David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

envi

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af envi »

@ Valencia C.F
"Jeg synes personligt det er en sejr for sporten at der stadig er "ægte" fodboldspillere tilbage i denne fodboldverden, der føler klubfølelse og forstår at tilsidesætte penge og glamour i f.eks. en klub som City eller Barca." skrev du.
Al respekt til Valencia, kan godt lide dem. Så det har intet med klubben at gøre. Men at sammenligne barca med en klub som city, hvad angår penge.. Man kan ikke sammenligne en klub som City, hvor det bliver styret af en rigmand, og en klub som barca. Barca er jo en fæstning for Catalanerne. Ikke bare en pengemaskine.

Jbninc

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Jbninc »

Nej, respekt til Barca.. Er helt enig der.. Måske overformulerer jeg mig bare lidt i min iver på at forklare jer, at en klub som jer ikke skal komme og snuppe Villa, for dermed at gøre forskellen fra jer og real ned til de andre større.
Det kan da på ingen måde være Barcelona og Real Madrids problem, at de bliver bedre fra sæson til sæson. Hvis Real Madrid eller Barcelona har lyst og midlerne til at købe en David Villa, Silva eller Mata for den sags skyld fri, så det helt fint.

Det må simpelthen være de andre "små" klubbers problem, og det er jo i sidste ende også dem der accepterer eventuelle bud på deres spillere.

Barcelona og Real Madrid har jo også en Champions League turnering de skal ruste sig til, og der er kunne en Villa være en lækker spiller for begge hold.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af rummenigge »

@Valencia

Godt at høre at der ikke var ond mening med at nævne Barca og ManC i samme sætning.

Med al respekt for Valencia som jeg altid har kunnet lide, så er Barca per definition ikke en forretning hvor man skal skabe overskud til fordel for aktionærene (det samme gælder for Los Franco). At Barca bare er ekstrem populær verdenen over skyldes primært deres filosofi.

Samtidigt er det unikt at Barca ikke spiller med trøjesponsor, jo med omvendt fortegn mht Unicef!! Barca er indbegrebet af klubånd og kultur i en region.

Jeg kan sagtens følge dig i det med loyalitet, men Villa bliver ikke en slem og illoyal person af at skifte til Barca. Nogen personer foretrækker trygheden ved at blive nogen foretrækker at udfordre sig selv på de største scener for egen udviklings skyld. Begge valg som Villa står overfor fortjener respekt sålænge hensigten er god. Hvis han tager til Barca med hensigten om at udvikle sig får han ligeså meget repekt hos mig som han ville hvis han valgte at blive for pga klubloyalitet. At pengene også er bedre ved at skifte er kun en bonus.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Skal da love for der er gang i debatten! :D

Holder Valencia efter sigende ikke et pressemøde i aften? Gør de det, kommer der helt sikkert også spørgsmål om Villa.. hvis det ikke bliver bekræftet der at der er gang i noget, så tror jeg Villa selv snart ligger pres på klubben. Klart at Villa vil med ud og spille hvor det virkelig sker+at vinde titler og det kan som nogle af jer også har nævnt kun ske i 2 klubbber i spanien. Ambitionerne er (med respekt for Valencia) for store for en spiller som Villa.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af klogfyr »

er valencias nye stadion færdig? eller lejer de sig bare ind på Mestalla indtil det er færdigt eller hvor skal de så spille?

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

tillykke. Meen.... Ser frem til at Villa nu går til klubben/pressen og lægge pres på klubben, såfremt de har stated at ingen forlader klubben. Og gav Soriano ikke Villa et løfte i sin tid :?: :!:

Hvis gælden nu er væk og man har sportslige ambitioner, forstår jeg så ikke hvordan man kan lade Abiol gå... så må døren også være åben for Villa til Barca.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Kenneth
Indlæg: 61
Tilmeldt: tors jul 20, 2006 6:04 pm
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Kenneth »

Valencia C.F. skrev:Soriano og Llorente har endnu engang udtrykt at ingen spillere sælges..
Tillykke med salget af stadion, men sagen er nu ikke helt lukket endnu. Soriano udtaler (Google oversættelse): "We do not need to sell. What we do is just for sports. Any situation where there is respect for the players in person when the time comes and we are able to assess any conversation with them, we will decide,".

Er det iøvrigt gamle Mestalla der er solgt? Hvad har man tænkt sig at bruge det til, når Nou Mestalla forhåbentligt engang bliver færdigt? Jeg forstår bare ikke helt, at det skulle være 500 mio € værd hvis klubben flytter til det nye stadion engang i en overskuelig fremtid.
¡Visca el Barça! FCBarcelona Soci num. 96111

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Sidste år havde vi et overskud på 10 mio. euro. Laporta og co. har vendt skuden, så vi ligger med et solidt overskud, og er gældsfrie. Kan ikke umiddelbart forestille mig, at denne sæson skulle have givet underskud.

http://www.fcbarcelona.com/web/english/ ... 04817.html

Oversigt over økonomisk situation
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Nu skal du ikke tage forskud på gælden. Det går sikkert galt igen om lidt. ...

... nu!
#jesuisSheep

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af ladislau »

Jamen, jeg synes da også det er yderst positivt, at vi ikke har mere bank gæld, men hvis vi stadig har en gæld på 190 mill euro, så er det vel ikke det samme som at være gældsfri.
Er desuden meget uenig med el vice-presidente i at det er et sundhedstegn,

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

ladislau skrev:Jamen, jeg synes da også det er yderst positivt, at vi ikke har mere bank gæld, men hvis vi stadig har en gæld på 190 mill euro, så er det vel ikke det samme som at være gældsfri.
Er desuden meget uenig med el vice-presidente i at det er et sundhedstegn,
Undskyld, jeg tog vist lidt forskud på glæderne ved at sige "gældsfrie". Dog er jeg slet ikke uenig med ham i, at en vis gæld ikke er usund. Gæld i sig selv er ikke nogen dårlig ting, det handler udelukkende om, hvordan gælden er skruet sammen og administreres. Alle virksomheder er gældsatte, problemet er når det æder profitten op, eller overstiger aktiverne.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Gæld kan da aldrig nogensinde være positivt, for lige at være off-topic.. Det er da altid negativt, i hvor stor en grad, er nok mere det vi snakker om.
#jesuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

zqa skrev:Gæld kan da aldrig nogensinde være positivt, for lige at være off-topic.. Det er da altid negativt, i hvor stor en grad, er nok mere det vi snakker om.
Man kan jo blive nødt til at finansiere sine investeringer. Sålænge man kan kontrollere gælden, og får et godt afkast på den, er det ikke noget problem, selv om det heller ikke er en positiv ting.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

zqa skrev:Gæld kan da aldrig nogensinde være positivt, for lige at være off-topic.. Det er da altid negativt, i hvor stor en grad, er nok mere det vi snakker om.
Naturligvis er gæld i sig selv ikke nogen dårlig ting, men gæld er ikke nødvendigvis lig med underskud. Du ser jo også masser af folk der har gæld i banken fordi de køber hus - men på bundlinjen (hvis de sælger huset) er de stadig i plus :)

On-topic: Jeg er efterhånden godt træt af den usikkerhed der hersker omkring vores CF-plads. En enkelt forstærkning i angrebet ville være fint (Ribery eller Villa IMO), og nu hvor vi tilsyneladende alligevel har 60-80 mio. euro at gøre godt med, burde vi vel bare komme ud af starthullerne? http://fcbtransfers.blogspot.com/2009/0 ... nd-80.html

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Mander skrev:
zqa skrev:Gæld kan da aldrig nogensinde være positivt, for lige at være off-topic.. Det er da altid negativt, i hvor stor en grad, er nok mere det vi snakker om.
Man kan jo blive nødt til at finansiere sine investeringer. Sålænge man kan kontrollere gælden, og får et godt afkast på den, er det ikke noget problem, selv om det heller ikke er en positiv ting.
Mm, præcis som jeg lige skrev.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster