Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Altså hør nu her.

Jeg har jo tydeligt skrevet, at jeg mener, at der skal hentes en fuldgod erstatning for Xavi og Iniesta. Prøv forestille dig en 2-3 måneders skadespause til Xavi? Hvem skulle så afløse ham?

I mine øjne er Cesc lige så vigtig som en defensiv midt. Og jeg har skrevet hvorfor i det indlæg jeg postede endnu engang.

Adriano kan da ikke afløse Xavi eller Iniesta. Det tror jeg ikke på. Så hellere Thiago og Dos Santos, som ikke er prøvet på højt niveau for alvor og formodentlig vil blive brugt meget mere af Lusi Enrique og det ville jeg bifalde, da Liga Adelante trods alt ikke er den dårligste liga at spille fast i...

Altså jeg var utilfreds med bredden på midtbanen i sidste sæson og vil også være det, hvis vi KUN skulle hente en defensiv midt, da det jo så ville være STATUS QUO.

JEg forstår ærlig talt ikke, at du kan mene at 5 spillere til 3 pladser er godt nok. Især når afløseren for Toure ikke bliver nogen verdensstjerne, men højst sandsynligten der er villig til at indgå i rotation. Jeg spørger dig igen, hvad gør vi, hvis Iniesta og Xavi bliver skadet i længere perioder eller de begge (Gud forbyde det) skulle rammes af længerevarende skader? Hvad har vi så tilbage? Keita, Busquest og en ny defensiv midt evt. Ikke godt nok IMO.

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Derudover ser det da også ud til at klubben er enig med mig (og mange andre) lige på det område. Altså der bliver hentet en afløser for Yaya og Cesc er stadig førsteprioriteten. Ergo kan det jeg skriver meget vel blive en realitet til næste sæson. Derudover er der ingen rygter om afgange hos hverken Keita eller de to unge spillere...

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Du sætter det stadig op som om jeg IKKE ER ENIG :shock:
Hvordan bære du dig ad?

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Det ved jeg ikke. HAr du ikke selv lige skrevet, at et køb af en defensiv midt OG (læg mærke til det) Cesc ville være for meget? Jeg har hele tiden argumenterer for hvorfor det ikke ville være tilfældet i mine øjne. Hvis du ikke har været uenig, hvad dælen er det så vi har diskuteret? :o

Hio
Indlæg: 33
Tilmeldt: lør mar 03, 2007 11:26 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hio »

Rivaldo10 skrev:Det ved jeg ikke. HAr du ikke selv lige skrevet, at et køb af en defensiv midt OG (læg mærke til det) Cesc ville være for meget? Jeg har hele tiden argumenterer for hvorfor det ikke ville være tilfældet i mine øjne. Hvis du ikke har været uenig, hvad dælen er det så vi har diskuteret? :o
Han har skrevet en 3-4 gange, at han synes vi skal købe en defensiv midt OG Cesc. Men KUN hvis vi KAN købe Cesc til en realistisk sum. Hvis vi ikke kan købe Cesc til en realistisk sum, foretrækker han, at vi kun køber en DM.

At han mener, midtbanen er marginalt bredere end sidste år, uden et køb af Cesc, tillægger han, at de 2 upcommings må antages at være modnet lidt i løbet af det sidste år, set i forhold til sæsonstarten for 1 år siden, og derfor kan bidrage det marginalt mere til bredden af midtbanen. Derudover nævner han, at Adriano nok sporadisk kan bruges på midtbanen. Igen en lille forøgelse af midtbanens bredde.

Hvis vi IKKE kan købe Cesc, vil han ikke have en ny offentsiv midt, fordi vi, qua ovenstående, trods alt er lidt bredere på midtbanen end sidste sæson. Hvis han så Cesc solgt til (indsæt klub der ikke er Barca) på en 5-årig kontrakt til 700 mio euro, så synes han, vi skal købe en super god offentsiv midt. Men hvis Cesc bliver i Arsenal, foretrækker han, at satse på midtbanen som den er pr dags dato (inkl køb af ny DM) for derfor at have "pladsen åben" til Cesc næste sommer.

Hvis jeg også har misforstået det, så skal vi nok til at holde noget ferie :) Det gør jeg iøvrigt senere i dag, så hvis ikke jeg svarer, er det fordi jeg kører rundt i Europa og drømmer om Cesc ;)

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Rivaldo jeg ser ikke på det på sammen måde som dig. Jeg ser sådan på det som jeg skriver i det andet indlæg. Altså ikke en hel midtbane, med en midtbane delt op i to pladser nemlig offensiv og defensiv. Altså at vi i alt skal have 6 midtbane spillere i truppen. 2 defensive og 4 offensiv. Som nu har vi kun 1 defensiv Sergio og 3 offensive med Keita,xavi og ini plus en del talenter dertil dos santos og thiago. Altså mener jeg er at vi rigtig godt dækket ind på den offensive del af midtbanen
Hmm hænger ikke sammen med det du lige har skrevet, Hio. Men fair nok. Det kan jo være at Jønde har skrevet noget andet tidligere, som jeg ikke har læst (læser langt fra alle indlæg her)

Men hvis det du skriver er det han mener, jamen så er vi da enige. Derfor undrer diskussionen mig også.


Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

60 mio euro er alt alt for meget. Så ser jeg hellere at vi går efter Ozil, Gourcuff, Pastore eller en anden.
Senest rettet af Rivaldo10 fre jul 23, 2010 3:48 pm, rettet i alt 1 gang.

Hellyear

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hellyear »

Bare lige for at tilføje endnu en barca spiller, der har udtalt sig om, at ønske Cesc til Barcelona.

http://eurosport.yahoo.com/23072010/58/ ... elona.html

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Noget folk bør være opmærksom på er at vi jo med Adrianos tilkomst kan frigøre en anden glemt brik i det her puslespil - nemlig Alves. Alves har bl.a. for det brasilianske landshold spillet på den offensive midtbane. Jeg mener at han om nogen har kvaliteten til at erstatte en Xavi eller Iniesta - hvis der overhovedet er nogen der kan. Vi ved alle hvor dygtig en fodboldspiller han er samt hvilket løbepensum han lægger for dagen. Jeg mener også pep har udtalt at han ser ham mere som en midtbanespiller, men er ikke sikker.

Herudover kan Messi spille på den offensive midtbaneplads. Jeg mener også at have set Maxwell gøre en god figur her. Herudover kan jeg ikke se hvorfor Pedro ikke kan bruges på denne plads. Når folk siger at vi kun har tre spillere til de to offensive midtbanepladser, bør man lige huske at der er flere spillere i truppen som formentlig godt kan tage over.

Det er rigtig nok at hvis Xavi og Iniesta begge bliver skadet, så får vi nok et problem, men det vil vi få ligegodt om det er den kommende sæson eller den netop overståede sæson.
Visca el Barca

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Bager skrev:Noget folk bør være opmærksom på er at vi jo med Adrianos tilkomst kan frigøre en anden glemt brik i det her puslespil - nemlig Alves. Alves har bl.a. for det brasilianske landshold spillet på den offensive midtbane. Jeg mener at han om nogen har kvaliteten til at erstatte en Xavi eller Iniesta - hvis der overhovedet er nogen der kan. Vi ved alle hvor dygtig en fodboldspiller han er samt hvilket løbepensum han lægger for dagen. Jeg mener også pep har udtalt at han ser ham mere som en midtbanespiller, men er ikke sikker.

Herudover kan Messi spille på den offensive midtbaneplads. Jeg mener også at have set Maxwell gøre en god figur her. Herudover kan jeg ikke se hvorfor Pedro ikke kan bruges på denne plads. Når folk siger at vi kun har tre spillere til de to offensive midtbanepladser, bør man lige huske at der er flere spillere i truppen som formentlig godt kan tage over.

Det er rigtig nok at hvis Xavi og Iniesta begge bliver skadet, så får vi nok et problem, men det vil vi få ligegodt om det er den kommende sæson eller den netop overståede sæson.
Kan godt følge dig Bager og nu skal det her ikke tolkes som om jeg er imod Alves eller dig :wink: , men...
Synes ikke der er nogen som helst grund til at Alves skal spille den plads på vores hold, han er en af verdens hurtigste og bedste back'er og det skal vi stadig benytte os af. Hans løbepensum op og ned af højresiden+ hans giftige indlæg er en vigtig faktor for os når det kører for ham. På vores offensive midtbane tror jeg han ville mange playmaker overblikket som Xavi og Ini besidder og sorry to say, men synes ikke han har de kvaliteter sammenlignet med førnævnte. Tror ikke han er god nok til at finde "hullerne" (ro på boys! :P ) og iscenesætte andre som det er tilfældet med netop Xavi og Ini. Og hvis nu Cesc handlen går i vasken og vi ikke henter en anden offensiv midt, så ville det IMO være lidt af en olfert man laver på Pedro hvis Alves pludselig skulle op og agere offensiv midt. Bare min mening :D

Men nu er Arsenal villige til at forhandle om Cesc trods deres officielle og kontante afvisninger overfor fans og verden om at det på ingen måde kunne komme på tale (lidt til grin af Arsenal hvis i spørger mig..) men vi skal på INGEN måde betale 60 mio €... Det kan være Arsenal's taktik for at holde på ham, men der kan nu ikke være meget tvivl om at Cesc selv er i gang med at gøre alt hvad han kan for at komme til os og hvis man tror modsat er man i mine øjne meget naiv. Vi er ikke skurkene i dette spil (vi er heller ikke hellige), men vi vil bare gøre alt for en knægt der SÅ GERNE SELV VIL HJEM og tilsyneladende gør alt hvad han selv kan for det kan lykkes.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Enig med Ponte. Alves skal ikke bruges på midtbanen, hvis det kan undgås. Jeg var ikke særlig imponeret over hans præstationer på midtben mod Holland. Men jeg husker ikke så meget fra den kamp (spiritus).

Det sagt, så tror jeg det bliver ufattelig svært at hente Cesc. Ikke så meget fordi, at Cesc ikke er villig til at foretage skiftet, men mere Arsenals/Wengers store modvilje mod at sælge deres kaptajn, forholdsvis sent inde i transfermarkedet. Og 60 mio euro bør vi under INGEN omstændigheder acceptere.

Ligefør jeg er fortaler for at hente Ozil også hente Cesc om 1-2 år.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »

Jeg ser hellere Gourcuff, hvis Cecs ikke kommer.. Jeg har min tvivl om Ozil kan spille optimalt på MC?

Men Ozil er en nice spiller!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Jeg er bekymret for Gourcuffs evner på højeste niveau. Ikke bedømt på VM (ret beset kan ingen franskmænd bedømmes på den turnering, eftersom de allesammen kollapsede), men på det, at Milan valgte at sælge ham. Milan kan selvfølgelig tage fejl, det har vi jo set lidt for ofte de seneste år, men det ringer stadig en alarmklokke. Jeg er bekymret for, om han er en stor fisk i en lille dam. Derudover er Gourcuff en klassisk 10'er, der skal spille AMC, som jeg ser det - hverken venstrefløj eller MC.

Özil virker mere varieret, og også bedre til at iscenesætte sine medspillere, tror jeg. Gourcuff har dog formentlig et bedre skud, og måske bedre dribling.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »

Özil virker også som en klassisk 10'er, han spiller bedst som hængene angriber/OMC.
Tror ikke at Özil har det løbepensummet og den defensive disciplin der behøves til MC pladsen, tror at Gourcuff ville kunne spiller bedere som MC....


Men ud over det er mine farvorit reserve hvis Cecs ikke kommer: Riccardo Montolivo også Gourcuff og (Özil)

Men har ikke set dem så forfærdeligt meget, så det er en lille viden jeg har af dem, men tror de vil passe perfekt ind..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 120 gæster