David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Toure »

Enig zqa. Det som Tolquhon argumenterer for ved Villa er præcis det samme ved f.eks. Torres, Ibrahimovic og mange flere...

F.C. Barcelona

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af F.C. Barcelona »

Takket være puta Madrid så blir Villa ingen billig mann tror jeg, får vi ham for 35 millioner euro skal vi være fornøyde.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Tolquhon »

zqa skrev:
Tolquhon skrev:Jeg mener også at David Villa er den bedste angriber som Barca kan få fat i lige nu
Hvorfor det?
1. Fordi jeg tror på, at han vil passe perfekt ind i vores spil (teknik, førsteberøring, hurtighed og han er klinisk), og
2. Han er et langt mere realistisk bud end f.eks. Ibra, Agüero eller Torres for den sags skyld (haha, som om).

Jeg skriver som du kan se også "jeg mener", men nævn nogle angribere som "Barca kan få fat i lige nu" og som ville være bedre?
zqa skrev:
Villa har bevist at han kan klare sig på højeste niveau
Som den eneste angriber i hele europa - eller verden for den sags skyld..?
Naturligvis ikke - men lad nu være med at løsrive mine sætninger fra konteksten i et forsøg på at skyde dem ned med sarkasme. 8)
Selvfølgelig er der flere angribere der ville kunne klare sig i Barca (og på højeste niveau) - jeg mener bare at Villa er det bedste valg.
zqa skrev:
...sulten efter at vinde titler på klubplan.
Øhhh.. Jeg tror helt ærligt ikke han er den eneste.
Nuvel, måske blev jeg lidt vel overivrig med den sidste sætning, men hvis du virkelig vil kneppe fluer, så sørg for at læse nøje efter: Jeg skriver ikke at han er "den eneste". Jeg skriver at der "næppe er mange CF'ere af hans kaliber" der er så sultne - dermed ment at manden har spillet for Zaragoza og Valencia i hele sin karriere på topplan (vundet Copa Del Rey 2 gange) - for at tage fat i Toures eksempler til sammenligning, Ibra og Torres: Ibra har vundet Serie A flere gange end jeg gider at tælle, og Torres er stadig 3 år yngre. Samtidig har de to noget større chancer for at vinde noget (liga eller CL) med deres nuværende respektive klubber hvorimod det tegner sig knap så lyst for Valencia. Så måske ville det være mere korrekt at skrive at Villa er sulten efter et klubskifte, men meningen er stadig den samme.

Og hvad så med om vi stopper diskussionen på sætningsplan og prøver at diskutere meningsindholdet istedet? :)
Kom nu ind i kampen - vi er begge tilhængere af den samme klub, så det er spild at tid at sidde og hakke på hinanden. Vi behøver selvfølgelig ikke at være enige om alt, men kom nu med nogle velvoksne modargumenter eller endnu bedre: alternativer... Mener du f.eks. at Villa ville være et dårligt valg til Barca? Hvem er et bedre valg, og hvorfor?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Tolquhon skrev:men kom nu med nogle velvoksne modargumenter eller endnu bedre: alternativer... Mener du f.eks. at Villa ville være et dårligt valg til Barca? Hvem er et bedre valg, og hvorfor?
Det var ligesom det jeg ville have dig til..

Dine argumenter for han ville være den bedste lyder som følger; teknik, førsteberøring, hurtighed og han er klinisk. Egenskaber som fx Ibra er bedre til, udover han måske er lidt langsommere, men så er han dog klart bedre fysisk, en bedre playmaker, og dygtigere i hovedspillet.

Desuden er, som du kan se, VIlla ikke særlig let at få fat på.
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af rummenigge »

Toure skrev:Enig zqa. Det som Tolquhon argumenterer for ved Villa er præcis det samme ved f.eks. Torres, Ibrahimovic og mange flere...
Hehe, man ser kun det man vil. Hvis du tager en turné på forum vil du se en masse gode argumenter for hvorfor lige netop Ibra er god, eller Villa eller Eto'o for den sags skyld og argumenterne er IKKE nødvendigvis de samme.

Villa har efter min mening nogle egenskaber der ligger over Eto'o, f.eks. hans førstegangsberøringer er i en klasse for sig. Ja heller ikke Torres kan være med der. Tilgengæld er Eto'o fysisk stærkere end Villa.

Noget kunne også tyde på at Villa bare har være det skarpere end Eto'o i de forgangne to sæsoner. Grunden til han ikke har scoret helt så meget som Eto'o i denne sæson kunne måske være at han ikke har haft Xavi, Iniesta og Messi og Henry på holdet.

Torres, Villa, Ibra har alle deres styrker, men en ting er ret sandsynligt, de allesammen vil kunne banke RIGTIG mange bolde ind i næste sæson hvis de spiller for Barca inklusiv Eto'o bortset fra at han er væk i op til 2 mdr :wink:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

Ibra er alt for stillestående til at han ville passe ind. Jeg forstår slet ikke folks iver for at få ham til klubben. Det vil ødelægge vores spilkoncept, med vores høje presspil, for at vinde boldene tilbage.

Villa er en anden sag. Han er langt mere Barca-materiale end Ibra nogensinde bliver.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Det synes jeg slet ikke. Men okay.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

Hvad synes du ikke ?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

At han er for stillestående, og at det ville ødelægge vores spilkoncept.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

Huh ? Den kan jeg slet ikke følge.

Zlatan er da ikke en angriber, der ligger pres på modstanderens backkæde ?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Ikke når han ikke får besked på det, i hvert fald.

Det er også fint og alt det der. Men Eto'o lavede altså ikke det samme stykke arbejde tidligere, som han gjorde i denne sæson. Og før ham har vi aldrig spillet med en angriber der arbejde så meget.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

Eto'o har da altid haft en langt højere work-rate end Zlatan ? Kan slet ikke se, hvordan dette kan komme til diskussion. Jeg tror (kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed) desuden Eto'o har væsentlig bedre stamina (dansk ord ??) end Zlatan
El Señor de las Tartas

Toure

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Toure »

Diabolito skrev:Eto'o har da altid haft en langt højere work-rate end Zlatan ? Kan slet ikke se, hvordan dette kan komme til diskussion. Jeg tror (kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed) desuden Eto'o har væsentlig bedre stamina (dansk ord ??) end Zlatan
Udholdenhed? Det lyder som om du omskriver en fra World of Warcraft. :lol:

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

Jeg spiller desværre ikke World of Warcraft. Jeg er bare utrolig bagstiv efter St. Juan i går, så min hjerne fungerer ufatteligt langsomt.
El Señor de las Tartas

XaviHernandez

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af XaviHernandez »

Toure skrev:
Diabolito skrev:Eto'o har da altid haft en langt højere work-rate end Zlatan ? Kan slet ikke se, hvordan dette kan komme til diskussion. Jeg tror (kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed) desuden Eto'o har væsentlig bedre stamina (dansk ord ??) end Zlatan
Udholdenhed? Det lyder som om du omskriver en fra World of Warcraft. :lol:
Eller FM..

IMO arbejder Eto'o hårdere end Zlatan (også selvom Zlatan får besked på det) og har mere udholdenhed. Dog er Ibra teknisk og fysisk stærkere

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 94 gæster