Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: Transfer rygter

Indlæg af Toure »

Blaugrana92 skrev:Barraza, hvem er Aquerro? Aquino?
Haha! Aquerro og Aguerro har jeg set indtil videre. For jer der ikke kan stave det: Agüero! :)

Edit: en hvem er så Ribery Aquerro? :o
Senest rettet af Toure tirs jun 09, 2009 4:18 pm, rettet i alt 1 gang.

Mikas

Re: Transfer rygter

Indlæg af Mikas »

aguero

Lovebarca

Re: Transfer rygter

Indlæg af Lovebarca »

Bliver nok skudt ned for det her indlæg - men prøver da lige alligevel :)

Toni har haft en skidt sæson i Bayern, men Bayern har haft en mærkelig sæson, så skal lægge for meget vægt i..

Eto'o skal jeg som jeg tidligere har skrevet klart blive, men kunne være fedt at få Toni som supersub. Der er ingen der minder om ham i truppen, hverken af statur eller personlighed. Kommer han til klubben ved han godt at det ikke bliver som førstevalg.

Kan betragte ham som en ny "larsson", ikke af type/person eller noget, men mere den afgørende joker på bænken..

Købes han skal Bojan selvfølgelig udlejes. Så har man en helt ny dimension som man kan sætte ind i kampe, hvor spillet ikke fungerer.

Fornuftigt køb hvis man kan få ham til en rimelig pris og hans løn skal selvfølgelig afspejle hans reserverolle.. Eneste mulige problem kan være hans personlighed, men burde der kunne rettes op på..

Men hvis Guardiola tiltænker ham som erstatning for Eto'o vil det være en katastrofe, meeen tror jeg dog næppe han gør..
Senest rettet af Lovebarca tirs jun 09, 2009 5:24 pm, rettet i alt 1 gang.

Toure

Re: Transfer rygter

Indlæg af Toure »

Toni kan aldrig blive en ny Larsson, da han simpelthen ikke besidder nogen form for taktisk overblik. Han er stor, tung og har ingen form for teknik. Jo, han kunne blive supersub, men han kan absolut ikke kreere noget selv. Det er en rigtig dårlig idé.

At du så vil låne Bojan ud, kan jeg heller ikke forstå. Du vil altså skifte Bojans teknik, talent og overblik ud for Tonis klodsethed? Jeg forstår dig ikke.

Det var første skud. :D

Lovebarca

Re: Transfer rygter

Indlæg af Lovebarca »

Blaugrana92 skrev:Hvorfor har han større chance for at slå igennem i en midterklub eller en mindre liga end her? Omstændighederne for et gennembrud er jo lige netop optimale her, forudsat at han får spilletid. Nu har han været tilknyttet førsteholdet i to år. Han kender selvsagt klubben som sin egen bukselomme og han er ekstremt vellidt i truppen. Jeg er slet ikke i tvivl om at Bojan har det rigtig godt her, og jeg tror han ville være meget ked af at skulle forlade Barcelona - også selvom det skulle være på en lejekontrakt og med udsigt til masser af spilletid. Desuden synes jeg også der er en vis risiko ved det. Hvis nu vi lejer ham ud til et midterhold i 2 år, kan alting være forandret når han kommer tilbage. Måske opnår han ikke den ventede succes? Måske har vi købt Benzema, Agüero og Keirrison. Hvor skal der så være plads til Bojan? Jeg er overbevist om at han har større chance for succes hvis han bliver her. Som sagt er omstændighederne jo optimale - han kunne nok ikke ønske sig bedre holdkammerater, fodboldmæssigt men sikkert også uden for banen? Det eneste det kræver er spilletid og tillid. Vi må ikke smide Bojan under nogen omstændigheder. Hans talent må bare ikke gå fortabt - det er det ganske enkelt for stort til.
Omstændighederne er ikke optimale nej, da der er for mange om buddet og at han har endnu ikke klassen til at slå en af de tre forreste af?
Han skal spille hver gang for at udvikle sig mest, og det kan han kun komme til i en anden klub.

Låneaftalen skal bare strikkes sådan sammen, at han kan tilbagekaldes når Barca vil, samtidig med at den lejende klub får en "bøde", hvis han ikke starter inde i en vis procentdel af kampene...

Var det fx også en fejl at lade Henrique udleje? Han har haft en kanon sæson i Leverkusen, fået masser af erfaring og kan allerede nu være på vej tilbage til os..

Og som du pointerer må hans talent ikke gå tabt, hvilken chancen er stor for når konkurrencen er så stor som den er hos Barca.. Vi skulle ha' udlejet Dos Santos i stedet for at sælge ham, da jeg er sikker på at han bliver en stjernespiller. Hans skifte til PL var dog en kæmpe fejl grundet hans fysik, men vi risikerer at få en sur spiller ligesom ham i Bojan, medmindre han begynder at få mere spilletid, hvilket han ikk gør så længe han ikke har niveauet..

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 852
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Diabolito »

Toure skrev:Toni kan aldrig blive en ny Larsson, da han simpelthen ikke besidder nogen form for taktisk overblik. Han er stor, tung og har ingen form for teknik. Jo, han kunne blive supersub, men han kan absolut ikke kreere noget selv. Det er en rigtig dårlig idé.

At du så vil låne Bojan ud, kan jeg heller ikke forstå. Du vil altså skifte Bojans teknik, talent og overblik ud for Tonis klodsethed? Jeg forstår dig ikke.

Det var første skud. :D
Ingen af de ting du skriver, er noget modargument til at hente Toni.

1. Han er stor, tung og har ingen form for teknik.
- En tank centerforward skal sjovt nok være stor og tung og teknikken er ikke nødvendigvis et must.

2. Han kan ikke skabe noget på egen hånd.
- Siden hvornår har en tankcenterforward skulle afdrible et forsvar og score et Maradona-mål ? Det er jo netop det
der er pointen i, at vi skal have andre strenge at spille på.

3. Bojan har teknik, talent og overblik.
- Igen, ingen af disse ting (måske med undtagelse af overblik, som Toni også har) er nødvendigt for at være en god tank centerforward. Og vi skal, igen, have en anden type spiller en Bojan og Eto'o.


For lige at slå det fast med fed skrift.

Toni skulle IKKE være en erstatning for Eto'o, men et alternativ til en anden spillestil
El Señor de las Tartas

Toure

Re: Transfer rygter

Indlæg af Toure »

Toni er ikke god nok til Barca vil jeg lige pointere...

Hvis du så gerne vil have en anden spillertype, hvorfor vil du så gerne have Toni, som må siges at være en del dårligere for sin højde og vægt end Drogba, Adebayor osv. Disse spillere ser jeg som bedre end Toni, da de begge er meget sultne, og desuden har en bedre teknik end Toni.

Nej, du har ret at man ikke har brug for særligt meget teknik som centerforward, men man må godt have en smule!!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 852
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Diabolito »

Drogba er den sidste spiller jeg nogensinde så i Barca. Jeg hader den mand som pesten. Og endnu mere efter CL semifinalerne.

Adebayor er en af de mest overvurderede spillere i verden. Barca vil komme af med 2-3 gange så meget for ham, som for Toni.

Desuden er Toni væsentligt bedre i hovedspillet, end nogen af de to du har nævnt.

Og hvorfor er han ikke god nok ? Pga. sidste sæson ? Så tror jeg slet ikke du har fulgt med i hans karriere før det. Han var fremragende første år i Bayern og 2 gange topscorer i Serie-A inden da.

Men nej, han er ikke god nok
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Tolquhon »

Hmm, jeg brød mig egentlig ikke om ideen om Luca Toni, men du har måske fat i noget, Dia - en anderledes bomber på bænken kunne måske være sagen, hvis han ikke er for dyr. Toni kunne være vores Inzaghi :D

Jeg er i hvert fald kold overfor ideen om Henry som super-sub - det har han simpelthen spillet for godt til i denne sæson.

Lovebarca

Re: Transfer rygter

Indlæg af Lovebarca »

Diabolito skrev:
Toure skrev:Toni kan aldrig blive en ny Larsson, da han simpelthen ikke besidder nogen form for taktisk overblik. Han er stor, tung og har ingen form for teknik. Jo, han kunne blive supersub, men han kan absolut ikke kreere noget selv. Det er en rigtig dårlig idé.

At du så vil låne Bojan ud, kan jeg heller ikke forstå. Du vil altså skifte Bojans teknik, talent og overblik ud for Tonis klodsethed? Jeg forstår dig ikke.

Det var første skud. :D
Ingen af de ting du skriver, er noget modargument til at hente Toni.

1. Han er stor, tung og har ingen form for teknik.
- En tank centerforward skal sjovt nok være stor og tung og teknikken er ikke nødvendigvis et must.

2. Han kan ikke skabe noget på egen hånd.
- Siden hvornår har en tankcenterforward skulle afdrible et forsvar og score et Maradona-mål ? Det er jo netop det
der er pointen i, at vi skal have andre strenge at spille på.

3. Bojan har teknik, talent og overblik.
- Igen, ingen af disse ting (måske med undtagelse af overblik, som Toni også har) er nødvendigt for at være en god tank centerforward. Og vi skal, igen, have en anden type spiller en Bojan og Eto'o.


For lige at slå det fast med fed skrift.

Toni skulle IKKE være en erstatning for Eto'o, men et alternativ til en anden spillestil
Well thanks Diabolito :)

Du rammer de argumenter som jeg skrev tidligere, og det eneste jeg ser som mulige forhindringer i at han skulle komme til os er transfersum, løn og realiteten om at han kun bliver brugt som indskifter..

Men ja han kan netop bringe en helt ny dimension som jeg skrev tidligere.

Og at basere ens vurdering af ham som spiller på hans sidste sæson hos en jævnt svingende bayern mandskab vil være unfair, da han har vist over en lang årrække at han er kold foran kassen :)

Så er glad for at jeg fandt opbakning og ikke blev skudt ned :)

Toure

Re: Transfer rygter

Indlæg af Toure »

1. Jeg synes stadig at Toni i Barca virker helt forkert. Han er simpelthen ikke en Barca-spiller, efter min mening. Efter min mening skal man som Barca-spiller i det mindste vise en smule taktisk forståelse, og man skal da kunne besidde en form for teknik. Disse to krav opfylder en mand som Toni ikke.

2. Nu er det sådan at jeg heller ikke vil se Adebayor eller Drogba i Barca, men det var lige de eneste spillere jeg kunne nævne, som var kæmpestore, og har bedre teknik end Toni.

Dvs. vi skal have en mand der kan mere end bare at score mål, synes jeg.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 852
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Diabolito »

Jeg synes du virker snæversynet.

Toni kan jo netop noget, som de angribere, vi har nu, ikke kan. Han fylder godt i feldtet. Han er høj og utrolig stærk. Han er rigtig god med hovedet og svær at dække op ved indlæg og dødbolde. Spiller disse elementer ikke ind i din bog, som at kunne noget ?

Samtidig vil han være fantastisk at smide ind i et eventuelt 4-4-2 system, skulle dette blive nødvendigt i nogle tilfælde.

Og du siger han intet overblik har ? Hvad vurderer du det ud fra ? Kan du give nogle eksempler ?
El Señor de las Tartas

Toure

Re: Transfer rygter

Indlæg af Toure »

Hvis vi har brug for en anden spillertype, hvorfor køber vi så ikke Crouch? Han er nok billigere end Toni, og hans teknik, spilforståelse og hovedspil er helt i top.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 852
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Diabolito »

Jamen Toure, hvis jeg styrede hvem vi var interesserede i, så kom Crouch garanteret også op som et rygte på diverse fodboldsider, men det er det nu engang ikk (heldigvis ??).

Og jeg spørger igen; Hvor mangler Toni spilforståelse og overblik ? Hvad bedømmer du det ud fra ?
El Señor de las Tartas

XaviHernandez

Re: Transfer rygter

Indlæg af XaviHernandez »

Toni skaber jo bl.a også plads til sine holdkammerater og er farlig ved dødbolde. Han kunne godt komme til Barca for min skyld, mine forventninger er ikke så høje, bare prisen ikke er for høj.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster