Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Lovebarca

Re: Transfer rygter

Indlæg af Lovebarca »

Toure skrev:Hvis vi har brug for en anden spillertype, hvorfor køber vi så ikke Crouch? Han er nok billigere end Toni, og hans teknik, spilforståelse og hovedspil er helt i top.
Hvorfor skulle han være dyrere end Crouch? Og hvorfor vurderer du hans spilforståelse til at være bedre?

Du kommer med indicier, men ingen konkrete beviser?
Senest rettet af Lovebarca tirs jun 09, 2009 11:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Guardiola »

Lovebarca skrev:
Toure skrev:Hvis vi har brug for en anden spillertype, hvorfor køber vi så ikke Crouch? Han er nok billigere end Toni, og hans teknik, spilforståelse og hovedspil er helt i top.
Hvorfor skulle han være billigere end Crouch? Og hvorfor vurderer du hans spilforståelse til at være bedre?

Du kommer med indicier, men ingen konkrete beviser?
Har i spist svampe? han siger netop, at det nok er Crouch der er billigst

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Daluigi »

Er nu heller ikke den store fan af det argument, der siger, at Toni ville være go til at bringe en anden dimension til vores hold. For det er sådan, at ethvert hold har en bestemt måde at spille bold på, og og vores er meget karakteristisk med det hurtige pasningsspil. Toni er fremragende som boksspiller, og kunne såmen nok score en fin position kasser. Men så spørger jeg, er det virkelig en god idé at købe en enkelt spiller, med de håb, at han kan fungere som en super-sub, der bliver smidt ind, når Eto'o bliver lukket ned oppe foran? Kan Toni virkelig gå ind, og få hgele holdet til pludselig at ændre taktik og smide høje bolde ind i feltet... jeg har mine tvivl.

Guardiola har haft glimrende succes med at holde sig til hans offensive spillestil med hurtigt pasningspil, også når der var modgang. Så kan man sige, at vi måske møder hårdere tider den kommende sæson, nuvel, men at begynde at spekulerer i den slags, og måske ende op med én enkelt spiller der skal forsøge at bidrage med alternativt spil, finder jeg ikke som nogen fornuftig løsning. Altså nej tak til Toni fra min side.
Forumlegende

Bingocaller

Re: Transfer rygter

Indlæg af Bingocaller »

I Barcas spilsystem - som de forhåbentlig fortsætter med - passer Luca Toni ikke ind.

Jeg kan godt følge jeres pointe med, at det kan give mere alsidighed og flere strenge at spille på. Men her er grundene til, hvorfor jeg ikke mener, at 'Pastabrødet' passer ind:

1. Det er utrolig vigtigt, at vores frontangriber er meget mobil, så de tre forreste kan løbe på kryds og tværs af hinanden - og krydsløb skaber jo åbninger til midtbanen. Og mobil? Det kan man sgu ikke kalde Luca Toni. Eto'o tilgengælg, kan begå sig på kanterne i perioder af kampenene, hvor han er er i stand til at udfordre sin direkte modstander. Det kan Luca Toni på ingen måde hamle op med.

2. En angriber som Toni har behov for at blive fodret med høje bolde meget hyppigt, og jeg mener ikke, at det passer til vores måde at spille på. Barca skal blive ved med at kombinere indover midten, hvor de to kantangribere kan gå ind i banen og spille et-to(Eto'o!!!) med frontangriberen. Og Hr. Toni er virkelig ikke skarp i dette snævre pasningsspil.

3. Med Toni på toppen skulle indlæggene primært komme fra Dani Alves og Abidal. Men højde og drøjde betyder faktisk slet ikke så meget, som man skulle tro. Kvaliteten af indlægget har langt større betydning end højden på anrgiberen. Hvis blot Alves fyrer sine millimeter præcise indlæg ind i boksen, ja så er det ofte lige meget om anrgiberen er 1,96 og hedder Luca, eller om angriberen er 1,75 og hedder Villa.

4. På dødbolde og mod hold som Chelsea kan det måske værre anvendeligt at bruge en høj angriber. Men jeg vil påstå, at der forholdsvist er flere ulemper end fordele ved Luca Tona. Som substitut kan det måske lige gå, men han vil kun kunne bruges i de meget sjældne tilfælde, hvor det vil blive nødvendigt at ændre spillestil til flere høje bolde.

Jeg ser langt hellere, at Eto'o og Bojan deles om strikerpositionen frem for en situation med Eto'o og Toni. Men allerhelst ser jeg Zlatan på toppen med Bojan som substitut.

Lovebarca

Re: Transfer rygter

Indlæg af Lovebarca »

Guardiola skrev:
Lovebarca skrev:
Toure skrev:Hvis vi har brug for en anden spillertype, hvorfor køber vi så ikke Crouch? Han er nok billigere end Toni, og hans teknik, spilforståelse og hovedspil er helt i top.
Hvorfor skulle han være billigere end Crouch? Og hvorfor vurderer du hans spilforståelse til at være bedre?

Du kommer med indicier, men ingen konkrete beviser?
Har i spist svampe? han siger netop, at det nok er Crouch der er billigst
Sorry mente dyrere og har rettet nu.. og nej springer lige over svampene..

Lovebarca

Re: Transfer rygter

Indlæg af Lovebarca »

Bingocaller skrev:I Barcas spilsystem - som de forhåbentlig fortsætter med - passer Luca Toni ikke ind.

Jeg kan godt følge jeres pointe med, at det kan give mere alsidighed og flere strenge at spille på. Men her er grundene til, hvorfor jeg ikke mener, at 'Pastabrødet' passer ind:

1. Det er utrolig vigtigt, at vores frontangriber er meget mobil, så de tre forreste kan løbe på kryds og tværs af hinanden - og krydsløb skaber jo åbninger til midtbanen. Og mobil? Det kan man sgu ikke kalde Luca Toni. Eto'o tilgengælg, kan begå sig på kanterne i perioder af kampenene, hvor han er er i stand til at udfordre sin direkte modstander. Det kan Luca Toni på ingen måde hamle op med.

2. En angriber som Toni har behov for at blive fodret med høje bolde meget hyppigt, og jeg mener ikke, at det passer til vores måde at spille på. Barca skal blive ved med at kombinere indover midten, hvor de to kantangribere kan gå ind i banen og spille et-to(Eto'o!!!) med frontangriberen. Og Hr. Toni er virkelig ikke skarp i dette snævre pasningsspil.

3. Med Toni på toppen skulle indlæggene primært komme fra Dani Alves og Abidal. Men højde og drøjde betyder faktisk slet ikke så meget, som man skulle tro. Kvaliteten af indlægget har langt større betydning end højden på anrgiberen. Hvis blot Alves fyrer sine millimeter præcise indlæg ind i boksen, ja så er det ofte lige meget om anrgiberen er 1,96 og hedder Luca, eller om angriberen er 1,75 og hedder Villa.

4. På dødbolde og mod hold som Chelsea kan det måske værre anvendeligt at bruge en høj angriber. Men jeg vil påstå, at der forholdsvist er flere ulemper end fordele ved Luca Tona. Som substitut kan det måske lige gå, men han vil kun kunne bruges i de meget sjældne tilfælde, hvor det vil blive nødvendigt at ændre spillestil til flere høje bolde.

Jeg ser langt hellere, at Eto'o og Bojan deles om strikerpositionen frem for en situation med Eto'o og Toni. Men allerhelst ser jeg Zlatan på toppen med Bojan som substitut.
Og skal vi nu til at diskutere hvem der er mest bevægelig at eto'o og zlatan? Jovist har Zlatan langt bedre teknik end Toni, men han er større end ideal angriberen for barca skal være... En lille hurtig og adræt angriber som Samu er klart at fortrække som førstemand..

Så mener at "Pastabrødet" (går ud fra at det var negativtladet), passer fint ind som sub grundet hans helt anderledes stil i forhold til resten af holdet.. Og det må stadig formodes at vi køber en venstre kant.. Derved har man mulighden for at sætte Henry på toppen som en angriber ala Eto'o hvis han blir skadet... Men mener derimod også at at en lang arrogant svensker der absolut vil være stjerne nr. 1, langt fra passer ind som førsteangriber, hverken som spillertype, men så sandelig langt fra som person...

Bingocaller

Re: Transfer rygter

Indlæg af Bingocaller »

Jeg mener, at Barca har brug for en(og kun en) egocentrisk/arrogant spiller på holdet, som skal temmes(men ikke for meget) fra trænerens side, men også fra de ydmyge og 'nede på jorden' holdkammerater. Samuel Eto'o er en god holdspiller på banen, men han har haft en lille smule svært ved at indordne sit store ego i Barcas kollektiv, og det tror jeg ikke nødvendigvis har været negativt - det er godt med lidt tension på et fodboldhold. Hvis Barca sælger Eto'o, mangler vi den egocentriske anrgibertype, og her mener jeg, at Zlatan kunne være ideel.

I de glade 'Dream Team'-dage rændte den ydmyge Laudrup rundt med en vis Mr. Hristo Stoichkov - hvis han ikke var arrogant, så ved jeg ikke, hvad arrogance er..? Stoichkov er en af vores legender, og det er han blevet, til trods for at han ikke opførte sig som den klassiske ydmyge Barca-spiller.

Der skal være plads til en arrogant stjernespiller på vores hold og helst i angrebet. To ord: Zlatan IBLAUHIMOVIC

The-Lion

Re: Transfer rygter

Indlæg af The-Lion »

Robinho er begyndt at bejle til Barca. Jeg synes de skulle tage at købe ham, han ville virkelig være et godt køb! Han er og har altid været en fremragende spiller.

Mes Que Un Club

Re: Transfer rygter

Indlæg af Mes Que Un Club »

Hvad er der galt med alle transfer rygterne i dag? Der har ikke været en god nyhed her til morgen. Eftersigende så skulle Toure gerne skifte klub! Hvorfor aner jeg ikke? Rygterne siger at man vil bytte Toure med Maxwell?? Det er jo helt forkert!

Ellers, så påstår man at man er blevet enig med Inter om at bytte Eto'o med Zlatan og så skal Barca betale 10 mil. mere.. Jeg fatter ikke hvorfor nogen vil have Zlatan? Se på David Villa!! Han scorede et hattrick igår på 12 min.! Han er fantastisk til Barca, og hvis han ikke ryger til Barca, så ryger han til Madrid, hvilket han absolut ikke må!

Barca.. Gå nu efter Villa og Ribery og få solgt Eto'o. Det vil sku være det bedste

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Champione »

Mes Que Un Club skrev:Hvad er der galt med alle transfer rygterne i dag? Der har ikke været en god nyhed her til morgen. Eftersigende så skulle Toure gerne skifte klub! Hvorfor aner jeg ikke? Rygterne siger at man vil bytte Toure med Maxwell?? Det er jo helt forkert!

Ellers, så påstår man at man er blevet enig med Inter om at bytte Eto'o med Zlatan og så skal Barca betale 10 mil. mere.. Jeg fatter ikke hvorfor nogen vil have Zlatan? Se på David Villa!! Han scorede et hattrick igår på 12 min.! Han er fantastisk til Barca, og hvis han ikke ryger til Barca, så ryger han til Madrid, hvilket han absolut ikke må!

Barca.. Gå nu efter Villa og Ribery og få solgt Eto'o. Det vil sku være det bedste
Hvor har du disse fra? :-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Bingocaller

Re: Transfer rygter

Indlæg af Bingocaller »

@ Mes Que Un Club

Jeg kan egentlig godt se perspektiverne i at sælge Toure og få en offensivt indstillet venstreback som Maxwell igen plus lidt penge oveni. Det kræver bare, at det lykkes os at få fat i Mascherano. Med ham og Busquets(og en lille smule Keita) vil jeg mene, at vi er dækket rigtig godt ind på den defensive midtbane. Men det er da sørgeligt, hvis vi mister Toure efter denne kanon sæson, han har fyret af. På den anden side bliver hans markedsværdi næppe højere, end den er lige nu.

Som vi oplevede det i CL-slutspillet, kan Toure sagtens bruges i midterforsvaret, men det tror jeg ikke vil blive nødvendigt i den kommmende sæson. Vi svømmer efterhånden i midterforsvarer, især hvis vi vælger at købe Bruno Alves og bruge Henrique.
En fin lille feature ved Mascherano er, at han kan spille højre back. Så når Dani Alves får sin karantæne(hvilket vi nok skal regne med) kan Mascherano glide ned på backen, så Puyol bliver fri for at udstille, at hurtigheden ikke er, hvad den har været. Samtidig giver det plads til vores store midtbanetalent Busquets.

Hvis vi får Zlatan, så tror jeg slet ikke, det er så dumt med Maxwell. De to har både spillet sammen i Ajax og i Inter, så de kender hinandens løbemønstre. Læg også mærke til Zlatan i denne Maxwellvideo: - det første mål er vanvittigt. Halvliggende flugterindlæg fra Maxwell ind i panden på Zlatan :shock:

Toure

Re: Transfer rygter

Indlæg af Toure »

@ Bingocaller;

Du har asolut ingen anelse om hvor vigtig Yaya Touré har været for Barca de sidste 2 sæsoner. Han er, efter min mening, verdens bedste defensive midtbanespiller.

Mes Que Un Club

Re: Transfer rygter

Indlæg af Mes Que Un Club »

Toure skrev:@ Bingocaller;

Du har asolut ingen anelse om hvor vigtig Yaya Touré har været for Barca de sidste 2 sæsoner. Han er, efter min mening, verdens bedste defensive midtbanespiller.
Han er ikke bare den bedste i verden. Toure har været en af grundene til barcas succes i år. Og en af de vigtigste spillere.. Men lægger bare ikke ligeså meget mærke til ham, som man gør med Messi, men Toure har virkelig gjordt et godt stykke arbejde..

(Og jeg har nyhederne/rygterne fra Goal..)

Toure

Re: Transfer rygter

Indlæg af Toure »

Mes Que Un Club skrev:
Toure skrev:@ Bingocaller;

Du har asolut ingen anelse om hvor vigtig Yaya Touré har været for Barca de sidste 2 sæsoner. Han er, efter min mening, verdens bedste defensive midtbanespiller.
Han er ikke bare den bedste i verden. Toure har været en af grundene til barcas succes i år. Og en af de vigtigste spillere.. Men lægger bare ikke ligeså meget mærke til ham, som man gør med Messi, men Toure har virkelig gjordt et godt stykke arbejde..

(Og jeg har nyhederne/rygterne fra Goal..)
verdens bedste defensive midtbanespiller.

Bingocaller

Re: Transfer rygter

Indlæg af Bingocaller »

Jeg er udemærket klar over Toures vigtighed, men jeg mener bare godt, at han kan erstattes med Mascherano. Yaya og Javier er to af de bedste defensive midtbaner i verden, men de er meget forskellige typer. Javier er hurtigere end Yaya, så når Barca ligger højt på banen og modstander holdet slår kontra, kan Javier blive guld værd. Se bare hvordan Liverpool ydmygede Unitede, blandt andet fordi Mascherano lukkede godt af. Tilgengæld er Yaya bedre fra distancen og bedre på hovedet, men der har vi jo også Busquets, som jeg synes, skal have mere ansvar i år - han kan blive vild.

Men noget af det vigtigste, som Mascherano besidder er en 'fandenivoldskhed' og en fighterindstilling af en anden verden. Derfor har Maradonna valgt at give ham anførerbindet i Argentinatrøjen, og derfor vil han passe perfekt som oprydder bag Xavi og Iniesta. Xavi og Iniesta ville nyde godt at Mascheranos arbejdsraseri.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 114 gæster