Pedro Rodríguez Ledesma

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Visca El Barca »

Lular skrev:Er jeg den eneste der synes Pedro er ekstremt overvurderet?

Alle roser altid hans arbejdsindsats, og jo ganske vist løber han en del... Men jeg synes bare gang på gang han bliver udstillet som en middelmådig spiller når vi møder bedre hold. Fx mod Atl Madrid... - her smed Pedro utallige bolde væk og skabte ingenting. Han har måske målfarlighed, men hans evne til at skabe chancer er middelmådig.
Hans største kritikpunkt er dog imo hans spilintelligens. Når jeg ser ham mod bedre hold der forsvarer godt, så træffer han sku 3/4 gange en dårlig beslutning.
Læg dertil at hans teknik er middelmådig...Ja, jeg har aldrig forstået hvorfor han fik så meget spilletid sidste sæson. Især når han ikke ligefrem scorede særlig mange mål.*

Håber virkelig at Martinos fremtidigige fortrukne "start-angreb" bliver Neymar - Messi - Alexis, og Pedro dermed kan blive indskifter på samme linje som Tello (Tello som jeg for i øvrigt synes er et fantastisk talent)

Jeg ved dog godt hvorfor folk stadig er glade for Pedro - og jeg glemmer da heller ikke 2009-2010-sæsonen hvor han var formidabel for os som indskifter der bombede i alle turneringer. Men siden da er det imo gået den forkerte vej for ham, og synes ikke han har udviklet sig overhovedet.. tværtimod.

En anden årsag til at han får så meget spilletid i Barca, er nok at han altid scorer mål når Spaninen spiller. Problemet er bare at Spaninen også 'altid' møder middelmådige/elendige hold i venskabskampe og kvalifikationskampene (med enkelte undtagelser som frankrig)... når Spaninen møder de bedre hold, så bliver han imo igen udstillet som en middelmådig spiller.
Ja det er du, og det er ikke til at forstå.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Culé »

Forstår heller ikke de her "angreb" på folk som Pedro og Iniesta. Vi skal sku bare være glade for at have dem og huske at nyde dem. Fantastisk nyhed mht at Iniesta snart forlænger! :glad:

Drake
Indlæg: 4336
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Drake »

Lular skrev:Er jeg den eneste der synes Pedro er ekstremt overvurderet?

Alle roser altid hans arbejdsindsats, og jo ganske vist løber han en del... Men jeg synes bare gang på gang han bliver udstillet som en middelmådig spiller når vi møder bedre hold. Fx mod Atl Madrid... - her smed Pedro utallige bolde væk og skabte ingenting. Han har måske målfarlighed, men hans evne til at skabe chancer er middelmådig.
Hans største kritikpunkt er dog imo hans spilintelligens. Når jeg ser ham mod bedre hold der forsvarer godt, så træffer han sku 3/4 gange en dårlig beslutning.
Læg dertil at hans teknik er middelmådig...Ja, jeg har aldrig forstået hvorfor han fik så meget spilletid sidste sæson. Især når han ikke ligefrem scorede særlig mange mål.*

Håber virkelig at Martinos fremtidigige fortrukne "start-angreb" bliver Neymar - Messi - Alexis, og Pedro dermed kan blive indskifter på samme linje som Tello (Tello som jeg for i øvrigt synes er et fantastisk talent)

Jeg ved dog godt hvorfor folk stadig er glade for Pedro - og jeg glemmer da heller ikke 2009-2010-sæsonen hvor han var formidabel for os som indskifter der bombede i alle turneringer. Men siden da er det imo gået den forkerte vej for ham, og synes ikke han har udviklet sig overhovedet.. tværtimod.

En anden årsag til at han får så meget spilletid i Barca, er nok at han altid scorer mål når Spaninen spiller. Problemet er bare at Spaninen også 'altid' møder middelmådige/elendige hold i venskabskampe og kvalifikationskampene (med enkelte undtagelser som frankrig)... når Spaninen møder de bedre hold, så bliver han imo igen udstillet som en middelmådig spiller.
Nej det er du ikke. Jeg har heller aldrig forstået, at han har været fast mand i angrebet. Han er en rigtig god backup, men ikke starter.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Elbarca »

Meget simpelt. Det kræver at nogen er bedre. Pedro har været bedre end sine konkurrenter over en længere periode.

Mht Iniesta, så er kritik ovenpå en dårlig kamp vel berettiget? Tror ikke nogen stiller spørgsmålstegn til hans evner.

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Alias-A »

Jeg ser ham også mere som en god indskifter. Han er virkelig faldet i niveau siden sin super-sæson, som han stadig lever højt på.
Men jeg beundrer ham da for hans arbejdsindsats, trods alt..
93' Iniesta

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Lular »

Culé skrev:Forstår heller ikke de her "angreb" på folk som Pedro og Iniesta. Vi skal sku bare være glade for at have dem og huske at nyde dem. Fantastisk nyhed mht at Iniesta snart forlænger! :glad:
At sidestille Pedro med Iniesta rent kvalitetsmæssigt er helt væk i mine øjne. Iniesta ER i top5 over verdens bedste offensive midtbane-spillere, og det har han været i et stykke tid. Man kan sagtens kritisere Iniestas indsats, når han ikke leverer varen i en kamp eller to, men ingen kan sætte en finger på hans evner som fodboldspiller.

Som sådan kritiserer jeg heller ikke Pedros indsatser, for dem er jeg blevet vant til: de er dårlige mod hold der er bedre end gennemsnittet. Jeg kritserer hans evner som fodboldspiller. Især hans dårlige spilintelligens, hans middelmådige pasningsspil, hans manglende overblik for spillet, samt hans middelmådige teknik, er hvad jeg kritiserer.
Elbarca skrev:Meget simpelt. Det kræver at nogen er bedre. Pedro har været bedre end sine konkurrenter over en længere periode.
I sidste sæson synes jeg spillere som Villa, Cesc, Tello eller Thiago skulle have startet inde i mange kampe i stedet for Pedro. De er alle tre overall et niveau over Pedro i mine øjne (men tydeligvis ikke i mange andres øjne).

"Thiago og Cesc spiller andre positioner end Pedro". Først og fremmest mener jeg sagtens Thiago har evnerne til at spille Pedros plads, (nu har vi ikke Thiago mere, så lad os glemme ham). Derudover så vil Iniesta kunne tage Pedros plads på venstre kant, og Cesc kunne dermed tage Iniestas oprindlige plads på den offensive midt, og Pedro kunne starte på bænken :).

Men nu er vi igang med en ny sæson, og nu har vi jo selvfølgelig Neymar, som forhåbentligt snart overtager Pedros startplads. Jeg håber samtidig inderligt, at Martino foretrækker Alexis over Pedro.

EDIT: Et andet punkt hvor man nemt kan kritisere Pedro, er Pedros middelmådige evner i 1v1-situationer. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set ham afdrible en modstander.

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af emo »

Nu kommer jeg så meget noget som du godt nok har pointeret ud i dit første indlæg, nemlig det defensive løb. Ini eller Thiago eller Cesc, ingen af dem kan arbejde defensivt som Pedro kan, og med vores backs så skulle Pedro satme løbe ekstra, især i sidste sæson.

Jeg tror ikke at vi får Pedro at se igen med 20+ scoringer pr. sæson, men jeg tror at hans arbejde for holdet og defensive løb, samt løb i dybden, er noget af en værdi for holdet, og dette er der måske nogle Pedro kritikkere som ikke lægger vægt nok på. De vil bare se mål, fordi han spiller på en "offensiv" plads.

Jeg er sq glad for ham, han er ikke super effektiv i en mod en længere, men han har andre facetter i sit spil jeg sætter pris på.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

Pedro har netop spil-intelligens, teknik og er en pasnings-stærk spiller. Du kan ikke se dette, men det kunne Pep, Tito, Tata gør og det samme gør Vicente del Bosque. Man er ikke en fast del af verdens bedste klubhold og verdens bedste landshold(hvor der er mange klasse spillere, der kunne tage ens plads), hvis man er middelmådig osv. Desuden ville man hæmme Ini, hvis han skulle agere kant(det har man set) og det samme ville man gøre med Thiago og Cesc(Cesc har spillet der, men det er langt fra hans naturlige position). Skulle man ikke lige puste ud? Man ser kampen mod Atleti og lige pludseligt er alle bare middelmådige og er ikke god nok. I øvrigt har jeg hørt flere eksperter nævne på diverse internationale sportskanaler, at Pedro er en intelligent spiller, men det er første gang, at jeg hører nogen kalde ham uintelligent. Desuden var Pedro jo kendt for, at score vigtige mål og mod svære modstandere, så når du mener, at han kun præsterer mod svage modstandere, så lyder det lidt hult. ;-)
Senest rettet af Kubala lør aug 24, 2013 12:18 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

I øvrigt skrev du, at han kun præsterede mod middelmådige landshold og klubber, men statistikken fortæller noget andet.

Pedros statistik fra sidste sæson:


Laver assist mod Sevilla på udebane, hvor man vinder knebent - 2-3 til Barca og husker man kampen, så ville man også huske, at det var en vigtig assist.
Assist mod Athletic Bilbao og Rayo Vallecano(Rayo, der var virkelig stærkt spillende).
To mål mod Espanyol(altid svære kampe, da det er lokalderby)
Scorer mod Real Sociedad, hvor Barca taber 3-2 og Real Sociedad, som endte på en fjerde plads.
Assist mod Valencia på udebane, hvor kampen ender 1-1.
Scorer mod Espanyol på udebane, hvor man vinder 0-2.
Assist mod Malaga.
Scorer mod PSG på hjemmebane, hvor kampen ender 1-1.
Scorer mod Real Madrid i Super Copa, hvor man vinder 3-2.

Og landshold

Laver en assist mod Frankrig, hvor kampen ender 1-1.
Scorer mod Frankrig på udebane i 0-1 kampen.


http://www.transfermarkt.co.uk/en/pedro ... _2012.html


Edit: Pedro er snarere undervurderet end overvurderet.

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af emo »

Barcelona have received a 40M bid from PSG for Pedro (26). Barcelona are expected to reject the bid. Player has no plans to leave. [rmarca]
Nok fake rygte, tror jeg på. Men var det ikke også PSG som var "ude efter ham" sidste sæson, også !? 40 mill er en del penge, ville rykke Tello frem, men det er for fanden Pedro vi snakker om, og love > penge, bare ikke en fuld aften.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg havde solgt ham for 40.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Piquénbauer »

Det er godt nok mange penge... Tror sgu jeg havde solgt ham og købt mata hvis det var muligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Quaresma »

Lol, insane. Pedro er ikke i nærheden af 40 mio. € værd.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Brombi »

havde solgt ham for 40 øl

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

Tænk på Illarras - og Marquinhos' pris - derudover er der tale om PSG, så de 40 mio euro giver god mening.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster