David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

F.C. Barcelona

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af F.C. Barcelona »

Mander skrev:Nej, ikke alle ønsker, at deres spids skal løbe mest muligt. Nogle ønsker en spids, der er klar til at tage imod bolden, når holdkammeraterne har erobret bolden. Jeg kan stadig ikke se, hvorfor han ikke skulle være i stand til at omstille sig til Barcas spillestil. Han lever af at spille bold, så kan man jo også blive nødt til at indrette sig efter den måde, holdet spiller på. Jeg kan godt vente en måneds tid på, at han får indstillet sigtekornet, for i sidste ende giver det jackpot.

Jeg kan ikke se sammenhængen mellem individualist og manglende arbejdsmoral. Han er mere uforudsigelig og bedre teknisk end Villa, og han vil være meget mere effektiv mod engelske hold.

Desuden er €43 mio. for Villa for meget, efter min mening. Han er en lidt bedre udgave af Eto'o, og vil ikke ændre synderligt på vores problem mod "park the bus"-hold. Mon ikke man kan finde en anden god angriber til en billigere penge?
Alle spisser skal være klare til å ta i mot ballen når holdkammeraterne har erobret den, det er jo en forutsetning for alle spisser, selv target menn må jo det :) I Barca's system er det viktig at midtspissen beveger seg mye for å skape rom og posisjonerer seg bra. Zlatan ønsker å motta ball stillestående og utfordre, hvilket er noe vi har sett iaf ikke fungerer mot "park the bus" hold. Optimalt sett vil jeg påstå at alle ønsker en spiss som skal presse motstander når han ikke har ball. Ikke alle har utholdenhet eller vilje til å gjøre en sådan jobb, men du mener kanskje at med instruksjoner fra treneren så kan Zlatan omvandles til Tevez når det gjelder arbeidsmoral, lykke til sier jeg da... I Barca's spillesystem er dette en vital egenskap. Tror simpelten ikke Zlatan vil være effektiv i Barca's spillesystem på samme måte som Eto'o/Villa, dessuten er han en diva som tror han bestemmer over seg selv, verdsetter seg selv høyere enn laget og kan skade lagmoralen. Du sier at Zlatan vil være mer effektiv mot engelske lag, sjekk scoringsstatistikken til Zlatan mot engelske lag :) Den er ikke akkurat imponerende vil jeg tro, uten å ha sjekket det selv, men det kan jo kanskje du finne ut av. Er 99% sikker på at Zlatan ikke vil klare å score like mange mål for Barca som Villa/Eto'o, men det får vi antageligvis aldri svar på... At han ville gjort en ok jobb er det ingen tvil om, det er jo tross alt en spiller i verdensklasse vi snakker om.

Det er ingen sammenheng mellom individualister og manglende arbeidsmoral, men jeg føler at med Zlatan på laget kan det bli for mange individualister. Liker ikke for mange store stjerner på et og samme lag, kan være ødeleggende for samspillet og det er vanskeligere å opprettholde en god lagmoral. Dessuten er ofte divaer som Zlatan kjent for å ha dårlig arbeidsmoral. Jeg er egentlig sjokkert over at jeg i det hele tatt bør diskutere dette med noen men. Spør du folk flest om hvilke egenskaper som Zlatan besitter i negativ forstand er jeg sikker på at dårlig arbeidsmoral er det første folk nevner...

Zqa: David Villa er 9 måneder yngre enn Eto'o og 27 år gammel, han har minimum 5 gode år igjen. En spiss er som regel på topp fra 27-32 år. Eto'o har kontrakt til 2010 og Villa til 2014. Om et år får ikke Barca en krone for Eto'o, da er han null verdt. Det finnes ikke tvil i mine øyne om at Villa er verdt Eto'o pluss 80 MDKK med tanke på dette. Markedsverdien er omtrent den samme. MEN, om Eto'o derimot skriver ny kontrakt til £140 000 i uka så er jeg ikke i tvil om at den beste løsningen er å beholde ham.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af rummenigge »

Guardiola skrev:@ Rummenigge

What?? - for at tage det med sub, som 32 årig. Har jeg nogensinde sagt, at der ikke findes gode subs i den alder? Fatter slet ikke hvad du "inddrager" mig for. Hvis du anfægter, at jeg mener, at der ikke er mange, der er verdensklasse og den bærende kraft på et hold, så forstår du mig korrekt. Men så er vi også uenige. En sub er vel netop ikke en bærende kraft? Uddyb gerne hvad du mener, for jeg kan ikke se, hvordan jeg bliver draget ind i i sammenligninger med andre klubbers subs??? Der er en grund til de er subs.

Angående Villa / Raul, så er vi enige. Jeg mener også, at Villa har et højere niveau end Raul. Men man bliver ikke topscorer i CL for sjov.

Angående Keirrison. Kender du ham? Altså har set ham spille. Han scorer mange mål, men jeg har hørt flere sige, at det er på en lidt billig baggrund. At han har gode medspillere, selv brænder uffatteligt meget, og sjældent laver flotte tekniske ting. Jeg ved ikke om det er rigtigt, derfor vil jeg gerne, hvis du kan sige lidt mere om ham.
@Guardiola - Min pointe var måske ikke klar. Hvis vi følger din tese med at Villa bliver 2nd best hos Barca som 32 årige (dvs om 4-5 år), hvilket er muligt, så vil netop sådan en spiller være en værdifuld super sub. Når spillere bliver ældre er det for det meste ikke fordi de bliver mindre skarpe foran mål, den nedadgående kurve mærkes mere på hyppigere skader, de bliver langsommere og restituerer langsommere. Det betyder at de skal spares for at kunne præstere. At have en verdensklasse ældre angriber er noget nær optimalt at have på en bænk som Barcas. Det var derfor jeg kom med eksempler om 2. angribere/subs som var gyldne for deres respektive storklub, Villa har potentialet til at få samme betydning for Barca!

Det kan godt være være at én sub ikke bærer hele holdet, men spørger du SAF så er bænken nøglen til titler (specielt møntet på CHL).

Vedr. Keirrison - Som de fleste andre i DK ser man ikke meget til den brasilianske liga. Jeg ved bare at han var topscorer i sidste sæson med 24 mål i 35 kampe som 20 årig (!), og det i en liga som sættes på niveau eller højere med den franske eller hollandske liga. Keirrison koster nok mindre en halvdelen af hvad Benzema vil koste og har et lign. potentiale. Benzema med en mere imponerende power mens Keirrison lader til at være lidt bedre teknisk på bolden på fødderne (iflg youtube) og en dræber selvtillid (lidt ala Eto'o og top Brazzer anbribere gennem tiderne).

Kan du se min pointe nu? Villa vil potentielt være en bærende verdensklasse spiller for Barca de næste 3-5 år (hvor jeg er sikker på han vil tjene sig hjem både økonomisk og sportsligt). Herefter vil han pynte på vores klasse bænk (da han måske vil afslutte sin karriere hos os ligesom Don Enrique gjorde det) og Bojan og/eller en anden young gun tager over.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

F.C. Barcelona skrev:Alle spisser skal være klare til å ta i mot ballen når holdkammeraterne har erobret den, det er jo en forutsetning for alle spisser, selv target menn må jo det :) I Barca's system er det viktig at midtspissen beveger seg mye for å skape rom og posisjonerer seg bra. Zlatan ønsker å motta ball stillestående og utfordre, hvilket er noe vi har sett iaf ikke fungerer mot "park the bus" hold. Optimalt sett vil jeg påstå at alle ønsker en spiss som skal presse motstander når han ikke har ball. Ikke alle har utholdenhet eller vilje til å gjøre en sådan jobb, men du mener kanskje at med instruksjoner fra treneren så kan Zlatan omvandles til Tevez når det gjelder arbeidsmoral, lykke til sier jeg da... I Barca's spillesystem er dette en vital egenskap. Tror simpelten ikke Zlatan vil være effektiv i Barca's spillesystem på samme måte som Eto'o/Villa, dessuten er han en diva som tror han bestemmer over seg selv, verdsetter seg selv høyere enn laget og kan skade lagmoralen. Du sier at Zlatan vil være mer effektiv mot engelske lag, sjekk scoringsstatistikken til Zlatan mot engelske lag :) Den er ikke akkurat imponerende vil jeg tro, uten å ha sjekket det selv, men det kan jo kanskje du finne ut av. Er 99% sikker på at Zlatan ikke vil klare å score like mange mål for Barca som Villa/Eto'o, men det får vi antageligvis aldri svar på... At han ville gjort en ok jobb er det ingen tvil om, det er jo tross alt en spiller i verdensklasse vi snakker om.

Det er ingen sammenheng mellom individualister og manglende arbeidsmoral, men jeg føler at med Zlatan på laget kan det bli for mange individualister. Liker ikke for mange store stjerner på et og samme lag, kan være ødeleggende for samspillet og det er vanskeligere å opprettholde en god lagmoral. Dessuten er ofte divaer som Zlatan kjent for å ha dårlig arbeidsmoral. Jeg er egentlig sjokkert over at jeg i det hele tatt bør diskutere dette med noen men. Spør du folk flest om hvilke egenskaper som Zlatan besitter i negativ forstand er jeg sikker på at dårlig arbeidsmoral er det første folk nevner...
Nej, Zlatan bliver ikke til nogen Tevez (og det er Eto'o altså heller ikke), men hvis han kommer ind på et hold, hvor han ikke er hele omdrejningspunktet, så vil han også blive nødt til at bevæge sig mere. I Inter får han lov at gøre, hvad han end har lyst til, da han er stjernen, hvilket han ikke vil være i samme grad i Barca. Jeg tror simpelthen ikke på, at Zlatan er i så dårlig form, at han ikke kan løbe hen og presse modstanderen, når de har bolden.

Eh, hvad siger en scoringsstatistik? Han spiller i Inter, foran meget mindre kreative folk end vi har hos os, og blev trods alt stadig topscorer i Serie A. Villa er 175 cm høj - 5 cm lavere end Eto'o, og 17 cm lavere end Zlatan. Det gør vel ikke Villas sag vs. englænderne stærkere? Selv hvis han kom til at score et par mål færre end Villa og Eto'o, ville han formentlig lægge op til flere, eftersom hovedspil, afleveringer og teknik er bedre hos Zlatan (tænk hovedstødsafleveringen på tværs til Henke i Sverige - Danmark).

Hvis han ikke bestemmer over sig selv, hvem gør så?! Ja, træneren bestemmer selvfølgelig taktikken, og fortæller, hvordan han skal spille, men en spiller skal da også kunne træffe sine egne beslutninger på banen. Du har ret i, at alt for mange egoer der kæmper med hinanden er en skidt ting, men den her magiske "harmoni", som holdet har, tror jeg altså ikke vil blive ødelagt af en enkelt svensker. Jeg har endnu ikke hørt om holdkammerater, der ikke kunne lide ham, og han er heller ikke typen, der går i byen i tide og utide. En ting er hvad der sker i pressen, noget helt andet er, hvordan holdet har det internt, og jeg kan ikke se nogen grund til, at det skulle gå ud over holdet som helhed. Zlatan er ikke Maradona, han ved godt, hvad han går ind til, hvis han skifter til Barca.

Sidst, men ikke mindst, så kan generaliseringer og opinionsundersøgelser altså ikke bruges til møj. Meningsundersøgelser lyver altid, generaliseringer er for generaliserende og i sidste ende er det jo op til Guardiola at vurdere, om han vil tage chancen med en ny angriber. Noget kunne så tyde på, at han meget gerne ville tage chancen, på trods af den gængse opfattelse af Zlatan (hvis vi går ud fra, at historierne om, at han var #1 på Guardiolas ønskeliste er rigtige).
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Guardiola »

@ Rummenigge: Jo kan sagtens se hvad du mener. Og er ikke uenig. Faktisk ved jeg ikke hvad det er vi diskuterer, hvilket får mig til at tro, at vi må være gået forbi hinanden i en eller anden misforståelse. Min pointe var, at man ikke kan forvente at Villa som 32 årig vil være den optimale angriber for Barca. På bænken? - jo afgjort et godt valg. Men samtidig da forudsat, at en anden spiller er mere optimal som starter. Dog vil jeg sige, at det er meget hypotetisk, at han skulle vige resten af sin karriere til Barca. Det er ren spekulation - han er end ikke købt endnu. Min pointe var endvidere, at det kan skade en klub at bruger en spiller, der er for god til bænken (ikke vil adfinde sig med den), men samtidig ligger under i niveau, set i forhold til de bedste angribere i verden på daværende tidspunkt (f.eks. hvor Villa er blevet 32 og måske har tabt noget speed). Det samme man efter min mening har set i Real med Raul - Real burde efter min mening spille med en langt farligere angriber (i øvrigt også derfor, at jeg var bange for, at de ville købe netop Villa)

Jeg er enig i, at bænken er vigtig. Jeg er af den overbevisning, at det burde være en styrkelse af den, som skulle være Barcas 1. prioritet. Men bænken skulle gerne rumme spillere, som ligger under niveau i forhold til de, som starter inde. Det må være logik.

Ang. Kerrison - Ja.. han er måske en kommende superangriber. Jeg er bare ikke sikker. Og er slet ikke sikker på, at han har det, som vi skal bruge i barca. Men tiden må vise det. Et køb og udleje virker ikke dumt. Vil blot sige, at jeg også har prøvet at kigge lidt på youtube (vi har jo ikke rigtig andre måder at se ham på). På mig virker han ikke særligt teknisk dygtig.

@ Valencia: Jeg siger heller ikke, at speed er det eneste en angriber skal have. Ellers ville jeg foreslå en Usain Bolt, Asafa Powell, Justin Gatlin eller lignende til angrebet. Men den type som Eto'o og Villa er, har hurtighed rigtig meget at skulle have sagt. De to spillere er langt fra det samme, hvis man tager det fra dem. Og det mister de med alderen. Det er ikke nær så vigtigt for f.eks. Xavi eller en anden der ligger i de små rum på midten af banen. Eller for en Luca Toni som er en anden type i angrebet.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Guardiola »

@ Mander: Zlatan er blevet smidt ud af det svenske landshold, netop pga. bytur. Here we go again :wink: :lol: Du må ikke tro, at jeg ikke kan lide Zlatan. Syntes bare at Eto'o og Villa er bedre.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:@ Mander: Zlatan er blevet smidt ud af det svenske landshold, netop pga. bytur. Here we go again :wink: :lol: Du må ikke tro, at jeg ikke kan lide Zlatan. Syntes bare at Eto'o og Villa er bedre.
Jeg ville da også blive nødt til at drikke mig fuld, hvis det gik op for mig, at jeg var svensk... ;)

Ej, men gode historier er der jo nok af - min pointe var, at han hverken går ud og drikker sig fuld inden hver kamp eller er ved at blive småtyk, så jeg kan ikke rigtig se, hvorfor diciplinen skulle blive et problem, især ikke med Guardiola i spidsen.

Du må ikke tro, at jeg ikke kan lide Eto'o og Villa. Synes bare, at Zlatan er meget bedre. :D

Det eneste problem jeg ser med Zlatan er, at han måske har lidt mindre tålmodighed end de andre - han vil gerne vinde titler, og han er ikke bange for at skifte klub for at opnå det. Ikke at jeg tror, at han ville skifte efter en sæson uden titler, men han er ikke en Puyol-type. Det er der såmænd heller intet galt i, sålænge man ikke bilder sig ind, at han vil spille i Barcelona resten af livet. Men det kunne jo selvfølgelig være, at man blev positivt overrasket... ikke at det ser ud til, at vi får ham. :(
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

Mærkeligt hvordan denne tråd er blevet hi-jacked af Zlatans danske fanklub...

Anyway - en talsmand for Valencia påstår, at de slet ikke har modtaget nogen bud for Villa: http://www.goal.com/en/news/9/england/2 ... avid-villa

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Jeg får desværre ikke tid til at svare "dem" igen der har svaret på min post. Jeg er uden egen computer nu, og tager på Roskilde snart. Så det må vente. Jeg håber stadig, at vi i den uge jeg er væk, ikke henter en til 43€ mil!!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

zqa skrev:Jeg får desværre ikke tid til at svare "dem" igen der har svaret på min post. Jeg er uden egen computer nu, og tager på Roskilde snart. Så det må vente. Jeg håber stadig, at vi i den uge jeg er væk, ikke henter en til 43€ mil!!
Du skal ikke til Roskilde
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Guardiola »

Ha ha Diabolito. Nu tror jeg du tager din "moderator-status " lidt for vidt :lol:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af rummenigge »

zqa skrev:Jeg får desværre ikke tid til at svare "dem" igen der har svaret på min post. Jeg er uden egen computer nu, og tager på Roskilde snart. Så det må vente. Jeg håber stadig, at vi i den uge jeg er væk, ikke henter en til 43€ mil!!
God tur til Roskilde zqa. Jeg håber Barca pungen bliver seriøs lettet til fordel for en klasse forward mens du er væk og headbanger til Slipknot or what have you :wink:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Undskyld Dia, : :cry:

Well, da jeg ikke har noget at lave, så kan jeg godt lige skrive alligevel.. Det er dog kun én (Valencia CF), der har svaret (som sædvanlig), så... Og hans Valencia-farvede holdninger giver jeg sgu ikke så meget for, hvis jeg skal være helt ærlig ;). Større markedsføringværdi end Eto'o? No. Ja, Villa er i sin bedste alder, uden tvivl. Men jeg vil hellere have en spiller der har sin bedste år foran sig, og ikke er i den. Det vil samtidig sige at Villa absolut ingen videresalgs værdi har, eller den i hvert fald er meget lav.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

Der er da masser af markedsføringsværdi i Villa... Det kan godt være, jeg lyder lidt som Perez, men det potentielle trøjesalg er da enormt. Modsat er der sikkert allerede en masse der har en Eto'o trøje, så dem bliver der ikke solgt så mange af længere (som tidligere). Villa er dog en ny spiller = Masser af fans der skal have en ny trøje :mrgreen:

Jeg ved godt, det ikke er så sort/hvidt, men rent merchanise-mæssigt er det da også en god handel at få en ny stjerneangriber ind.

Mes Que Un Club

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mes Que Un Club »

Tolquhon skrev:Der er da masser af markedsføringsværdi i Villa... Det kan godt være, jeg lyder lidt som Perez, men det potentielle trøjesalg er da enormt. Modsat er der sikkert allerede en masse der har en Eto'o trøje, så dem bliver der ikke solgt så mange af længere (som tidligere). Villa er dog en ny spiller = Masser af fans der skal have en ny trøje :mrgreen:

Jeg ved godt, det ikke er så sort/hvidt, men rent merchanise-mæssigt er det da også en god handel at få en ny stjerneangriber ind.
Helt sikkert! Er enig med dig. Jeg vil sige at hvis Villa kommer til klubben, så skal jeg da have en trøje med ham. Det er helt sikkert!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Mon ikke de fleste uden for Valencia er ret ligeglade med hans loyalitet over for klubben...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster