Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mander »

Valencia C.F. skrev:Bliver der må mon færre eller flere til Cristiano Ronaldo's præsentation i Real Madrid i forhold til Kaká's?

50.000 - Mig bekendt var der "kun" 30.000 til Henry's..
Nu er der så også mere hype om både Kaká og Ronaldo, så det er vel ikke så mærkeligt? Du sammenligner æbler og haveredskaber.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Quaresma »

Nu hvor Madrid har nuppet Ronaldo, tager vi da bare hans 'tvilling' tilbage :P
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Guardiola »

Nej tak - no offense. Men han er ikke god nok. Plus han virker narcisistisk. Jeg ønsker ham ikke på holdet (går ud fra du taler om Quaresma)

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af klogfyr »


Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Tolquhon »

Ha ha, griner nok... Og nu må han kysse RM klubmærket.

barca76

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af barca76 »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera- ... celona-fan


På et område har Cristiano-drengen da god smag, hvis man skal tro denne artikel :lol:

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Tolquhon »

barca76 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera- ... celona-fan

På et område har Cristiano-drengen da god smag, hvis man skal tro denne artikel :lol:
Prøv at kigge på historien to indlæg over dit... :roll:

barca76

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af barca76 »

Ha, den havde jeg da fuldstændig overset, men uanset hvad, så er det da sjovt

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Quaresma »

Guardiola skrev:Nej tak - no offense. Men han er ikke god nok. Plus han virker narcisistisk. Jeg ønsker ham ikke på holdet (går ud fra du taler om Quaresma)


Narcisist vil jeg ikke kalde ham, men selvtilliden fejler i hvert fald ikke noget. Han har efter min mening gentagende gange vist, at han er en topklub vaerdig - baade for Porto og det portugisiske landshold - altsaa rent bold-maessigt. Og hvis du siger, at Porto ikke er topniveau, saa nej, men han har ogsaa praesteret i CL for dem, hvilket maa siges at vaere topniveau. At han saa lider af noget lignende Riquelme-syndromet, er en anden sag. Praecis som Riquelme tror jeg ikke, at han bl.a. psykisk er istand til at spille i en topklub. Han har som bekendt floppet i Barca, Chelsea og Inter - saa nej, han egner sig tilsyneladende ikke til storklubber. Men igen, tror jeg ikke, at dette handler om hans spillemaessige kvaliteter, eller jo, de bliver kvalt naar han kommer til storklub-miljoet. Paa trods af at han er en af mine yndlingsspillere, saa oensker jeg ham heller ikke i klubben. Saaeh, det jeg skrev ovenover skulle tages som en lille spoeg :)
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Valencia C.F. skrev:Her kan dele af hans første træning-session ses: http://www.youtube.com/watch?v=kD088CL3MTI

Og her er "part 2": http://www.youtube.com/watch?v=fX72rVLhF-Y

Jeg skal i hvert fald følge ham og holdet, for det ser sku spændende ud..
Jamen det gør du bare. Men så snart du igen skifter hold, og dit navn ændres til Real Madrid, så deltager jeg ikke i flere debatter med dig :wink:

Jeg er dog spændt på at se hvorledes Real vil spille bold næste år... de kommer nok til at vinde en del kampe 6-5
Forumlegende

Falksgaard

Re: Wayne Rooney

Indlæg af Falksgaard »

Hey.....
Jeg er United-fan og er også rimelig aktiv inde på Oldtrafford.dk Jeg er her primært på grund af den Messi-Ronaldo diskussion der lige nu hersker. Det er også en debat der flere gange er blevet taget op på "vores" forum hvem der egentlig er bedst, og synes den er interresant. Tror de fleste United og Real fans vil vil svare Ronaldo, mens de fleste Barce-fans vil svare Messi. Spørger man fans af andre klubber, tror jeg der vil være delte meninger

Inden jeg argumenterer for min sag, vil jeg da lige pointere at jeg ingenlunde er her få at provokere, og synes det er en interessant diskussion. Debatterne kan blive meget ensidige hvis man kun diskutere med sine "egne". Indrømmer da også gerne jeg er kæmpe Ronaldo-fan. Og selv om jeg ville ønske det, så er min sympati ikke faldet hos ham siden han skiftede i sommer. Tværtimod stikker det dybt inde i hjertet på mig at se ham rende rundt i den klamme hvide trøje, for den klub jeg hader allermest (bortset fra scouserne og City) Det ser bare forkert ud!

Ingen tvivl om at de to ligger utroligt tæt, og synes ikke man kan sige at den ene er end klasse bedre end den anden. De har deres forcer forskellige steder, og de har spillet for 2 forskellige klubber, i to forskellige ligaer der praktiserede to forskellige systemer. Så et eller andet sted er det jo faktsik svært at sammenligne. Nu vil jeg så prøve at argumenterer for hvorfor jeg synes at Ronaldo er en tand foran Messi. Der var en herinde der skrev at Messi havde slået hurtigere til end CR, hans alder taget i betragtning. Messi kom til Barca som 11-årig (tror jeg. Ret mig endelig hvis jeg er galt på den) Ronaldo kom "først" til United som 18-årig, og han blev kastet for løverne med det samme. Er ikke tvivl om at det er sværere at tilpasse sig Pl, end La liga (ikke fordi jeg har spillet nogle af stederne, så jeg kan selvfølgelig ikke bevise det :wink: ) Da han kom var han et kæmpetalent, men med klarer mangler. Teknisk var han et vidunder, men fysisk og mentalt manglede der meget. På små 3 år udviklede han sig dog til en verdenklassespiller, og blev vores vigtigeste mand de næste 3 år. I hans 3 sæson i klubben var han 21 år, og scorede 28 mål. Næste sæson scorede han så 42. Og sæsonen efter 26. Man skal huske på at Ronaldo var kantspiller. Ikke angriber. Han spillede faktisk meget få kampe som angriber. Og efter min overbevisning, er det betydeligt letter at scorer mål i La liga, end i pl. I england har måske 15 ud af 20 pl klubber deres forcer i det defensive. Mange hold spiller med et betonforsvar, og 11 mand bag bolden strategi. I Spanien er ordet "forsvar" en by i Rusland. Har faktisk lige siddet og set Espanyol-Sevillia. Det er jo simpelthen grotesk så dårlige et hold som sevillia er i den defensive del. Det er de færeste hold der aner hvad de skal gøre, så snart de møder et hold der har en anstændig angriber. De skulle være et tophold, der skal kunne drille Barce og Madrid, og spille med om cl-pladserne. Hvis man sagde placering, opdækning, organisation, følg manden, lad hver med at løbe ind i hindanden,så ville de fatte nada. Tror også at dette er grunden til at der er så mange kampe der ender 6-4 og 5- 0 i Spanien. Derfor mener jeg det er "nemmere" at scorer i Spanien end i pl. Derfor kunne jeg faktisk også godt tænke mig at se hvordan Messi ville klare sig i pl, hvor der altid sidder to beton-afrikanere klistret op af de gode spilllere. Siger ikke han ikke ville kunne klarer det. Men det ville da være interresant at se, hvordan han ville begå sig hos eks os eller Arsenal.

Jeg synes også at Cr er en mere komplet spiller (ved godt at jeg bevæger mig ud på dybt vand nu, og at det er de færeste herinde der vil være enige) Messi er en bedre dribler end Ronaldo, ingen tvivl om det, men ellers kan jeg ærlig talt ikke se hvad Messi kan, som Ronaldo ikke kan. Ronaldo er fremragende i hovedspillet ( Ved godt Messi scorede med hovedet i finalen. Var faktisk selv i Rom, og har aldrig set mit hold lave så katastrofal en opdækning. i princippet kunne han sikker også have nået og tage bolden ned, og lave 5000 jongleringer, før der var nogle der opdagede ham) men Ronaldo har en fremragende fysik, og han kan sagtens stige til vejrs mellem 2-3 forsvarspillerer og vinde duellen. Han er lige god med begge ben, han sparker fantastisk med begge ben hvilket gør ham utrolig uforudsigelig. messi er uden tvivl også en uforudsigelig spiller, men han er mere "etbenet" end Ronaldo, og trækker næsten altid ind i banen med bold, hvilket faktisk gør at han ikke er SÅ svær at læse. Man kan så måske sige at den hurtighed han har i fødderne kompensere får det. Ronaldo har et fantastisk langskud, hvilket jeg ikke synes man ser Messi scorer på særlig tit. Derimod er Ronaldo en kæmpe trussel fra 20-25 meter, og med hans sparketeknik bliver det næsten altid farligt for målmanden. Ronaldos frispark! Der var en herinde der skrev " Ronaldo scorer alle sine mål på dødbolde. Nu er det jo ikke en svaghed at være frisparksekspert :wink: I hvertfal i hans united tid, ja det er rigtig at han tog straffe og frispark, men størstdelen af straffesparkene blev faktisk lavet på ham selv, så mon ikke det går lige op. Det antal frispark han satte ind var imporerende; at få frispark et par meter uden får feltet , er næsten det samme som at få straffe, hvis man har Ronaldo på holdet. Det er lang tid siden ,at jeg har set en spiller scorer på så mange frispark som ronaldo gør (måske Juninho), og det er absolut ikke en "nem" måde at scorer på. Ronaldo har nu også bevist at han både kan begå sig i pl og La liga. Ved godt at statistikkerne siger Messi i denne sæson; men faktisk så alligevel ikke. Messi har scoret flere mål. Den er jeg med på. Men han har også spillet betydeligt flere kampe. Ronaldo har spillet 21 kampe, og scoret 22 mål for Real. Messi har spillet 33 kampe og scoret 31 mål. Ronaldo har lavet 6 assist. Messi har lavet 10.

Men skal også tænke på at Ronaldo er kommet til en helt ny klub og en helt ny liga, og næsten fra dag ét af bliver han deres bedste/vigtigste spiller. Uanset hvor meget man hader ham, så forstå jeg ikke at man ikke bare kan tage hatten af for det.
Så er der mange der siger at Ronaldo ikke præstere i de store kampe. Det er noget gardint sludder, som de har opfundet i Liverpool. han har scoret i en emsemifinale, en chlfinale, en fa-cupfinale, imod samtlige hold i pl, han har scoret på emirates, og han har scoret i adsekllige cl kvart og semifinaler. Sidste sæson var han mande der sendte os i finalen. Både mod Arsenal, mod Porto og mod Inter. Mod jer i finalen, var han den eneste der præsterede.
I United er vi meget enige om at han er klubbens bedste spiller nogensinde. Har selvfølgelig ikke samme indsigt i Barces historie, så om i mener at Messi er det samme hos jer, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Før han for alvor slog igennem, havde vi en slatten periode, og havde egentlig aldrig fundet "manden" efter Cantona. Ronaldo var ham der tog os det niveau op. Nu klarer vi os jo meget godt uden Ronaldo, så var vi så afhængige af ham ?; Ja! Vi havde faktisk mange kampe der lå på vippen sidste sæson. Ronaldo var manden der afgjorde kampene. Ikke Rooney som det er nu. Han skaffede os uffatelig mange point og reddede os et utal af gange. Det gjorde Rooney ikke. Det er først nu at han for alvor er begyndt at blomstrer, og havde vi ikke solgt Ronaldo, var Ronaldo stadig stjernen, og Rooney ville ikke scorer så meget som han gør. Det er et rent geni-stykke af Ferguson, at vi kan sælge en af verdens bedste fodboldspillere, ikke købe en stjerne ,og ikke være vitterligt svækket. Det skal også siges at jeg trodst WRs opblomstring stadig savner Ronaldo i den røde trøje.

Nuvel; Det skal lige siges at det slet ikke er for at sable Messi ned. Synes begge to de er i en klasse for sig, og mener ikke der er nogle spillere der nærmer sig de to (heller ikke Rooney :wink: ) Og så synes jeg heller ikke at Messi er så meget bedre end Ronaldo, som dedet bliver gjort til. men ville lige prøve at debattere det med nogle, som givetvis er uenige. Hvis jeg på united-forummet skrev at Ronaldo var den bedste ville alle jo være enige. Så håber ikee at der nogle der bliver fornærmet eller hader mig, fordi jeg har en anden holdning og holder med et andet hold. Har virkelig prøvet at diskutere sagligt, og argumenteret så godt jeg ku´ for min sag :oops:


See ya´ in Madrid 8) (forhåbentlig) Til en omgang revenge!! :wink:

Rivaldo10

Re: Wayne Rooney

Indlæg af Rivaldo10 »

Rigtig godt indlæg og fedt med en Man Utd fan mere. Rivaliseringen mellem vore klubber kan muligvis udvikle sig til en klassikker ligefrem, hvis vi mødes i finalen igen.

Dine argumenter om at Ronaldo er bedre går på, at han er komplet. Men du tager ikke hensyn til, at eksempelvis Maradona langt fra var komplet, men alligevel et niveau over alle andre. Sådan har jeg haft det med Messi, ja praktisk talt siden han slog igennem og driblede rundt med hele Chelskis forsvar i en alder af 18, hvor Chelski havde PL's bedste forsvar nogensinde. (de havde hvert fald rekorden for færrest inkasserede mål i PL's historie i selvsamme sæson eller den forrige). Nevermind, Messi er unik og jeg synes han er det tætteste man kommer på Maradona. Messi kan vinde en kamp HELT på egen hånd. Ronaldo kan ikke uden andres hjælp i form af hjørnespark eller frispark. Sidstnævnte er han i mine øjne ikke bedre til en Messi. Ja, det kan lyde tosset, men de 10 gange jeg har set Messi taget et frispark har han scoret 4 gange. Ronaldo scorer måske hver 5 eller 6 frispark. Spildprocenten er utrolig stor.

Du skriver b.la. "Messi er en bedre dribler end Ronaldo, ingen tvivl om det, men ellers kan jeg ærlig talt ikke se hvad Messi kan, som Ronaldo ikke kan." Det er netop det folk er så forblændet på. Messi mestre som sagt det unikke, som Maradona også gjorde i sin tid. Nemlig det at kunne vinde kampene helt på egen hånd. Hans boldomgang, driblinger, blik for spillet osv. er i mine øjne KLASSER bedre end Ronaldo.

I bund og grund har han det unikke touch der gør, at han om 10 år, hvis han fortsætter sin udvikling vil blive sammenlignet med Maradona (gør han også nu) og hvem ved blive historiens bedste.

Indtil videre har han i en alder af 22 vundet ALT på klubniveau og CL 2 gange. Han bårede Argentina helt og aldeles alene i en alder af 20 i Copa America, hvor de desværre tabte finalen mod Brasilien. Under vm 2006, var han blandt ARgentinas bedste spillere, til trods for at spilletiden var knap. Det i en alder af 19. Blev vist også den yngste argentinske målscorer ved et VM nogensinde.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Wayne Rooney

Indlæg af Elbarca »

Hej Falksen

Jeg har indtil for nyligt aldrig ment Christiano (Ronaldo bruger jeg kun om den rigtige, og han er en levende legende) var verdensklasse. I hans United tid så jeg ham kun som en meget dygtig spiller. Det er flot at score mange mål, men derfra til at være den bedste kræver lidt mere. Hans sidste par sæsoner hos jer gik bedre og det virkede som om han havde mere at sige. Nu i Real må jeg indrømme at han er blandt de bedste i verden. Men jeg har altid betragtet ham som én der har lært alt hvad han kan og ikke som med Messi der har en unik medfødt evne. Hvis du ser video med en 5 årig Messi spiller han akkurat som idag, med 5-6 spillere efter sig lol.

Normalt behøver man kun vise folk hvordan Messi spiller, før de kan se han er noget helt specielt. Men en hardcore Man U. fan er nok svær at overbevise. Hvis alt går på statistik, så er Rooney da bedre end Christiano, som scorede en del mål på frispark.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Wayne Rooney

Indlæg af SirJonas »

Som mine "med- kammerater" siger, så er det lækkert med et synspunkt fra en stor Man. Utd. fan.
Christiano og Messi er en klasse over ALLE andre = Sand :D
Christiano er bedre end messi = Njaaaar.

Den tydeligste forskel mellem de to spillere, begrunder jeg på et grundlag, som i første omgang betyder ingenting, men hvis man tænker sig om, er det en meget meget vigtig fakta.
Det går ganske enkelt på at når messi bliver tacklet, gør han virkelig alt hvad han kan for at blive på benene. Han kæmper en kamp. Han elsker fodbolden på en helt anden måde end Christiano. Christiano falder så snart han øjner en MULIGHED for et frispark (ikke dermed sagt at han FÅR frisparket, hvis i forstår)
Christiano mener jeg er mere "menneskelig" som fx. afspejler sig i at han og så laver de der svinestreger, ligesom så mange andre. Messi laver dem ikke.

Det er i bund og grund deres indstillinger til fodbolden, jeg mener at man kan finde den største forskel. Jeg vil, som måske den eneste barca fan, gerne indrømme at Christiano har det bedste skud på frispark. Men messi er ikke dårlig. Messi sparker også godt på frispark. Christiano sparker hårdt og præcist og får bolden til at knække på en speciel måde. Det kan messi ikke. Messi sparker på et fix lille og fin måde, hvor han sagtens kan snyde keeperen.

Og ja i spanien er vi offensivt præget, hvilket afspejler sig i mange mål. Og hva så?
Det gør ikke Spanien nemmere at spille i, blot at man skal kunne formå og holde på bolden, da store fejl nemt kan koste.
Og ellers så synes jeg sådan set bare at Messi og Christiano gør tingene på hver deres måde, fx. Det at Christiano sparker stortset lige godt med begge ben, mens Messi er meget "kejt-benet". Det resulterer så i at Christiano bare tager bolden og skyder, mens messi snyder spilleren - Og jeg er så ikke enig i at han "altid trækker ind i banen og BARE skyder", han trækker ind i banen, og udforderer direkte mand mod mand. Tøver forsvarsspilleren - ja så trækker han ind og scorer sandsynligvis, går han så med ind i banen og snyder messi ham og trækker endten ind eller ud i banen, eller også spiller han 1-2 med fx Iniesta, og så er han igennem :-D

Messi har en bedre acceleration - Men så kan Christiano sikkert noget andet. Men alt i alt så mener jeg stadig at Messi er bedst :-)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Wayne Rooney

Indlæg af Daluigi »

dette er en debat, som aldrig tar en ende. Man vælger en af dem udfra hvad man sætter størst pris på hos en fodboldspiller. Messi er et klart bedre menneske og en større person end Cristiano, og når han så samtidig sidste år vandt alle trofæer overhovedet muligt på en sæson, ja så må man bare erkende, at det altså er Messis evner der den sæson og tilsyneladende denne, som er mest effektiv.

"han trækker BARE ind i banen og skyder".. lige den eneste ting i dit indlæg, som hiver det ned i niveau. Ellers meget fint med et sagligt indlæg fra en anden fan.

FC. barcelona har meget fint sagt resten der kan siges i denne sag.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 91 gæster