Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Han er lige fyldt 20 år. Mon ikke man ser ham som en spiller der har nogle gode egenskaber og som ellers kan formes?

Og så ved vi forresten ikke hvordan vi vil gribe spillet an efter ney er smuttet. Der kan komme en del ændringer.
Dembele virker til gengæld ikke så egoistisk, som jeg frygtede, da han først kom til Dortmund. Han var vist den spiller i sidste sæsons Bundesliga, der havde flest expected assist per 90 min.

Det er et godt tegn, hvis det skal fungere med Messi og Suarez.
Ja! Men vi må se. Jeg er ikke selv så pokkers imponeret af ham...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Ok fernando polo, Romero (fra rac1) og di marzio siger alle at vi går all in på dembele. Det kunne godt tyde på at han er en af dem vi henter.
Det er interessant, hvis ledelsen synes Dembele passer ind i Barca. Han spiller ekstremt direkte med løb mod målet, driblinger og risikable afleveringer. Han er til gengæld ikke særlig målfarlig og hører ikke til på venstrekanten.

Jeg kunne bedre forstå det, hvis Real Madrid prøvede at købe ham. Jeg synes ikke det giver mening for os.
Nu meldes Real også interesserede.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Bah... Den køber jeg ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2489
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1208 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBSOCI »

Sagen om Neymar illustrerer, synes jeg, hvad der er galt med transfersystemet. På den ene side er den store tiltrækningskraft ved CL, at stort set alle verdens bedste spillere deltager, uanset hvilken verdensdel de kommer fra. Det gør turneringen ekstremt attraktiv.

På den anden side. Med de voldsomt mange penge der er i PL og de mange rige onkler, må vi forvente, at de få, rigeste klubber efterhånden sætter sig på hovedparten af de allerbedste spillere. Det kan måske blive ødelæggende for CL og spændingen ved turneringen på lang sigt.

Et andet alvorligt problem er, at nogle klubber/lande operere med frikøbsklausuler andre ikke. I det konkrete tilfælde med Neymar kunne PSG have sagt nej til at sælge Verratti, om Barca så havde budt Ney i bytte plus EUR 200 mio. for nu at sætte tingene på spidsen.

Med andre ord kan klubber som City, United, Chelsea, PSG, Juventus m.fl. Sige 'nej tak' til at sælge spillere, som Barca godt kunne tænke sig som fx Verratti, Hazard, Dybala etc. Imens kan Barcas ledelse bare se til, mens oliepenge (eller hvad ved jeg) plukker vores bedste spillere.

Det der burde være Barcas styrke og held i forhold til fx at få købt Hazard er det sportslige. At Hazard VIL til Barca på grund af de sportslige udfordringer og muligheder. Men selv her bliver det svært, som Verratti sagen også viste.
OG ryger der flere af vores profiler 'blot' fordi de rige klubber har råd, så holder det sportslige argument måske ikke længere?

Når alt det er sagt, så både tror og håber jeg, at vores akademi i fremtiden bliver yderligere styrket, og at der snart er nye stjerner i svøb, som vi måske ikke engang har hørt om endnu.

Parla
Indlæg: 795
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 69 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Parla »

Eriksen - Tottenham
Jorginho - Napoli
Dembélé - Dortmund
Dybala - Juventus
Thiago - Bayern
Eden Hazard - Chelsea
Jean Seri - Nice
Griezmann - Atlético
Coutinho - Liverpool
Mbáppe - Monaco
Keita Baldé - Lazio
Torreira - Sampdoria
Pjanić - Juventus
Mesut Özil - Arsenal
Alexis Sanches - Arsenal
Di Maria - PSG
Paulinho - Guangzhou

Vælg 2.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Thiago og Hazard, eller Alexis/Dybala og Thiago. Det er dog ikke realistisk med Thiago og Hazard, mens der skal en del til med de to andre, men der ser jeg en mulighed.

Eriksen og Alexis eller Dybala kunne også være fedt. Jeg tror mere, at det bliver Coutinho og en af de andre(Dybala, Dembele eller Mbappe), hvilket heller ikke vil være skidt.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Parla skrev:Eriksen - Tottenham
Jorginho - Napoli
Dembélé - Dortmund
Dybala - Juventus
Thiago - Bayern
Eden Hazard - Chelsea
Jean Seri - Nice
Griezmann - Atlético
Coutinho - Liverpool
Mbáppe - Monaco
Keita Baldé - Lazio
Torreira - Sampdoria
Pjanić - Juventus
Mesut Özil - Arsenal
Alexis Sanches - Arsenal
Di Maria - PSG
Paulinho - Guangzhou

Vælg 2.
Hvis det ikke behøver at være realistisk, så Hazard og Thiago.

Hvis det skal være lidt realistisk, så Dybala og Dembélé. Og hvis der er råd til en mere så også Pjanić eller Jorginho.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

The idea of the club (Barca) is to pay 60/70M € for Dembele but Dortmund request 100M € (COPE)

Real Madrid in for Dembélé and will offer €90m to BVB and €8m per year. (Onda Cero)

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Raman93 skrev:The idea of the club (Barca) is to pay 60/70M € for Dembele but Dortmund request 100M € (COPE)

Real Madrid in for Dembélé and will offer €90m to BVB and €8m per year. (Onda Cero)
Skulle ikke undre mig hvis Dembélé ryger til RM :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Parla
Indlæg: 795
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 69 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Parla »

Drake skrev:
Raman93 skrev:The idea of the club (Barca) is to pay 60/70M € for Dembele but Dortmund request 100M € (COPE)

Real Madrid in for Dembélé and will offer €90m to BVB and €8m per year. (Onda Cero)
Skulle ikke undre mig hvis Dembélé ryger til RM :roll:
Har Zidane ikke lige været ude og sige at han ikke har brug for flere spillere.

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Tello »

Drake skrev:
Raman93 skrev:The idea of the club (Barca) is to pay 60/70M € for Dembele but Dortmund request 100M € (COPE)

Real Madrid in for Dembélé and will offer €90m to BVB and €8m per year. (Onda Cero)
Skulle ikke undre mig hvis Dembélé ryger til RM :roll:
JepBillede

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Kan ikke forstå hvorfor vi ikke er ude efter spillere som Lucas Torreira og Keita Baldé, de er unge og ser meget spænende ud.
Torreira ser ud til at være en kontrollerende midtbanespiller, og Baldé er en hurtig driblestærk højrebenet venstre wing.

I stedet for spillere som Paulinho, Coutinho og Alexis osv. :roll:

Interessant podcast om vores kommende transfers:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan slet ikke komme mig over hvor nervepirrende august bliver. Tror personligt ikke på at vi kommer styrket ud af det (vi står i en elendig forhandlingsposition og tiden er ikke med os) men jeg håber virkelig at pengene bliver brugt fornuftigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Drake skrev:Kan ikke forstå hvorfor vi ikke er ude efter spillere som Lucas Torreira og Keita Baldé, de er unge og ser meget spænende ud.
Torreira ser ud til at være en kontrollerende midtbanespiller, og Baldé er en hurtig driblestærk højrebenet venstre wing.

I stedet for spillere som Paulinho, Coutinho og Alexis osv. :roll:

Interessant podcast om vores kommende transfers:
I mine øjne af den simple årsag at vi har dem i truppen.
Spillere som Denis, Rafinha, Gomes, Digne, Paco og i princippet også Roberto (på midtbanen) og netop ankomne Deulofeu er alle spillere som skal tage det næste skridt op.
De skal bevise de kan stå for presset og blive en vigtig del af truppen.

De to specifikke spillere du nævner er præcis samme sted - førstnævnte har lige forlænget - imens Keita har været rygtet Milan/Juve.
Men fælles for dem, er at de skal steppe op og bevise deres værd i en langt større klub end idag - og her kender vi til tilvænningsperioden hos os og det markant hårdere forventningsniveau der forekommer.

Jeg ser det som et must, at vi køber etablerede folk fra højeste hylde, med erfaring fra øverste niveau og har stået for et pres før - et af de væsentligste parametre sidste år, var at vi havde for mange "alibi-spillere", som har brug for en etableret stamme med højt niveau at læne sig op af.

Hvorfor trådte Umtiti i karakter, når Andre Gomes ikke gjorde det?
Og hvorfor kom Gomes igen mod slutningen af sæsonen?

Jeg tror at Umtiti lænede sig op af Pique som er lederen i forsvaret - og Masch også som er vældig erfaren.

Gomes manglede Iniesta i store dele af sæsonen - og da han kom fint igen mod slutningen - der var Iniesta pudsigt nok tilbage :-)

Så - vi skal have folk, som er klar fra dag 1, og som bliver stam og stammespiller fra første øjeblik.
En vi kan regne med i spillet og som vi kan regne med når det kommer til at løfte de yngre folk, og tage lidt byrde fra deres smalle skuldre.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Champione skrev:
Drake skrev:Kan ikke forstå hvorfor vi ikke er ude efter spillere som Lucas Torreira og Keita Baldé, de er unge og ser meget spænende ud.
Torreira ser ud til at være en kontrollerende midtbanespiller, og Baldé er en hurtig driblestærk højrebenet venstre wing.

I stedet for spillere som Paulinho, Coutinho og Alexis osv. :roll:

Interessant podcast om vores kommende transfers:
I mine øjne af den simple årsag at vi har dem i truppen.
Spillere som Denis, Rafinha, Gomes, Digne, Paco og i princippet også Roberto (på midtbanen) og netop ankomne Deulofeu er alle spillere som skal tage det næste skridt op.
De skal bevise de kan stå for presset og blive en vigtig del af truppen.

De to specifikke spillere du nævner er præcis samme sted - førstnævnte har lige forlænget - imens Keita har været rygtet Milan/Juve.
Men fælles for dem, er at de skal steppe op og bevise deres værd i en langt større klub end idag - og her kender vi til tilvænningsperioden hos os og det markant hårdere forventningsniveau der forekommer.

Jeg ser det som et must, at vi køber etablerede folk fra højeste hylde, med erfaring fra øverste niveau og har stået for et pres før - et af de væsentligste parametre sidste år, var at vi havde for mange "alibi-spillere", som har brug for en etableret stamme med højt niveau at læne sig op af.

Hvorfor trådte Umtiti i karakter, når Andre Gomes ikke gjorde det?
Og hvorfor kom Gomes igen mod slutningen af sæsonen?

Jeg tror at Umtiti lænede sig op af Pique som er lederen i forsvaret - og Masch også som er vældig erfaren.

Gomes manglede Iniesta i store dele af sæsonen - og da han kom fint igen mod slutningen - der var Iniesta pudsigt nok tilbage :-)

Så - vi skal have folk, som er klar fra dag 1, og som bliver stam og stammespiller fra første øjeblik.
En vi kan regne med i spillet og som vi kan regne med når det kommer til at løfte de yngre folk, og tage lidt byrde fra deres smalle skuldre.
Forskellen på dem jeg nævner og dem vi har, er at de ser mere spænende ud virker til at passe bedre ind typemæssigt. Dem du nævner ser jeg ikke det store lys i, og Rafinha, Gomes, Digne og Paco synes jeg heller passer ind ud over det.

Enig at vi skal have etablerede folk fra højeste hylde, men vi skal altså også tænke på fremtiden, lige som RM gør det. Hvis klubben tror de spiller du nævner har et kæmpe talent og passer ind, så har vi en masse fremtid, men jeg tror personligt ikke på at de har det eller passer ind.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster