Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Daluigi »

Find mig gerne en stat der viser hvor ofte Alexis falder... Den tror jeg er lidt svær at snuse op.
Forumlegende

emo
Indlæg: 17805
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Behøver ikke at være stat. Men en uddybende "argumentation" for hvorfor man mener at dette er tilfældet. Jeg ser det som om at man skal overbevise nogen eller påvise noget, og så er det ikke nok at komme med en "hypotese", så længe denne ikke støttes op af noget argumentation af en art.

Alexis er en god spiller. Det er han fordi hans defensive arbejde er stort for Barcelona, han løber på alt, han er god til at presse sin modstander og opsnappe ofte nogle bolde som kan bryde spillet og give os bolden tilbage, fordelen. Han har et godt blik for sine medspillere, mangler pt. målscoringerne selvom de måske er på vej efter hans seneste kamp. Han gør holdet bedre, på baggrund af det føromtalte.

Tihi, sådan ville jeg argumentere for noget, kort. ;-)
Allez...

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2603 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Jeg kan ikke uddybe det mere, ind jeg synes at han flader meget hurtigt, når han prøver at drible, eller skal lave en vendinger med bolden, inda bare at holde på den.

Kan ikke forklare det bedre, det er bare hvad jeg ser. Måske fokusere jeg bare mere på det ind i gør, da jeg godt kan lide når han dribler/udfordre, lige som i Udinese/Landsholdet.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

“For me, Barca is an education as a club. This is a club that teaches you a lot, as a person and a player, a club that takes care of both and in which I hope to learn as much as I can and to push myself to the maximum.

“What do I mean about learning? As a player, as a person, it is like learning in the field. Because I am not just playing football, I am learning to play football again.

“There are things I cannot do but I have to try to do to support the team. At Barca I feel I’m learning to play football again.

“What I already knew I have to re-start from the beginning, as if I have just started playing football, clearly adding to my abilities.

“There are a lot of things for why I am learning. The system, the quality of the players, this team has far much more possession than any other in the world, there is constant movement, creating spaces. This all makes you play football in another way.

“A footballer obviously needs to also grow as a person, and to me the person is more important than the player.

“I, for example, see Xavi and I admire him as a person, I know what a great player he is, but I admire him more as a person, he is very polite, outgoing, likes to share and much more.”

“I like to improve every day, I never settle for anything. I can get a goal, two, three, and finish the game and start thinking that I have not done a great match.

“I want to do things perfectly, perhaps in thinking about trying to do things perfectly it counts against me.

“Have I had bad luck in front of goal this year? Maybe, but the chances are there and I have created others, I am there, and the goals will come, they will arrive.

“Probably right now I am not lucky, but there are times like this and they are the most difficult.”
Alexis blev kritiseret for at kalde sig selv "en stor spiller" da han blev spurgt om sin hidtidige svære sæson i Spanien.
“What’s said is said. I cannot take it back, whilst it was at a moment that was very heated, I was very angry because we had a very important match against Uruguay and I was suspended for a second yellow.

“I got angry, and had heard things and when I got to the airport I had something to say and I should have expressed it another way, whilst I did really bad for the fans and for me too.

“I should not have said it, but there is no turning back, so I say that it is better not to talk.”
Alexis blev spurgt om de €45m euro - afhængigt af klausuler - som Barca gav for ham, har været grunden den den kritik han har modtaget.
“Maybe, maybe not. I feel calm, I think I can give much more. When I scored 15 goals last season nobody said anything, this year I have six goals, there have been opinions from everyone, some strong, and some bad, but others have been okay.

“But I have to have confidence in my ability and I have to move on.”

“I am calm. I am focused on the Champions League matches, I want to win and I want to fulfil my contract, which ends in 2016. I’m fine,”
Alexis til La Vanguardia den 19. april.
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Alexis i sine sidste to sæsoner hos Udinese:
63 kampe, 17 mål, 9 assists, 128 afslutninger, scoringsrate på 13%, 1885 afleveringer, 77% fuldførte afleveringer.

Alexis i sine første to sæsoner hos os:
49 kampe, 16 mål, 13 assists, 68 afslutninger, scoringsrate på 24%, 1285 afleveringer, 82% fuldførte afleveringer.

Kom ikke her og sig at Alexis er blevet meget dårligere siden sit skifte.

emo
Indlæg: 17805
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Tænk hvor god han ville have været, hvis han ikke var røget i nogle "form-kriser" og alle de "små-skader" han har haft. Alexis er så vigtig, han tager fat når det kniber, han kender sin plads og sin tid.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Alexis i sine sidste to sæsoner hos Udinese:
63 kampe, 17 mål, 9 assists, 128 afslutninger, scoringsrate på 13%, 1885 afleveringer, 77% fuldførte afleveringer.

Alexis i sine første to sæsoner hos os:
49 kampe, 16 mål, 13 assists, 68 afslutninger, scoringsrate på 24%, 1285 afleveringer, 82% fuldførte afleveringer.

Kom ikke her og sig at Alexis er blevet meget dårligere siden sit skifte.
skriv lige en kilde på det der..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er min kat der har hvisket det til mig!

(WhoScored.com)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

Kilder din kat dig?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Also, yes. Hvilket er mærkeligt i sig selv, men endnu mere mærkeligt når jeg slet ikke har en kat. Men jeg så en på taget i morges klokken 5. No shit. Stod bare og gloede.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:Also, yes. Hvilket er mærkeligt i sig selv, men endnu mere mærkeligt når jeg slet ikke har en kat. Men jeg så en på taget i morges klokken 5. No shit. Stod bare og gloede.
Fede idiot kat.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Neerup

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Neerup »

Det jeg finder mest frustrerende ved Alexis, er netop at han ikke scorer på det hav af KÆMPE chancer, som han får i Barca. Jeg fulgte ham ikke i hans tid i Udinese, så jeg ved ikke hvad hans "skud-på-mål" statistik derfra indebærer, hvis vi snakker størrelsen af de chancer han har haft. Men jeg synes der er KÆMPE chancer han får i Barca, og ofte på nogle tidspunkter hvor det er vigtigt for os at få scoret. Det trætter mig nok mest ved Alexis. Omvendt er han yderst løbevillig, og ofte med nede og forsvare, samt en af de første til at stå for genpres (når han altså er på banen) - modsat en David Villa, som jeg har været rigtig ærgelig over efter hans brækkede ben. Hvor Villa, udover at afslutte sløjt, også ALTID er i offside, sjældent jagter bolden når han mister den, er negativ/opgivende i sin attitude, så synes jeg Alexis er diametralt modsat. Det kan efter min opfattelse kun være en fordel for holdet at det er Alexis som bliver (af de to) såfremt en af dem skal sælges.

Og til det argument med at han er 24 og derfor ikke er værd at satse på ift. udvikling.... WTF?!?!? Which planet are you from?

emo
Indlæg: 17805
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Den vigtighed han har for holdet for tiden vil jeg bytte for alle hans mål og missere. Han er en x-faktor på den positive måde for os.

Jeg bliver sq sur på ledelsens valg hvis de vælger at trumfe et salg igennem. Han er jo kærlig og dejlig og sød, sådan en ven man gerne vil have. Eller sådan en person man gerne vil være.

Og så hans hår, überwunder.
Allez...

Brugeravatar
olearmsved
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors jun 11, 2009 12:06 am
Blevet takket: 4 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af olearmsved »

Alexis du bliver bare i Barcelona. Færdig.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8379
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 638 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Michman »

olearmsved skrev:Alexis du bliver bare i Barcelona. Færdig.
Enig.. Han er ganske enkelt nødvendig. Ja han har dårlige kampe. Men mange glemmer at det ikke kun handler om at score mål og forsvare godt. Det handler også om assists. Han er nødvendig for holdet og det håber jeg også at Barca indser. At sælge ham vil simpelthen være for dumt.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Michman og 41 gæster