Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Jamial skrev:
Daluigi skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... senal.html

Man kan nærmest mærke smerten i hans udtalelse... Må godt nok være træls at blive holdt gidsel i en klub. Nuvel, han er ikke nødvendig for os, og så er det vel fair nok at Arsenal beholder ham når de intet ville være uden ham.

Synes også vi bør nappe Ozil..
Han er ikke holdt gidsel. Hvis han virkelig ville 100% væk, brugte han bare den klausul om at købe sig fri, og fik Barca til at betale. En omgang pjat at kalde hma gidsel.
Ah Jamial, det er åbenbart ikke så simpelt. Ingen klubber har lyst til at bruge Webster dommen (eller hvad den nu hed) idet andre klubber kunne få samme ide til at bruge på os, det er derfor reelt set ingen større klubber eller spillere herfra har benyttet sig af dommen.

Cesc dilemma tror jeg var om enten at presse Arsenal maksimalt for at acceptere Barcas bud eller også adlyde Arsenal og Wenger for derefter at håbe på endnu mere goodwill fra klubbens side som måske vil lade ham gå hvis Barca prøver igen næste år. Samtidigt har Arsenal og Wenger reddet æren i denne omgang så det bliver nemmere at forklare sig overfor fansene til næste sæson når presset sikkert bliver endnu større fra Barca og Cesc side.

For mig er der ingen tvivl om at manden helst vil vende tilbage til hjerteklubben men respekten overfor Arsenal er for stor til at han vil gennemtvinge sin vilje. Det er sympatisk nok, men næste gang må han som sagt have klubben til at gøre HAM en tjeneste.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jamial »

rummenigge skrev:
Jamial skrev:
Daluigi skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... senal.html

Man kan nærmest mærke smerten i hans udtalelse... Må godt nok være træls at blive holdt gidsel i en klub. Nuvel, han er ikke nødvendig for os, og så er det vel fair nok at Arsenal beholder ham når de intet ville være uden ham.

Synes også vi bør nappe Ozil..
Han er ikke holdt gidsel. Hvis han virkelig ville 100% væk, brugte han bare den klausul om at købe sig fri, og fik Barca til at betale. En omgang pjat at kalde hma gidsel.
Ah Jamial, det er åbenbart ikke så simpelt. Ingen klubber har lyst til at bruge Webster dommen (eller hvad den nu hed) idet andre klubber kunne få samme ide til at bruge på os, det er derfor reelt set ingen større klubber eller spillere herfra har benyttet sig af dommen.

Cesc dilemma tror jeg var om enten at presse Arsenal maksimalt for at acceptere Barcas bud eller også adlyde Arsenal og Wenger for derefter at håbe på endnu mere goodwill fra klubbens side som måske vil lade ham gå hvis Barca prøver igen næste år. Samtidigt har Arsenal og Wenger reddet æren i denne omgang så det bliver nemmere at forklare sig overfor fansene til næste sæson når presset sikkert bliver endnu større fra Barca og Cesc side.

For mig er der ingen tvivl om at manden helst vil vende tilbage til hjerteklubben men respekten overfor Arsenal er for stor til at han vil gennemtvinge sin vilje. Det er sympatisk nok, men næste gang må han som sagt have klubben til at gøre HAM en tjeneste.
Det er jeg faktisk ret enig i. Men synes det at kalde ham "gidsel" er lidt hårdt. ;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Nu har Cesc valgt/ blevet tvunget til at blive i Arsenal, i hvert fald mindst et aar til. Wenger og Arsenal proever her at spille med musklerne, men jeg ved ikke hvor klogt et traek det er. Hvis man laeser Cesc udtalelser hvor han accepterer at de ikke vil saelge ham, er det for mig klart at det er en spiller der helst ville se sig selv i Barca men naar Arsenal afviser barca, har han ikke andet valg end at blive. Han goer det klart at han helst saa sig selv spille i Barca i den kommende saeson, ligeledes goer han det klart at hans stoerste droem er at spille for Barca som er hans hjerteklub. Han siger ikke at det var kaerligheden til Arsenal og klubbens fans der fik ham til at blive, men han accepterer at Barca har afgivet to bud og Arsenal har afvist dem begge. Altsaa han accepterer realiteterne, som han selv siger.

Og det er her jeg synes Wengers forsoeg paa at efterligne Ferguson ( Cristiano sagaen) har fejlet i den grad! Wenger gik jo glad ud og sagde at det er et loeft for Arsenal at Cesc bliver, jeg tror det mere bliver et forstyrrende element for hans hold, noget der kan oedelaegge deres saeson. Vi er vel alle enige om at rygterne ikke stopper her, hele aaret rundt vil Cesc blive linket til Barca, og for det unge Arsenal mandskab er det ikke godt, at man er usikre paa om holdets stoerste stjerne spiller i klubben naeste aar eller ej. Ferguson gav Cristiano ikke lov, men saa kunne han jo vinde titler med klubben og det var maaske et plaster paa saaret.

Hvis eller rettere sagt naar Cesc til Januar kan se at hans Arsenal mandskab ikke er i stand til at konkurrere med de store i P.L og the er "boys against men" hver gang de moeder de store hold, samtidig med at Barca og Barcas spillere har succes, hvad viil der saa ske? Mon ikke han bliver utilfreds i en saa stor grad at hans utilfredshed kan spiltte/oedelaegge omklaedningsrum. Derfor mener jeg at Wenger skyder sig selv i foden ved at insistere paa at beholde Cesc. Ja jeg ved at spillerene skriver kontrakter og at man skal som spiller respektere den kontrak man nu engang har lavet, men jeg foretraekker klart at man saelger en spiller som oensker sig vaek, ligegyldigt hvor stor en stjerne vedkommende maatte vaere.


Jeg tror ikke Arsenal vinder et trofae af betydning, grunden til min mistillid er simpel, denne optakt ligner de forrige, hvor Arsenal har et ungt mandskab med nogle kvalitetsspilere, men mangler i den grad erfaring. Spillere som Song, Denilson, Diaby tildels ( han kan dog faa sit gennembrud i aar) Rosicky, Bendtner, Walcott m.fl anser jeg ikke som kvalitetsspillere. Hvis Arsenal skal vinde et trofae, saa tror jeg at de skal ud og handle. De spiller de saa koeber ind skal ikke bare vaere nogle ukendte talenter med potentialet til at blive store spillere om 2 -3 aar, det skal vaere etablerede stjerner med masser af rutine, spiller som ved hvordan man vinder de store kampe og trofaer og hvordan man kan have en serie paa 9-11 kampe uden nederlag.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... senal.html

Man kan nærmest mærke smerten i hans udtalelse... Må godt nok være træls at blive holdt gidsel i en klub. Nuvel, han er ikke nødvendig for os, og så er det vel fair nok at Arsenal beholder ham når de intet ville være uden ham.

Synes også vi bør nappe Ozil..
Gidsel? Han valge vel selv på daværende tidspunkt, at underskrive en kontrakt på x antal år. Jeg forstår udemærket Arsenal, og når man underskriver en kontrakt kan man altså ikke bare smutte, fordi der er andre projekter der lyder mere spændende.

Skulderklap til Wenger, for at have nosser nok til at afvise, afvise og atter afvise.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... senal.html

Man kan nærmest mærke smerten i hans udtalelse... Må godt nok være træls at blive holdt gidsel i en klub. Nuvel, han er ikke nødvendig for os, og så er det vel fair nok at Arsenal beholder ham når de intet ville være uden ham.

Synes også vi bør nappe Ozil..
Gidsel? Han valge vel selv på daværende tidspunkt, at underskrive en kontrakt på x antal år. Jeg forstår udemærket Arsenal, og når man underskriver en kontrakt kan man altså ikke bare smutte, fordi der er andre projekter der lyder mere spændende.

Skulderklap til Wenger, for at have nosser nok til at afvise, afvise og atter afvise.
Spoergsmaalet er vel hvor meget det gavner hans hold? Jeg tror det kommer til at skade holdet og have en negativ indflydelse paa omklaedningsrummet, naar foerst Arsenal ikke kan foelge med de store i P.L. Det er ikke holdbart at holdets anfoerer er utilfreds og helst vil spille et andet sted, og det tror jeg sagtens kan ske i Arsenal i aar. Nogen gange er det klogt at man bare saelger den paagaeldende spiller hvis han oensker sig vaek fra klubben, det er ligegyldigt hvor lang en kontrakt han har eller hvor stor betydning han har for holdet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Fodboldspillere til den løn, bør være mere professionelle end bare at blive børnesure. Han accepterer nok at han ikke kom afsted, og jeg tror næppe at det vil påvirke hans motivation hos Arsenal.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

Jeg tror heller ik det bliver noget stort problem.

Tror helt sikkert bare det ender med at han finder tilbage i det gamle spor, indtager sin anfører rolle, og holder så alle følserne indenvendigt, i et år mere. Og så må man forvente han er mere klar i udmeldingerne næste år.
Tror han har lært noget her i ferien.

ps. Er det muligt at skifte ens brugernavn herinde ?

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Goldenbaum »

http://www.goal.com/en/news/11/transfer ... ry-because

Jeg ved ikke om det er en troværdig kilde, Tuttomercato, men er det er bare mig eller burde Xavi holde sin kæft nu? Jeg ved ikke hvad der sker for ham at udtale sig om Arsenal på den måde. Tænk hvis Barca ikke vinder en skid i år. Så vil han lyde ligeså dum som C. Ronaldo og Sergio Ramos. Xavi plejer ikke at lyde så arrogant. Jeg håber, at det er en opdigtet historie fra en latterlig italiensk avis.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana92 »

Mit bud er en fejlcitering eller en misforståelse. Det ligner slet, slet, slet ikke Xavi at sige sådan noget og hvis han virkelig har sagt det, er jeg helt sikker på at Pep nok lige skal tage sig en sludder med ham omkring det.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Studsede osse meget over den udtalelse. Det ville overraske mig meget hvis Xavi har sagt det der.
Visca el Barca

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Xavi har aldrig sagt sådan noget. Er egentlig kvalmende at man som avis kan fejlciterer så groft uden nogen skrupler
Forumlegende

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Goldenbaum »

Barca er en af de mest vellidte klubber af de neutrale men med sådanne udtalelser kan vi glemme alt om det fremover. Håber at han snarest muligt dementerer

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Goldenbaum skrev:Barca er en af de mest vellidte klubber af de neutrale men med sådanne udtalelser kan vi glemme alt om det fremover. Håber at han snarest muligt dementerer
kildekritik... ro på
Forumlegende

10hi!

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af 10hi! »

Daluigi skrev:
Goldenbaum skrev:Barca er en af de mest vellidte klubber af de neutrale men med sådanne udtalelser kan vi glemme alt om det fremover. Håber at han snarest muligt dementerer
kildekritik... ro på
Jeg er overbevist om, at den gode Goldenbaum netop søger at forholde sig kritisk til denne nyhed. Uagtet om Xavi i sandhed skulle have udtalt sig således, så stiller det immervæk klubben i et lidt dårligt lys.

Jeg er naturligvis også af den overbevisning, at Xavi aldrig har sagt noget lignende, og om ikke andet så med det største og pureste glimt i øjet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 93 gæster