Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Hio skrev:
Diabolito skrev:Ah - Jamen jeg er faktisk overraskende enig, ellers tror jeg heller ikke jeg havde smidt den ind ;).

Kan godt se dilemmaet. Men vi ved selvfølgelig heller ikke, om nogle spillere sælges, hvor meget dette indbringer og hvad det generelle budget bliver. Jeg er meget imod at bruge Iniesta som venstrakant.
100% enig i ovenstående og hele artiklen. Good one iøvrigt. Udpensler det, mange af os (?) går og tænker på.
Enig i at artiklen har fat i meget af det rigtige og en venstre fløj bør være 1. prio.

Der er dog bare en ting artiklen ikke tager fat på og det er hvem som skal overtage fra Xavi som ikke bliver yngre med tiden. For mig er der kun én afløser i øjeblikket og det er Cesc. Spørgsmålet er om Xavi kan holde sit niveau til næste år, og om han er ligeså sulten hvis Barca igen vinder CHL og/eller LaLiga og/eller Spanien går hen og vinder VM??

Jeg har tidligere skrevet at jeg helst ser Cesc komme til Sommer 2011, men hver gang når Xavi er skadet så ønsker jeg at vi allerede havde Cesc på holdet! Dilemmer? Tell me about it!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Diabolito »

Jeg tror måske nærmere pointen er at vi skal vente med at hente ham et år.
El Señor de las Tartas

Hio
Indlæg: 33
Tilmeldt: lør mar 03, 2007 11:26 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hio »

Diabolito skrev:Jeg tror måske nærmere pointen er at vi skal vente med at hente ham et år.
Enig. Det er jeg også klar tilhænger af. Så er der alt det der med "kan real nu lokke ham i mellemtiden" men det synes jeg bare man skal ignorere. Det virker for dumt at bruge så mange penge, og så stå med for mange highclass profiler til de 2 offensive pladser. Specielt med tanke på de unges chancer i næste sæsson og jeg tvivler ikke på Xavis evne til at holde niveauet nogle år mere som absolut styrmand.

Men når nu den artikel kommer så godt omkring, undrer det mig, at man ikke drager paraleller til Xavi - Deco - Iniesta konstellationen. Selvom Cesc måske ligner Xavi mere, end Deco gjorde. Dengang var Iniesta upcomming, så det gav ok mening at rotere ret meget og vi havde ikke en rigtig, rigtig stærk DM. Det har vi i dag, når ellers Yaya spiller som vi kender ham, og så har vi en efterhånden nogenlunde stabil Busquests. Det bliver en crowded midtbane - brug pengene på Henry's afløser og en backup for alves.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Billede

Fantastiske "fans" han har på Facebook.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Billede

Fantastiske "fans" han har på Facebook.
Ha Ha Ha, Typisk facebook.
De gode nyheder, set med spanske briller på er, at han kun er ude i 6 uger, så VM er ikke i fare.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Hehe.

Er der andre end mig, der synes, at Fabregas har udviklet sig utrolig positivt i den offensive del af spillet? 19 mål i 36 kampe er altså imponerende, på trods at han er straffesparksskytte.

De katalanske aviser ser det jo nærmest allerede nu som en kendsgerning at han skifter til os. Ville altså være for fedt.

anolacrabcf

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af anolacrabcf »

jeg er helt sikkert for et køb af cesc, dog skal det være en fornuftig pris. men jeg er lidt i tvivl om at man kan have både xavi,iniesta og cesc spillende på midtbanen på samme tid. det ville formentlig være cescder havde den lidt mere defensive rolle af de 3, men soørgsmålet er om det er godt nok. man kunne lægge iniesta ud på kanten 0og så havde de andre 2 liggende central, men jeg synes ikke iniesta er bedst der, og det ville kun gøre at vores spil klumpede sig endnu mere sammen inde på midten end det allerede gør. jeg mener helt bestemt ligesom mange af jer andre at en venstrekant er første priortet og det skal være en som er mere venstrekant end midtbane spiller fks ribery,di maria kontra silva. jeg synes vi står lidt i et dilemma og det er svært at skulle vælge imellem alle de forskellige muligheder. personligt er jeg mest til at man henter så mange som muligt(med måde selvfølgelig) og så bare lader de bedste spille, jeg har ikke noget imod en lidt bred trup, og så må dem der ikke kan spille sig på holdet altså leve med ikke at spille.
De katalanske aviser ser det jo nærmest allerede nu som en kendsgerning at han skifter til os. Ville altså være for fedt.
det er ikke ret langtid siden han meldte ud at han vil blive i arsenal, så jeg ser det slet ikke som en kendsgerning.

Zhrilmo
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn nov 23, 2008 8:28 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Zhrilmo »

anolacrabcf skrev:jeg er helt sikkert for et køb af cesc, dog skal det være en fornuftig pris. men jeg er lidt i tvivl om at man kan have både xavi,iniesta og cesc spillende på midtbanen på samme tid. det ville formentlig være cescder havde den lidt mere defensive rolle af de 3, men soørgsmålet er om det er godt nok. man kunne lægge iniesta ud på kanten 0og så havde de andre 2 liggende central, men jeg synes ikke iniesta er bedst der, og det ville kun gøre at vores spil klumpede sig endnu mere sammen inde på midten end det allerede gør. jeg mener helt bestemt ligesom mange af jer andre at en venstrekant er første priortet og det skal være en som er mere venstrekant end midtbane spiller fks ribery,di maria kontra silva. jeg synes vi står lidt i et dilemma og det er svært at skulle vælge imellem alle de forskellige muligheder. personligt er jeg mest til at man henter så mange som muligt(med måde selvfølgelig) og så bare lader de bedste spille, jeg har ikke noget imod en lidt bred trup, og så må dem der ikke kan spille sig på holdet altså leve med ikke at spille.
De katalanske aviser ser det jo nærmest allerede nu som en kendsgerning at han skifter til os. Ville altså være for fedt.
det er ikke ret langtid siden han meldte ud at han vil blive i arsenal, så jeg ser det slet ikke som en kendsgerning.
tror ikke det ville være en god idé at have en for bred trup med for mange klasse spillere, da det føre til sæsonnen 07-08 med henry, messi, etoó og ronaldinho på sammetid, resten af historien er fortid og vil helst ikke skrive om den.
BARCA!

SaZzE

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SaZzE »

Jeg håber og tror at han kommer til næste særson..

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Det bliver bare noget af et dilemma, for Xavi, Iniesta, og Cesc vil, og skal alle jo spille hver gang.

SaZzE

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SaZzE »

Jbninc skrev:Det bliver bare noget af et dilemma, for Xavi, Iniesta, og Cesc vil, og skal alle jo spille hver gang.
tjaa men tror nok det skal lykkes med noget rotation..

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Xavi må være indiskutabel, og midtbanen er bare så meget bedre når Iniesta spiller ved siden af. Spørgsmål er bare om man ikke istedet skulle bruge penge på en ordenlig venstre kant.

Jeg formoder ikke at man har råd til at købe Cesc og en mulig venstrekant. Cesc er vel uden tvivl en der kommer tilbage til Barcelona, og efter min mening skal han vende tilbage, når Xavi falder i niveau. Før er der simpelthen ikke plads til ham.

Men hvis han kan acceptere en rotationsrolle, så kunne det da være dejligt, for han er jo ung.

Tror det bare ikke.

anolacrabcf

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af anolacrabcf »

Jeg kan ikke se hvorfor man ikke bare kan have alle 3 i klubben på engang. man må gå udfra at de allesammen tror nok på sig selv til at de mener de skal spille fra start. desuden bliver der også en tid hvor xavi vil have en mindre rolle på holdet og de må cesc da også have i sine overvejelser. jeg har tidligere hørt folk herinde udtale at man skal være beæret over at få lov til at spille i barca, det gælder vel også cesc, hvis fravælger os pga af han ikke kan komme direkte ind på holdet så skal han slet ikke hentes. der er masser af andre spillere som gerne vil tage hans plads det er jeg sikker på. jeg håber bare ikke at vi lader være med at hente en midt, hvis cesc vælger at blive i arsenal endnu en sæson. vi mangler noget brede der og jeg synes ikke at thiago og dos santos virker helt klar.
Jeg formoder ikke at man har råd til at købe Cesc og en mulig venstrekant. Cesc er vel uden tvivl en der kommer tilbage til Barcelona, og efter min mening skal han vende tilbage, når Xavi falder i niveau. Før er der simpelthen ikke plads til ham.
det vil sige at vi skal vente med at hente en spiller til det allerede er for sent. man bliver nød til at tænke frem, ellers ender man med at skulle spille en sæson med et amputeret hold , og det forstår jeg ikke man gider. er enig i at en venstrekant er første priortt. men jeg frygter og har lidt på fornemmelsen at vi desværre ikke får de store udskiftninger at se til sommer.
Senest rettet af anolacrabcf søn apr 04, 2010 8:13 pm, rettet i alt 1 gang.

SaZzE

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SaZzE »

3 spillere til 2 spillerpladser giver bare stærkerer trup. sådan ser jeg hele situationen. håber ihvertifald han kommer til truppen.

anolacrabcf

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af anolacrabcf »

3 spillere til 2 postitioner er ikke nok efter min men ing og det er sådan set også det vi har nu(xavi,inieste,keita) mener man skal have 4 og det ville være rart hvis den 4 også kunne spille den defensive plads.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 91 gæster