Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Kunne det ikke tænkes at det er ledelsen som har presset på, for at nå de 100 point ? Ikke alt hviler på Tito og Roura og resten af staben. Zubi har nok mere at skulle sige end vi måske går rundt og tror... hvem ved.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:Kunne det ikke tænkes at det er ledelsen som har presset på, for at nå de 100 point ? Ikke alt hviler på Tito og Roura og resten af staben. Zubi har nok mere at skulle sige end vi måske går rundt og tror... hvem ved.
Paradoks?

Såfremt Tito har ladt sig presse af Rosell og co. til at gøre noget, som han selv vidste sandsynligvis ville give bagslag, ville det ikke blot endnu en gang udstille Tito som en nosseløs marionetdukke, men også få Rosell og Zubizarreta til at ligne nogle magtliderlige idioter.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:Jeg kan næsten allerede mærke hvor pissed, jeg vil blive, når Tito på skal forsøge at forklare Thiagos afgang. Manden er mester i at optræde fuldstændigt ligeglad.
Vil du ikke prøve at forklare mig hvad det er tito præcist har gjort? Jeg kan ikke forstå at tito bliver svinet. Det er ikke ham der har skrevet kontrakten og han har vel bare spillet det hold som han mener var bedst. Kan forstå at man er negativ overfor rosell idet det er en fjollet kontrakt men det er trods alt stadig thiago der vil væk.

Så som jeg ser det så var det eneste barca kunne "vinde" var flere penge hvis thiago havde haft en bedre kontrakt. Og det er idiotisk at vi ikke får min 30 mio for thiago!
Det er ganske åbenlyst. Tito kunne evt. have givet ham nok spilletid til at klausulen var blevet hevet. Tito har ofte stillet galahold uden egentlig årsag, og endda smidt en skadet Messi på banen et par gange. Thiago-sagen er bare kulminationen af det hele.
Tito virker nosseløs og til tider apatisk i sin tilgang til jobbet, og han aldrig have forsøgt at tackle kemoterapi + Barça samtidigt - både for klubbens og hans egen skyld. Han har på ingen måde den karisma og udstråling, der kendetegner de store trænere, hvilket er blevet tydeliggjort i de vigtige kampe denne sæson, hvor vores statistik er elendig i forhold til Pep-æraen. Hvis træneren ikke formår at sætte spillerne op, kan han være nok så god en taktiker, men stadig være mangelfuld i helheden.

Derudover kunne det jo meget vel være, at det netop er den lave klausul, der har prikket til Thiagos nyerhvervede rejselyst. Så vi kunne muligvis have vundet en hel spiller, og ikke bare 10 mio. euro ekstra på ordentlig forhandlingsteknik.
Men skal tito virkelig tage stilling til enkelte spillere og deres kontrakter? Skal han så feks også lade vær med at spille en spiller fordi denne så får en bonus hvilket vil koste klubben penge? Jeg er enig i at thiago kunne have spillet mere men jeg kan personligt ikke bebrejde tito for at stille det hold som han mener er bedst. Det handler om at vinde kampe og det prøver tito at gøre (det gik godt i ligaen men ikke i cl).

Vi ved jo heller ikke om kampene i slutningen af sæsonen ville have ændret noget. Det kan tænkes at thiago ikke er tilfreds med at spille de små kampe men at han derimod vil spille de store og vigtige kampe. Men det virker som om du er generelt er negativt stillet overfor tito og derfor gerne vil svine ham. Jeg kan bare ikke se at han har den store skyld i denne sag. Den lave klausul er jo ikke titos skyld men derimod rosell.

Jeg synes at flere herinde fuldstændig glemmer at det er thiago der vil væk. Det er ham der tager beslutningen. Han kunne jo bare sige nej. Thiago er et kæmpe talent men jeg mener ikke at han kan brokke sig over den spilletid han har fået. Han har spillet fint med kampe når man kigger på de spillere han er oppe imod og samtidig husker på at manden var ude i 2 måneder med en skade.

Jeg forstår til sidst ikke hvad titos udstråling og karisma har at gøre med thiago.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re:

Indlæg af Piquénbauer »

SuperPedro skrev:Spørgsmål om timer før helvede bryder løs i BCN og euforien og glæden starter i Manchester.

Nu er han begyndt at skrive autografer på United trøjer



Odesláno z mého GT-N7105 pomocí Tapatalk 4 Beta
Tror sku at thiago ville underskrive alt pånær en real trøje hvis en fan spurgte om det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Nu er der temmelig mange fans der er anti rossell og oprøret begyndte allerede at ulme da pep gik. Flere mener at han er for meget med på banen end han burde og flere gange insisterede på hvem der skulle starte og købes. Ansvaret og indflydelsen blev efterhånden taget fra pep. Dette plausible salg af thiago og den manglende tillid til masia vil uden tvivl influere på hans post som præsident.

Det tror jeg egentlig også han er klar over og derfor vil han forhåbentlig iværksætte en masse ting for at sikre populariteten

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Quaresma skrev:(...)men også få Rosell og Zubizarreta til at ligne nogle magtliderlige idioter.
Som de vel også er? Det har der vel aldrig været stort tvivl om... sådan er folk med magt.
Allez...

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Selvfølgelig bør tito have indblik i en kontrakt , alt andet er da amatøragtigt. Samtidig burde han også kunne se hvilke der var slidt og hvem der har behov for kontinuitet. Den eneste grund til at vi vandt ligaen så suværent var fordi madrid spillede som det danske vejr og ikke fordi tito eller roura udviste genialiteter på bænken. Nærmest tværtimod

SuperPedro

Indlæg af SuperPedro »

Vi er barcelona, og i Barcelona der burde træneren aka tito bestemme hvem der skal spille, hvem der skal sælges, hvem der skal købes og sætte taktikken og sige god for hvem der skal forlænges.
Husk min bemærkning fra tidligere. Thiago har misset 18 kampe i år pga skader. Havde han ikke det, havde han kommet over 60 pct

Odesláno z mého GT-N7105 pomocí Tapatalk 4 Beta

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Mkj 77 skrev:Selvfølgelig bør tito have indblik i en kontrakt , alt andet er da amatøragtigt. Samtidig burde han også kunne se hvilke der var slidt og hvem der har behov for kontinuitet. Den eneste grund til at vi vandt ligaen så suværent var fordi madrid spillede som det danske vejr og ikke fordi tito eller roura udviste genialiteter på bænken. Nærmest tværtimod
Det er helt korrekt. 32 sejre er forventeligt og er kommet ved at ligge i poolen. Selvf, har der været genialiter.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:Selvfølgelig bør tito have indblik i en kontrakt , alt andet er da amatøragtigt. Samtidig burde han også kunne se hvilke der var slidt og hvem der har behov for kontinuitet. Den eneste grund til at vi vandt ligaen så suværent var fordi madrid spillede som det danske vejr og ikke fordi tito eller roura udviste genialiteter på bænken. Nærmest tværtimod
Siger ikke at han ikke har indblik i kontrakterne men mener derimod ikke at de skal bestemme hvilke spillere han vælger. Han skal spille det hold der er bedst. Og tror sku helt ærligt at tito har et bedre øje for hvem der er slidt end os fans. Han ser træningerne og er i kontakte med spillerne.

Din kommentar omkring ligaen er så latterlig at jeg ikke gider kommentere den.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SuperPedro

Indlæg af SuperPedro »

Og forholdet mellem Zubi, Tito og Rosell er på nulpunktet siges det. Zubi truede for nogen dage siden rosell med sin afgang, fordi talentspejder chefen var ved at blive fyret. Valenti hedder han. I sidste ende blev Valenti forlænget og Zubi blev

Odesláno z mého GT-N7105 pomocí Tapatalk 4 Beta

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev:
Quaresma skrev:Jeg kan næsten allerede mærke hvor pissed, jeg vil blive, når Tito på skal forsøge at forklare Thiagos afgang. Manden er mester i at optræde fuldstændigt ligeglad.
Vil du ikke prøve at forklare mig hvad det er tito præcist har gjort? Jeg kan ikke forstå at tito bliver svinet. Det er ikke ham der har skrevet kontrakten og han har vel bare spillet det hold som han mener var bedst. Kan forstå at man er negativ overfor rosell idet det er en fjollet kontrakt men det er trods alt stadig thiago der vil væk.

Så som jeg ser det så var det eneste barca kunne "vinde" var flere penge hvis thiago havde haft en bedre kontrakt. Og det er idiotisk at vi ikke får min 30 mio for thiago!
Det er ganske åbenlyst. Tito kunne evt. have givet ham nok spilletid til at klausulen var blevet hevet. Tito har ofte stillet galahold uden egentlig årsag, og endda smidt en skadet Messi på banen et par gange. Thiago-sagen er bare kulminationen af det hele.
Tito virker nosseløs og til tider apatisk i sin tilgang til jobbet, og han aldrig have forsøgt at tackle kemoterapi + Barça samtidigt - både for klubbens og hans egen skyld. Han har på ingen måde den karisma og udstråling, der kendetegner de store trænere, hvilket er blevet tydeliggjort i de vigtige kampe denne sæson, hvor vores statistik er elendig i forhold til Pep-æraen. Hvis træneren ikke formår at sætte spillerne op, kan han være nok så god en taktiker, men stadig være mangelfuld i helheden.

Derudover kunne det jo meget vel være, at det netop er den lave klausul, der har prikket til Thiagos nyerhvervede rejselyst. Så vi kunne muligvis have vundet en hel spiller, og ikke bare 10 mio. euro ekstra på ordentlig forhandlingsteknik.
Men skal tito virkelig tage stilling til enkelte spillere og deres kontrakter? Skal han så feks også lade vær med at spille en spiller fordi denne så får en bonus hvilket vil koste klubben penge? Jeg er enig i at thiago kunne have spillet mere men jeg kan personligt ikke bebrejde tito for at stille det hold som han mener er bedst. Det handler om at vinde kampe og det prøver tito at gøre (det gik godt i ligaen men ikke i cl).

Vi ved jo heller ikke om kampene i slutningen af sæsonen ville have ændret noget. Det kan tænkes at thiago ikke er tilfreds med at spille de små kampe men at han derimod vil spille de store og vigtige kampe. Men det virker som om du er generelt er negativt stillet overfor tito og derfor gerne vil svine ham. Jeg kan bare ikke se at han har den store skyld i denne sag. Den lave klausul er jo ikke titos skyld men derimod rosell.

Jeg synes at flere herinde fuldstændig glemmer at det er thiago der vil væk. Det er ham der tager beslutningen. Han kunne jo bare sige nej. Thiago er et kæmpe talent men jeg mener ikke at han kan brokke sig over den spilletid han har fået. Han har spillet fint med kampe når man kigger på de spillere han er oppe imod og samtidig husker på at manden var ude i 2 måneder med en skade.

Jeg forstår til sidst ikke hvad titos udstråling og karisma har at gøre med thiago.
Selvfølgelig skal Tito blive briefet omkring spillernes kontrakter, så han ved, hvad der foregår. Alt andet ville da være dybt uprofessionelt og latterligt, når du ledelsen render rundt og strikker sådanne idiotisk kontrakter sammen. Skal han så feks også lade vær med at spille en spiller fordi denne så får en bonus hvilket vil koste klubben penge? Det er et etisk spørgsmål som ret beset er ligegyldigt i denne sag, eftersom det eneste de to ting har tilfældes er, at de begge er klausuler.

Og du vil gå langt for at forsvare manden. Det kan tænkes at thiago ikke er tilfreds med at spille de små kampe men at han derimod vil spille de store og vigtige kampe Meget kan tænkes. Men det ændrer ikke på det faktum, at Thiago skulle have haft flere optræderne i denne sæson, så klausulen aldrig havde trådt i kraft.
Jeg har derudover aldrig påstået, at Tito skulle blames for Thiagos kontrakt.

Ingen glemmer, at Thiago er i besiddelse af egen fri vilje, men der er to aspekter af sagen, der gør, at det ikke er ham, jeg er mest utilfreds med.

1. Vi får latterligt lidt penge for Europas største midtbanetalent, fordi ledelsen har fucket op med kontrakten, og fordi Tito ikke har tildelt ham nok spilletid.

2. Det er (et faktum du overser) ganske plausibelt, at det netop er denne klausul, der har revet Thiagos rejselyst helt ud af mørket, og derved skubbet ham det sidste stykke ud over kanten.

Og til sidst; Titos udstråling har intet med Thiago at gøre, men jeg nævnte den, eftersom jeg - da jeg opsummerede mandens mangler - kom ind på Barças rædselsfulde biggame-statistik denne sæson. Hans evne til at motivere og sætte spillerne op, har alt med hans karisma og udstråling at gøre.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:
Quaresma skrev:(...)men også få Rosell og Zubizarreta til at ligne nogle magtliderlige idioter.
Som de vel også er? Det har der vel aldrig været stort tvivl om... sådan er folk med magt.
You don't say? Alt afhænger af i hvilken grad man er det i, og har Rosell og Zubi presset Tito til noget, er de det i alt, alt, alt for høj grad.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma

Er fuldstændig enig i at tito skal være inde i kontrakterne og mon ikke han også er det. Jeg mener så bare ikke at de skal have indflydelse på hvem tito spiller. Det er også derfor jeg tager det andet eksempel med. Skal en træner tage stilling til spillernes kontrakter når denne sætter holdet enten fordi det kan spare klubben penge eller tjene flere penge til klubben? Det mener jeg ikke!

Du mener at thiago skulle have flere kampe! Det gjorde tito ikke... Vi ved ikke hvorfor men det kan være af sportslige grunde og flere ting. Faktum er at tito ikke spillede ham og jeg stoler på hans beslutning idet han er tættere på holdet end vi nogensinde kommer. Ud over det så har thiago misset 18 kampe pga skade. Kunne det tænkes at han var kommet op over de 60% hvis han ikke havde været skadet? Det tror jeg.

Når man ser på dine punkter så vil jeg sige:
1. Kontrakten er som du selv siges ledelsens problem. Jeg har argumenteret for hvorfor jeg godt kan forstå at tito ikke spillede thiago.
2. Jeg mener at dette argument er lidt søgt. Det har klart gjort det nemmere for thiago at komme væk men når en spiller vil væk så plejer denne også at komme det. Igen kan vi vende tilbage til kontrakten og sige at den er åndssvag idet den gør at vi kun tjener 18 mio i stedet for måske 30 hvis kontrakten var anderledes.

Jeg vil ikke komme ind på det sidste da det er en hel anden diskussion.

Til sidst vil jeg lige sige at jeg er sikker på at alt det her pisser tito af. Han ser ud til at miste en spiller som kender systemet og som kan blive en kæmpe spiller for fremtiden.
Senest rettet af Piquénbauer tors jun 20, 2013 6:50 pm, rettet i alt 2 gange.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 11 - Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Quaresma skrev:
emo skrev:
Quaresma skrev:(...)men også få Rosell og Zubizarreta til at ligne nogle magtliderlige idioter.
Som de vel også er? Det har der vel aldrig været stort tvivl om... sådan er folk med magt.
You don't say? Alt afhænger af i hvilken grad man er det i, og har Rosell og Zubi presset Tito til noget, er de det i alt, alt, alt for høj grad.
Ja, og har de en fascist tatoveret på deres højre røv-balle, ja såååå....
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 93 gæster