Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Michman »

anru skrev:Hvorhenne kan i se det?!?!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 060285.ece
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af rummenigge »

Der selvfølgelig en fin linje ifht at holde ting internt. Jeg synes Alves rammer den rigtige balance, og fedt at han bruger trøje 22.

Køber man Barcas trøje nr. 22 med Alves navn på, får man hele Abidals historie med...smukt.

Abi skulle man ha' givet et år mere som minimum, især når det var dét han ville...
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Fedt, så er Dani også små skadet! Lorte landsholdskampe og lorte Schweiz.

All internationals have returned and take part in training, except for Valdes and Alves (knock on ankle) who work out in the gym

PuyolErGud
Indlæg: 10786
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af PuyolErGud »

Og han er så blevet skadet igen. Han er blevet fjernet fra Brasiliens trup...

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af emo »

Sådan, så kan jan hvile sig. Desuden, Neymar imod CR på tirsdag, aaaaaa.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af JonasV »


Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jamial »

E N I G !

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Drake »

Lader til at ledelsen bliver ved med at lave dumme fejl!!

Jeg kan ikke se nogen som kan afløse Alves!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Michman »

Hvor snot dumme er de i den ledelse?!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Tolquhon »

Hans niveau har ganske vist været en smule dalende, men jeg tænker, om det mon har noget at gøre med hans kritiske udtalelser omkring ledelsen efter Abidals exit? Forhåbentlig er det bare en and...

sonnybarca

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af sonnybarca »

Jeg er faktisk enig med ledelsen her. Næste sommer er han 31 år og er i særdeleshed, en spiller som er meget afhængig af sin fysik. Han vil til den tid stadig være god og derfor også penge værd. At smide spillere væk for sent ligesom Villa, går simpelthen ikke i længden. Især når spillere som Montoya står klar i kulissen. Montoya, et indiskutabelt talent, som bare behøver spilletid, for at udvikle sig.

Vil endda begå den frækhed at påstå at Daniel Alves peakede 11/12, men har så sidenhen holdt hans niveau nogenlunde, med et par svingninger hist og her.

Når man driver en forretning, kan man vel ligeså godt drive den godt?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af JonasV »

Jeg synes ganske enkelt den niveaumæssige forskel på Alves og Montoya er så stor, at det ville være en katastrofe at skille sig af med ham nu. Så skulle det være fordi, man havde en anden erstatning i kulissen, men jeg har svært ved at se hvem det skulle kunne være. Det ville være de færreste spillere på den position, som ikke ville være en (for) mærkbar nedgradering.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Luis Enrique »

Klubben må lige anstrenge sig for at fjerne flere bærende kræfter fra holdet. Valdés stopper næste sommer, Puyol og Xavi trapper ned. Lad os ved samme lejlighed få solgt Dani Alves, som i mine øjne er en utrolig vigtig spiller med en forbilledlig indstilling og kampvilje. Det næste bliver vel, at vi skal sælge Messi.

Det er helt væk. Og med det talent, der har været vist for indtægtsgivende virksomhed - man kan f.eks. nævne David Villa - er det nok endnu mere tvivlsomt, om ledelsen overhovedet evner at få en ordentlig vognfuld penge for Dani Alves. Jeg tvivler - så der er alle mulige grund tid at lade være...

sonnybarca

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af sonnybarca »

JonasV skrev:Jeg synes ganske enkelt den niveaumæssige forskel på Alves og Montoya er så stor, at det ville være en katastrofe at skille sig af med ham nu. Så skulle det være fordi, man havde en anden erstatning i kulissen, men jeg har svært ved at se hvem det skulle kunne være. Det ville være de færreste spillere på den position, som ikke ville være en (for) mærkbar nedgradering.
Montoya har efter min bedste overbevisning fortjent mere spilletid, de 2 sidste sæsoner. Alene sidste sæson var der masser af lejligheder for spilletid til Montoya, men Tito fejlede mht. de unge spillere, det må næsten være alment kendt. Det er lidt vildt at du kalder en (til den tid) 23 årig Montoya for en potentiel katastrofe erstatning. Hvad drejer alt hypen samt successen på U-landsholdet sig så om? Du kan ganske enkelt ikke have set Montoya nok, til at komme med sådan en udmelding. Hvis ikke han potentielt kan blive et udemærket alternativ som 23 årig, hvorfor ønsker man så at beholde ham i klubben? Jeg er ret sikker på at han er tiltænkt en større rolle, end en breddespiller.

Jeg forstår udemærket frygten i at skulle afskille sig med et ikon som Daniel Alves. Men efter mening, skygger det også en smule over hans spillemæssige kvaliteter. Han er til tider sublim i hans spil fremad, men jeg vil samtidig vove at påstå, at han ikke ligefrem har hjulpet på vores defensive problemer, de sidste par år.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af JonasV »

sonnybarca skrev:
JonasV skrev:Jeg synes ganske enkelt den niveaumæssige forskel på Alves og Montoya er så stor, at det ville være en katastrofe at skille sig af med ham nu. Så skulle det være fordi, man havde en anden erstatning i kulissen, men jeg har svært ved at se hvem det skulle kunne være. Det ville være de færreste spillere på den position, som ikke ville være en (for) mærkbar nedgradering.
Montoya har efter min bedste overbevisning fortjent mere spilletid, de 2 sidste sæsoner. Alene sidste sæson var der masser af lejligheder for spilletid til Montoya, men Tito fejlede mht. de unge spillere, det må næsten være alment kendt. Det er lidt vildt at du kalder en (til den tid) 23 årig Montoya for en potentiel katastrofe erstatning. Hvad drejer alt hypen samt successen på U-landsholdet sig så om? Du kan ganske enkelt ikke have set Montoya nok, til at komme med sådan en udmelding. Hvis ikke han potentielt kan blive et udemærket alternativ som 23 årig, hvorfor ønsker man så at beholde ham i klubben? Jeg er ret sikker på at han er tiltænkt en større rolle, end en breddespiller.

Jeg forstår udemærket frygten i at skulle afskille sig med et ikon som Daniel Alves. Men efter mening, skygger det også en smule over hans spillemæssige kvaliteter. Han er til tider sublim i hans spil fremad, men jeg vil samtidig vove at påstå, at han ikke ligefrem har hjulpet på vores defensive problemer, de sidste par år.
Jeg tror du misforstår mig lidt her. Det er bestemt ikke fordi, jeg ikke har fidus til Montoya, og jeg i øvrigt helt enig i at han burde have haft mere spilletid allerede. Men netop grundet den manglende spilletid, ville det være alt for tungt et pres at lægge på ham at skulle være førstevalg allerede. Deri består den potentielle katastrofe. Så du ham i pre-season? Han skal køres meget mere nænsomt ind på holdet. Måske formulerer jeg mig bare ikke klart nok, siden du kan drage sådanne konklusioner udfra hvad jeg skriver.

Tror du vores defensive problemer, de seneste par år, havde været mindre hvis vi havde haft en anden spiller på Alves' plads?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster