Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Meget enig i den vurdering Mander. Jeg er dog ikke villig til at afskrive ham endnu. Han viste altså rigtig rigtig gode takter for Bordeaux da de vandt mesterskaber forrige sæson. Derudover var han også ganske glimredne i årets udgave af CL. Jeg kan godt forestille mig, at han kunne blomstre, dog ikke for Barca, da han er en spiller, som gerne skulle være omdrejningspunktet for holdet. Det bliver han ikke hos Barca. Man U eller Chelsea kunne være gode bud, da det ikke vrimler med unge og talentfulde offensive midtbanespillere.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Champione »

Mander skrev:Jeg er bekymret for Gourcuffs evner på højeste niveau. Ikke bedømt på VM (ret beset kan ingen franskmænd bedømmes på den turnering, eftersom de allesammen kollapsede), men på det, at Milan valgte at sælge ham. Milan kan selvfølgelig tage fejl, det har vi jo set lidt for ofte de seneste år, men det ringer stadig en alarmklokke. Jeg er bekymret for, om han er en stor fisk i en lille dam. Derudover er Gourcuff en klassisk 10'er, der skal spille AMC, som jeg ser det - hverken venstrefløj eller MC.

Özil virker mere varieret, og også bedre til at iscenesætte sine medspillere, tror jeg. Gourcuff har dog formentlig et bedre skud, og måske bedre dribling.

Meget enig i den analyse, man skal også huske på at Gourcuff har slået igennem på den offensive midt, altså i den frie rolle lige bag angriberne, en position man ikke helt kan give ham i Barca..

Derudover er der store forskelle på den spanske og den franske liga, man har før set flere franske spillere falde igennem i større ligaer.. (Hvem sagde Benzema? :evil: )

Og ved godt man kan forsvare Gourcuff ved hans pæne CHL præstationer, men det var altså kun imod middelmådige modstandere (Bordeaux havde en rimelig easy vej i CHL indtil exittet, så mangler endnu at se hans gennembrud, sådan for alvor...

Det er selvfølgelig lidt samme historie med Özil, men han har bare lidt andre facetter i sit spil, som jeg bedre kan forbinde med vores spillestil, han mestrer variationen mellem simpelt spil, hvor man iscenesætter andre spillere, kombineret med hans kreative element, hvor vi snakker mere avanceret løsninger på banen..

Der er Gourcuff mere en konstant iscenesætter, som dribler sig frem og derfra iscenesætter, ergo har han lettere ved at falde igennem hvis hans driblinger f.eks. ikke virker en dag, så har han ikke andre løsninger, hvor Özil derfra ville kunne gå over i en mere simpel fase, hvor han indgår i det hurtige kombinationsspil...

Og sidst, er Özil ventrebenet, og er brugt på venstrekanten i Werder Bremen (i 4-4-2), så der kunne man også smide ham ud, hvis Iniesta og Xavi skal styre spillet centralt fra..

Som jeg ser det :D
---------------------------------------
Barca is my religion!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »

Champione skrev:
Mander skrev:Jeg er bekymret for Gourcuffs evner på højeste niveau. Ikke bedømt på VM (ret beset kan ingen franskmænd bedømmes på den turnering, eftersom de allesammen kollapsede), men på det, at Milan valgte at sælge ham. Milan kan selvfølgelig tage fejl, det har vi jo set lidt for ofte de seneste år, men det ringer stadig en alarmklokke. Jeg er bekymret for, om han er en stor fisk i en lille dam. Derudover er Gourcuff en klassisk 10'er, der skal spille AMC, som jeg ser det - hverken venstrefløj eller MC.

Özil virker mere varieret, og også bedre til at iscenesætte sine medspillere, tror jeg. Gourcuff har dog formentlig et bedre skud, og måske bedre dribling.

Meget enig i den analyse, man skal også huske på at Gourcuff har slået igennem på den offensive midt, altså i den frie rolle lige bag angriberne, en position man ikke helt kan give ham i Barca..

Derudover er der store forskelle på den spanske og den franske liga, man har før set flere franske spillere falde igennem i større ligaer.. (Hvem sagde Benzema? :evil: )

Og ved godt man kan forsvare Gourcuff ved hans pæne CHL præstationer, men det var altså kun imod middelmådige modstandere (Bordeaux havde en rimelig easy vej i CHL indtil exittet, så mangler endnu at se hans gennembrud, sådan for alvor...

Det er selvfølgelig lidt samme historie med Özil, men han har bare lidt andre facetter i sit spil, som jeg bedre kan forbinde med vores spillestil, han mestrer variationen mellem simpelt spil, hvor man iscenesætter andre spillere, kombineret med hans kreative element, hvor vi snakker mere avanceret løsninger på banen..

Der er Gourcuff mere en konstant iscenesætter, som dribler sig frem og derfra iscenesætter, ergo har han lettere ved at falde igennem hvis hans driblinger f.eks. ikke virker en dag, så har han ikke andre løsninger, hvor Özil derfra ville kunne gå over i en mere simpel fase, hvor han indgår i det hurtige kombinationsspil...

Og sidst, er Özil ventrebenet, og er brugt på venstrekanten i Werder Bremen (i 4-4-2), så der kunne man også smide ham ud, hvis Iniesta og Xavi skal styre spillet centralt fra..

Som jeg ser det :D

Ja det er meget nice at han kan bruges på venstre wing, men i barcas spillestil er det bedest at have en højrebenet til den plads, for så kan han også komme ind at afslutte, lige som messi på højre, for ellers bliver han mere kant ind wing, for så har vi kun "1 en halv angriber", fordi vi kun spiller med en på toppen.

Så der for er jeg lidt modstander af at bruge en venstrebenet på venstre wing.. Lige som vi ville købe Mata på et tidspunkt til venstre wing.. Synes jeg :wink:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Rivaldo10 skrev:Meget enig i den vurdering Mander. Jeg er dog ikke villig til at afskrive ham endnu. Han viste altså rigtig rigtig gode takter for Bordeaux da de vandt mesterskaber forrige sæson. Derudover var han også ganske glimredne i årets udgave af CL. Jeg kan godt forestille mig, at han kunne blomstre, dog ikke for Barca, da han er en spiller, som gerne skulle være omdrejningspunktet for holdet. Det bliver han ikke hos Barca. Man U eller Chelsea kunne være gode bud, da det ikke vrimler med unge og talentfulde offensive midtbanespillere.
Gorcouff er efter min mening klasser under Cesc. At nogle medier udråbte ham til den nye Zidane er helt helt til grin.

Da Zidane tryllede for Bordeaux som 26 årig vidste man at denne introverte mand var noget helt helt specielt. Gorcouff har ikke havd der skal til for at blive Barca-stjerne, selvom han nok skal få en flot karriere hos nogle andre klubber.

Özil er spændende og har potentialet til at blive noget godt hos Barca IMO.

Jeg gætter dog på at vi får Cesc denne sommer efter at have blødt € 45-50 mio, eller mindre hvis den drengebørnglade træner til Wenger kan få en lovende La Masia canterano.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

rummenigge skrev:Da Zidane tryllede for Bordeaux som 26 årig
What?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Rivaldo10 skrev:Man U eller Chelsea kunne være gode bud, da det ikke vrimler med unge og talentfulde offensive midtbanespillere.
Hvorfor spiller du klog på noget, som du ikke har styr på, Rivaldo? United har Anderson, som med den rette position vil slå for alvor igennem. Derudover er der unge Davide Petrucci, som der er store forventninger til, Paul Pogba, som gør det fremragende for ungdomsholdene. Der er også Magnus Eikrem, Matt James som også kan blive til noget, hvis de får chancen.

Og nu har jeg ikke helt styr på Chelseas ungdomsarbejde, men det er godt, for det er det Frank Arnesens primære arbejde er, og Chelsea har bl.a. en Gael Katuka, som jeg tror bliver en stor spiller en dag.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg spiller ikke klog, jeg er klog.

For det første, så er dem du nævner ikke i nærheden af Gourcuff endnu og Anderson er lige så ringe offensivt som Oleguer. Hvor mange mål er det han har scoret for United i alle hans officielle optrædener? Ja, et stort 0!

Og det er meget interessant at du nævner en eller anden Pogba og Petrucci? Har de overhovedet spillet en officiel kamp for Man U? Og kan de overtage efter Scholes fra dag 1 af? Næppe vel.

Chelsea har vist heller ikke nogen offensive spillere der pt er i nærheden af Gourcuff. Og det er jo ikke fordi, at Scholes og Lampard bliver yngre.

Tåbelig kommentar.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:
rummenigge skrev:Da Zidane tryllede for Bordeaux som 26 årig
What?
What?

Hvad er det lige du stiller spørgsmål til #23 og er uenig i?

Manden vandt UEFA Cup på (næsten) egen hånd for Bordeaux og måneden efter fyldte han 26 år.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af fidanho »

Zidane spillede i Bordeaux fra 1992-1996, og han blev født i 1972. Dvs. fra han var 20 til 24 år. :)
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

fidanho skrev:Zidane spillede i Bordeaux fra 1992-1996, og han blev født i 1972. Dvs. fra han var 20 til 24 år. :)
My bad, jeg husker ham bare være halvgammel da han nåede til Madrid og at han plejede at have fødselsdag under slutrunder. Han fik altså lidt flere år i Juventus end jeg kunne huske (godt vi har Wiki :wink: ).

Det ændrer dog ikke min pointe med at manden var et geni selv i Bordeux tiden og var Gorcouff overlegen på næsten samtlige områder.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

deho

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af deho »

Er det ikke lidt off-topic det her :D

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Rivaldo10 skrev:Jeg spiller ikke klog, jeg er klog.

For det første, så er dem du nævner ikke i nærheden af Gourcuff endnu og Anderson er lige så ringe offensivt som Oleguer. Hvor mange mål er det han har scoret for United i alle hans officielle optrædener? Ja, et stort 0!

Og det er meget interessant at du nævner en eller anden Pogba og Petrucci? Har de overhovedet spillet en officiel kamp for Man U? Og kan de overtage efter Scholes fra dag 1 af? Næppe vel.

Chelsea har vist heller ikke nogen offensive spillere der pt er i nærheden af Gourcuff. Og det er jo ikke fordi, at Scholes og Lampard bliver yngre.

Tåbelig kommentar.
Haha, du er så snæversynet og så stædig, at det halve er nok. Og at du spiller klog på nogle områder, som du åbenbart ikke har styr på, gør dnie påstande endnu mere grinagtigt.

Først og fremmest er Gourcuff en rigtig dygtig spiller, og han er en type, jeg ville elske i United, hvis Ferguson går sin traditionelle 4-4-2 til 4-3-3. Men jeg synes, at i denne sæson i modsætning til mesterskabssæsonen, der er han dalet en del i niveau, og det bekymrer mig, for så kan det give indikationer til, at manden måske er en døgnflue. Omvendt kan man også sige, at manden skal afsted nu, for at ikke gå i stå, for talentet er IMO der, men jeg synes stadigvæk, at det er bekyrmende, at det er gået ned ad bakke i hans præstationer. Måske kan et skifte til spansk eller engelsk fodbold få ham op.

Hvis du bedømmer Anderson på hans scoringsrate, hvorfor bruger du så ikke samme argumentation på Iniesta? Du bedømmer ikke en midtbanespiller på hans mål, men for hans arbejde på banen, og Anderson har fandme gjort det flot. I sin første sæson lukkede han Gerrard, en af verdens bedste fodboldspiller på det tidspunkt. Det samme gjorde han mod Cesc. De to fik ikke et ben til jorden, og det var i en alder af 19 år, menneske. Hvis du kan betvivle det kvaliteter der, og den fremtidsmæssige kæmpepotentiale der er i ham, så er du fandme ikke god til at spotte talent. Det problematiske ved Anderson er, at han IMO er hæmmet af hans position. Uniteds to centrale midtbanespillere har mange defensive opgaver, og selvom at Anderson er en dygtig box-to-box-spiller, så virker det som om, at manden ikke har overskud til det offensive senere hen i kampen. Han har fået nogle kampe på fløjen, hvor han også er dygtig, og her ser man mere hans offensive kvaliteter. Desværre blev han skadet i marts måned med en korsbåndsskade, og det kan ødelægge Anderson. Anderson har en meget sjældent type, idet han er en robust god oprydder, som også har et rigtig godt blik for spillet og en acceleration og en pace, der gør ham meget værdifuld, hvis Ferguson giver ham den tillid, Nani har fået i den forgangne sæson.

Men at du simpelthen kan betvivle den mand, fordi han ikke scorer, er så pisse hamrende useriøst. Så er Iniesta pis og lort, og det ved alle i denne fodboldverden, at det er det sidste, Iniesta er.

Petrucci og Pogba bliver roset ofte af Ferguson og af hans trænerstab. Desværre er Ferguson ikke så venlig som Pep Guardiola til at give de unge chancen, hvilket jeg ofte bliver sur over. Jeg har set nogle ungdomskampe med de to, og de imponerer mig. Petrucci og Pogba får nok en 1-3 kampe i år, hvis United møder overkommelige modstandere i Fa Cup og i Carling Cup. Og man skal ikke behøves at spille førsteholdskampe for at fortælle, at United har nogle i ungdomsrækkerne, som snart banker på. Så kan I jo heller ikke snakke om Botia, Gai Asulin, Bertra (Eller har han fået debut) osv osv.

Har du set Gael Katuka spille? Han har fået nogle få kampe for Chelsea, og han ser meget spændende ud. Chelsea har udviklet et kæmpe talentarbejde med Frank Arnesen i spidsen, og han har efterhånden headhuntet en del spillere. Resultatet kommer snart frem fra Arnesens talentarbejde i Chelsea.
Senest rettet af # 23 søn jul 25, 2010 9:33 pm, rettet i alt 2 gange.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

rummenigge skrev:
# 23 skrev:
rummenigge skrev:Da Zidane tryllede for Bordeaux som 26 årig
What?
What?

Hvad er det lige du stiller spørgsmål til #23 og er uenig i?

Manden vandt UEFA Cup på (næsten) egen hånd for Bordeaux og måneden efter fyldte han 26 år.
Jeg skrev det bare, for at se om du ville rette det, men det mere ment for sjovt. Han var 24, da han skiftede til Juventus. Bare rolig, jeg sætter aldrig en finger på Zidanes kvaliteter. Den bedste fodboldspiller siden Maradona sammen med Ronaldinho og Ronaldo.

Den eneste, der åbenbart har betvivlet Zidanes talent, var Ferguson, som fik tilbudt Zidane til United, da han var 18 år. Utroligt, at det kunne ske.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg tror mit fodboldkendskab er lidt større end dit, alt respekt for det, hvis vi skal lege "min far er stærkere end din far".

Hvad er det du ikke forstår? Gourcuff er stadig langt bedre end uprøvede talenter som Pogba og Petrucci. De har ikke spillet en eneste officiel kamp for Man U ffs også sammenligner du dem med Gourcuff? Det er jo indiskutabelt hovedløst tåbeligt

Sig mig, er du lige faldet ned fra Mars? Anderson har spillet 99 kampe og scoret 1 mål. Hans bedste kampe for Man U har ikke været på den offensive midt, som han spillede i Brasilien og til tider for Porto. Orienterer du dig slet ikke? Pinligt af en Man U "fan" at være. Derudover kan du ikke sammenligne ham med Iniesta (som har scoret langt flere mål i øvrigt, hans statistik er hvert fald langt bedre end 1 mål hver 100 kamp), da de ikke spiller den samme plads.

Jeg har snakket om offensive midtbanespillere, noget du åbenbart ikke har kunnet forstå, ikke at det undrer.

Jeg er bla. franskmand, så selvfølgelig har jeg fulgt Kakuta. Hvad tror du selv, helt ærlig? Faktum er dog, at de 3 talenter, som ingen erfaring eller intet har vist på højeste niveau endnu ikke kan sammenlignes med Gourcuff. Og da Scholes spiller sin sidste sæson for Man U og Lampard ikke bliver yngre er det YDERST PLAUSIBELT, at sige, at Gourcuff mere er et emne for Man U og Chelsea, end Barca. Ufatteligt du ikke engang kan forstå noget så simpelt og starter en kæmpe diskussion ud af en harmløs kommentar, hvor jeg anbefaler Gourcuff til de to klubber.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:. Bare rolig, jeg sætter aldrig en finger på Zidanes kvaliteter. Den bedste fodboldspiller siden Maradona sammen med Ronaldinho og Ronaldo.
Prøver du at provokere ved ikke at nævne Messi, eller mener du simpelthen ikke han er på deres niveau? Fik mig til at undre mig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 96 gæster