Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Raman93 skrev:
Blaugrana92 skrev:Der er mange, der kunne være interessante.

Florian Thauvin har gang i endnu en rigtig flot sæson i Marseille. Ocampos gør det også flot i Marseille. Mikel Oyarzabal er ekstremt spændende. Hvis Pione Sisto fortsætter sin rigtig, rigtig flotte udvikling, kunne han helt reelt også blive et emne til sommer. Han er måske ikke helt målfarlig nok, som det ser ud i øjeblikket, men han er tydeligvis en af de allerbedste venstrekanter i La Liga, som han har spillet her i sæsonens første 13 runder.
Ja, Mikel Oyarzabel minder mig utroligt meget om Griezmann, da han var i Sociedad. Han har også fået gang i målscoringen denne sæson.

Generelt er dog mange spændende og ofte billigere alternativer i den franske og tyske liga.
Om de er billigere afhænger vel meget af, hvad Oyarzabals nuværende frikøbsklausul er på. Jeg har slet ikke noget billede af, om den er høj eller lav, eller hvornår han sidst har forlænget med Sociedad. Det kunne være skægt, hvis vi kunne stjæle ham for en lav frikøbsklausul allerede her i januar eller til sommer. Blandt de spillere, der kunne være realistiske for os, er der dog ingen der sådan for alvor stikker ud fra mængden, som den allerbedste eller mest interessante.

Jeg synes i øvrigt stadig, at Felipe Anderson er et spændende alternativ.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
Raman93 skrev:
Blaugrana92 skrev:Der er mange, der kunne være interessante.

Florian Thauvin har gang i endnu en rigtig flot sæson i Marseille. Ocampos gør det også flot i Marseille. Mikel Oyarzabal er ekstremt spændende. Hvis Pione Sisto fortsætter sin rigtig, rigtig flotte udvikling, kunne han helt reelt også blive et emne til sommer. Han er måske ikke helt målfarlig nok, som det ser ud i øjeblikket, men han er tydeligvis en af de allerbedste venstrekanter i La Liga, som han har spillet her i sæsonens første 13 runder.
Ja, Mikel Oyarzabel minder mig utroligt meget om Griezmann, da han var i Sociedad. Han har også fået gang i målscoringen denne sæson.

Generelt er dog mange spændende og ofte billigere alternativer i den franske og tyske liga.
Om de er billigere afhænger vel meget af, hvad Oyarzabals nuværende frikøbsklausul er på. Jeg har slet ikke noget billede af, om den er høj eller lav, eller hvornår han sidst har forlænget med Sociedad. Det kunne være skægt, hvis vi kunne stjæle ham for en lav frikøbsklausul allerede her i januar eller til sommer. Blandt de spillere, der kunne være realistiske for os, er der dog ingen der sådan for alvor stikker ud fra mængden, som den allerbedste eller mest interessante.

Jeg synes i øvrigt stadig, at Felipe Anderson er et spændende alternativ.
Har Felipe Anderson ikke væsentligt store problemer med at være konsistent nok i hans tid i Lazio? Vi har sgu ikke råd til humørspillere? Det hjælper hellere ikke helt, at han har en fodskade, som Lazio er meget bekymret om.

Hvordan er ham Oyarzabal egentlig af type? Har læst meget godt om ham og er ikke den store fan af at bedømme en spiller på youtube videoer uden at have set dem først.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Egentlig ikke. Han har været Lazios klart bedste spiller tre sæsoner i streg, selvom han er skiftet mellem flere forskellige positioner, og har haft meget forskellige roller og arbejdsopgaver. Det er dog rigtigt at hans nuværende skade, er noget man bør bekymre sig om. Især fordi det ikke er en fodskade men en lyskenskade.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Egentlig ikke. Han har været Lazios klart bedste spiller tre sæsoner i streg, selvom han er skiftet mellem flere forskellige positioner, og har haft meget forskellige roller og arbejdsopgaver. Det er dog rigtigt at hans nuværende skade, er noget man bør bekymre sig om. Især fordi det ikke er en fodskade men en lyskenskade.
Åh, okay. Det virker til, at du har set meget til ham. Jeg har bare læst nogle steder, at han godt kunne være lidt humørspiller, hvor han på dagen kunne være ustyrlig og andre dage helt igennem anonym.

Men har du mulighed for at beskrive Oyarzabal for mig? Har lidt svært ved at følge sammenligningen af Griezmann, når Oyarzabel er næsten 15 cm højere.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Griezmann er 175 cm høj og Oyarzabal er 180 cm høj, så hvordan er Oyarzabal 15 cm højere end Griezmann?

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jamial »

Kubala skrev:Griezmann er 175 cm høj og Oyarzabal er 180 cm høj, så hvordan er Oyarzabal 15 cm højere end Griezmann?
Han sagde også "næsten". :roll: :lol:

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jamial skrev:
Kubala skrev:Griezmann er 175 cm høj og Oyarzabal er 180 cm høj, så hvordan er Oyarzabal 15 cm højere end Griezmann?
Han sagde også "næsten". :roll: :lol:
Haha, ja. Så må Griezmann også være "næsten" 165.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg må ærligt sige, at jeg ikke helt forstår den store interesse i Goretzka. Han er ekstremt dygtig og spændende, og han ville kunne hentes uden at betale nogen overgangssum, men han er jo ikke den slags midtbanespiller, som vi står og har brug for. Jeg frygter lidt, at det bare bliver en André Gomes version 2, og det ville være rigtig ærgerligt både for Goretzka og for os. Vi har Paulinho, der er felt-til-felt spiller. Vi har Sergi Roberto, der også er bedst i den rolle på den centrale midtbane. Vi har forsøgt os med André Gomes. Vi burde virkelig gå efter en mere kontrollerende midtbanespiller. Jorginho er stadig mit foretrukne bud, hvis ikke Thiago eller Verratti lige pludseligt skulle blive tilgængelige. Jeg er vild med Goretzka, men jeg tror ikke, at jeg ville være vild med ham i Barcelona.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Jeg tror interessen bunder i, at han selfølgelig kan hentes på fri transfer, men jeg tror desværre ikke Valverde ønsker at spille den fodbold, vi har spillet i mange år.
Så jeg tror ikke han eller klubben for den sags skyld ønsker en kontrollerende midtbanespiller som Jorginho, som også er min klare favorit, når Veratti eller Thiago ikke kan hentes.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Pep sagde for nyligt i et interview, at man ikke bare kan copy and past mht. spillefilosofi. At alle trænere har deres stil og tro, og de arbejder så ud fra det. Valverdes er muligvis den, vi ser nu.

Så er spørgsmålet, om man kommer til at kunne leve med det, når alt kører på skinner i det koncept; altså Barca fortsætter med at spille på samme måde, som de gør nu, men holdet har integreret alle dele og udsvingene er der ikke længere, eller i mindre grad?

Det er noget, man måske skulle tænke over/reflektere over.
Senest rettet af Kubala tirs nov 28, 2017 7:35 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg fatter stadig ikke det syn der er på Valverdes taktik. Spillet på midten er 10 gange mere pep end det er lucho. Vi har fået kontrollen igen og det eneste der mangler er lidt kreativitet. Og det er der plads til nu hvor vi står så godt på banen. Hvis man ikke tror på mig så se på vores passmaps fra kampene mod juve og valencia. Midtbanen er i høj grad tilbage.

Omkring Leon g så så jeg Coke for nyligt udtalte at han mindede ekstremt meget om Rak. Og Coke må vide hvad han snakker om efter han trods alt har brugt tid med begge. Men nej jeg forstår heller ikke helt fascinationen og tror heller ikke vi henter ham.

Jorginho ville forresten være irrelevant da bussi fungerer som den kontrollerende midt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Boldbesiddelse, der i høj grad bliver brugt som et defensivt element, er ikke i tråd med Tiki-taka filosofien, hvis du spørger mig; at vægten skulle være det defensive, noget man ser mht. Valverde. Mou og andre trænere, der vægter organisation, har også brugt boldbesiddelse som en mekanisme til at forsvare. Førsteprioritet burde være det offensive.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan jeg slet ikke følge dig i. Pep gjorde det rigtig meget på udebane. Især i dennes sidste sæson hvor vi lukkede kamp helt ned med boldbesiddelse.

Desuden bruger vi det også offensivt. Det trætter modstanderen og giver plads på sigt hvorfor vi ofte har scoret flere mål i anden halvleg.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Then there is possession: the top nine passers in La Liga are all Barcelona players. But that is not just an attacking option, it is a defensive one too. "There is no rule like in basketball that says you have to hand over possession or shoot after a certain amount of time, so 'attack' and 'defence' don't exist," Lillo says. Not in Barcelona's model. Barcelona attack to defend; when they lost to Arsenal, Guardiola was angry with Alves not for attacking too much but for attacking badly. That Barcelona lost because they were caught up the pitch is one reading; Guardiola's reading is that had they scored they would not have been caught on the break.

"Barcelona are the only team that defend with the ball; the only team that rests in possession," Lillo says. "They keep the ball so well, they move so collectively, that when you do get it back, you're tired, out of position and they're right on top of you." Lillo knows: his Almería side were defeated 8-0 by Barcelona.

Michael Laudrup, the Mallorca coach, said: "They move the ball so fast that by the time you get there, it's gone. You end up desperate, and shattered." As Rexach notes, Barcelona even waste time with possession. Most teams would go down to the corner; Barcelona would rather keep the ball between themselves.
Her udtaler Lillo sig som om pep og Barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Det mener jeg ikke, at han gjorde. Prioriteten var altid angreb, men selvfølgelig vil man kunne forsvare med det, hvis man har ca. 69-73% af tiden bolden, noget som kommer naturligt med stilen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster