David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

Kan vi ikke holde tilråbene fra Zlatans fanklub i tråden om ham? Iøvrigt er rygterne om Zlatan->Barcelona blevet manet godt og grundigt i jorden, så måske er det på tide at lade svensken ligge... :wink:

P.S. Læs artiklen - den er ganske interessant

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Så er det ligesom bare ikke så relevant, er det?

Gør jeg senere.

Desuden mener jeg at rygterne omkring David Villa er manet ligeså meget til jorden.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

Pointen er, at det netop er irrelevant at nævne Zlatan fordi:

1. Dette er en tråd om David Villa
2. Det er efterhånden længe siden at Zlatan blev rygtet til Barcelona - og han (og agenten) har siden da sagt at han er mere end glad for at blive hos Inter.

Kort sagt er Zlatan ikke noget reelt alternativ til Villa - jeg vil også gerne se Ronaldo i form igen og i Barcelona, men det er ca. lige så usandsynligt - derfor nævner jeg ham ikke her. :D

jesperp

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af jesperp »

Mener klart Villa ville være den perfekte angriber for Barca. Eneste minus (kontra Eto'o) er fysik og hovedspil, som vel også skyldes hans højde, men hvad førsteberøringer, timing og skarphed angår, synes jeg er er bedre end Eto'o. Han lave 28 kasser sidste år, og sæt i lyset af Valencias svingende præstationer, må det siges at være ekstraordinært. Eto'o virker en smule mæt og trænger måske til luft forandring. Og selvom han næsten tog topscorer titlen, var han ikke speciel skarp i de sidste kampen. Ved ikke om han var jinxed eller bare ikke sulten nok, men kunne med lethed have scoret 10 mål mere.
Siger ikke Eto'o ikke er en fantastisk angriber og ville ikke være sur over han blev, men Villa, en spansk klasseangriber, tror jeg ville være et perfekt køb.
Tænk på havd han kunne præstere med sukkerpasninger fra Xavi og Iniesta - og forhåbentlig Cesc i engang i fremtiden. Så, KØB HAM DOG!!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

Hehe, "sukkerpasninger" - det udtryk må jeg til at bruge noget mere :)
Jeg tilslutter mig den gruppe der gerne ser Villa i Barcelona - ikke nødvendigvis på bekostning af Eto'o, men det er usandsynligt at de begge kan "komme til fadet" - også selv om vi skal spille mange kampe og Eto'o er væk i 1-2 måneder. Jeg tror at Villa er den blandt de nævnte kandidater, der ville have lettest ved at tilpasse sig vores spil - han får jo trods alt stort set samme afleveringer at arbejde med på landsholdet.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Det er lidt svært at argumentere imod, når man ikke må nævne nogen som helst andre spillere, synes du ikke?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

Jeg siger jo ikke at det er forbudt at nævne andre spillere - og jeg har desuden ingen beføjelser til at forbyde noget som helst :)

Jeg er såmænd bare træt af at der bliver pustet liv i en strandvasker, som man siger. Men okay, det er mit problem. :wink:

I øvrigt er der vel ikke meget "modargument" i at nævne en anden spiller (endsige én som ikke udgør noget reelt alternativ)? Kan du finde nogle egenskaber ved Villa der gør ham uegnet til Barca?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Tolquhon skrev:I øvrigt er der vel ikke meget "modargument" i at nævne en anden spiller (endsige én som ikke udgør noget reelt alternativ)? Kan du finde nogle egenskaber ved Villa der gør ham uegnet til Barca?
Nope. Jeg ville også gerne se ham i Barcelona, men jeg mener at en spiller som Zlatan har mere at byde på.
Det er som sådan det eneste jeg har sagt hele tiden. Men først om fremmest, så jeg gerne Eto'o blev.
#jesuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Tolquhon skrev:Kan vi ikke holde tilråbene fra Zlatans fanklub i tråden om ham? Iøvrigt er rygterne om Zlatan->Barcelona blevet manet godt og grundigt i jorden, så måske er det på tide at lade svensken ligge... :wink:
Vi er nogle, der stadig lever i håbet om en surprise-transfer af Zlatan!

Jeg har også tidligere fået skældud for at være "Zlatans danske fanklub", men hvis ikke man kan sammenligne to mulige køb i samme emne (selv hvis det ene rygte er mere dødt end det andet), hvad skal man så gøre? Så kan man jo ret beset ikke nævne Villa og Eto'o i Zlatan-emnet, og så kører karrusellen... :)

Når vi alligevel er oppe i astronomiske summer for Villa (og Valencia absolut ikke har specielt meget lyst til at sælge), hvorfor så ikke forsøge sig med Zlatan endnu engang i stedet? Som jeg ser det, er han en mere komplet angriber end Villa, og han ville gøre underværker mod engelske hold. Det er ikke sikkert, at Villa kan gøre nogen speciel forskel mod "park the bus".
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

Hehe, jeg har da ikke skældt dig ud - jeg har såmænd bare givet din (og andres) besættelse af Zlatan et kærligt navn :wink:

Hvad har Zlatan udrettet mod engelske hold indtil videre? Eller i CL-regi i det hele taget? Det er ikke sikkert at Villa kan gøre nogen forskel mod en parkeret holdbus i forsvaret, nej, men Zlatan udgør heller ingen garanti. Samtidig ligger der unægteligt et større arbejde i at tilpasse Zlatan vores spillestil end det er tilfældet for Villa.

Det vil altid være svært at dirke et kompakt engelsk forsvar op. Ét er at tænke de redskaber man har - hurtigt kombinationsspil, snævre driblinger og giftige stikninger - ind i en ny spillestil, men stadig: Én enkelt stor, fysisk stærk spiller blandt en bunke forsvarere forslår som en skrædder i helvede...

Diverse Zlatan-compilations på YouTube er imponerende nok at se på, men de overbeviser mig hverken om at han er bedre end Villa eller passer bedre ind på vores hold.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Tolquhon skrev:Hehe, jeg har da ikke skældt dig ud - jeg har såmænd bare givet din (og andres) besættelse af Zlatan et kærligt navn :wink:

Hvad har Zlatan udrettet mod engelske hold indtil videre? Eller i CL-regi i det hele taget? Det er ikke sikkert at Villa kan gøre nogen forskel mod en parkeret holdbus i forsvaret, nej, men Zlatan udgør heller ingen garanti. Samtidig ligger der unægteligt et større arbejde i at tilpasse Zlatan vores spillestil end det er tilfældet for Villa.

Det vil altid være svært at dirke et kompakt engelsk forsvar op. Ét er at tænke de redskaber man har - hurtigt kombinationsspil, snævre driblinger og giftige stikninger - ind i en ny spillestil, men stadig: Én enkelt stor, fysisk stærk spiller blandt en bunke forsvarere forslår som en skrædder i helvede...

Diverse Zlatan-compilations på YouTube er imponerende nok at se på, men de overbeviser mig hverken om at han er bedre end Villa eller passer bedre ind på vores hold.
Tja, jeg synes nu at han har gjort det helt okay mod engelske hold i CL. Han får stort set aldrig noget at arbejde med fra sine holdkammerater, men han løber da rundt og presser, og er med i det opbyggende spil osv.

Pointen ved Zlatan er jo netop, at han lever op til alle de kriterier, du har sat op (kombinationsspil, driblinger, stikninger), hvilket Villa også gør; men ved Zlatan kan du også sætte kryds ved "stor og fysisk stærk", og det ville være en skam at kalde Villa det! ;)

Jeg har hele tiden sagt, at Villa er den sikre løsning, som vi ved kommer til at score en hulens masse mål, især i ligaen. Zlatan er mere satset, men kan tilføje en helt ny dimension til vores spil, så jeg synes, at den mulige gevinst helt klart lever op til risikoen.

At han er møgsej og sjov samtidig, er jo kun bonus... :D
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

Jeg er ikke meget for at "satse" med CF-pladsen på et hold der lige har vundet den første treble i spansk fodbolds historie. Den største bonus jeg kan se ved Zlatan, er at han ville kunne give CR9 røvfuld, hvis de to kom op at slås :D

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Tolquhon skrev:Jeg er ikke meget for at "satse" med CF-pladsen på et hold der lige har vundet den første treble i spansk fodbolds historie. Den største bonus jeg kan se ved Zlatan, er at han ville kunne give CR9 røvfuld, hvis de to kom op at slås :D
Jeg sagde ikke, at der var en stor risiko forbundet med at hente Zlatan, bare at det var "mere" satset end Villa... det er vel altid et sats, når man henter en spiller, og især fra en anden liga. :)

Han ville tæve Cronaldo både teknisk og fysisk! Rawr!
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

Slatne Zlatan - nej tak!. Spanske sprængfarlige David Villa - JO TAK DA :D

Håber virkelig snart vi kommer ud af starthullerne og påbegynder en forstærkning af truppen! vi er verdens bedste hold, men en maskine skal smøres, og i vores tilfælde har vi brug for endnu en CF og så en back. Dette er de to helt centrale pladser. Blir nødt til at dele min frustration med dette spørgsmål: Kan det virkelig passe at en klub der lige har vundet the treple, med det flotteste spil denne verden nogensinde har set, ikke engang kan lokke de store stjerner til? ved godt det er klubberne der er svære at forhandle med grundet RM har opført sig som en tyk dreng i en slikbutik og købt uden at forhandle, men vi burde da forhelved også have fået en vild kapital med alle de trofæer? vi er ovenikøbet den klub med flest fans... utroligt.
Forumlegende

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Bager »

Tja. På en måde må det også være lidt demotiverende at komme til Barcelona. For det første har man en ringe chance for at få en stamplads, for det andet så kan det kun gå ned ad bakke for klubben. Holdet er så velfungerende at en spiller udefra vil have svært ved at sætte sit aftryk på holdet. En spiller udefra vil ikke på nuværende tidspunkt kunne skrive historie i Barcelona på samme måde som han ville i Real Madrid fordi Barcelona allerede svømmer i succes. Dét argument kunne være en del af forklaringen.

Med hensyn til Villa tror jeg mere og mere at det ender med et køb. Jeg kunne sagtens forestille mig Villa i Barcelona. Cruyff, Gurdiola og Laporta har udtalt sig positivt om ham, klubben skulle efter sigende være ude efter en angriber, så har man al balladen med Éto'o, Villa selv der bare gerne vil have en afklaring og Valencia der kunne være villige til at sælge og som mangler penge.

Jeg tror at Villa ville blive en succes, men jeg håber stadigvæk at vi beholder Éto'o.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 68 gæster