Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klogfyr »

MessiPogba skrev:
klogfyr skrev:Hvis vi får en træner, der vil tilbage til 4-4-3, så tror jeg sommerens indkøb bliver Bellerin, Coutinho og Deulofeu. En ny højreback er nødvendig i det system og Bellerin er det bedste bud. Coutinho har flirtet meget med barca og barca flirtet tilbage. Han ville også gælde som et "galactico" indkøb, som ledelsen nok gerne vil have for at få opmærksomheden væk fra denne sæsons resultater. Coutinho er også det store navn, jeg ser, som værende den eneste mulighed for at få. Verratti og Dybala bliver, hvor de er. Deulofeu er bare en god økonomisk beslutning efter hans opblomstring i Milan, så håber vi sælger ham videre for en god gevinst, for tror hans udvikling vil gå i stå her, da jeg ikke ser ham få nogen stor rolle.
Men hvor vil du spille Coutinho i en 4-3-3???

Manden er på ingen måder godt nok at spille Iniestas CM, da han er en offensiv indstillet spiller, og som venstrekant er han slet ikke i nærheden af Neymar?

Og hvis vi skal vende midtbanen om og spille 4-2-3-1, så er det Messi, der skal have 10'eren, og deraf er Neymar fast mand på venstrekanten. Og Coutinho har aldrig spillet på højrekanten, hvorfor et køb af ham ville være decideret hovedløst og ikke særlig gennemtænkt.

Hvis vi skal spille 4-3-3, så er det mere Verratti, Thiago, der skal brændes penge på, og hvis vi vender midtbanen om til 4-2-3-1 med Messi i 10'eren, så er det en højre kant a la Douglas Costa, Riyad Mahrez osv., der skal tænkes på.

Som situationen er nu, er Coutinho ikke en spiller, vi skal bruge tid på. Han er ikke bedre end dem, som spiller på hans plads, og han passer ikke ind i andre formationer.
Agree to disagree, jeg kan sagtens se ham på Iniestas plads og gøre det godt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror ikke coutinho ville kunne tage iniesta plads (cm). Men jeg ser ham heller ikke som cm. Og ellers så må jeg tilslutte mig Messipogba omkring ham. Kan virkelig ikke se ham gøre noget som helst for os.

Men hele snakken om thiago og verratti har jeg droppet. Det kommer ikke til at ske. Thiago forlænger med bayern (og bliver en af deres bedst betalte spillere nogensinde hvis man skal tro rygterne) og verratti bliver hvor han er og ser projektet ud.

Der må være en cm der kan købes og som kan hjælpe os. En som er realistisk. Men jeg ved godt nok ikke hvem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

klogfyr skrev:
MessiPogba skrev:
klogfyr skrev:Hvis vi får en træner, der vil tilbage til 4-4-3, så tror jeg sommerens indkøb bliver Bellerin, Coutinho og Deulofeu. En ny højreback er nødvendig i det system og Bellerin er det bedste bud. Coutinho har flirtet meget med barca og barca flirtet tilbage. Han ville også gælde som et "galactico" indkøb, som ledelsen nok gerne vil have for at få opmærksomheden væk fra denne sæsons resultater. Coutinho er også det store navn, jeg ser, som værende den eneste mulighed for at få. Verratti og Dybala bliver, hvor de er. Deulofeu er bare en god økonomisk beslutning efter hans opblomstring i Milan, så håber vi sælger ham videre for en god gevinst, for tror hans udvikling vil gå i stå her, da jeg ikke ser ham få nogen stor rolle.
Men hvor vil du spille Coutinho i en 4-3-3???

Manden er på ingen måder godt nok at spille Iniestas CM, da han er en offensiv indstillet spiller, og som venstrekant er han slet ikke i nærheden af Neymar?

Og hvis vi skal vende midtbanen om og spille 4-2-3-1, så er det Messi, der skal have 10'eren, og deraf er Neymar fast mand på venstrekanten. Og Coutinho har aldrig spillet på højrekanten, hvorfor et køb af ham ville være decideret hovedløst og ikke særlig gennemtænkt.

Hvis vi skal spille 4-3-3, så er det mere Verratti, Thiago, der skal brændes penge på, og hvis vi vender midtbanen om til 4-2-3-1 med Messi i 10'eren, så er det en højre kant a la Douglas Costa, Riyad Mahrez osv., der skal tænkes på.

Som situationen er nu, er Coutinho ikke en spiller, vi skal bruge tid på. Han er ikke bedre end dem, som spiller på hans plads, og han passer ikke ind i andre formationer.
Agree to disagree, jeg kan sagtens se ham på Iniestas plads og gøre det godt.
Du vil blive slemt skuffet. Coutinho sprudler kun på den sidste tredje del. Han er ikke nogen kontrollerende spiller, som kan skabe noget dybt fra banen, og det er det, vi har brug for, hvis vi skal fastholde 4-3-3, så Messi ikke 10 ud af 10 gange altid skal ned og skabe spillet for os, for jo længere Messi er væk fra målet, desto mere ufarlige er vi som hold.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Coutinho vil passe fint som Inis afløser, men så skal Messi nok ikke søge så meget på hans plads. Hvis Messi skal over i sådan Ini lignende rolle, så vil jeg kigge mod Eriksen og en kant.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Jeg tror også at Coutinho ville kunne gøre det rigtigt godt på Iniesta's plads. Jeg er enig i at han han mere ligner en offensivmidt eller en wing, men jeg tror godt han kan omskoles til at spille CM, da han har de spillemæssige kvaliteter også er CM hos os nærmest er offensivmidt og nogle gange ender på kanten når wingen trækker ind. I hvert fald under Pep.

Det eneste jeg har min tvivl om, er om han har det mentale til at spille CM, hvor det kræver mere disciplin i det defensive.

Men jeg fortrækker helst Verratti, Thiago og Isco før ham.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Problemet er at vi egentlig ikke har brug for en ny iniesta da han som sådan ikke er kontrollerende. Vi har brug for en ny xavi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Som jeg ser det har vi brug for en rigtig CM, ikke en AM eller kant til de centrale midtbane pladser som vi har set med Arda, Denis, Rafinha.

De bedste CMs spiller desværre i Real og Bayern. Vidal, Thiago, Kroos og Modric ville gøre en kæmpe forskel.

Hvem er så tilbage der også kan forstærke os? Jeg synes vi skal prøve med Koke. Han har to år tilbage af sin kontrakt. Og så ryk Alene op.

Jeg tror slet ikke Coutinho kam udføre Iniestas defensive arbejde.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Hvis man kigger på taklinger pr. kamp, interceptions pr. kamp etc., så er Coutinhos tal meget tæt på Inis. Men jo, Koke er en helt anden størrelsesorden, hvis man skal prioritere de defensive dyder meget højt. Han passer nok bedst, hvis man vil fortsætte med den direkte stil, hvor omstillinger og kontraer er de primære våben.

Jeg tror dog også, at Eriksen og en kant kunne være en rigtig god løsning, både kortsigtet og også langsigtet, men jeg ved også, at jeg mere eller mindre står alene med den holdning herinde.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Problemet er at vi egentlig ikke har brug for en ny iniesta da han som sådan ikke er kontrollerende. Vi har brug for en ny xavi.
Præcis. Husk tilbage på de gode pep-tider. Så snart Xavi havde en kamp ude, og Iniesta skulle lege spilfordeler, så hakkede spillet voldsomt. Vi mangler netop i høj grad en kontrollerende midtbanegeneral. Altså, hvis vi skal spille noget lækkert tiki taka igen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Det værste er næsten, at jeg faktisk mener at Busquets har kapacitet til netop at agere den form for spilfordeler. Jeg tror at Busquets ville ramme sit gamle Pep-niveau, med en træner der forstår at spille på hans styrker - som alt andet lige ikke ligger i det vertikale, hurtige, kontra-orientede spil - i stedet for at forsøge at ændre hans spillestil.

Igen vil jeg nævne Maurizio Sarri som en oplagt kandidat. Når man ser på, hvad han har fået ud af Jorginho, kan jeg levende forestille mig, hvor god Busquets ville være under Sarris ledelse.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Jeg er enig at vi mest mangler en kontrollerende midtbane ala Xavi. Men jeg mener også vi skal have en afløser for Iniesta, en som han dirke et forsvar op fra midten at som Iniesta har gjort det. Jeg kan huske en del kampe under Pep, hvor vi havde meget svært med at dirke en forsvar op, da Iniesta ikke var med.
Man kan selvfølgelig ikke få en ny Iniesta, men så det der kommer tættest på, og der ser jeg Isco og Coutinho som gode på. Og så en Verratti eller Thiago ved siden af som er mere kontrollerende.

Hvis vi ikke kan få en kontrollerende midtbane type, så synes jeg man skal gå efter en Iniesta afløser, og så købe den anden type i et andet transfer vindue.

Men selvfølgelig hvis den nye træner vil spiller 4-2-3-1 med to løbestærke spiller bag Messi, så er der ikke plads til Iniesta type.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SirJonas »

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ag ... t-i-inter/

Han var hypet til skyerne, tog et lidt uventet skifte til 'middelmådige Inter', og er nu faldet en smule igennem og bestemt ikke faldet til i inter.

Man kan hurtigt skyde ideen ned med tanken 'Hvis ikke Inter, så slet ikke Barca', men der kan nu altså være flere grunde til, at man ikke slår igennem, og det er jo før set, at en spiller først slår igennem efter 2-3 skifte.

I hvert fald. Man kan godt få fornemmelsen, at vi har svært ved at hente stærke frontspillere, ideét spillere virker skræmt fra hvid og sans, når de ved, hvilke 3 spillere, der står foran dem i køen..

Men... med en mulig ændring i messis placering og herved en åbning for en direkte plads i start 11, lidt varmere himmelstrøg med andre sydamerikanske kollegaer, og alle de andre grunde der kan findes, så kunne han altså være et spændende bud på en højrekant.

Hans agent er jo helt sikkert ude i medierne for at få lokket interessenter på banen, men jeg synes tanken er spændende.
Er han ikke dygtig nok til start 11 bliver han dog måske en dyr 2. Violin.
Synes dog Rafinha har gjort det flot derude her de sidste 2 mdr, hvor han har været derude, og jeg forestiller mig, en Gabigol som er en blanding af angriber og kant, har en god profil til den plads, hvor man med 4 angribere vil have flydende bevægelser og pladsskifte.

-----------------ter stegen--------------
-------------pique--umtiti--------------
Bellerin-Busquets-Koke-Alba
------------------------------------------------
-----------------Messi---------------------
---Gabigol--Suarez--Neymar----

Jeg kunne godt se overstående direktspillende opstilling i en lang række kampe. Hvor vi med 2 def midt er bedre garderet defensivt end nu.
Og hvor man velsagtens som et overraskelsesmoment kan vende tilbage til en mere nuværende løsning (start eller under kamp) med Messi på kant og så en traditionel 3 mands midt.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jønde »

Jeg drømmer dyre drømme i øjeblikket. Mit drømme hold til næste sæson ser sådan her ud.

Ter stegen

Laporte Pique Umtiti

Busquets

Veratti Rabiot

Messi

Williams Suarez Neymar


Nyt system, 4 nye klasse spillere og lad os så få frank reijkard tilbage på bænken!! Nok ik så realitisk, men gud er jeg vild med ham og har desuden svært ved at se den oplagte træner løsning. Men bliver det valverde, er jeg ikke som sådan imod, syntes blot det er lidt usexet og kedeligt.
Bum.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Rijkaard på bænken er da en meget sjov tanke, men tror ærligt talt at han har mistet for meget fart, til at være noget værd som indskifter.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jønde »

Ha ha du er sjov i dag :grin:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 66 gæster