David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Guardiola »

Daluigi, dit forrige indlæg var nærmest intet andet end personligt. Der var ikke meget substans. Selvfølgelig må du diskuterer hans holdning, men nå du skriver at han forfærder dig, at han er pisseligeglad med sin klub, er naiv, bliver klogere, er en dårlig fan og foldboldelsker og opfører sig som en dårlig kæreste - så er du kørt af sporet.
Og jeg trækker linjen her, for at vi kan vende tilbage til enmet. Ingen mudderkast tak.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Valencia C.F. skrev:Jeg inkluderer Benzema fordi jeg vil mene det er dårlig købmandsskab NÅR i betaler 50+ mio. euro's for Villa, når i siger at han maks holder 3-4 sæsoner.. Og her mener jeg så at man kunnet havet fået Benzema til en billigere penge, og samtidig ville han også kunne udvikle sig endnu mere, samt holde mange flere sæsoner..

Ledelsen sætter selvfølgelig ikke prisen ned, og Laporta siger at man har alternativer klar. Han (Villa) forlængede kontrakten så sent som i sommers og forventes at fuldføre kontrakten. Det er jo udelukkende fordi han har fået en aftale i stand med Barca der tilbyder langt mere i løn, samt somsagt har mulighed for at vinde trofæer..

I øvrigt forlyder det jo at Barca (Laporta, Txixi, Pep) har været i kontakt med Villa. Det er "ulovligt" ifølge FIFA fordi Barca ikke har fået tilladelse til at føre samtaler med hovedpersonen..

"There are reports out of Barcelona that if nothing can be done by Monday, Barca could go after Atletico Madrid striker Diego Forlan." - Las Provincias

Ja, kast jer over ham i stedet for! Han er kun endnu ældre.. - Nej!, selvfølgelig vil jeg som Valencia-fan nødig se Villa forlade min klub, og så er jeg ligeglad om han pt. er lidt muggen, men det hele er alligevel glemt 1. september, når Barca sidder med Forlan, og Villa stadig er i Valencia.. 8)
Tsk.. tsk.. Det er da åbenlyst hvorfor Barca vælger at gå efter Villa fremfor Benzema!
1. Benzema er god og et kæmpe talent, men dem har vi nok af i Barca.
2. Benzema er ikke den type angriber som Villa er og vil ikke passe nær så godt in på et Barca hold.
3. Der et stykke fra niveau'et i den franske liga kontra den spanske og synes iøvrigt ikke Benzema har været storspillende når han har spillet CL og mødt de bedste forsvarer i verden.
4. Hvis det var Barca synes Benzema var angriberen man skulle gå efter, havde vi sgu nok jagtet ham og der var i det mindste kommet et officielt bud på ham fra Barca.

Villa passer perfekt ind på Barcas hold og kan overføre det gode samarbejde med eks. Xavi og Iniesta fra landsholdet. Han har ikke nået toppen af sin karriere og Barca kan gøre ham endnu bedre. Han er garant for mål og skal ikke ud og bevise han er god nok til at spille på absolut højeste niveau. Kort sagt Villa er skræddersyet til Barca.
Så jo, ville hellere smide det der skal til (inden for rimelighedens grænser), men det er jo eftersigende jer der gør det til det du betegner som dårligt købmandsskab ved at presse prisen op på en spiller der vil forlade jeres klub.
Self. er der alternativer hvis det skulle glippe med Villa, det er da naturligt man må holde nogle muligheder åben og hvis Forlan bliver et issue, bliver det slet ikke til samme pris som den der er sat på Villa. Og han vil slet ikke få samme rolle.
Så vidt jeg ved, er det kun "ulovligt" at forhandle kontrakt med spilleren udenom klubben og ikke at forhøre sig om interessen og hvem siger ikke at Villa er gået til Barca først :?: :!:
Ja, han forlængede, men lovede i ham ikke også at hvis han ville forlade Valencia denne sommer så kunne han det :?:
Det kan godt være du og reste af Los Ché har glemt det her hvis vi rammer d.1 september og i har fængslet Villa, men det har Villa ikke.

Forstår dine holdninger og skidt at jeres klubs største stjerne vil væk, men burde man så ikke bare forholde sig til det, når nu det er Villas egen beslutning?
Synes hellere du og resten af Valencia skulle klappe Villa på skulderen og sige tak for alt det han har givet jeres klub, for han er blaugrana når La Liga skydes igang :D
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Quaresma »

Hoert, hoert, Ponte!
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af rummenigge »

Det kan godt være at Villa er en nøglespiller, men det er en lille-klubs-mentalitet at holde på en spiller med næb og klør uden at kunne imødekomme sportslige eller økonomiske ambitioner for spilleren.

Barca er en storklub hvor enhver spiller burde føle sig priviligeret for at spille og har de bedste betingelser. Barca ved at en nøglespiller ikke får bedre betingelser noget andet sted derfor lader klubben altid en spiller gå hvis han virkelig vil væk.

Når det gælder en elsket spiller som Villa så burde enhver klub med respekt for sig selv lade spilleren gå til den klub han foretrækker til en pris hvor ingen parter lider skade, dvs. ikke 50+ mio € som ligger klart over markedsprisen for Villa. Markedsprisen er 35-40 M€, dvs små 300 Mkr. Dette beløb er både fair overfor Valencia og Villa da prisen er klart højere end hvad Valencia gav for ham i sin tid og det er en realistisk udgift den klub Villa foretrækker at spille i vil give.

Det handler om fairplay, også på transfermarkedet. Jeg glemmer dog at ikke alle klubber er som Barca hvor prioriteten er kultur og spillefilosofi og ikke at skabe afkast til aktionærerne. Hvis Barca så vælger at kaste 50 M€ efter Los Che, dvs. en overpris så vil jeg ikke klage da han både vil sælge mange trøjer, tiltrække flere sponsorer og scorer mange mål 8)

Det vil da også være sørgeligt hvis en stolt klub som Valencia ved at undvære EN spiller som gerne vil væk ikke tror på at kunne klare næste sæsons målsætning.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Rocco

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Rocco »

@ Valencia CF

Det er da klart at de store klubber køber spillere i de mindre klubber. Spilleren selv vil jo også godt vinde trofæer i løbet af sin karriere. Villa fx. er ved at være en ældre herre, og han har efter min mening opnået alt han kan med Valencia. Det mener han nok også selv. Samtidig har Valencia behandlet hans situation utroligt dårligt, ved at fortælle ham at han kan få lov til at flytte til en ny klub, og tage et skridt af ad rangstien. For derefter at fortælle ham at han ikke er til salg, medmindre der kommer et helt hjernedødt bud. Jeg kan godt følge dig, når du siger at det er negativt når store klubber henter unge spillere, der er opfostret af mindre klubber. Men Villa er 27, og har været i Valencia siden 2005. Tak manden for alt han har gjort for jer, og lad ham få sine drømme om trofæer opfyldt!!
Og så burde det ikke være noget kæmpe problem for Valencia at finde en angriber der er garant for omkring 20 mål på en sæson, for så lille en klub er Valencia heller ikke.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af JonasV »

Hvis Villa gerne vil til Barca, så lad det for guds (eller Villas) skyld ske!
Mon ikke man ville sidde med en mærkelig smag i munden hvis Messi havde udtrykt ønske om at skifte klub, men forblev Barca-mand? Det ville i hvert fald tage noget af fodboldglæden for mit vedkommende, hvis en spiller rendte rundt i de blå/røde farver, og i bund og grund var utilfreds med det.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Valencia CF:
God pointe der og ja i har i høj grad gjort Villa til den han er idag.
Må dog sige jeg ikke er enig med dit syn på salg af jeres spillere og at "de store" bare snupper dem. Fra 2000-2005 hvor i var en top klub i Europa og ligaen, vandt mesterskaber, spillede CL semifinaler og finaler osv. og hvis klubben var attraktiv nok som den var dengang, havde holdt på spillerne og bygget et nyt storhold op havde i også holdt på Milito, Negredo etc. og så var der slet ikke tale om et Villa salg idag, men i valgte at sælge dengang, fik rod i økonomien osv.
Tror ikke der er meget fairplay i international fodbold mere og Madrid har endegyldigt manet det til jorden, ved at tilbyde summer som klubberne ikke kan sige nej til, men derfor behøver alle andre da ikke følge med de vanvittige summer, det er hvad jeg kalder grådig når man på den måde presser prisen op på Villa og hvor er så fairplayen henne i det :?: .
Der ligger jo et enormt pres på klubberne med økonomi, trøjesalg, tilfredsstille fans, sælge billetter osv., det han om at være numero uno og INTET andet og det er benhårde realiteter.
Klubben ligger jo ikke top 3 kontinuerligt mere og spillerne forlader Valencia pga. sportslige ambitioner hvilket man vel ikke kan bebrejde dem og det samme gælder Villa.
Så for at gøre en lang historie kort :) Havde Valencia CF været attraktiv nok, havde hverken Abiol og/måske Villa forladt klubben.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Mes Que Un Club

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mes Que Un Club »

Han lyder desperat for at komme til Barca!!

http://fcbtransfers.blogspot.com/2009/0 ... nsfer.html

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Alias-A »

http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... sh-through

Samme artikel her..

Hvis denne transfer ikke går igennem, er det næsten tragikomisk..
93' Iniesta

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

Mes Que Un Club skrev:Han lyder desperat for at komme til Barca!!

http://fcbtransfers.blogspot.com/2009/0 ... nsfer.html
"Sport speculates. Det er altså langt fra sikkert. Men håber da det er sandt!
Forumlegende

Brugeravatar
Kenneth
Indlæg: 61
Tilmeldt: tors jul 20, 2006 6:04 pm
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Kenneth »

Læste det først på Goal.com og vurderede det som tvivlsomt, men var håbefuld. Når SPORT og MundoDeportivo også skriver det er det lidt mere troværdigt.

Hvis det er sandt, så er det jo kæmpestort, og Villa må få en kæmpe stjerne hos alle cules.
¡Visca el Barça! FCBarcelona Soci num. 96111

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Hvis det her er sandt, er det kæmpe stort!!
Håber, håber, håber! :D
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

Jeg har det som om, at hvis barca får hevet Villa til klubben, så har vi egentlig også sejret på transfermarkedet, da vores hold næste sæson vil blive tæt på uovervindeligt :twisted:
Forumlegende

Remmen

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Remmen »

Hvis det sker, har jeg godt nok mistet næsten al respekt for Valencia, men til gengæld fået fornyet respekt for Villa.. MEn jeg tror ikke det kommer til at ske.. Virker meget usandsynligt, synes jeg..

Mes Que Un Club

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mes Que Un Club »

Daluigi skrev:Jeg har det som om, at hvis barca får hevet Villa til klubben, så har vi egentlig også sejret på transfermarkedet, da vores hold næste sæson vil blive tæt på uovervindeligt :twisted:
Med Villa i truppen er vi direkte uovervindelige :D Det er sindsygt!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster