Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Diabolito skrev:Men at påstå vi har skabt dem, er at nedgøre andre klubbers talentarbejde
Njah, det kommer vel an på, hvor meget man lægger i ordet "skabt". De har fået deres helt store gennembrud hos os, og det er vel også en form for bearbejdning af deres talent, selv hvis vi ikke har haft dem fra de var små.

@ FC. Barcelona

Bare for god ordens skyld, så har Juventus og Milan haft flere Ballon d'Or-vindere end os (fordelt på lige så mange forskellige spillere som os, men de har vundet flere samlet), og Maradona har aldrig vundet den gyldne bold, for før 1995 kunne man kun stemme på europæere.. :) Kubala har heller aldrig vundet.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Elbarca »

Diabolito skrev:Den eneste Balon D'Or vinder fra La Masia er Messi.
Hvor skrev jeg at de var fra La Masia?

Faktum er dog at de fleste har tjent titlen hjem hos os. Det var ikke galacticos vi købte, men talentfulde spillere som fik lov til at blomstre hos os. Stor forskel.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 850
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Diabolito »

Men der er også stor forskel på at skabe en spiller og udvikle ham ;)
El Señor de las Tartas

emo
Indlæg: 17805
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af emo »

At spille for Barcelona så hviler der flere øjne på en og ens præstationer bliver registreret af omverdenen. Ronaldinho havde ikke vundet prisen hvis han var blevet i Frankrig. Jeg mener ikke at vi har udviklet de spillere så de har vundet prisen, men vi har givet dem muligheden for at vise deres talent mod de bedste hold og på den største scene.
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Elbarca »

Diabolito skrev:Men der er også stor forskel på at skabe en spiller og udvikle ham ;)
Hvis det er med den hat, men så er det vel deres mødre som har skabt dem? Og farmand har været med til at udviklingen. Du kan da ikke nedgøre deres hårde arbejde ;)

Modsat analogien er processen omvendt for en Ballon D´or vinder. Først udvikles han og dernæst skabes han.
Mener ikke man kan kreditere forhenværende klubber for skabelsen af en Ballon d´or vinder. De har måske været med til at udvikle spilleren, men ikke skabelsen af spillerens efterfølgende historiske bedrifter.

Jeg mener ikke man kan kræve at en spiller bør kunne vinde sådan en titel i en hver klub. Pointen er dog at Barca ofte har hentet spillere som efter kort tid er kåret som verdens bedste, for første gang i deres karriere, fremfor at købe spillere som allerede havde vundet prisen (Real Madrid!)

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Mander:

Ja, jeg er åbenbart gal på den. Så er det enten Fifa World Player of The Year Barca topper eller begge sammenlagt. Det er jeg ret sikker på.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af ladislau »

Men uanset hvilken tittel, så er der vel ikke nogen, som har vundet en ved at sidde på bænken.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Tolquhon »

FC. Barcelona skrev:Mander:

Ja, jeg er åbenbart gal på den. Så er det enten Fifa World Player of The Year Barca topper eller begge sammenlagt. Det er jeg ret sikker på.
Det er Fifa World player of the year du tænker på: http://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_World ... ns_by_club - Vi har flest på både 1., 2. og 3. pladsen...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 850
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Diabolito »

Many things have become apparent during Barca’s recent ’sticky’ patch with perhaps the biggest doubt being raised over the strength in depth of the current squad. Depleted by injuries, suspensions and a drop in form for key players, Barca have seemed a pale comparison to the team who won a clean sweep of trophies last season. But with this summer’s upcoming presidential election, and the big-name transfer promises it brings, it may just be the right time for Pep to consider exactly what is missing from his current crop of players.
One player whose name has been repeatedly linked with Barca for some time now is Cesc Fabregas, with the prodigal son seemingly as keen for the move home as the club is to have him back. But are the young Catalan’s talents really what the squad is presently lacking? Although our hearts may say yes, are our heads are saying something different?

So far this season, there seems to be one issue that unites all Barca fans and that is the problem of the left-wing vacancy. With Henry underperforming and no apparent heir truly making the position his own (granted Pedro is having a great season but he is still young and naive with the ball and perhaps his game is more that of a ‘fox-in-the-box’ than classic ‘winger’ but maybe that is another question for another week?) it would seem a winger should be the first point on Pep’s transfer agenda, followed closely by a (preferably experienced) deputy right-back.

Now with the likes of Franck Ribery, David Villa, and Angel Di Maria all linked with big money moves to the Camp Nou, the question arises on how exactly we can afford both Fabregas, who it is said will cost between 40 – 50 million euros, and a star winger costing somewhere in the same region? And if a winger is the priority, doesn’t it stand to reason that a move for Cesc will have to wait?

Now it would seem we are all agreed on the quality and pure ability of Cesc, and we would all love to see him wearing those Blaugrana colours once again if only for sentimental reasons, but with Xavi and Iniesta already holding presidence over the midfield where does the Arsenal man fit in? Would Pep insist on playing Andres in the left wing berth, with Cesc playing alongside Xavi?

Iniesta does his best work from deep, linking play between the midfield and attack brilliantly whilst moving defenders out of position with his running and movement, thus creating more space for those attackers to exploit. So to permanently push him out wide to a position where his presence is much easier to monitor and stagger seems something Pep has so far been unwilling to do. Would Cesc’s arrival change this? It seems unlikely, but with Cesc even less likely to take up any position on the wing himself then perhaps it is the only way the trio of old friends could play together.

The biggest problem here is the similarity in style and positioning of Xavi and Cesc. Although they are known on occasion to play well together in the national team, majority thinking says that to build a midfield around their majestic talents alone may be just that little bit too one-dimensional and easy to counter, as to almost completely nulify one another. Was Xavi’s dominance in that role not the reason Cesc felt he had to move on in the first place?

With both Xavi and Cesc always looking to play higher up the pitch and dominate possession of the ball, and with neither particularly tough in the tackle, then it seems unlikely Pep would sacrifice one to a deeper lying role, or would he? Guardiola himself was a deep lying pivot, hounding players whilst still able to accurately spray passes around the pitch seemingly at will. So maybe Cesc will drop in behind Xavi and Iniesta, with all three rotating and swapping positions in the midfield? A mouth-watering prospect if maybe not a realistic one.

Neither Cesc nor Xavi are as physically strong or domineering off the ball as Pep was and their positional sense sees them loathe to get into a scrap in their own half if they could just as easily be up the other end threading passes through the eye of a needle. It should be said here that in recent seasons, Cesc has toughened up a lot and shown some strong fighting characteristics in the Premier Leagu. However, he is also famously easy to wind up and can be prone to lose his head in the heat of the battle – not a characteristic most great combative midfield generals have high on their CV’s.

Another question with the Cesc-Xavi-Andres midfield is what would happen to the likes of Sergio Busquets, Yaya Toure, and, arguably Barca’s most under-rated performer of the season, Seydou Keita? Pep seems to have a lot of faith in this trio, with all three adding that bit of grit and fight that a footballing team like Barca so desperately needs but how would they fit in around the prized triplete? Of course, it is possible that not all of three will still be at the Camp Nou come the end of the summer, with Yaya being repeatedly linked with a move away. But if we add the emerging talents of Jonathan Dos Santos, Thiago Alcantara, et al to the equation, then the dream of an imitation Spain midfield really does seem a distant one.

And once again we are drawn back to that question of the left-wing. It is thought we will get one marquis signing this summer, not two, so the creation of the Cesc-Xavi-Andres trio could surely only come at the cost of the world-class, out-and-out winger the team is crying out for. Thus, although Cesc is a phenomenal talent who we hope one day to have back at the Camp Nou, perhaps for the good of the team and the depth of the squad, Pep will have to relinquish his services for another season to shore up a left wing that has seemed almost invisible at times this season. Whether the coppers are spent on David Villa, Jesus Navas, Franck Riberry, or Angel Di Maria, one thing is for sure. Eric Abidal is crying out for a partner to link up with down that left flank and it just doesn’t seem Cesc is the man to fill that role.

In summary, we as Barca fans love to argue over potential signings, one week floating towards one player, the next week moving on to someone else. Let’s just hope Pep and Tito are not so confused and have already got their target in the transfer crosshairs ready to sign players for the good of the whole squad, not for the sum of a single presidential campaign promise.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

øhh, er det så dine ord du får ud ved hjælp af en andens artikel Dia? eller er det bare dig som viser os en artikel?
Forumlegende

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 850
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Diabolito »

Hvorfor skulle jeg skrive engelsk ?

Det er fra totalbarca.com
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Diabolito skrev:Hvorfor skulle jeg skrive engelsk ?

Det er fra totalbarca.com
haha tror du misforstår, spørg bare om du deler hans holdning, eller om det blot er en artikel du lige havde fundet.
Forumlegende

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 850
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Diabolito »

Ah - Jamen jeg er faktisk overraskende enig, ellers tror jeg heller ikke jeg havde smidt den ind ;).

Kan godt se dilemmaet. Men vi ved selvfølgelig heller ikke, om nogle spillere sælges, hvor meget dette indbringer og hvad det generelle budget bliver. Jeg er meget imod at bruge Iniesta som venstrakant.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Rigtig god artikel som virkelig opsummerer dilemmaet med at få Fabregas til truppen.

Hvis vi får Fabregas, vil vi have 4 offensive midtbanespillere til 2 pladser (Xavi, Iniesta, Fabregas og Keita). Det er ganske vist en lang sæson, men det er for mange spillere i min optik. Det vil sandsynligvis betyde at Iniesta i højere grad vil blive skubbet ud på venstrekanten. Jeg er, ligesom mange andre herinde, af den klare mening at Iniestas ubestridte kvaliteter kommer klart bedst til udtryk, når han spiller på den offensive midtbane. Det skal dog siges, at i mange kampe mod mindre stærke hold kan man spille med tre "små" spillere på midtbanen. Herudover har vi Touré og Busquets som ellers må kæmpe om den defensive midtbane. Ydermere har vi, som artiklen rigtigt påpeger, et par talenter i kulissen i form af Alcantara og Santos som sikkert ikke finder det specielt gavligt for deres karriere i Barca, skulle vi hente en spiller til den plads de bejler til. Vi risikerer at miste en stjerne i svøb. Det er selvfølgelig op til trænerne at bedømme om de er klar til at blive rykket op. Efter det jeg har set fra deres side virker det som det næste skridt fra næste sæson af.
Når det er sagt ville de være fantastisk at se Fabregas i Barcelonas farver igen. Han har uden tvivl kvaliteten, han skal ikke bruge en tilvænningsperiode og han kan udgøre en del af vores midtbane de næste 10 år.
Visca el Barca

Hio
Indlæg: 33
Tilmeldt: lør mar 03, 2007 11:26 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hio »

Diabolito skrev:Ah - Jamen jeg er faktisk overraskende enig, ellers tror jeg heller ikke jeg havde smidt den ind ;).

Kan godt se dilemmaet. Men vi ved selvfølgelig heller ikke, om nogle spillere sælges, hvor meget dette indbringer og hvad det generelle budget bliver. Jeg er meget imod at bruge Iniesta som venstrakant.
100% enig i ovenstående og hele artiklen. Good one iøvrigt. Udpensler det, mange af os (?) går og tænker på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Diabolito og 42 gæster