Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:Omvendt kan man sige, at Grrard f.eks bliver vurderet til at koste de 30-35 millioner pund.Og der er jo flere ligheder mellem Cesc og ham. De er begge to klubikoner, Gerrard mere end Cesc, begge er absolut verdensklassespillere, begge er anfører på deres respektive hold osv osv. Jeg synes ikke man kan sammenligne Alonso, eller Gomes eller Berba i denne sammenhæng. De blev solgt i et andet transfervindue. Priserne kan variere fra ene transfervindue til andet. Vi gav desuden 25 millioner euro for Dima, det er ikke helt det samme som 29 millioner pund, selvom det er mange penge.

Når det er sagt, så er 29 millioner for lidt, men mon ikke, de bare har sendt et bud afsted, og så ser de hvad der sker. Joan Oliver har været lidt inde på det, man forventede ikke at det bud de havde sendt, blev det endelige bud, men de ville bare går i gang med handelen, officielt. Nu er det sket, Arsenal har afslået buddet, som de skal. Barca kommer med et forbedret tilbud, og mon ikke de bliver enige tilsidst. Cescs far har jo også sagt, at han ikke forventer forhandlingerne bliver nemme, han forventer at Barca og Arsenal kommer til at sidde ved forhandlingsbordet, flere gange, men han er sikker på, at de når til enighed tilsidst. Man regner med altså med, at Arsenal til at begynde med vil afslå de første 1-2 bud, men så løsner de lidt op, tror jeg.
Du skal også huske på, at der er 7 års forskel mellem Gerrard og Cesc. Hvis Gerrard var 22-23 år i dag og han var så vanvittig, som han er, når han er i topform, så vil jeg vædde med, at manden havde kostet minimum 400 mio. kr. Så havde man også gjort sig et røverkøb. 30-35 mio. kr. er en del penge for en 30-årig mand, men det er samme værdi som en toptunet ung herre i fodboldverdenen.

Nu er det ikke for at være dum, men blev Dyma ikke købt for 220-230 mio. danske kroner? Hvis vi antager pund-valuten for 8.5 så giver 29 mio. pund 246,5 mio kr - altså 16.5-26.5 mio. kr. i difference? Det er IMO totalt mærkeligt, at Barcelona for et år tilbage var tilbøjelig til at betale så mange penge for en forholdsvis ukendt mand i europæisk fodboldhenseende.

Cesc har præsteret på topplan i nogle år nu, og det virker for mig en anelse grinagtigt, at Barca starter med så lavt et beløb, selvom jeg er enig med dig i, at Arsenal nok skal hæve en god gevinst hjem på 40-45 mio. pund.

Men har Laporta og co. ikke kun 9 dage tilbage at forhandle i? Ikke for noget, men hvordan kan de tillade sig at hente Cesc? Er det på Peps opfordring? For Rosell skal jo også hente sin ”stjerne”, og så mange penge kan I da heller ikke have?!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Dima blev hentet for ca. 185 mio. kr., eller € 25 mio. (i Google: skriv "25 eur to dkk"). Hvis budet på Cesc var £ 29 mio., så svarer det til ca. 260 mio. kr. (29 gbp to dkk). Lavt bud, et godt stykke under prisen, men er vel et opvarmningsbud.

Synes mere, at det er træls, hvis vi virkelig har lovet at holde os fra at afgive flere bud. Så ligner det bare, at vi ikke kan holde nallerne for os selv, på trods af løfter. Det kan selvfølgelig sagtens være en strategi fra Arsenals side, så vi kommer til at virke som "de onde", hvis vi bliver ved med at jagte ham.

Laporta vil slutte med et brag, ser det ud til, men alle spillere han måtte hente har fået godkendelse fra Pep. Der bliver ikke gjort noget uden hans velsignelse, det tør man ikke. Om Rosell så henter en til stjerne, hvis vi også får Cesc, det tvivler jeg lidt på... så stjerneliderlig kan man vel ikke være. Han må vente til næste sæson, hvis han er så opsat på det.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Visca El Barca skrev:Omvendt kan man sige, at Grrard f.eks bliver vurderet til at koste de 30-35 millioner pund.Og der er jo flere ligheder mellem Cesc og ham. De er begge to klubikoner, Gerrard mere end Cesc, begge er absolut verdensklassespillere, begge er anfører på deres respektive hold osv osv. Jeg synes ikke man kan sammenligne Alonso, eller Gomes eller Berba i denne sammenhæng. De blev solgt i et andet transfervindue. Priserne kan variere fra ene transfervindue til andet. Vi gav desuden 25 millioner euro for Dima, det er ikke helt det samme som 29 millioner pund, selvom det er mange penge.

Når det er sagt, så er 29 millioner for lidt, men mon ikke, de bare har sendt et bud afsted, og så ser de hvad der sker. Joan Oliver har været lidt inde på det, man forventede ikke at det bud de havde sendt, blev det endelige bud, men de ville bare går i gang med handelen, officielt. Nu er det sket, Arsenal har afslået buddet, som de skal. Barca kommer med et forbedret tilbud, og mon ikke de bliver enige tilsidst. Cescs far har jo også sagt, at han ikke forventer forhandlingerne bliver nemme, han forventer at Barca og Arsenal kommer til at sidde ved forhandlingsbordet, flere gange, men han er sikker på, at de når til enighed tilsidst. Man regner med altså med, at Arsenal til at begynde med vil afslå de første 1-2 bud, men så løsner de lidt op, tror jeg.
Du skal også huske på, at der er 7 års forskel mellem Gerrard og Cesc. Hvis Gerrard var 22-23 år i dag og han var så vanvittig, som han er, når han er i topform, så vil jeg vædde med, at manden havde kostet minimum 400 mio. kr. Så havde man også gjort sig et røverkøb. 30-35 mio. kr. er en del penge for en 30-årig mand, men det er samme værdi som en toptunet ung herre i fodboldverdenen.

Nu er det ikke for at være dum, men blev Dyma ikke købt for 220-230 mio. danske kroner? Hvis vi antager pund-valuten for 8.5 så giver 29 mio. pund 246,5 mio kr - altså 16.5-26.5 mio. kr. i difference? Det er IMO totalt mærkeligt, at Barcelona for et år tilbage var tilbøjelig til at betale så mange penge for en forholdsvis ukendt mand i europæisk fodboldhenseende.

Cesc har præsteret på topplan i nogle år nu, og det virker for mig en anelse grinagtigt, at Barca starter med så lavt et beløb, selvom jeg er enig med dig i, at Arsenal nok skal hæve en god gevinst hjem på 40-45 mio. pund.

Men har Laporta og co. ikke kun 9 dage tilbage at forhandle i? Ikke for noget, men hvordan kan de tillade sig at hente Cesc? Er det på Peps opfordring? For Rosell skal jo også hente sin ”stjerne”, og så mange penge kan I da heller ikke have?!
Enig i at alderen måske spiller lidt ind, men stadig, Cesc kan f.eks ikke koste 10 millioner mere end Gerrard f.eks. Flere engelske og spanske medier har rapporteret, at det højeste beløb Barca er klar til at give, er 38 millioner pund. Arsenal vil derimod sælge Cesc, hvis de får i omegn af 45 millioner pund, hvis man altså skal tro de histories der har verseret i pressen. Barca har dog før vist, at de ikke er villige til at betale mere end hvad de tror er den rigtig pris for en spiller. Sidste sommer faldt Villa handel igennem, netop fordi Barca ikke var parate til at betale de 3 millioner euro ekstra, som Valencia ønskede. Barca startede med at byde 42 millioner euro, de gik med til at betale de 47, som var maks pris de ville give, men Valencia krævede 50 millioner euro, og derfor sagde Barca nej tak.

Vi gav 25 millioner euro for Dima, det er i hvert fald den officielle pris. Det giver så et beløb på 186 millioner Dkr, men ved selvfølgelig ikke hvad kursen var sidste år.

Laporta og ledelsen handler vel på vegne af Pep. Pep har flere gange talt positivt om Cesc, og det har spillerene også, så mon ikke det er Peps ønske, at hente ham tilbage. Jeg ved ikke hvordan Rosell så reagerer, hvis/når han bliver valgt. Jeg har også lidt på fornemmelse, at han vil hente en stjerne for at markere sig, men jeg håber da han er fornuftig nok til ikke at gøre det. Kommer Cesc og vi beholder Yaya og Ibra, så skal vi ikke købe flere spillere.

Hvis Yaya forlader os, (håber ikke det sker) så kan jo Rosellpassende købe en spiller til den position, og på den måde sætte sit "præg" på holdet. Jeg håber ikke Rosell modarbejder Pep og træner-teamet, men hvis han er så fornuftig som folk herinde påstår han er, så tror jeg ikke, vi ser flere stjernekøb i år.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

teemuss

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af teemuss »

så er budet på fabregas afvist glem ham og byd i stedet på Yoann Gourcuff (Bordeaux) han ser spændende ud overvej ham lige barca :)

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af emo »

teemuss skrev:så er budet på fabregas afvist glem ham og byd i stedet på Yoann Gourcuff (Bordeaux) han ser spændende ud overvej ham lige barca :)
Det er ikke fordi Barcelona står og mangler en spiller til den position at de går efter Fabregas, derfor skal de selvf. ikke gå efter Gourcuff. Fabregas er princippet, de vil have ham tilbage fordi han selv vil og fordi de anser ham for Barca boy.... Han skal nok komme, Arsneal giver sig i sidste ende, i respekt til Fabregas.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, lige præcis emo! Hvis Fàbregas selv vil væk, kan Arsenal pive og hyle så meget de vil - de får svært ved at holde fast på ham, for der er jo ingen klubber der gider at have en mand, der ikke vil spille for dem, men i en anden klub, der endda har budt på ham. Det bliver svært for Arsenal!

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

Gourcuff er meget interessant, men vi har ikke plads til ham. Vi går efter Cesc fordi han er interesseret, og fordi han SKAL til klubben på et tidspunkt.

Jeg synes det er den rigtige måde man griber transferen an på. Istedet for at smide gigant beløb, så udnytter man spillerens interesse, ved at smide et jævnt beløb til ejerklubben, og så få spilleren til at ligge pres på klubben. Det tvinger ejerklubben til at overveje tilbuddet nøje.
- Dog må det siges at barca's tilbud er på grænsen til at være latterligt. Hvis ikke de har tænkt sig at byde igen, så forstår jeg slet ik meningen med det bud ?

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

Blaugrana92 skrev:Ja, lige præcis emo! Hvis Fàbregas selv vil væk, kan Arsenal pive og hyle så meget de vil - de får svært ved at holde fast på ham, for der er jo ingen klubber der gider at have en mand, der ikke vil spille for dem, men i en anden klub, der endda har budt på ham. Det bliver svært for Arsenal!

Og dog. Jeg tror Cesc opfører sig proffesionelt nok til, at fortsætte med at gengælde den respekt, arsenals fans har givet ham indtil videre. Han har det vel allerede super godt i Arsenal, og er vel godt tilfreds med det hele - Og når så arsemal har Cesc's underskift gældende i 5 år endnu, så tror jeg ikke de vil have de store problemer med at holde på ham, hvis det er det de ønsker.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Pieyanthikos »

Jeg forstår ikke hvorfor vi absolut skal hente ham nu - han er ung, får masser af spilletid og erfaring i London og skifter næppe til andre klubber end Barca. Vi kunne sagtens gøre brug af Keita i endnu en sæson uden at Fabregas' kvaliteter vil falde. Keita bliver 31 i næste sæson og kan stadig spille med på topplan, det bør udnyttes i stedet for at han får en tjans som 4. mand.

Jeg er stor fan af Cesc, men også fuld af respekt for vores nuværende midtbane (og de unge talenter, der kan agere backup). Deres egenskaber bør bruges fuldt ud mens de kan,. Om et år eller to er Fabregas mere berettiget til at tage over efter Xavi og Keita, som begge må betegnes som "ældre".
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Pieyanthikos skrev:Jeg forstår ikke hvorfor vi absolut skal hente ham nu - han er ung, får masser af spilletid og erfaring i London og skifter næppe til andre klubber end Barca. Vi kunne sagtens gøre brug af Keita i endnu en sæson uden at Fabregas' kvaliteter vil falde. Keita bliver 31 i næste sæson og kan stadig spille med på topplan, det bør udnyttes i stedet for at han får en tjans som 4. mand.

Jeg er stor fan af Cesc, men også fuld af respekt for vores nuværende midtbane (og de unge talenter, der kan agere backup). Deres egenskaber bør bruges fuldt ud mens de kan,. Om et år eller to er Fabregas mere berettiget til at tage over efter Xavi og Keita, som begge må betegnes som "ældre".
Har det lidt på samme måde, omend jeg gerne så Cesc komme til os iår. Jeg ville dog på ingen måde blive skuffet hvis han ikke gør, da vi altså stadig besidder verdens stærkeste midtbane
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Pieyanthikos skrev:Jeg forstår ikke hvorfor vi absolut skal hente ham nu - han er ung, får masser af spilletid og erfaring i London og skifter næppe til andre klubber end Barca. Vi kunne sagtens gøre brug af Keita i endnu en sæson uden at Fabregas' kvaliteter vil falde. Keita bliver 31 i næste sæson og kan stadig spille med på topplan, det bør udnyttes i stedet for at han får en tjans som 4. mand.

Jeg er stor fan af Cesc, men også fuld af respekt for vores nuværende midtbane (og de unge talenter, der kan agere backup). Deres egenskaber bør bruges fuldt ud mens de kan,. Om et år eller to er Fabregas mere berettiget til at tage over efter Xavi og Keita, som begge må betegnes som "ældre".
Selvom et køb af Cesc ikke er absolut nødvendighed, så kan jeg godt forstå hvorfor Pep og ledelsen vil have ham. Og det ikke kun pga principelle årsager, men også rent sportsligt og taktisk.

Som det ser ud nu, så har vi 3 spillere til de to midtbanepositioner, ( Xavi, Ini og Keita) og nogle talenter på henholdsvis 18 og 20 år ( JDS og Thiago). De to talenter vi har har slet let ikke niveauet til at starte inde i nogle vigtige kampe, eller ændre en kampens udfald, hvis vi har brug for dem, selvom talentet er der, og de med årene kan blive klassespillere. Ini har det med at blive skadet tit, og fordi vi spiller over 60 kampe i løbet af en sæson, plus der kan komme skader og karantæner, så er det nogen gange svært at stille et hold op. Det har Xavi bl.a været inde på. Her ville et køb af Cesc gøre, at vores hold bliver komplet. Desuden tilføjer han vores spil noget vigtigt, noget vi mangler hos Ini og Xavi, selvom de er gode spillere, og det trussel fra langskud.

Cesc har et fantastisk skud og desuden er han en der scorer en masse mål. Han kan nemt give os 15-20 mål pr. sæson, og det er i den grad en forbedring, da Xavi og især Ini næsten aldrig scorer. Jeg er heller ikke nervøs for, at de ikke kommer til at få kampe nok. Som tidligere nævnt, så spiller vi over 60 kampe i løbet af en sæson, og jeg er sikker på de allesammen får deres del af kampe og spilletid.

I år havde vi 21 førsteholdsspillere, med jeffren, og så nogle talenter, og det er en meget smal trup synes. Ligegyldig hvad, så skal vi have mindst en midt-midt og en DM, hvis Yaya skifter. Og fordi vi skal have en midt-midt, hvorfor så ikke køber Cesc allerede nu, som er vores førsteprioritet, end at vente et år med at købe ham?

Ender vi med at købe Cesc, så har vi 4 spillere til 2 pladser,( Cesc, Xavi, Ini og Seydou) selvom 3 af dem er kæmpestjerner! Vi kan f.eks godt have brugt en med de kvaliteter Cesc besidder, mod Inter. Mod de hold, der pakker sig fuldstændig sammen, og spiller meget meget dybt, er det vigtig at man har en der kan skyde udefra. På den måde tvinger man dem til at at de altid skal tage stilling til, om de skal frem og tackle eller bare blive stående dybt, det kan så skabe ustabilitet og usikkerhed hos modstanderen. Og sådan en spiller er Cesc.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15188
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Lopezzz »

Pieyanthikos skrev:Jeg forstår ikke hvorfor vi absolut skal hente ham nu - han er ung, får masser af spilletid og erfaring i London og skifter næppe til andre klubber end Barca. Vi kunne sagtens gøre brug af Keita i endnu en sæson uden at Fabregas' kvaliteter vil falde. Keita bliver 31 i næste sæson og kan stadig spille med på topplan, det bør udnyttes i stedet for at han får en tjans som 4. mand.

Jeg er stor fan af Cesc, men også fuld af respekt for vores nuværende midtbane (og de unge talenter, der kan agere backup). Deres egenskaber bør bruges fuldt ud mens de kan,. Om et år eller to er Fabregas mere berettiget til at tage over efter Xavi og Keita, som begge må betegnes som "ældre".
Helt enig med dig, og nu hvor Jonathan Dos Santos har forlænget sin kontrakt har vi slet ikke brug for Cesc.
Jonathan kan blive meget større spiller end Cesc.
Jeg håber at Jonathan, Tiago og Jeffren bliver ny stjerner på holdet :wink:
MDCCCXCIX

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:...
Cesc har et fantastisk skud og desuden er han en der scorer en masse mål. Han kan nemt give os 15-20 mål pr. sæson, og det er i den grad en forbedring, da Xavi og især Ini næsten aldrig scorer. Jeg er heller ikke nervøs for, at de ikke kommer til at få kampe nok. Som tidligere nævnt, så spiller vi over 60 kampe i løbet af en sæson, og jeg er sikker på de allesammen får deres del af kampe og spilletid.
...

Helt enig med flere af dine pointer, især ovenstående er en fundamental mangel vi har haft siden Laudrup og Bakero....en midtbanemålscorere...manden som kommer ind fra andenkæden imod kujonhold som Inter og scorer kasser.

Cesc laver jo mål som Laudrup og Bakero scorede tilsammen i sin tid samtidig med at han dikterer spillet næsten som Xavi. Ordet fænomen dukker op gentagende gange når jeg tænker på manden.

Hvis vi virkelig har muligheden for at hente ham nu så skal vi gøre det, selvom jeg har været tilhænger af at vi først henter ham i 2011, men det er ved at ændre sig.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Dani Alves
Indlæg: 105
Tilmeldt: lør jan 23, 2010 9:44 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Dani Alves »

Arsenal har jo lige offentliggjort på deres hjemmeside at Cesc IKKE er til salg overhovedet :/
Senest rettet af Dani Alves tors jun 03, 2010 10:19 am, rettet i alt 1 gang.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Ja, men det betyder ikke at de ikke vil sælge. Det kan være et forsøg på at presse prisen op. Jeg tror de gør det, fordi de vil presse prisen op, og også helgardere sig mod egne fans ved et salg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster