges i midterforsvaret, hvis nu der er skader.

F.eks. kan man stille sådan op i tilfælde af skader.


Alves-Pique-Abidal-Adriano (I tilfælde af skader til Puyol og Maxwell)

Adriano-Pique-Puyol-Abidal (I tilfælde af skader til Alves)

Og sådan kan man blive ved, når Adriano er så alsidig. Jeg synes i øvrigt at Adriano er bedre end Maxwell og 4 år yngre og som sagt, så kunne jeg godt forestille mig, at han kunne blive vores venstreback på sigt. Så vidt jeg kan forstå, så vrimler det ikke med lige præcis unge venstrebacker på b-holdet.

Maxwell

Re: Adriano

Indlæg af Maxwell »

Det virker godt nok som et maerkeligt indkoeb. Jeg sidder og venter paa de koeber en Ozil eller en god defensive midtbane. Ogsaa aender det med vi koeber en back spiller, hvor vi paa back pladsen er allerede godt daekket ind i forvejen.
Hmm hvis Guardiolas plan ikke er at saelge Maxwell, vil tro han vil benytte Abidal i det centrale forsvar som han ogsaa spiller paa det Franske landshold.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Adriano

Indlæg af Mander »

Jeg er glad for et breddekøb. Jeg har stadig traumer om Jéffren på højrebackpladsen mod Atlético, og selvom det kun var en enkelt kamp, så skal den slags helst ikke gentage sig. Hellere én spiller, der kan dække mange pladser, end en masse spillere, der kun kan dække få. Det åbner også op for, at man kan benytte de unge af lyst, i stedet for af nød.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Adriano

Indlæg af Ponte »

Et fornuftigt køb og et køb der klart er mhp. at styrke vores bredde. Som nogle er inde på så løser han en del på mange positioner, han er lige så alsidig i defensiven som Pedro er i offensiven, nu skal han bare vise han har niveau til et hold der spiller hurtigere end Sevilla.
Hilser ham velkommen og tror på det med tiden nok skal blive godt.
Senest rettet af Ponte lør jul 17, 2010 1:39 pm, rettet i alt 1 gang.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Adriano

Indlæg af emo »

Er enige i at det er et fint køb, og et kvalitets bredde køb. Kan vi kun få gavn af. En all-rounder, det er jo fantastisk, lige i spillestilens ånd. Nice set, og fint beløb.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Adriano

Indlæg af Mander »

@ Dia

Du kan vist godt flytte ham til Barca-spillere nu. Han har skrevet under på kontrakten, bliver præsenteret mandag, og får nummer 21 (Dimas gamle nr.).

http://www.fcbarcelona.com/web/catala/n ... 12058.html
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af # 23 »

Er det ikke noget med, at Rosell elsker brasilianske spillere? :) Måske bliver Barca et koloni for brasilianske spillere! :) Så kan det måske være, at Robinho kommer.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Mander »

Efter sigende har Pep sagt nej til Robinho, så han kommer ikke.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Elbarca »

Lidt overraskende køb men har er vel købt ind til reservetjans, så det er udmærket når han kan spille så mange pladser. Jeg forstår dog ikke vores budget på 50 mil euro. Vi fik da 35 for Toure og Chygi og vi sparer Henrys løn, så der bør være plads til lidt mere.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Mander »

.. og så hentede vi en hr. David Villa ind til € 40 mio.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster