Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jbninc »

Tolquhon skrev:On-topic: Skægt at en simpel lykønskning kan afføde en så voldsom diskussion som det her. Lad nu det skænderi ligge, folkens, ellers ender det jo med at Ronaldos tråd bliver længere end den om Messi - og så bliver der ballade! 8)
Med Knold og Tot i gaderne, er der altid fut i fejemøget.

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af j´♥ le foot »

# 23 skrev:Jeg glæder mig til den dag, hvor Ronaldo får den totale anerkendelse fra Barca-folk, som enten er fan eller har et tilhørsforhold, han virkelig fortjener.
Ingen tvivl om at Ronaldo er en fremragende spiller.Men Messi regnes for at være en af de store spillere i historien (ikke kun i en sæson), ikke fordi han scorer mange mål eller han er taktisk dygtig, men på grund af hans måde at spille fodbold på. Han gør alt instinktivt på samme måde som han gjorde det, da han var barn. Hans instinkt koblet med hans fysik og hurtighed gør at han spiller, hvad en engelsk kommentator kaldt for Straight from the street- fodbold. Det er ikke tilfældigt at de store spillere gennem tiderne kommer fra Latinamerika og ikke Europa hvor man spiller akademisk fodbold. Folk elsker fodbold når den spilles på en usædvanlig simpel måde. Hvis fodbold kun handler om finter, maskerede afleveringer og freestyling tricks, så kan ingen komme i nærheden af Ronaldinho.

Derfor er det oplagt at sammenligne Lionel Messi med Diego Maradona fordi de næsten har den samme fysik hurtighed og instinkt. Man sammenligner aldrig f.eks C. Ronaldo med Maradona eller Pelé.

kigger man udelukkende på talentet, så er Messi den bedst spiller i historien. C. Ronaldo efter min mening kan kun konkurrere om titlen som verdens bedst fodboldspiller her og nu. Fordi det er sådan, at når man skal vælge den bedste spiller i en given sæson, er man nødt til at kigge på statistikker og titler og det er fair nok, fordi, ligesom Pirlo sagde, hvis man kun kigger på talentet så skulle Maradona have vundet Ballon D´or titlen i alle de år han spillede.

Ronaldo spillede en god sæson ingen tvivl om det. Men han kan ikke vinde Ballon d´or fordi han mangler en stor titel ( CDR er ikke nok) og det antal mål han scorede rækker kun til Guldstøvle-titlen.

For mig, Messi = Fodboldgeniet, og kan ikke sammenlignes.

Klik Messi som 5-årig

Klik Messi som 10-årig

Klik Messi i 2011

Han har altid spillet på samme måde.

Billede

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SpillerSomMESSI skrev:
Blaugrana92 skrev:#23

Jeg tror egentlig ikke så meget at pointen indtil nu har været at Cristiano scorer de nemme mål. Jeg tror nærmere at den har været det, at det måske ikke er så underligt at han når det antal mål han når, når man ser på hvor sindssygt mange afslutninger han har. Altså, det er jo fuldstændig vanvittigt at score hele 40 mål i La Liga, på trods af at man kun scorer på ca. hvert 10. forsøg man har. Det vidner trods alt om at eksekveringen og effektiviteten fra hans side, lader meget tilbage at ønske.
BINGO!

Salamat* Blaugrana92, det var jo netop *det* der var hele min pointe da jeg postede statistikken.

* = (Tagalog for tak)
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=8 ... rnering=10

CR har haft 31 skud på mål i CHL turneringen, hvoraf de 29 er skud FORBI mål!

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

SpillerSomMESSI skrev:http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=8 ... rnering=10

CR har haft 31 skud på mål i CHL turneringen, hvoraf de 29 er skud FORBI mål!
Naah, 53 skud, 24 på mål, 29 forbi ;)?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

BarçaDK skrev:
SpillerSomMESSI skrev:http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=8 ... rnering=10

CR har haft 31 skud på mål i CHL turneringen, hvoraf de 29 er skud FORBI mål!
Naah, 53 skud, 24 på mål, 29 forbi ;)?
Okay.. det giver lidt mere mening, især da han har scoret 6 gange!

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

Jeg har lige siddet og set lidt videoer på youtube... Med Messis 53 mål gennem sæsonen og Cristiano Ronaldos 53 mål gennem sæsonen.
Cristiano Ronaldo har godt nok prikket mange bolde ind i et tomt mål på 2 meters afstand og så har han også scoret ca. 10 straffespark, Messi har scoret ca. 5.

Det er ikke for at tage kredit fra Cristiano Ronaldo, han har virkelig gjort det godt, han har også scoret rigtig flotte mål, jeg vil bare mene at Messi er langt bedre. Han kan skabe chancer selv ud af ingenting (se bare "mål nummer 52" i Messi videoen herunder :P) og han skaber dem i hver eneste kamp. Han stadig kun 23 år gammel? Han kan jo blive endnu vildere og være på toppen næsten 10 år endnu hvis vi er heldige :)

[youtube]TKa89qNHEMI[/youtube]

[youtube]tterrAS8a_o[/youtube]

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Nidzo7 »

Nu hvor de begge har scoret 53 mål hver, for Messi så ikke den gyldne støvle fordi han har flere assist?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af zqa »

Det er mål kontra spillede kampe, så vidt jeg ved.

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

der er jo også lige den spanske supercup, europæiske supercup og vm for klubhold

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mander »

Det er kun ligamål, der tæller med.

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

Pis.
Er der ikke en pris til den mest scorende i alle turneringer?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

BarçaDK skrev:Pis.
Er der ikke en pris til den mest scorende i alle turneringer?
who cares?

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

Me :P

Kollektive titler og spil er selvfølgelig langt vigtigere men når nu Barca skal spiller 5 kampe mere denne sæson og Real Madrid kun 2 så kunne det jo være fint med en pris til Europas totale topscorer da det højst sandsynligt bliver Messi ;)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Me :P

Kollektive titler og spil er selvfølgelig langt vigtigere men når nu Barca skal spiller 5 kampe mere denne sæson og Real Madrid kun 2 så kunne det jo være fint med en pris til Europas totale topscorer da det højst sandsynligt bliver Messi ;)
Vores sæson er overstået. Det samme gælder for Madrid. Super Cup kampene er en del af næste sæson, ligesom Super Cup kampene i starten af denne sæson også tæller med i denne sæsons statistik, og ikke sidste sæson. Hvis det var omvendt, ville Messi også 'kun' have scoret 51 mål i indeværende sæson.

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

Blaugrana92 skrev:Vores sæson er overstået. Det samme gælder for Madrid. Super Cup kampene er en del af næste sæson, ligesom Super Cup kampene i starten af denne sæson også tæller med i denne sæsons statistik, og ikke sidste sæson. Hvis det var omvendt, ville Messi også 'kun' have scoret 51 mål i indeværende sæson.
Det er rigtigt, ja...

Bare lige flueknepperi, han ville "kun" have scoret 50 hvis det var ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 80 gæster