Cristian Tello

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17816
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af emo »

BARCELONA'S ON-OFF AFFAIR WITH CRISTIAN TELLO LOOKS LIKE BLOSSOMING INTO DEEP LOVE
15 Apr 2013


For most lovers of football, certainly those who witnessed his man of the match performance at Zaragoza this weekend it must be extremely hard to understand the 'boy meets girl, boy loses girl, boy gets girl back' style relationship Cristian Tello has had with FC Barcelona.

He represents a brand of player, Cesc Fabregas, Gerard Piqué, Jordi Alba and Isaac Cuenca are the best other examples, who Barça seem to need to lose before they value.

(...)

"If my development slowed down it was principally because of a lack of game time" he has commented on the vagaries of Barcelona now adoring him but, once, ignoring him.

Jordi Alba´s view is: "Guys like us are examples for the littler kids. "The youth set up guys didn´t believe in me and similar things happened to both Tello and Cuenca. "If you are amongst the smaller kids when you are growing up then you have to fight harder for credibility and you have to receive a degree of faith and vision from your coaches. "If they are good enough technically then they´ll get there, for sure".

(...)
When Tello scored on his Champions League debut, against Bayer Leverkusen last season, I spoke to him post-match and pointed out that he didn´t finish like an inexperienced winger. "For most of my playing life I´ve been a central striker and it´s only in breaking into the first team that I´ve been converted into being a winger. "I enjoy scoring and years of practice do make you feel calmer in front of goal".

Initially it was not only the fact that Pep Guardiola was following his development very closely but intended to promote him that helped Tello choose to return to Barcelona when there were already firm offers from Espanyol to join their first team pay-scale, from Real Madrid and Atlético Madrid.

At the time of the 21 year old´s first team breakthrough Guardiola said: "Cristian is a pure, out and out winger. "And he has one thing which is extremely hard to find - he´s as fast as a bullet. "When he and other youngsters like Jonathan Dos Santos and Isaac Cuenca are fully ready then either they´ll be a big bonus for the first team, formed at zero transfer cost, or else the club can sell them if they see the need to do that and make a lot of money".

(...)
Equally, Guardiola actually underplayed what makes Tello special. To have that extraordinary pace is tremendous but it's far more important that he has such a goalscoring capacity. It's rare that a wide player is so equipped both to make and take goals.

(...)
Tello´s confidence, powerful finishing, ability to score from distance, his pace and perhaps above all the evident fact that Leo Messi appreciates playing with him all mark this kid, who has had to work hard for what looks like a brilliant Camp Nou future, as a little bit special.
Fint Tello læsning fra Graham Hunter. Han er pt. virkelig en imponerende spiller.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af Quaresma »

Pt. vores farligste angriber (udover Messi slef.). Sælg Villa, køb Neymar/Agüero, udlej Deulofeu og ryk Tello op i førsteholdstruppen. Så er alt perfekt.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af Jurij »

Tello har jo spillet virkelig godt siden han startede med at spille for førsteholdet. Han har vel den bedste statistik lige efter Messi. Han er super stabil i angrebet, og jeg vil faktisk gå så vidt, som at sige, at han er en bedre fodboldspiller end Pedro.

http://www.whoscored.com/Teams/65

I 17 kampe, hvor han er startet i de 9 af dem, har han lavet 7 mål og 4 målgivende afleveringer. Pedro har i 23 (startet 20) kampe lavet 5 mål og 5 assists. Tello er en af vores bedste spillere denne sæson.
Genopbygning status: færdig.

Jeppesen
Indlæg: 35
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 11:42 pm
Har takket: 2 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af Jeppesen »

I artiklen: http://fcbarcelona.dk/component/content ... ringe.html snakkes der om, at han mangler 24 kampe med minimum 25 min. spilletid.

Der er vel oplagt at lade ham spille minimum 25 min, hvis ikke fuld tid, i de resterende ligakampe? Der er syv kampe tilbage. Derudover kunne man håbe på, at han kan bruges i CL hvor han så yderligere kunne få to kampe.
Der er samlet ni kampe, og så er der pludselig ikke heeelt så langt op til de 50, hvorved frikøbsklausulen vil stige til 14 millioner Euro.
Jeg håber virkelig at den mand (dreng) bliver i klubben!!! :|

emo
Indlæg: 17816
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af emo »

Jeg ser det som at hvis en klub virkelig er interesseret i ham, så betyder 10 eller 14 mill., ikke det store, da det så vil være en penge-stærk klub. Det som er afgørende for mig er at Tello ikke ønsker at komme væk. Ingen skal tvinges til at blive i Barcelona.

Jeg er aldrig bange for de klausuler der, for i sidste ende er det op til spilleren, hvis sådan en bliver "trigget".
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

37 - Cristian Tello

Indlæg af Elbarca »

Det er altså lidt vildt Tello er ved at slå igennem. Det er ikke så ofte en angriber fra la masia går den vej. Vi må bare håbe han fortsætter udviklingen

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8388
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 640 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af Michman »

Han er virkelig meget bedre end jeg havde troet.. Sindsyg udvikling for guds skyld lad ham blive i klubben..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af Brombi »

Vildt at Tello kun har spillet det der svarer til 11 kampe, og alligevel har han scoret 8 mål og lavet 5 assists. Derudover har han en afleveringsprocent på 85%

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af Blaugrana92 »

Pffft, Jonathan dos Santos -> 98,2%!

gygfo

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af gygfo »

"Liverpool is highly interested in signing Barcelona's Cristian Tello. The young winger would only cost 10 million euros." - Marca.

Han skal dælme ikke til Liverpool. Eller hvilken som helst anden klub!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af Jurij »

gygfo skrev:"Liverpool is highly interested in signing Barcelona's Cristian Tello. The young winger would only cost 10 million euros." - Marca.

Han skal dælme ikke til Liverpool. Eller hvilken som helst anden klub!
Liverpool, kun dem? For 10 millioner euros kan over 100 hold verden over købe ham, og sælge ham igen for det dobbelte. Hell, selv Super Lige hold har råd til ham.
Genopbygning status: færdig.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af Brombi »

Hvad sker der også for at et de lovende talenter kun har en frikøbsklausul på 10M€.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

37 - Cristian Tello

Indlæg af Blaugrana92 »

Zubi og Sandro, kom så i gang med de forlængelser! I skal jo ikke bare sidde i jeres røv og lave ingenting?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: 37 - Cristian Tello

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:Zubi og Sandro, kom så i gang med de forlængelser! I skal jo ikke bare sidde i jeres røv og lave ingenting?
Hvis de kunne sidde i deres egen røv, ville det være imponerende. Det ville jeg gerne se. ;-)

emo
Indlæg: 17816
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: 37 - Cristian Tello

Indlæg af emo »

De har da forlænget med ham, ikke? Det et bare frikøvsklausulen som er lav.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster