Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Afellay99

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Afellay99 »

Lige så realistisk som det var, at han ville lave 2 kasser og 2 assist på 25 min igår :)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Sorry, hvis jeg har snakket for meget og givet dig falske forhåbninger.

Selvtillid hænger sammen med præstationer i min verden. Spiller du godt, er du med til at hjælpe holdet så føler du dig værdsat og du får noget selvtillid, det er vel normalt? Alexis scorede ikke bare et ligegyldigt mål i går. Han lagde op til to mål og scorede selv to, hvilket har gjort at han har været AFGØRENDE for kampen. Ergo, må han have tanket en smule selvtillid på baggrund af den præstation, alt andet er umenneskeligt.
Men de utallige gange du har ævlet om selvtillid har han jo på ingen måde spillet bedre. Det kan vi vel hurtigt blive enige om?
Forumlegende

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Afellay99 skrev:Lige så realistisk som det var, at han ville lave 2 kasser og 2 assist på 25 min igår :)
Malloca og PSG er også næsten lige gode, så det er måske ikke så urealistisk alligevel enda :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Afellay99

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Afellay99 »

Men havde du regnet med han ville gøre det ? Nej vel? Var nu også ment i sjov, at han laver hattrick. Men alt kan ske i fodbold.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Har jeg ævlet om selvtillid, utallige gange? Hmm... Jeg husker det ikke, måske har jeg nævnt det en eller to gange at han har brug for det. Men husker ikke at jeg har påpeget efter en god kamp nu har han selvtillid, utallige gange.
Allez...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Cruyff har talt:
barcastuff ‏@barcastuff 1h
Cruyff (ex-Barcelona): "Against Mallorca, Alexis was decisive. Of course he's no Messi, but Barça can be happy to have him." [telegraaf]
barcastuff barcastuff ‏@barcastuff 1h
Johan Cruyff (ex-Barcelona): "Alexis Sanchez gets a lot of criticism, but he's a quality player who adds something different to Barça."
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

Håber fandme ikke han tager til Juve. Hvis ikke Alexis får spilletid, tillid og opbakning, så ender han som ham her:
Billede

Jeg sad og så nogle Ronaldinho videor og nogle gamle kampe her forleden, og det slog mig, hvor meget Ronaldinho og Alexis minder på to områder: boldsikkerhed og balance - derudover er han en arbejdshest, sådan virkelig. Det skal fandme udnyttes. Han har helt klart potentialet til at blive rigtig stor, vi så fx i hans første el clasico hvordan han legede med Marcelo. Det er jo ikke fordi Alexis ikke kan drible eller har mangel på teknik, det så vi jo i Udinese, så: spilletid, tillid og opbakning.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Ey, g. Ikke sige noget ondt om Guddy! Han var storartet!

(... og det mener jeg faktisk. Jeg synes tit at der bliver glemt, hvor hovedkulds ind i det hele han faktisk kom. Han fik ikke chancen for gradvist at blive spillet ind, men blev i stedet kastet for løverne med det samme, på grund af Eto'o's skade, og skulle pludselig til at finde sig til rette i et system der vel nærmest var den diametrale modsætning til, hvad han oplevede i Chelsea. Han brændte chancer, mange og store, men fortsatte med at klø på og scorede da også adskillige vigtige mål i løbet af sin tid hos os. Og så udviklede han sig ufatteligt meget som fodboldspiller. I den sidste sæson blev han jo brugt rigtig ofte som midtbanespiller, hvor han pludselig kunne se at han godt kunne følge med i tempoet, at hans boldbehandling var blevet 200% bedre end da han ankom, og at han faktisk havde et særdeles godt blik for spillet. Jeg var faktisk rigtig ked af at han forlod os lige på det tidspunkt hvor han gjorde, for det var netop det tidspunkt hvor jeg følte at han havde potentiale til at blive lidt af en joker à la Henke. Så bare på midtbanen. Nå ... men det har var bare lige min hyldest til vores dejlig blonde islænding.)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Ey, g. Ikke sige noget ondt om Guddy! Han var storartet!

(... og det mener jeg faktisk. Jeg synes tit at der bliver glemt, hvor hovedkulds ind i det hele han faktisk kom. Han fik ikke chancen for gradvist at blive spillet ind, men blev i stedet kastet for løverne med det samme, på grund af Eto'o's skade, og skulle pludselig til at finde sig til rette i et system der vel nærmest var den diametrale modsætning til, hvad han oplevede i Chelsea. Han brændte chancer, mange og store, men fortsatte med at klø på og scorede da også adskillige vigtige mål i løbet af sin tid hos os. Og så udviklede han sig ufatteligt meget som fodboldspiller. I den sidste sæson blev han jo brugt rigtig ofte som midtbanespiller, hvor han pludselig kunne se at han godt kunne følge med i tempoet, at hans boldbehandling var blevet 200% bedre end da han ankom, og at han faktisk havde et særdeles godt blik for spillet. Jeg var faktisk rigtig ked af at han forlod os lige på det tidspunkt hvor han gjorde, for det var netop det tidspunkt hvor jeg følte at han havde potentiale til at blive lidt af en joker à la Henke. Så bare på midtbanen. Nå ... men det har var bare lige min hyldest til vores dejlig blonde islænding.)
Hvorfor parentesen? Det var mere fordi han hurtigt ville blive glemt.. :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Ved ikke, det virkede bare off-topic, så der røg lige sådan en ( og sådan en ) omkring det! :razz:

Ah, okay. Makes sense! Men, ja. Alexis skal ingen steder. Han er sprængfyldt med energi og talent!

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Jamial »

Blaugrana92 skrev:Ey, g. Ikke sige noget ondt om Guddy! Han var storartet!

(... og det mener jeg faktisk. Jeg synes tit at der bliver glemt, hvor hovedkulds ind i det hele han faktisk kom. Han fik ikke chancen for gradvist at blive spillet ind, men blev i stedet kastet for løverne med det samme, på grund af Eto'o's skade, og skulle pludselig til at finde sig til rette i et system der vel nærmest var den diametrale modsætning til, hvad han oplevede i Chelsea. Han brændte chancer, mange og store, men fortsatte med at klø på og scorede da også adskillige vigtige mål i løbet af sin tid hos os. Og så udviklede han sig ufatteligt meget som fodboldspiller. I den sidste sæson blev han jo brugt rigtig ofte som midtbanespiller, hvor han pludselig kunne se at han godt kunne følge med i tempoet, at hans boldbehandling var blevet 200% bedre end da han ankom, og at han faktisk havde et særdeles godt blik for spillet. Jeg var faktisk rigtig ked af at han forlod os lige på det tidspunkt hvor han gjorde, for det var netop det tidspunkt hvor jeg følte at han havde potentiale til at blive lidt af en joker à la Henke. Så bare på midtbanen. Nå ... men det har var bare lige min hyldest til vores dejlig blonde islænding.)
Der er en grund til jeg har Guddys navn på min Barca-trøje. Han gjorde det fandme godt i sin rolle. :)

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Altså Alexis er altså 24, hvor meget er det lige i tro at han kan udvikle sig?

Jeg er enig at han her en rigtig stort talent, men tror ikke at han kan nå at opfylde det. Man kan jo allerede se at han ikke har udviklet sig over, i de snart to sæsoner han her været hos os. :sørgelig:

Jeg synes at han mangler at udvikle sig meget på nogle punkter. Afslutninger - Afleveringer - Balance. (Som jeg synes er meget under Barca niveau)
Især Afleveringer undre mig, at han slet ikke har udviklet, ikke bare en lille smule. Det burde man næsten ikke kunne undgå når man spiller i Barca! :-o

SÅ tror ikke at han kan udvikle de tre ting tilstrækkeligt nok, til at udfylde hans store potentiale. Desværre! :sørgelig:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Jeg synes ikke at han fejler med sine afleveringer.

Hey Blau, kan du ikke lige finde noget stat på hvor mange bolde Alexis har smidt væk. Måske du allerede har fundet det men mig der har overset det, eller har det bare været et pisse langt indlæg fra din side som jeg ikke gad at bruge min tid på at læse, du veeeed!
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

Drake skrev:Altså Alexis er altså 24, hvor meget er det lige i tro at han kan udvikle sig?

Jeg er enig at han her en rigtig stort talent, men tror ikke at han kan nå at opfylde det. Man kan jo allerede se at han ikke har udviklet sig over, i de snart to sæsoner han her været hos os. :sørgelig:

Jeg synes at han mangler at udvikle sig meget på nogle punkter. Afslutninger - Afleveringer - Balance. (Som jeg synes er meget under Barca niveau)
Især Afleveringer undre mig, at han slet ikke har udviklet, ikke bare en lille smule. Det burde man næsten ikke kunne undgå når man spiller i Barca! :-o

SÅ tror ikke at han kan udvikle de tre ting tilstrækkeligt nok, til at udfylde hans store potentiale. Desværre! :sørgelig:

Jeg har så svært ved at tage dig seriøst, når du skriver at han er 24, og insinuerer at han er for gammel til at udvikle sig, eller at han ikke har mange år tilbage. Zidane spillede stadig i Bordeaux som 24-årig og kom først på landsholdet som 22-årig.. I starten af sin tid i Juve havde han også svært ved at imponere. Man kan i den grad snakke om at Zidane havde en sen blomstring i forhold til eksempelvis Messi.

Ja, Alexis er ikke en stærk afslutter, men vi har ikke købt ham fordi han skal være en målscorer - det var han heller ikke i Udinese. Og så er det næsten fornærmende når du påstår at han mangler balance.

Men ok, hvordan vil du vise at han ikke har udviklet sig i balance og afleveringer?

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Brombi skrev:
Drake skrev:Altså Alexis er altså 24, hvor meget er det lige i tro at han kan udvikle sig?

Jeg er enig at han her en rigtig stort talent, men tror ikke at han kan nå at opfylde det. Man kan jo allerede se at han ikke har udviklet sig over, i de snart to sæsoner han her været hos os. :sørgelig:

Jeg synes at han mangler at udvikle sig meget på nogle punkter. Afslutninger - Afleveringer - Balance. (Som jeg synes er meget under Barca niveau)
Især Afleveringer undre mig, at han slet ikke har udviklet, ikke bare en lille smule. Det burde man næsten ikke kunne undgå når man spiller i Barca! :-o

SÅ tror ikke at han kan udvikle de tre ting tilstrækkeligt nok, til at udfylde hans store potentiale. Desværre! :sørgelig:

Jeg har så svært ved at tage dig seriøst, når du skriver at han er 24, og insinuerer at han er for gammel til at udvikle sig, eller at han ikke har mange år tilbage. Zidane spillede stadig i Bordeaux som 24-årig og kom først på landsholdet som 22-årig.. I starten af sin tid i Juve havde han også svært ved at imponere. Man kan i den grad snakke om at Zidane havde en sen blomstring i forhold til eksempelvis Messi.

Ja, Alexis er ikke en stærk afslutter, men vi har ikke købt ham fordi han skal være en målscorer - det var han heller ikke i Udinese. Og så er det næsten fornærmende når du påstår at han mangler balance.

Men ok, hvordan vil du vise at han ikke har udviklet sig i balance og afleveringer?
Jeg synes at han falder for hurtigt, og tit laver fejlafleveringer. Så der for synes jeg ikke at han har udviklet sig i balance og afleveringer.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 100 gæster