Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det var det altså ikke. Se barcas kampe på udebane under pep. Det var altid med en forsigtig indstilling.

Problemet er at vi mangler kreativitet på midten og fremme. Men måden midten bliver spillet på, måden vi kontrollerer kampen, måden vi forsøger at køre modstanderen træt på er meget mere pep'sk end det er lucho'sk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Man skal kunne acceptere Valverdes måde at tænke fodbold på. Hans egen forståelse af boldbesiddelse osv., for ellers vil man bare blive skuffet. Pep havde sine ideer, Tito, Tata, LE og nu Valverdes, har deres. Så længe, man lever i en illusion eller forhåbning, vil man bare blive skuffet, som sagt.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

De to kampe, der bliver refereret til, Juve og Valencia, under Valverde, minder rigtig nok ikke om LEs måde, men de minder heller ikke om Pep. Der er kontrol, og det er også rigtig fint og flot, men førsteprioritet burde være at angribe med boldbesiddelse. Pep angreb for at forsvare, ikke omvendt; hvilket de udtalelser også skildrer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg siger jo ikke at han spiller som pep. Jeg siger måden han griber det an på på midten er langt mere pep'sk end det er lucho'sk.

Billede

Udekamp mod Juve under Lucho.

Billede

Udekamp mod Juve under Valverde.

Det er tydeligt at midten spiller en større rolle. Derfor forstår jeg f.eks. ikke hvorfor Raman mener at vi ikke spiller den slags fodbold som vi har set i flere år. Tværtimod er vi gået tilbage til noget af det vi har set. Der er ingen grund til hvorfor en mindre teknisk spiller ikke kan fungere på midten nu hvor vi ikke er nær så dynamiske og boks til boks.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke sige så meget andet end at jeg er hamrende uenig i dit syn på hvordan pep spillede. Især når denne var på svære opgaver på udebane i f.eks. cl. Der var virkelig meget boldflytteri som ikke havde ret meget andet formål end at trætte modstanderen og holde dem fra kontrachancer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det er forresten tydeligt at Bussi er vores kontrollerende cm hvorfor det ikke rigtigt er nødvendigt at hente Jorginho. Så hellere en kreativ spiller i stedet for Rak.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Altså jeg er enig med dig omkring, at kontrollen har været der i de to kampe. Og jeg er også enig i, at det overhovedet ikke har mindet om LEs måde, men der, hvor jeg er uenig, er omkring, at det skulle minde om Pep. Han angriber for at forsvare, mens Valverde bruger det som en mekanisme til at forsvare, eller hovedvægten er på det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Og til det kan jeg kun sige at jeg har et helt andet syn på pep. Jo længere man kom ind i hans træner periode jo mere blev han besat af kontrol fremfor angreb.

Men ok der er vi så uenige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jep, det er vi. Jeg vil i øvrigt sige, at man burde komme lidt væk fra sammenligningerne og koncentrere sig om, hvordan Valverde sætter angrebet op. Alle trænere har deres måde og det bliver spændende at se, hvordan det går Valverde, når han får implementeret sin stil fuldt ud. Hvordan holdet ville flyde. Derefter kan man så tage stilling til, om man kan lide det eller ej, for lige nu har holdet ikke fået det implementeret 100%, deraf kommer de der udsving i spillet.
Senest rettet af Kubala tirs nov 28, 2017 8:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Min pointe var som sådan ikke at sammenligne men mere påpege at midten igen fylder mere. Derfor mindre lucho (ikke ret meget midt) og mere pep (rigtig meget midt).

Hvis vi fremadrettet vil fortsætte med at spille som i de to sidste kampe så kan jeg ikke se hvorfor rak og paulinhos plads ikke kan udfyldes af nogle boldsikre og kreative spillere så længe de er gode i presspillet. De bliver i hvert fald ikke brugt som boks til boks som vi ellers har set.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Altså jo, man kan godt bruge kreative spillere. Ini får jo lov til at spille, så hvorfor ikke? Man skal i hvert fald ikke gå efter spillere, der minder om dem, man har en del af i forvejen(f.eks. Goretzka).

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Det er forresten tydeligt at Bussi er vores kontrollerende cm hvorfor det ikke rigtigt er nødvendigt at hente Jorginho. Så hellere en kreativ spiller i stedet for Rak.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men Jorginho er da lidt mere Xavisk på sin position på banen end han er en Xabi Alonso/Busquets, som opererer virkelig dybt fra banen, vil jeg da mene?

Har umiddelbart ldit svært ved at se, hvorfor Jorginho og Busquets ikke skulle kunne spille samtidig?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på Jorginho da jeg simpelthen ikke rigtigt ser Napoli. Men hvis man kigger på Napolis passmaps fra nov og okt så er det imo ret tydeligt at han fungerer som den cm der er trukket længst tilbage. Præcist som vi ser fra bussi.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg tror det ville ende med lidt for meget boldrotation og ikke ret meget kreativt hvis de spillede samtidigt. Altså lidt som det vi ser nu med bussi, rak og pau. Jeg ville i hvert fald langt hellere se en mere kreativ spiller på enten rak eller paus plads (hvis man tager udgangspunkt i det passmap der er lagt op fra vores kamp.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Kluivert Jr i weekenden for Ajax, første hattrick :eek:


phpBB [video]



Hvad med et køb to betal for en pakke for ham og De Ligt? Måske en rutineret super profesionel Arda Turan den anden vej for at hjælpe de unge i Ajax, det er der dog sikkert ingen der vil, især ikke Arda. Det er nogle vilde mål og driblinger han laver, af en 18-årig. Der er sgu Kluivert blod i ham. Måske et køb, hvor han får lov at blive i Ajax et år mere.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Kluivert Jr i weekenden for Ajax, første hattrick :eek:


phpBB [video]



Hvad med et køb to betal for en pakke for ham og De Ligt? Måske en rutineret super profesionel Arda Turan den anden vej for at hjælpe de unge i Ajax, det er der dog sikkert ingen der vil, især ikke Arda. Det er nogle vilde mål og driblinger han laver, af en 18-årig. Der er sgu Kluivert blod i ham. Måske et køb, hvor han får lov at blive i Ajax et år mere.
Ajax har sgu da ikke penge nok til at forsyne Arda med nok durums.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster