Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Guardiola »

Wenger har vel i prinicippet heller ikke ret meget at tabe, ved at optræde som han gør. Men en del at vinde.
Hvis Fabregas alligevel er tabt, er det vel ligegyldigt at han bliver irriteret over ikke at få sin vilje. Og det viser vel i prinicippet også bare, at Fabregas er meget værdsat i Arsenal (hos Wenger). Prisen forsøger han vel at presse op.

Det han dog risikerer er, at Barca trækker sig og går efter et alternativ, og at Wenger kommer til at hænge på en skuffet og frustreret Fabregas. Det tror jeg bare ikke er særligt sandsynligt. Hvis Barca og Fabregas vil have hinanden, er det i sidste ende alene et spørgsmål om pris, og den er Arsenal forståeligt nok interesseret i, bliver så høj som muligt.

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Fuldstændig enig Guardiola.

Det er dog ligefør man "håber" at scenrioet i dit sidste afsnit bliver en virkelighed.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Guardiola skrev:Wenger har vel i prinicippet heller ikke ret meget at tabe, ved at optræde som han gør. Men en del at vinde.
Hvis Fabregas alligevel er tabt, er det vel ligegyldigt at han bliver irriteret over ikke at få sin vilje. Og det viser vel i prinicippet også bare, at Fabregas er meget værdsat i Arsenal (hos Wenger). Prisen forsøger han vel at presse op.

Det han dog risikerer er, at Barca trækker sig og går efter et alternativ, og at Wenger kommer til at hænge på en skuffet og frustreret Fabregas. Det tror jeg bare ikke er særligt sandsynligt. Hvis Barca og Fabregas vil have hinanden, er det i sidste ende alene et spørgsmål om pris, og den er Arsenal forståeligt nok interesseret i, bliver så høj som muligt.
Det er sådanne transfer, der nogle gange får mig til at tænke over, hvad ideen med en kontrakt reelt set er. Får hvis Cesc ikke får sin vilje, så vil han tude over det og med garanti spille af lort.

Det er ligesom Cristiano Ronaldo-sagaen. Så snart spillerne ikke får deres vilje, så skal de te sig som nogle småforkælede bitches. De har altså en kontrakt, de skal udfylde, og hvis klubben ikke vil af med dem, så må man bare være klogere, når man er ved forhandlingsbordene og ikke laver 5-årige kontrakter.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:
rummenigge skrev:Wenger er officielt en større pestilence end Valencias præsident Llorente var det sidste sommer.

Så fat det dog, Arsenal vinder intet næste sæson heller, med eller uden Fab. De kommer til at kæmpe med Liverpool og Tottenham om CHL pladserne.

Nu håber jeg at Fab enten tager en alvorlig snak med "far" eller at Barca tager en hurtig beslutning om at forskyde handlen og så købe Özil, det er til grin det her. Hvis Fab så gerne vil væk så er Arsenal tl grin, hvis Fab ikke har meldt rent ud ja så må han tage sig sammen og tage en beslutning hvorvidt om han vil til Barca nu eller senere.
Hvorfor? Wenger prøver jo bare holde på ham. Det er jo for Arsenals skyld, at Wenger gør det. Manden er deres ubestridte bedste spiller, og han er desuden blevet bedre og bedre med årene. Denne fornylige sæson viser, hvor meget han betyder. Desuden så bestemmer Arsenal over ham, idet han er på kontrakt. Hvis det er sådan, at spilleren skal bestemme, så kan jeg ikke se, hvad ideen er med en kontrakt.

Jeg kan godt forstå, at Wenger prøver med alt, han kan, for at blokere et eventuel skifte. Det ville være dødsstødet i minimum et sæson for Arsenal, hvis han smutter, og de har de ikke råd til.
#23 - Vi har en anden kultur hos Barca, måske fordi der måske ikke findes et bedre sted at spille fodbold for rigtig mange spillere.

Er der en spiller som vil væk er der ingen som med semi tvang kunne finde på at holde på ham. Selv Messi kan forlade klubben hvis han officielt ytrer sig derom, men for en rimelig pris forstås, her skal man kigge i Barcas historie for at forstå det.

Med Cesc er historien lidt anderledes som er blevet gentaget igen og igen her i tråden.

- For det første skal Arsenal være de sidste til at beklage sig over Barca, det var Wenger og co som lokkede Cesc til klubben bag Barcas ryg.
- For det andet har Cesc bl.a. udtalt i denne uge at han er Barca klubmedlem, Barcafan, har sin familie og venner i Barcelona, er født i Katalonien og beundre hver enkelt La Masia spiller som pryder førsteholdet.

Fred være med dig at du godt kan forstå Wenger, men i dette tilfælde forstår jeg ikke hvorfor manden er SÅ desperat, hos Barca kunne man aldrig finde på at holde på en spillerne med næb og klør.

Nu får vi måske at vide senere hvad som sker bag kulisserne men meget tyder på at Cesc har et kæmpe dilemma da han af ren respekt ikke vil smække med døren i Arsenal men det er Barca han vil spille for i næste sæson.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev: Det er sådanne transfer, der nogle gange får mig til at tænke over, hvad ideen med en kontrakt reelt set er. Får hvis Cesc ikke får sin vilje, så vil han tude over det og med garanti spille af lort.

Det er ligesom Cristiano Ronaldo-sagaen. Så snart spillerne ikke får deres vilje, så skal de te sig som nogle småforkælede bitches. De har altså en kontrakt, de skal udfylde, og hvis klubben ikke vil af med dem, så må man bare være klogere, når man er ved forhandlingsbordene og ikke laver 5-årige kontrakter.
Nu lever vi i det 21. århundrede og spillerne er ikke på kontrakt i klubberne som slagtekvæg. De jurisdiske bindende kontrakter har man mere så man ikke fjerner mange af klubbernes eksistensgrundlag og indtjeningsmulighed og omvendt, spillerne er beskyttet til at blive smidt på porten i en verden hvor dét at få et job kan være ret svært hvis ikke man pludseligt performer.

Kontrakterne sikre også at spillerne i tide og utide ikke bare kan vandre over til en anden klub og samtidghed hjælper til at holde på en spillers transferværdi. Det er kun rimeligt at klubberne er villige til at slippe spillerne til den rette pris hvis dette er spillerens ønske efter en sæsonafslutning f.eks.

Cronaldo havde da fortjent at komme ud og prøve noget nyt og komme til en klub med endnu mere historie og tradition efter mange års tro tjeneste. Klubben skal da også lade være med at bitche når en spiller efter tro tjeneste gerne vil væk, så skylder klubben at se på muligheder der er gavnlige for begge parter!!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

@ Rummenigge.

Det forstår jeg skam også godt. Men igen, jeg synes, at man skal respektere den kontrakt, man har været med til lave, da man i sin tid underskrev den i samarbejde med klubben og ens egen agent. Hvis det er virkelig sådan, at hvert enkelt spiller bare går ud til pressen og klynker, så synes jeg virkelig, at kontrakten skal afskaffes, for i sidste ende gælder de ikke for en skid. Det er det samme med Maicon nu, der også offentlig klynker over, at Inter ikke vil sælge ham. Jeg kan selvfølgelig godt se det fra deres personlige side, men når de er på kontrakt, som de har selv været med at til at lave, så bør de IMO udfylde den, medmindre at klubber kan komme til forlig med købspris, altså transfers hvor der ikke er sådan et saga, hvor klubben under ingen omstændigheder vil sælge (om det er et spil fra galleriet fra Wenger og Arsenal for at presse prisen op, ved vi ikke, men jeg forholder mig til det, Wenger siger, idet han er jo deres alfaomega).

Transfersaga som Cristiano Ronaldos, Cescs, Maicons osv osv. irriterer mig grænseløst, for det virker som om, at de ikke ved, hvad en kontrakt er. Hvis jeg gjorde det, som de gjorde, ude på arbejdsmarkedet, ville jeg blive fyret som de første, hvis jeg skulle fra et firma over til et andet via at klynke. Måske et lidt fuck'd op sitaution, men de fodboldspillere der er så simpelthen så forkælet.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Forkælet?.. han ved han har mulighed for at spille for verdens bedste klub med verdens klart bedste trup, og så er det endda i hans hjemby hvor hans familie bor. Det er den mest gyldne chance man kan få som fodboldspiller, og jaa, vel menneske.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Daluigi skrev:Forkælet?.. han ved han har mulighed for at spille for verdens bedste klub med verdens klart bedste trup, og så er det endda i hans hjemby hvor hans familie bor. Det er den mest gyldne chance man kan få som fodboldspiller, og jaa, vel menneske.
Ja, der er en mulighed for, at det kan blive til en realitet, men derfor skal han stadigvæk ikke te sig sådan der. Han kunne bare have været smart og indføre en klausul om, at hvis Barcelona en dag kom og bankede på, så kunne det og det ske, du ved.

Jeg synes bare, at det er forfærdeligt, at spillere ter sig sådan der. De har ikke respekt for den kontrakt, de laver. Cronaldo gjorde det, Essien gjorde det, Zlatan gjorde det, og nu Cesc.

Wenger prøver at skabe et nyt storhold op som Henry-Vieira-æren, og her er Cesc et meget, meget, meget vigtig brik. Hvis han bare får sig et nyt forsvar bag sig og en dygtig målmand, så kan Arsenal blive et meget bedre konkurrencepræget hold. Deres offensiv er som så ikke dårlig, hvorimod forsvaret stinker af pis.

Summa summarum. Jeg håber, at dette saga slutter på en god måde og ikke, at Cesc vil bitche den, og hvad de nu kan finde på.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Må spillerne ikke engang give til kende, at de ønsker at skifte?

Forskellen på en fodboldspiller og en almindelig lønmodtager er, at spillerens arbejdslicens er ejet af hans arbejdsplads. Hvis du er som 99 % af os andre, så kan du skifte job når som helst (med kort varsel) du ser muligheden for at blive ansat hos en bedre virksomhed. Selvom jeg godt kan se din pointe i, at de tegner for lange kontrakter, så er der jo heller ingen klub, der gider at tegne 2-årige kontrakter med sine spillere, for så kunne de jo sidde ved forhandlingsbordet konstant. Desuden kan man være ret sikker på, at en længere kontrakt er lig med en højere løn, så de fleste spillere tænker jo nok, at de under alle omstændigheder ender med at blive solgt, hvis de skifter, i stedet for at skifte på Bosman.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

teemuss

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af teemuss »

jeg synes godt nok det her er kommet for langt ud ,hvad er det wenger vil opnå med det!!!
jeg tror desværre ikke fabregas kommer hvilket man kun kan begræde,
håber klubben begynder at kigge efter andre muligheder,gerne en defensiv midbane mere.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Goldenbaum »

Jeg ved godt, at dette har været diskuteret utallige gange. Jeg mener ikke, at Barca har brug for Fabregas lige nu. Jeg synes, at vi skal vente nogle år, hvor han evt. kunne erstatte Xavi. Det kræver selvfølgelig at Xavi dykker i niveau, men jeg tror sgu han kan fortsætte i mange år i forhold til en ala Messi.

Anyways vi burde satse på 1-2 defensive spillere og samtidig sælge Zlatan.

Jeg tror, at Fabregas er i dilemma og jeg synes ikke at det er fair at Barca spillerne offentligt claimer Fabregas som "vores egen", "de holder ham imod hans vilje" osv osv. Godt nok fik han sin opdragelse i Barca, men han er ligeså meget Arsenals produkt som Barcas hvis ikke mere. Han kom til Arsenal som 16 årig og de har gjort ham til en stjerne. Jeg synes, at han burde satse lidt mere på Arsenal og vinde titler, hvilket er meget muligt. Arsenal er det flottest spillende hold i England, og jeg tror at de opnår noget stort.

Som sagt, jeg mener at vi kan undvære ham lige i øjeblikket og mener at Arsenal har mere brug for ham. Barca skal heller ikke bruge 40 - 45 mio € på en spiller, der muligvis kommer til at sidde på bænken da Iniesta og Xavi er selvskrevne startere. Synes heller ikke at Iniesta skal rykkes i højre angrebsside, da Pedro burde spille lidt oftere.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

@Goldenbaum - Ja, man har næsten ondt af Fab nu og måske ville det være bedst at vi ventede en sæson på ham. Cesc kommer nok også til at anskue Wenger i et lidt andet andet lys, da manden har vist sig fra en noget manipulerende side og måske vil Cesc dermed kunne være mere håndfast og determineret ifht at blive solgt.

Enig i at Arsenal er det mest underholdende hold i England, men det er lidt utopisk at tro at de vil kunne vinde CHL eller Ligaen indenfor de næste mange år.

I mellemtiden kunne vi tilgengæld satse på Thiago og 2Santos, eller købe Özil billigt. Jeg mener klart at vi mangler en kreativ gardering for Xavi og Iniesta.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »

rummenigge skrev:@Goldenbaum - Ja, man har næsten ondt af Fab nu og måske ville det være bedst at vi ventede en sæson på ham. Cesc kommer nok også til at anskue Wenger i et lidt andet andet lys, da manden har vist sig fra en noget manipulerende side og måske vil Cesc dermed kunne være mere håndfast og determineret ifht at blive solgt.

Enig i at Arsenal er det mest underholdende hold i England, men det er lidt utopisk at tro at de vil kunne vinde CHL eller Ligaen indenfor de næste mange år.

I mellemtiden kunne vi tilgengæld satse på Thiago og 2Santos, eller købe Özil billigt. Jeg mener klart at vi mangler en kreativ gardering for Xavi og Iniesta.

Er enig i at vi klart mangler en kreativ gardering for Xavi og Iniesta..

Jeg synes det er lidt for risikabel at satse på Thiago og Dos Santos..

Men ja Özil kunne være en løsning..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Goldenbaum »

@ Rummenigge
hvorfor er det utopisk at Arsenal vinder Ligaen? De var sgu ikke langt fra i den netop overståede sæson og det kunne også have lykkedes hvis de ikke lavede bummerter mod nogle af de dårlige hold. De skal forbedre deres defensiv og genpresset. Synes ikke at United er specielt stærke i øjeblikket og Chelseas hold har nået toppen af deres potentiale. Arsenal er en stærk konkurrent som jeg tror det.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Goldenbaum skrev:@ Rummenigge
hvorfor er det utopisk at Arsenal vinder Ligaen? De var sgu ikke langt fra i den netop overståede sæson og det kunne også have lykkedes hvis de ikke lavede bummerter mod nogle af de dårlige hold. De skal forbedre deres defensiv og genpresset. Synes ikke at United er specielt stærke i øjeblikket og Chelseas hold har nået toppen af deres potentiale. Arsenal er en stærk konkurrent som jeg tror det.
Du har ret i at de seneste år har vist at de ikke skal afskrives, men alligevel har de tabt den afgørende pust når titelafgørelserne har nærmet sig. Samtidig har ManC for alvor meldt sig i kampen og Liverpool har ikke mistet spillere i år som sidste år men tvætimod fået gode forstærkninger.

I næste sæson ser jeg Chelsea, ManU (de har formået at holde på Vidic bla.), ManC være noget stærkere samtidigt så tror jeg også at Liverpool bliver lige så stærke som Arsenal, rygraden bestående af Gerrard, Carricker, Torres, Kuyt, Jovanovic, Agger Reina, osv er en stærk cocktail selvom Mander nok ikke er enig :wink:

Arsenal er også blevet lidt stærkere med Chamahck men han skal lige bevise at han kan tage hoppe fra Lique 1.

Jeg kan godt lide Arsenals kombinationsspil, men med alt respekt for dem så så vi sidste år hvor langt fra f.eks. Barca niveau de er. Samtidig er de ALT for afhængige af Cesc i de store kampe og det er ikke holdbart i turneringer som varer over et helt år.

Cesc har oddsene imod sig BIG TIME for at bringe titler til holdet, jeg føler med sg* med ham.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 77 gæster