Claudio Bravo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1610 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Piquénbauer »

Kan du fortælle mig hvorfor dette er et drop:

phpBB [video]


Når dette ikke er:

phpBB [video]


Synes da klart at bravos er et drop. Han skal alle dage slå den bold væk. Ligesom at MAtS ikke må komme ud af sit mål på den måde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Blaugrana92 »

Skulle vi prøve at lade være med at opgøre deres præstationer i antallet af drops?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1610 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det kan vi sagtens. Vil dog godt lige have en forklaring på hvorfor det ene er et drop mens det andet ikke er.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af emo »

Fordi, det synes jeg bare. Var da selv ærgerlig over den. Indre gode aktion, og var hurtig til at give ham skylden, men det er jo ikke et drop. Så vil målmand godt nok droppe ofte.

MAtS kan følge bolden hele vejen og time sit indgreb. Det er et skud som kommer ret hårdt ind i det lange hjørne, Bravo er nede, men bolden rammer den øverste del af hans hænder.

Han prøver ikke at gribe/holde bolden, han gør det han skal, men er uheldig.

MAtS imod PSG er jo en decideret fejlvurdering af ham, som bare ikke burde ske, det er jo helt komisk. Han er kommet stærkt igen, klasse målmand, og det vil også være umenneskelige for en 21 årig ikke at droppe, husk Valdes.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Blaugrana92 »

Altså, der er ingen tvivl om at han skal redde den der, men det er nu engang også en god afslutning fra Banega. Der er fart på og den sidder relativt yderligt. Vi kan godt kalde det et drop, men det er altså ikke sådan en, hvor man sidder og facepalmer bagefter. En dyr og dum fejl, men det er jo altså ikke fordi Banegas afslutning er ringe og håbløs.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1610 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Fordi, det synes jeg bare. Var da selv ærgerlig over den. Indre gode aktion, og var hurtig til at give ham skylden, men det er jo ikke et drop. Så vil målmand godt nok droppe ofte.

MAtS kan følge bolden hele vejen og time sit indgreb. Det er et skud som kommer ret hårdt ind i det lange hjørne, Bravo er nede, men bolden rammer den øverste del af hans hænder.

Han prøver ikke at gribe/holde bolden, han gør det han skal, men er uheldig.

MAtS imod PSG er jo en decideret fejlvurdering af ham, som bare ikke burde ske, det er jo helt komisk. Han er kommet stærkt igen, klasse målmand, og det vil også være umenneskelige for en 21 årig ikke at droppe, husk Valdes.
Ah ok. Så det er simpelthen bare fordi du synes det. Så stoler jeg mere på Whoscored som synes at bravos var en personlig fejl men sjovt nok mener de ikke at den med MAtS var en fejl fra hans side.

Det er et drop. Han kan se bolden hele vejen og den kommer i en højde hvor han alle dage skal slå den væk. Du er så nok også den eneste jeg har set påstå at det ikke var et drop.

Men lad os da stoppe snakken om drops. De står helt lige på den konto. Det eneste jeg var uenig i var at bravo pt måske leverer på et niveau som MAtS aldrig kommer til. Det er jeg meget uenig i da jeg mener at de har været på niveau over de sidste mange måneder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Brombi »

Ikke desto mindre er Bravo klasser bedre end MAtS ligenu! Han spiller med stor, stor autoritet (noget som for det første ikke kan måles på statistikker, og noget MAtS ikke besidder endnu). Som Bravo står ligenu ser jeg ham klart som en af verdens bedste målmand lige pt, lige under Neuer og De Gea.

Jeg vil ikke betegne Banegas mål som et regulært drop. Det er faktisk ret godt sparket, men det er heller ikke vildt godt målmandsspil. Den med MAtS mod PSG er et større drop imo, men det er jo også totalt ligegyldigt. Lad os lade være med at gøre målmændene op i hvor mange drops de har lavet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1610 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Piquénbauer »

Og der er vi så bare fuldstændige uenige. Bravo gør det fint men han gør intet som MAtS ikke også kunne gøre. MAtS har allerede spillet mange store kampe (uden at være i en stabil kamp-rytme) og han har indtil videre vist en uhørt grad af "cool" for en så ung spiller. Og så er han bare bedre med fødderne hvilket giver flere muligheder end med Bravo.

Men vi er uenige og fred være med det. Dog lidt sjovt at du har ændret mening så hurtigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1610 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Piquénbauer »

Begge målmand skal dog forresten lærer at holde fast i bolden. De har begge en tendens til at bokse/skubbe bolde til siden. De må se nogle videoer med Valdes. Han var genial til at holde i bolden!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Blaugrana92 »

En af de ting jeg lidt frygtede i forhold til Bravo, var at han ville være langt dårligere med fødderne end Valdés, og at ter Stegen klart ville overstråle ham på dette punkt, men af hvad vi har set indtil videre i denne sæson, så har Bravo været ekstremt imponerende og overbevisende med fødderne. Der er nok ikke nogen tvivl om at ter Stegen er bedre med fødderne end Bravo er - det er ikke uden grund af mange tyske medier, snakker om ter Stegen som værende bedre end selveste Neuer på dette punkt - men i denne sæson har det faktisk ikke været til at se.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1610 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Piquénbauer »

Tildels enig. Bravo har leveret fint med fødderne i denne sæson men han har en tendens til at sparke langt når han bliver presset hvilket man fint kunne se i kampene mod sevilla og valencia. Mod sevilla sparkede han 12 ud af sine 19 afleveringer langt og dette spejlede sig i hans afleveringsprocent som lå omkring de 58%. Mod Valencia sparkede han 16 af sine 28 afleveringer langt og endte med en afleveringsprocent på 54%.

Det er ikke godt nok og han skal have mere is i maven når vi bliver presset.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Blaugrana92 »

Helt ærligt, det er også latterligt selektivt at kigge på netop de to kampe, hvor vi i store perioder var under enormt stort pres, og generelt ikke spillede en specielt flot omgang fodbold. Ser vi på hele sæsonen er historien noget anderledes:

Bravo har i denne sæson forsøgt sig med i alt 654 afleveringer. 264 af disse har været lange bolde, hvilket betyder at 40,367% af samtlige forsøgte afleveringer, har været lange afleveringer. 52,273% af disse har været succesfulde. I det store hele har 80,275% af de 654 forsøgte afleveringer været succesfulde.

Sammenligner vi det med Valdés i 2010-2011 sæsonen, er tallene utroligt meget lig hinanden. Valdés forsøgte i 2010-2011 med 687 afleveringer. 254 af disse var lange bolde, hvilket betyder at 36,972% af samtlige forsøgte afleveringer, var lange afleveringer. 53,937% af disse var succesfulde. I det store hele var 81,951% af de 687 forsøgte afleveringer succesfulde.

Vi kan også lige sammenligne det med ter Stegens statistik fra Champions League. Han har forsøgt sig med 185 afleveringer. 84 af disse har været lange bolde, hvilket betyder at 45,405% af samtlige forsøgte afleveringer, har været lange afleveringer. 70,238% af disse har været succesfulde. I det store hele har 84,865% af de 185 forsøgte afleveringer været succesfulde. Det er åbenlyst bedre tal end Bravos, men som jeg vores 9 kampe i Champions League, har vi på intet tidspunkt været under samme massive pres, som vi har været i adskillige liga-kampe, heriblandt efterårets El Clásico, samt de sidste kampe mod Sevilla og Valencia. Hverken mod City eller PSG husker jeg et lignende voldsomt pres - eller lignende ringe præstationer fra vores backkæde.

Derfor kan vi også lige tage et kig på ter Stegens statistik fra Bundesligaen i sidste sæson. Her forsøgte han sig med 1634 afleveringer. 832 af disse var lange bolde, hvilket betyder at 50,918% af samtlige forsøgte afleveringer, var lange afleveringer. 50,120% af disse var succesfulde. I det store hele var 72,889% succesfulde. Her er der ligeledes relevante faktorer at have med i sin betragtning. Han havde mange, mange flere boldberøringer i Gladbach, end han nogensinde kommer til at have i Barcelona, da Gladbachs spillere er langt dårligere til at spille sig ud af problemerne end vores er, hvorfor bolden oftere bliver spillet bagud i Gladbach end den gør i Barcelona. Af samme grund blev ter Stegen tvunget til at sparke langt oftere end han nogensinde vil komme til i Barcelona og af denne grund var hans succesrate markant ringere, end den nogensinde kommer til at være i Barcelona.

Taget alt ovenstående i betragtning, tror jeg ærligt talt ikke at billedet ville være specielt meget anderledes, hvis det var ter Stegen der stod på mål, for så vidt angår afleveringer og antallet af afleveringer der bliver sparket langt. Jeg synes at din kritik af Bravo er fuldkommen malplaceret og jeg kan slet ikke identificere mig med den. Det var givetvis tilfældet i netop kampene mod Sevilla og Valencia, men de giver heller ikke et retvisende billede af sæsonen som helhed.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1610 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Piquénbauer »

Latterligt selektivt? Nej overhovedet ikke. Det jeg skrev var at han havde en tendens til at sparke langt når vi var presset. Det var vi i de kampe og derfor er det naturligt at bringe dem på banen. Der er ingen grund til at snakke generelt da min kritik ikke er rettet mod bravos generelle spil med fødderne (der skrev jeg at han havde gjort det fint) og derfor er det generelle billede af bravo, valdes og MAtS ikke særlig relevant (og slet ikke MAtS' tid i gladbach).

Så kan det godt være at MAtS ikke er blevet presset i samme grad men hans sidste 8 kampe har trods alt været: 2x villarreal, 2x ATM, 2x City og 2x PSG. Det er ikke små kampe.

Men du synes måske at bravos procenter i de kampe var ok eller? Ellers var det bare mig der var træt af at han sparkede bolden op af banen og lige i fødderne på modstanderen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af emo »

Blau kan du finde ud af hvor mange af de lange spark som er målspark. I en kamp imod en bedre modstander vil jeg forvente at stort set alle målspark bliver lange bolde.

Jeg mindes ikke mange bolde hvor Bravo skyder den langt op direkte fra hænderne.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 13 - Claudio Bravo

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Latterligt selektivt? Nej overhovedet ikke. Det jeg skrev var at han havde en tendens til at sparke langt når vi var presset. Det var vi i de kampe og derfor er det naturligt at bringe dem på banen. Der er ingen grund til at snakke generelt da min kritik ikke er rettet mod bravos generelle spil med fødderne (der skrev jeg at han havde gjort det fint) og derfor er det generelle billede af bravo, valdes og MAtS ikke meget værd (og slet ikke MAtS' tid i gladbach).

Så kan det godt være at MAtS ikke er blevet presset i samme grad men hans sidste 8 kampe har trods alt været: 2x villarreal, 2x ATM, 2x City og 2x PSG. Det er ikke små kampe.

Men du synes måske at bravos procenter i de kampe var ok eller? Ellers var det bare mig der var træt af at han sparkede bolden op af banen og lige i fødderne på modstanderen.
Som jeg skriver var ikke blot pressede i de to kampe. Der var store, store perioder af kampene, hvor vi under større pres end vi har oplevet i hele sæsoner. Det Valencia præsterede i første halvleg, har vi ikke set i lang, lang tid og jeg ser ikke bare Bravos procenter fra disse kampe, som et resultat af en tendens til at sparke langt når han er presset, men i langt højere grad som en konsekvens af at vores backkæde og midtbane var så sensationelt ringe, i de perioder hvor vi var under størst pres. Den slags forplanter sig, og som jeg husker Bravos clearinger, så var de primært i situationer, hvor han realistisk set ikke havde andre muligheder, da Piqué og Mathieu havde spillet sig selv ud i så store problemer, at Bravo ikke havde mulighed for at give dem bolden tilbage.

Vi har såmænd været udsat for ganske stort pres adskillige gange tidligere i sæsonen, men slet ikke i samme omfang som i de to kampe - og slet ikke med så ringe spillende en backkæde.

Nej, det er ikke små kampe at ter Stegen har stået. Det mindes jeg heller ikke at have skrevet noget som helst om og jeg er heller ikke sikker på hvilken relevans det var. Kampen mod PSG var en langt større kamp, end vores kampe mod Sevilla og Valencia, men vi blev ikke desto mindre presset langt, langt bedre og langt mere aggressivt i netop kampene mod Sevilla og Valencia, end vi på noget tidspunkt blev i kampen mod PSG - eller kampene mod Manchester City for den sags skyld.

Selvfølgelig var procenterne ikke i orden, men du er simpelthen nødt til at sætte tallene i kontekst og have omstændighederne med i dine overvejelser, præcis som jeg havde i mit indlæg. Marc-André ter Stegen havde også langt, langt dårligere afleveringsprocenter i sidste sæson i Bundesligaen, men det er enormt vigtigt at sætte disse tal i kontekst.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Paulinho15 og 87 gæster