Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Hvis en sæson, hvor man er skadet og ikke har spillet en særlig god sæson, kan producerede tal som 14 mål og 9 assist, i ca 36 kampe eller 2531 min., så gad jeg godt se, hvordan man gjorde det på et langt bedre hold og når man præsterede sæsonen igennem?

Mane havde 13 mål og 8 assist i 29 kampe eller 2427 min.
Åh gud, endnu en statistik-rytter. Hvordan vurderer du så Iniestas karriere, siden du er statistik-rytter? Statistisk set er han jo ikke nogen storspiller, vel?

At måle fodbold igennem statistik er jo decideret dumt. Hvordan vurderer du temposkift, beslutningstagen, evnen til at løbe i de rigtige rum, forståelse, taktik osv osv?

Courtois har lukket færre mål ind end de Gea de sidste tre år, er han også bedre end de Gea, eller hvordan?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Måske er Cou ikke i top 5, men han er altså i 10 top i PL.
Lad os se. Jeg vurderer ud fra, hvordan de to sidste år. Rent talent vil jeg gå med til at Coutinho er i top 10, ingen tvivl.

Hazard og David Silva er for mig de to bedste i Premier League. Ingen over de to.

Så er der følgende i vilkårlige rækkefølge: Alexis, Zlatan, Kevin de Bruyne, Sergio Aguero, Santi Cazorla, Dele Alli, Harry Kane, Diego Costa, David de Gea, Juan Mata, Saido Mané.

Selv med Cazorlas fravær i snart et år og Diego Costas snart afgang fra Premier League, så har jeg stadigvæk 11 spillere før jeg ville komme til Coutinho.
Jamen. Det er jo gak, at Mata og Cazorla foran Cou. Og jeg kan lide dem begge. Mht. Alli, så er han hverken taktisk og visionær ligeså god som Cou. Og Silva lever på fordums styrke. De andre er angribere, som ikke burde være i samme kategori som Cou.
Senest rettet af Kubala man aug 28, 2017 8:57 pm, rettet i alt 2 gange.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Nu, hvor vi er ved Liverpool og det her statistik-snak, så jeg kan fortælle dig, at en af de største grunde til, at Liverpool i sin tid købte en af de største flop i Premier Leagues historie de sidste 10 år, Stewart Downing, skyldtes, at hans statistikker var off the chart. Det står i den Hemmelige Fodboldspiller, tror jeg det var, at det var det, der gjorde, at Liverpool den sommer købte ham, selvom han var ne ordinær spiller og ikke kiggede udenlandsk. Vi alle ved godt, hvordan den historie endtem ellem Downing og Liverpool.

At basere sin vurdering af en spiller op ad statistik i fodbold er på ingen måder validerende nok. Det kan nemt skævvrides og være særdeles misdannende.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Hvis en sæson, hvor man er skadet og ikke har spillet en særlig god sæson, kan producerede tal som 14 mål og 9 assist, i ca 36 kampe eller 2531 min., så gad jeg godt se, hvordan man gjorde det på et langt bedre hold og når man præsterede sæsonen igennem?

Mane havde 13 mål og 8 assist i 29 kampe eller 2427 min.
Åh gud, endnu en statistik-rytter. Hvordan vurderer du så Iniestas karriere, siden du er statistik-rytter? Statistisk set er han jo ikke nogen storspiller, vel?

At måle fodbold igennem statistik er jo decideret dumt. Hvordan vurderer du temposkift, beslutningstagen, evnen til at løbe i de rigtige rum, forståelse, taktik osv osv?

Courtois har lukket færre mål ind end de Gea de sidste tre år, er han også bedre end de Gea, eller hvordan?
Åh Gud endnu en resistent bruger overfor fakta.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Måske er Cou ikke i top 5, men han er altså i 10 top i PL.
Lad os se. Jeg vurderer ud fra, hvordan de to sidste år. Rent talent vil jeg gå med til at Coutinho er i top 10, ingen tvivl.

Hazard og David Silva er for mig de to bedste i Premier League. Ingen over de to.

Så er der følgende i vilkårlige rækkefølge: Alexis, Zlatan, Kevin de Bruyne, Sergio Aguero, Santi Cazorla, Dele Alli, Harry Kane, Diego Costa, David de Gea, Juan Mata, Saido Mané.

Selv med Cazorlas fravær i snart et år og Diego Costas snart afgang fra Premier League, så har jeg stadigvæk 11 spillere før jeg ville komme til Coutinho.
Jamen. Det er jo gak, at Mata og Carzola er foran Cou. Og jeg kan lide de begge. Mht. Alli, så er han hverken taktisk og visionær ligeså god som Cou. Og Silva lever på fordums styrke. De andre er angribere, som ikke burde være i samme kategori som Cou.
Cazorla var Arsenals vigtigste mand og den der fik hele lortet til at køre rundt, når han var med inde på den centrale og styre spilelts gang. Det er jo ikke for sjovt, at siden hans deroute at arsenal i mange kampe ser helt ideforladte ud.

Juan Mata er altså en særdeles underuvrderet spiller. Jeg ser mange af Uniteds kampe, og når han ikke er med, så er deres spil hamrende sterilt, uden bevægelse og manglende temposkift. Hans forståelse af spillet er eminent, og han ville have sprudlet endnu mere, hvis han ikke først havde spillet på et meget sløjt van Gaal-hold og nu hos Mourinho som kantspiller i et fastlåst system som kant.

Mata under Klopp ville være vnavittig grunden den offensive frihed, de har.

Silva lever på fordumsstyrke? Argh come on. Så ser du ikke City nok. Deres spil når helt andre højder, når han er med i forhold til han ikke er med. Ikke engang de Bruyne har samme indflydelse på deres spil, som David Silva har. Han er i særklasse stadigvæk Citys bedste spiller. Selv med alle de stjerner.

Hvorfor burde de ikke være i samme kategori? Vi snakker om PLs bedste spiller. Så indgår alle positioner. Men lagt mærke til, at det er kun de Gea, jeg har nævnt. Ellers er de alle sammen midtbanefolk eller angribere, andre ord offensive positioner, som er det område, Cou beskæftiger sig med. Men selv hvis du fjerner Juan Mata, Cazorla og de Gea, så har jeg stadigvæk 10 spillere før Coutinho. Men rent talent, ja, der er Coutinho i min top 10, men han har problemer med at omdanne det til konsistent spil.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg er enig i at statistik er nærmest vås... men når nogen bringer 2 spillere på samme hold op til sammenligning og påstår at den ene har været klart mere afgørende end den anden, og har båret holdet for dem - i forhold til en anden spiller som blot har været en i flokken... så er det ikke helt hen i vejret at bruge mål, assists og antal spillede minutter ind i sammenligelsen af de 2 for at se om der er forskel på deres indflydelse på den del af spillet - altså hvor afgørende de henholdsvis har været...

Selv der fortæller statistik heller ikke det hele, selvfølgelig.... men det er en god indikator.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Hvis en sæson, hvor man er skadet og ikke har spillet en særlig god sæson, kan producerede tal som 14 mål og 9 assist, i ca 36 kampe eller 2531 min., så gad jeg godt se, hvordan man gjorde det på et langt bedre hold og når man præsterede sæsonen igennem?

Mane havde 13 mål og 8 assist i 29 kampe eller 2427 min.
Åh gud, endnu en statistik-rytter. Hvordan vurderer du så Iniestas karriere, siden du er statistik-rytter? Statistisk set er han jo ikke nogen storspiller, vel?

At måle fodbold igennem statistik er jo decideret dumt. Hvordan vurderer du temposkift, beslutningstagen, evnen til at løbe i de rigtige rum, forståelse, taktik osv osv?

Courtois har lukket færre mål ind end de Gea de sidste tre år, er han også bedre end de Gea, eller hvordan?
Åh Gud endnu en resistent bruger overfor fakta.
Så svar mig på Iniesta-problemet, siden du prøver at sælge det som fakta? HVad er Iniestas karriere så? En af de ordinære? Hans statistikker er ikke nogen sprudlende at kigge på, hvis du spørger mig.

At henvise statistikker som fakta i fodbold er jo hovedløst. Det kan være en guide til, men at postulere det som fakta er jo decideret idioti.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba, ville du virkelig have forrtrukket hele din liste af pr l spillere fremfor Cou?

I så fald tror jeg ikke vi har samme syn på Cou, hans evner og spil intelligens.. altså sådan.. overhovedet.

Alle er gode spillere.. du har også De Gea med..spøjst i den liste.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Jeg er enig i at statistik er nærmest vås... men når nogen bringer 2 spillere på samme hold op til sammenligning og påstår at den ene har været klart mere afgørende end den anden, og har båret holdet for dem - i forhold til en anden spiller som blot har været en i flokken... så er det ikke helt hen i vejret at bruge mål, assists og antal spillede minutter ind i sammenligelsen af de 2 for at se om der er forskel på deres indflydelse på den del af spillet - altså hvor afgørende de henholdsvis har været...

Selv der fortæller statistik heller ikke det hele, selvfølgelig.... men det er en god indikator.
Snakker vi om Mané versus Coutinho eller Coutinho versus en anden en i din første afsnit?

Jeg giver ærlig talt ikke en fuck for statistik. Statistik set er Ronaldo jo også på niveau med Messi, men enhver med bare lidt fodboldforstand ved jo, at Messi er meget mere end blot statistik sammelignet med Ronaldos statistikker.

Eller mit eksempel med Iniesta. Han er for mig en af historiens allerbedste spillere og top 3 af bedste midtbanefolk, jeg har set, men hans statistik er jo helt væk sammenlignet med Frank Lampard, Steven Gerrard, Deco og andre lignende spillere. Ja, selv Eriksen har en bedre statistik end Iniesta.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:Nu, hvor vi er ved Liverpool og det her statistik-snak, så jeg kan fortælle dig, at en af de største grunde til, at Liverpool i sin tid købte en af de største flop i Premier Leagues historie de sidste 10 år, Stewart Downing, skyldtes, at hans statistikker var off the chart. Det står i den Hemmelige Fodboldspiller, tror jeg det var, at det var det, der gjorde, at Liverpool den sommer købte ham, selvom han var ne ordinær spiller og ikke kiggede udenlandsk. Vi alle ved godt, hvordan den historie endtem ellem Downing og Liverpool.

At basere sin vurdering af en spiller op ad statistik i fodbold er på ingen måder validerende nok. Det kan nemt skævvrides og være særdeles misdannende.
Aha, tak for den ligegyldige info. Cou er mere end stats, selvom de to seneste sæsoner statistisk har set godt ud. Og sammenligning med Stewart D. siger bare alt; at du ikke ved, hvad du snakker om.

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana al vent »

Ingen spillers pris kan vurderes før spilleren har fået lov at spille en sæson færdig. Og vi ved heller ikke hvordan næste sæsons priser ser ud. Hvis fx Real er interesseret i Hazard, som måske samtidig har spillet en ok slutrunde, så vil Chelsea helt sikkert sige "Hvis Coutinho er 150M værd, så er Hazard mindst det samme". Og på den måde presser handlerne hinanden op.
Jeg bløder Blaugrana

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:MessiPogba, ville du virkelig have forrtrukket hele din liste af pr l spillere fremfor Cou?

I så fald tror jeg ikke vi har samme syn på Cou, hans evner og spil intelligens.. altså sådan.. overhovedet.

Alle er gode spillere.. du har også De Gea med..spøjst i den liste.
Jeg snakker ikke om foretrukken. Det er jo en subjektiv mening. Jeg prøver at snakke om det objektive, nemlig deres præstationer og deres konsistent.

Jeg snakker ikke om deres dag på deres absolutte topniveau, men om deres niveau over to år Jeg har skrevet, at hvis vi snakker om decideret talent, så er Coutinho uden tvivl i min top 10, men der har været andre, der har præsteret bedre og vist mere i Premier League end Coutinho. Selv de GEa, der alene har reddet Uniteds røv i tre år.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:Nu, hvor vi er ved Liverpool og det her statistik-snak, så jeg kan fortælle dig, at en af de største grunde til, at Liverpool i sin tid købte en af de største flop i Premier Leagues historie de sidste 10 år, Stewart Downing, skyldtes, at hans statistikker var off the chart. Det står i den Hemmelige Fodboldspiller, tror jeg det var, at det var det, der gjorde, at Liverpool den sommer købte ham, selvom han var ne ordinær spiller og ikke kiggede udenlandsk. Vi alle ved godt, hvordan den historie endtem ellem Downing og Liverpool.

At basere sin vurdering af en spiller op ad statistik i fodbold er på ingen måder validerende nok. Det kan nemt skævvrides og være særdeles misdannende.
Aha, tak for den ligegyldige info. Cou er mere end stats, selvom de to seneste sæsoner statistisk har set godt ud. Og sammenligning med Stewart D. siger bare alt; at du ikke ved, hvad du snakker om.
Jeg ved ikke ,hvad jeg snakker om? Det er dig, der går uden om Iniesta og statistikker. Jeg venter stadigvæk på svar. Jeg ved mere end noget andet, hvad jeg snakker om, men det er typer som dig, der er med til at gøre folk til en omgang ligegyldig snak, når man smider statistik-kortet på bordet.

I følge dig er Dele Alli en bedre spiller end Isco, da Dele Allis statistikker er vilde. Er han det? Nej, vel?
Senest rettet af MessiPogba man aug 28, 2017 9:07 pm, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Hvis en sæson, hvor man er skadet og ikke har spillet en særlig god sæson, kan producerede tal som 14 mål og 9 assist, i ca 36 kampe eller 2531 min., så gad jeg godt se, hvordan man gjorde det på et langt bedre hold og når man præsterede sæsonen igennem?

Mane havde 13 mål og 8 assist i 29 kampe eller 2427 min.
Åh gud, endnu en statistik-rytter. Hvordan vurderer du så Iniestas karriere, siden du er statistik-rytter? Statistisk set er han jo ikke nogen storspiller, vel?

At måle fodbold igennem statistik er jo decideret dumt. Hvordan vurderer du temposkift, beslutningstagen, evnen til at løbe i de rigtige rum, forståelse, taktik osv osv?

Courtois har lukket færre mål ind end de Gea de sidste tre år, er han også bedre end de Gea, eller hvordan?
Åh Gud endnu en resistent bruger overfor fakta.
Så svar mig på Iniesta-problemet, siden du prøver at sælge det som fakta? HVad er Iniestas karriere så? En af de ordinære? Hans statistikker er ikke nogen sprudlende at kigge på, hvis du spørger mig.

At henvise statistikker som fakta i fodbold er jo hovedløst. Det kan være en guide til, men at postulere det som fakta er jo decideret idioti.

Jeg vil gerne svare for Kubala..
Iniesta har virkelig dårlige stats mht mål og assists. Så hvis man vil vide om han er god må man måle ham på de præmisser som man vil sammenligne ham med en anden spiller med.

Men Sammenligningen mellem 2 spillere som bliver diskuteret hvor afgørende de har været for holdet, er i den forbindelse sagligt at bringe antal mål og assists ind i billedet.

Hvad er det der gør Cou så dårlig i dine øjne i forhold til de 10,11 spillere de har nævnt?

Hvad er det der gør Mane så meget bedre i dine øjne end Cou?

Jeg tror du kommer til nogle stats på et tidspunkt i din argumentation.. ikke i alle tilfælde, men i nogle.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Hvis en sæson, hvor man er skadet og ikke har spillet en særlig god sæson, kan producerede tal som 14 mål og 9 assist, i ca 36 kampe eller 2531 min., så gad jeg godt se, hvordan man gjorde det på et langt bedre hold og når man præsterede sæsonen igennem?

Mane havde 13 mål og 8 assist i 29 kampe eller 2427 min.
Åh gud, endnu en statistik-rytter. Hvordan vurderer du så Iniestas karriere, siden du er statistik-rytter? Statistisk set er han jo ikke nogen storspiller, vel?

At måle fodbold igennem statistik er jo decideret dumt. Hvordan vurderer du temposkift, beslutningstagen, evnen til at løbe i de rigtige rum, forståelse, taktik osv osv?

Courtois har lukket færre mål ind end de Gea de sidste tre år, er han også bedre end de Gea, eller hvordan?
Åh Gud endnu en resistent bruger overfor fakta.
Så svar mig på Iniesta-problemet, siden du prøver at sælge det som fakta? HVad er Iniestas karriere så? En af de ordinære? Hans statistikker er ikke nogen sprudlende at kigge på, hvis du spørger mig.

At henvise statistikker som fakta i fodbold er jo hovedløst. Det kan være en guide til, men at postulere det som fakta er jo decideret idioti.
Du blev jo ved med at bruge Mane og Cou og deres betydning? Gjorde du ikke? Derfor tog jeg mål og assist samt antal min. med. Mål og assist siger alligevel en del i sådanne sammenhæng.

Og nej, Ini kan ikke sammenlignes i den sammenhæng. Han havde nogle andre funktioner i Barca, hvor mål og assist kom fra andre spillere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 87 gæster